برترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی سئو

برترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی سئو

توسط : تیم محتوا
1,260

اگرچه اکلمات کلیدی نسبت به اصطلاحات عمومی تر ترافیک کمتری دریافت می کنند، اما با ترافیک واجد شرایط و کاربرانی مرتبط هستند که معمولاً در مسیر هدف خود قرار دارند. خبر خوب این است که انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای صفحات وب سایت شما در واقع یک فرآیند نسبتاً ساده است. وقتی از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی استفاده می شود، کار ساده تر و سریع تر انجام می شود.

بهترین ابزار را برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی

در این جا، بهترین ابزار را برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای محتوای وب سایت شما پوشش خواهیم داد. با این حال، قبل از شروع، اجازه دهید به طور خلاصه به دو نکته مهم در حین انجام تحقیقات خود بپردازیم: ارتباط و مکان. ارتباط مهم ترین عاملی است که باید در انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو در نظر گرفت. چرا؟ زیرا هرچه دقیق تر باشید، بهتر است.

کلمات کلیدی مبتنی بر مکان

یکی  از عوامل مهمی که هنگام بهینه سازی برای کلمات کلیدی مناسب باید در نظر گرفت، جستجوهای مبتنی بر مکان است. هنگامی که به دنبال پیمانکاران و خدمات در منطقه خاص خود هستند، کاربران موتورهای جستجو معمولا مکان خود را در جستجو درج می کنند. 

اگر در یک مکان جغرافیایی فعالیت می کنید، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی مبتنی بر مکان را به همه صفحات خود اضافه کنید، زیرا ترافیک سایر مکان ها کمک زیادی به شما نخواهد کرد. اگر کسب و کار شما در چندین مکان جغرافیایی فعالیت می کند، استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و ایجاد یک صفحه وب مجزا برای هر مکان نیز انتخاب عاقلانه ای است تا بتوانید از حضور برند شما در زمانی که افراد در جستجوی مکان های فردی هستند، اطمینان حاصل کنید.

حال، چگونه کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب می کنید؟ راه‌های زیادی برای تحقیق و یافتن کلمات کلیدی طولانی که برای کسب‌وکار شما مناسب هستند، وجود دارد. در اینجا ابزار رایگان و پولی عالی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آنها برای شناسایی سریع و آسان کلمات کلیدی قوی دم بلند برای کمپین SEO خود استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه:خرید دوره های آنلاین edx

Google Keyword Planner

گوگل چند ابزار دارد که انجام تحقیقات کلمات کلیدی را آسان می کند، و ابزار رایگان AdWords آنها به نام Keyword Planner یک مکان عالی برای شروع است. به خصوص اگر از AdWords برای برخی از کمپین های خود استفاده می کنید.

 برای استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و Keyword Planner باید یک حساب AdWords ایجاد کنید، اما این بدان معنا نیست که باید یک تبلیغ ایجاد کنید. هنگامی که یک کلمه کلیدی، چندین کلمه کلیدی یا حتی آدرس وب سایت خود را در Keyword Planner وارد می کنید، گوگل لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را همراه با معیارهای ساده برای سنجش میزان رقابت شدید در اطراف هر یک و تعداد جستجوهایی که در هر دو صورت می گیرد، تهیه می کند. 

از آنجایی که این ابزار رایگان AdWords است، می‌تواند به شما در انتخاب پیشنهادات و بودجه رقابتی برای استفاده در کمپین‌های AdWords خود نیز کمک کند. متأسفانه، زمانی که Google از ابزار Keyword Tool به Keyword Planner منتقل شد، بسیاری از قابلیت‌های جالب‌تر را حذف کرد. اما اگر اطلاعاتی را که از Keyword Planner یاد می‌گیرید استفاده کنید و از Google Trends برای پر کردن برخی موارد استفاده کنید، می‌توانید تا حدودی آن را جبران کنید. 

برترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی سئو

Google Trends

Google Trends یکی دیگر از از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی رایگان گوگل است. این به شما امکان می دهد چندین کلمه کلیدی را وارد کنید و بر اساس مکان، تاریخچه جستجو و دسته فیلتر کنید. هنگامی که آن اطلاعات را وارد کردید، نتایجی به شما می دهد که نشان می دهد چقدر علاقه وب به یک کلمه کلیدی خاص وجود دارد، چه چیزی باعث علاقه (به عنوان مثال، پوشش مطبوعاتی) شده است، و ترافیک از کجا می آید که همراه با کلمات کلیدی مشابه است.

بهترین بخش در مورد Google Trends این است که مانند اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، فقط اعداد حجم کلمات کلیدی ثابت را به شما نمی دهد. در عوض، نمودارهای رنگارنگ و تعاملی ایجاد می کند که می توانید با آنها بازی کنید، دانلود کنید و حتی در وب سایت خود جاسازی کنید. 

جالب اینجاست که داده‌ های ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی شامل درخواست‌های مکرر از یک کاربر در مدت زمان کوتاه نمی‌شود، که نتایج را تمیزتر می‌کند. همچنین جستجوهایی را که استنباط می‌کند به معنای یکسان است، مانند غلط املایی، گروه‌بندی می‌کند.

یکی از راه های استفاده از Google Trends؟ به سادگی یک جستجوی مقایسه سریع در Google Trends انجام دهید تا ببینید کدام یک بیشتر جستجو می شود.

پیشنهاد مطالعه:هوش مصنوعی کپی اسمیت (Copysmith)

Keyword Tool.io

ابزار کلیدواژه یک ابزار تحقیقاتی آنلاین کلمات کلیدی بسیار ابتدایی است، اما اگر فقط به دنبال لیستی از پیشنهادات کلیدواژه بلند مرتبط با یکی از مواردی هستید که قبلاً در ذهن دارید، می تواند مفید باشد. همچنین کاملا رایگان است و برای استفاده از ابتدایی ترین نسخه، حتی نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارید.

کاری که ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی انجام می دهد، استفاده از تکمیل خودکار گوگل برای ایجاد لیستی از پیشنهادات کلیدواژه طولانی مرتبط است. عبارات جستجوی پیشنهاد شده توسط Google Autocomplete بر اساس چند عامل مختلف است، مانند تعداد دفعاتی که کاربران در گذشته یک عبارت خاص را جستجو می کردند.

این نوع ابزار پیشنهادی می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید مردم در اطراف موضوعات شما به دنبال چه چیزی هستند. برای مثال، وبلاگ نویسان ممکن است از ابزاری مانند این استفاده کنند تا عناوین پست های وبلاگ را که در جستجو به خوبی عمل می کنند، طوفان فکری کنند.

باز هم، تنها کاری که نسخه رایگان برای شما انجام می دهد این است که پیشنهادهای کلیدواژه دیگری را به ترتیب حروف الفبا ایجاد کند. چیزی در مورد حجم جستجو یا هزینه به ازای هر کلیک (CPC) به شما نمی گوید. برای دریافت این اطلاعات، باید به Keyword Tool Pro ارتقا دهید.

 نسخه Pro همچنین به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را صادر کنید و از آنها برای ایجاد محتوا، بهینه سازی موتور جستجو، CPC/PPC یا سایر فعالیت های بازاریابی استفاده کنید.

برترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی سئو

Term Explorer

 Term Explorer  از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی احتمالاً عمیق‌ترین گزارش‌های تحقیقاتی را از هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی موجود در بازار ارائه می‌کند. از یک عبارت واحد، می توانید بیش از 10000 تغییر کلمه کلیدی دریافت کنید.

بهتر از همه، این ابزار کار بسیار خوبی برای مرتبط نگه داشتن نتایج تا حد امکان انجام می دهد و معیارهای پشتیبانی زیادی را با آنها انجام می دهد.این اطلاعات برای تمام نتایج صفحه یک از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs)، از جمله تعداد نتایج، قدرت پیوند، امتیاز اعتماد و دشواری کلمه کلیدی به شما می دهد.

 برای کمک به کنترل رقبای خود، می‌توانید از این ابزار برای تحقیق در مورد دامنه، رتبه‌بندی صفحه و پیوندها، و همچنین تعداد کلمات، رتبه صفحه، پیوندها، پیوندهای خروجی و تعداد تکرار کلمات کلیدی در عنوان استفاده کنید.

شما همچنین می توانید تمام این داده ها را برای تجزیه و تحلیل خود به یک CSV صادر کنید. اگر قصد دارید فقط چند بار در روز از آن استفاده کنید، در واقع یک نسخه رایگان از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد که پنج کار کوچک کلیدواژه و پنج تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را در روز انجام می‌دهد، بدون اینکه اولویت در صف قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه:کسب درآمد از Swagbucks

 ابزار مشکل کلمه کلیدی  Moz

ابزار دشواری کلمات کلیدی Moz یکی از مفیدترین اجزای مجموعه پولی آنها است. این یک منبع فوق العاده برای تجزیه و تحلیل رقابت پذیری یک کلمه کلیدی و برای کشف میوه های کم آویزان است. هنگامی که یک کلمه کلیدی را در این ابزار وارد می کنید، 10 رتبه برتر برای آن کلمه کلیدی را پیدا می کند. 

سپس، بر اساس صفحاتی که در حال حاضر برای آن کلمه رتبه‌بندی می‌شوند، به آن کلمه کلیدی «امتیاز دشواری» اختصاص می‌دهد. می توانید به داده های حجم جستجو برای کلمات کلیدی خود نگاه کنید، سپس SERP را بالا بکشید تا 10 نتیجه برتر برای هر عبارت را ببینید.

آیا می خواهید تحلیل کلمات کلیدی رقابتی انجام دهید؟ می‌توانید از این ابزار برای مشاهده اینکه چه کسی برای کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه‌بندی می‌کند، همراه با اطلاعاتی مانند اعتبار صفحه هر سایت و تعداد دامنه‌های ریشه‌ای که به صفحه آن‌ها لینک می‌شوند، استفاده کنید. شما همچنین می توانید تمام این داده ها را برای تجزیه و تحلیل خود به یک CSV صادر کنید.

SEMrush

SEMrush یکی از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی  و ابزار تحقیقاتی رقابتی است که به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی رقبای خود را زیر نظر داشته باشید تا فرصت‌هایی را برای کسب موقعیت برتر در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل و بینگ پیدا کنید. برای ارزیابی فضای رقابتی، از جمله کلمات کلیدی رایج و موقعیت آنها در نتایج جستجوی ارگانیک، پولی و خرید گوگل، می توانید تعدادی دامنه را با یکدیگر مقایسه کنید.

برترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی سئو

Ahrefs

Ahrefs Keywords Explorer شبیه به SEMrush است، اما با برخی امتیازات اضافی و طراحی بسیار بصری تر. برای مثال، می‌تواند تخمین بزند که چه تعداد از جستجوها به بازدید واقعی صفحه تبدیل می‌شوند. همه آنها این کار را نمی کنند، زیرا گوگل به برخی از سوالات پاسخ فوری می دهد. با معیارهای کلیک‌ها و کلیک‌ها در هر جستجو، کلمات کلیدی مولد ترافیک را کشف می‌کنید و گزینه‌های بن‌بست را نادیده می‌گیرید.

وقتی نوبت به تعداد پیشنهادات کلیدواژه مرتبط می رسد، Ahrefs  بیشترین کار را انجام می دهد. این یکی از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی  بزرگترین پایگاه داده را اجرا می کند. 5.1 میلیارد کلمه کلیدی برای بیش از 200 کشور - که به این معنی است که می تواند فرصت هایی را که ابزارهای دیگر از دست می دهند را شناسایی کند.

Ahrefs  همچنین می تواند در تحقیقات رقابتی به شما کمک کند. ابزار Site Explorer آنها حجاب را بر روی استراتژی‌های کلیدواژه رقبا برمی‌دارد، در حالی که Content Gap به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی رقبا را با کلمات کلیدی خودتان مقایسه کنید تا بتوانید کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید.

Ahrefs  در مورد کوچکترین پیشرفت رتبه بندی رقبای شما به شما ایمیل خواهد زد. بک لینک ها تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی دارند و تحقیقات بک لینک یکی از قوی ترین عضلات Ahrefs است.

پیشنهاد مطالعه:کسب درآمد از سایت  UserTesting

 رتبه بندی SE

این ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی  توسط رتبه بندی SE یک ابزار تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی جامع است که به شما امکان می دهد رقبای جستجوی ارگانیک و پولی را بررسی کنید، کمپین های SEO و PPC را نظارت کنید و هزاران پیشنهاد را برای گسترش لیست کلمات کلیدی خود ارائه دهید.

رتبه بندی SE تاکید زیادی بر دقت داده های سئوی کلمات کلیدی دارد. این پلتفرم از تکنیک‌های حذف گروه و یک الگوریتم منحصربه‌فرد استفاده می‌کند تا حجم جستجوی دقیق و دشواری کلمات کلیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. 

برای یک عبارت اولیه، فهرستی از عبارات مشابه، مرتبط، کم حجم جستجو، دم بلند و کلمات کلیدی مبتنی بر سوال دریافت خواهید کرد. می‌توانید از فیلترهای مناسب برای انتخاب پیشنهادها بر اساس پارامترهای هدف خود استفاده کنید و با بررسی معیارهای مختلف، از جمله ارتباط کلمه کلیدی و موارد دیگر، کارایی آنها را ارزیابی کنید. به این ترتیب، می توانید درک کنید که این پیشنهاد چقدر با استراتژی محتوای شما مطابقت دارد.

برترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی سئو

 GrowthBar

GrowthBar  یکی از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و  نرم افزار SEO مناسب وبلاگ نویسان و بازاریابانی است که به دنبال ابزاری مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقابتی آن هستند. GrowthBar شما را قادر می سازد تا داده های بک لینک رقبا، تبلیغات پولی گوگل، رتبه بندی کلمات کلیدی ارگانیک و حتی تبلیغات فیس بوک آنها را بررسی کنید. 

همچنین نقاط داده مهم را باز می کند و توصیه هایی را از طریق داشبورد ساده و با کاربری آسان ارائه می دهد. چیزی که GrowhBar را متمایز می کند ابزار وبلاگ نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی آنهاست. هنگامی که کلمه کلیدی را وارد می کنید که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، GrowthBar یک طرح کلی برای شما ایجاد می کند تا بتوانید محتوای بهینه شده برای سئو بنویسید. برای انجام این کار، GrowthBar از OpenAI GPT-3، بزرگترین مدل زبانی که تاکنون ساخته شده است، استفاده می کند.

برای خرید این ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد