معرفی ماینرهای سودآور

معرفی ماینرهای سودآور

توسط : تیم محتوا
1,454

سخت افزار ماینینگ، کامپیوترهای تخصصی هستند که صرفاً برای استخراج بیت کوین ایجاد شده اند. هرچه سخت‌افزار شما قدرتمندتر بوده و انرژی کارآمدتر باشد، استخراج بیت کوین سود بیشتری خواهد داشت. از سویی دیگر، هاشرت معیاری برای سنجش قدرت محاسباتی یک ماینر است. به عبارت دیگر، هر چه ماینرها (و در نتیجه قدرت محاسباتی) بیت کوین بیشتری استخراج کنند و به پاداش امیدوار باشند، حل این معما دشوارتر می شود. این یک مسابقه محاسباتی است که در آن افراد یا سازمان هایی با بیشترین قدرت محاسباتی (هش ریت) می توانند بیشترین بیت کوین را استخراج کنند. در این جا به معرفی ماینرهای سودآور می پردازیم.

قدرت محاسباتی بالاتر

هر چه یک ماشین قدرت محاسباتی بیشتری داشته باشد، احتمالاً یک ماینر راه‌حل‌های بیشتری (و در نتیجه، پاداش‌های بلوک) بیشتری پیدا می‌کند. در فوریه 2022، درآمد جهانی روزانه استخراج بیت کوین حدود 41 میلیون دلار بود.

هزینه های پایه شما تفاوت بین استخراج سودآور یا از دست دادن پول خواهد بود. استخراج GPU برای اتریوم کارآمدتر از استخراج بیت کوین با دستگاه ASIC است. شما می توانید به این فکر کنید که گویی ماینرها یک پی پال غیرمتمرکز هستند. امکان ثبت دقیق تمام تراکنش ها و کسب درآمد کمی برای اجرای سیستم وجود دارد.

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین با جمع‌آوری چیزی به نام پاداش بلوک به اضافه هزینه‌هایی که کاربران بیت‌کوین به استخراج‌کنندگان پرداخت می‌کنند، بیت‌کوین به دست می‌آورند تا به‌خاطر ثبت امن و ایمن تراکنش‌های بیت‌کوین خود بر روی بلاک چین به سود برسند. ماینرهای سودآور در این روند موثر خواهند بود.

معرفی ماینرهای سودآور

پاداش بلوک چیست؟

تقریباً هر ده دقیقه یک عدد بیت کوین تازه استخراج شده به شخصی که یک ماشین ماینینگ دارد و سریع‌ترین بلاک جدید را کشف می‌کند تعلق می‌گیرد. در ابتدا، در سال 2009، ساتوشی ناکاموتو پاداش ماینینگ را 50 بیت کوین تعیین کرد و همچنین کاهش های آتی پاداش را رمزگذاری کرد.

کد بیت کوین از پیش تعیین شده است که تقریباً هر چهار سال یک بار این پرداخت را به نصف کاهش می دهد. در اواخر سال 2012 به 25 بیت کوین کاهش یافت و دوباره در اواسط سال 2016 به 12.5 بیت کوین کاهش یافت.

اخیراً در می 2020، سومین نصف کردن بیت کوین، پاداش بلاک را به 6.25 BTC کاهش داد. دومین منبع درآمد ماینرهای سودآور بیت کوین، کارمزد تراکنش هایی است که بیت کوین ها باید هنگام انتقال بیت کوین به یکدیگر بپردازند.

این زیبایی بیت کوین است. هر تراکنش در یک بلاک چین غیرقابل تغییر ثبت می شود که در هر ماشین ماینینگ کپی می شود. بیت کوین برای نگهداری سوابق به بانک مرکزی متکی نیست، این خود ماینرها هستند که سوابق را نگه می دارند و آنها نیز می توانند سهمی از کارمزد تراکنش ها را حفظ کنند.

مالیات بر سود استخراج بیت کوین

در حالی که سود استخراج بیت کوین قطعی نیست، پرداخت مالیات بر پاداش استخراج شما قطعی است. هر ماینر باید قوانین مالیاتی مربوطه را برای استخراج بیت کوین در منطقه خود بداند، به همین دلیل است که استفاده از یک نرم افزار مالیاتی رمزنگاری بسیار مهم است که به شما کمک می کند همه چیز را ردیابی کنید و مطمئن شوید که پس از محاسبه مالیات، همچنان به اندازه کافی از ماینرهای سودآور درآمد کسب می کنید.

آیا استخراج بیت کوین سودآور است؟

اول از همه، استخراج بیت کوین متغیرهای زیادی دارد. به همین دلیل است که خرید بیت کوین در صرافی می تواند راه ساده تری برای کسب سود باشد. با این حال، زمانی که این کار به طور موثر انجام شود، ممکن است سود استخراج بیت کوین بیشتر از خرید و «هدلینگ» باشد (اصطلاحی که برای توصیف عمل عدم فروش بیت کوین شما استفاده می شود).

یکی از مهم ترین متغیرها برای ماینرها قیمت خود بیت کوین است. اگر مانند بسیاری از مردم، برای سخت افزار ماینینگ و برق خود به دلار پرداخت می کنید، باید بیت کوین کافی از استخراج به دست آورید تا هزینه های جاری خود را پوشش دهید. و سرمایه اولیه خود را در خود دستگاه برگردانید.

قیمت بیت کوین، به طور طبیعی، همه ماینرها را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، سه عامل وجود دارد که ماینرهای سودآور را از بقیه جدا می کند: برق ارزان، سخت افزار کم هزینه و کارآمد و استخر استخراج خوب.

پیشنهاد مطالعه:خرید دوره های آنلاین edx

Whatsminer M20S

از Whatsminer M20S به عنوان نمونه ای از نوع ماشینی که برای استخراج بیت کوین به آن نیاز دارید استفاده کرده ایم. این روزها چندین تولید کننده سخت افزار برای انتخاب وجود دارد. قیمت سخت افزار از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است و تا حد زیادی به میزان مصرف انرژی دستگاه در مقابل میزان توان محاسباتی که تولید می کند بستگی دارد. 

هر چه قدرت محاسباتی بیشتر باشد، بیت کوین بیشتری استخراج خواهید کرد. هرچه مصرف انرژی کمتر باشد، هزینه های ماهانه شما نیز کمتر می شود. هنگام انتخاب ماشینی برای سرمایه گذاری، ماینرها باید به سودآوری و طول عمر ماشین فکر کنند.

سودآوری با قیمت دستگاه در هر TH، تعداد وات دستگاه در هر TH و هزینه های میزبانی شما تعیین می شود. طول عمر توسط کیفیت تولید دستگاه تعیین می شود. خرید ماشین‌های ارزان‌تر یا به ظاهر کارآمدتر اگر بعد از چند ماه کارکرد خراب شوند، منطقی نیست.

اگر هزینه میزبانی به اندازه کافی کم باشد، اغلب منطقی است که «قیمت هر TH» را بر «وات در هر TH» اولویت دهید، زیرا هزینه‌های عملیاتی کمتر (OpEx) ضرر را در کارایی دستگاه شما جبران می‌کند. ماینرهای سودآور با کمترین میزان خرابی در حال حاضر MicroBT است که Whatsminer M20S و سایر مدل های Whatsminer را می سازد.

معرفی ماینرهای سودآور

قیمت غیرفعال سخت افزار استخراج بیت کوین

یکی از راه‌های مفید برای فکر کردن به سخت‌افزار این است که در نظر بگیرید بیت کوین باید به چه قیمتی کاهش یابد تا ماشین‌های دیگر سودآور نباشند. شما می‌خواهید که دستگاه شما چندین سال سودآور بماند تا بتوانید بیت‌کوین بیشتری از ماینینگ به دست آورید که صرفاً با خرید خود ارز دیجیتال می‌توانستید به دست آورید.

قیمت خاموشی سخت افزار

متأسفانه اکثر ماشین های قدیمی در حال حاضر حتی در چین دیگر سودآور نیستند. Bitmain S9 از سال 2016 عملیاتی شده است و به اندازه کافی جالب است که هنوز در ونزوئلا و ایران استفاده می شود، جایی که برق آنقدر ارزان است که از خطر مصادره ماینرهای سودآور بیشتر خواهد بود. 

با بهبود دسترسی به انرژی خورشیدی و باد در آمریکای شمالی، در نهایت ممکن است منابع معتبرتری برای برق کمتر از 2 سنت وجود داشته باشد. برای ماینرهای منفرد، تنها امید رقابت با عملیاتی که به چنین برق ارزانی دسترسی دارند، ارسال ماشین‌های شما به آن مزارع است. با این حال، مزارع زیادی این را به عنوان یک خدمات ارائه نمی دهند.

2. برق ارزان

قیمت برق در کشورها متفاوت بوده و بسیاری از کشورها نیز برای تشویق رشد اقتصادی قیمت کمتری برای برق صنعتی در نظر می گیرند. این بدان معناست که یک مزرعه ماینینگ در روسیه نصف هزینه برقی را که در خانه در ایالات متحده استخراج می کنند، پرداخت می کند. 

از نظر عملی. اگر برق در جایی مانند چین، روسیه یا قزاقستان 0.045 دلار کیلووات ساعت باشد، استفاده از Whatsminer M20S به مدت یک ماه حدود 110 دلار در ماه هزینه خواهد داشت. با این حال، اگر در حال استخراج از خانه خود هستید، قطعاً ضرر خواهید کرد.

پیشنهاد مطالعه:کسب درآمد از TranscribeMe

 استخر معدن قابل اعتماد

این روزها، هر ماینرهای سودآور نیاز به استخراج از طریق استخر استخراج دارد. چه با یک دستگاه یا چندین هزار دستگاه استخراج کنید، شبکه ماشین‌های استخراج بیت‌کوین به قدری بزرگ است که شانس شما برای یافتن منظم یک بلوک و در نتیجه کسب پاداش بلوک و کارمزد تراکنش بسیار کم است.

اگر هش ریت شبکه بیت کوین 100 EH/s (100,000,000 TH/s) باشد، یک ماینر WhatsMiner M20S ASIC با 68 TH/s، تقریباً 1 در 1,470,588 شانس استخراج یک بلوک بیت کوین را دارد. با یک بلوک در 10 دقیقه، ممکن است مجبور شوند 16 سال صبر کنند تا آن یک بلوک استخراج شود.

قدیمی ترین استخرها، دو استخر Slush Pool و F2Pool هستند. F2Pool یکی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین است و حدود 15 درصد از کل شبکه بیت کوین را پشتیبانی می کند. روش پرداخت F2Pool PPS+ نامیده می شود. 

استخرهای PPS+ خطر را از ماینرهای سودآور دور می‌کنند، زیرا بدون توجه به اینکه خود استخر هر بلوک را با موفقیت استخراج می‌کند، پاداش‌های بلوک و هزینه‌های تراکنش را به ماینرها پرداخت می‌کنند. به طور معمول، استخرهای PPS+ در پایان هر روز به ماینرها پرداخت می کنند.

به این صورت استخرهای PPS+ محاسبه می‌کنند که چقدر باید به استخراج‌کنندگان در استخرشان پرداخت کنند. اگر هش ریت شبکه بیت کوین 85 EH/s (85,000,000 TH/s) باشد، یک ماینر WhatsMiner M20S ASIC با 68 TH/s حدود 0.000702 بیت کوین در روز قبل از هزینه های استخر به دست خواهد آورد.

هزینه های استخر معمولاً 2.50-4.00٪ است، بنابراین اجازه دهید برای مثال از 2.50٪ استفاده کنیم. بنابراین درآمد خالص استخراج 0.00068445 BTC است. اگر قیمت بیت کوین 9000 دلار باشد، این M20S روزانه 6.16 دلار درآمد دارد.

انتخاب استخر ماینینگ مناسب بسیار مهم است، زیرا هر روز بیت کوین استخراج شده خود را از پرداخت های استخر دریافت خواهید کرد. مهم است که استخری را انتخاب کنید که قابل اعتماد، شفاف باشد و مجموعه ای از ابزارها و خدمات مناسب را ارائه دهد تا به شما در بهینه سازی عملیات استخراج خود کمک کند.

 کارمزد هنگام فروش بیت کوین

یکی از جنبه‌های سودآوری استخراج با ماینرهای سودآور که اغلب نادیده گرفته می‌شود، هزینه‌هایی است که فرد برای فروش بیت کوین وان می‌پردازد. اگر شما یک ماینر کوچک هستید، ممکن است مجبور شوید سکه های خود را در صرافی های خرده فروشی مانند Kraken یا Binance بفروشید. 

گاهی اوقات کارمزدهای شما کم است اما گاهی اوقات کارمزدهای شما زیاد است. این در واقع فقط به ساختار کارمزد صرافی و وضعیت دفترچه سفارش در حال حاضر بستگی دارد.

معرفی ماینرهای سودآور

ساختار کارمزد معاملات کراکن

با این حال، اگر شما یک ماینر حرفه ای مانند F2 یا Bitmain هستید، احتمالاً معاملات بسیار سودمندی با میزهای OTC دارید تا سکه های خود را با هزینه کم یا بدون هزینه بفروشید. حتی برخی از ماینرهای سودآور برای سکه های خود بالاتر از قیمت لحظه ای پرداخت می شوند.

در هر صورت، عملیات استخراج حرفه‌ای با بیت کوین در مقیاس بزرگ سروکار دارد و بنابراین اهرم‌های بیشتری برای به دست آوردن معاملاتی دارند که برای آنها خوب است و این فقط در مورد خرید برق صدق نمی‌کند.

اگر فکر می‌کنید آنچه را که لازم است به صورت سودآور در اختیار دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با استفاده از ماشین حساب سودآوری ماینینگ مطمئن شوید.

پیشنهاد مطالعه:برترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی سئو

حرفه ای ها در مقابل آماتورها

این دانش عمومی است که دسترسی به بهترین ماشین‌ها و ماینرهای سودآور و ارزان‌ترین نرخ برق برای استخراج‌کنندگان فردی بسیار دشوار شده است. مزارع بیت کوین که در مقیاس کار می کنند از این مزایا برای به حداکثر رساندن بازده خود استفاده می کنند.

با افزایش سختی استخراج بیت کوین و عقب افتادن قیمت، کسب سود برای ماینرهای کوچک سخت و دشوارتر می شود. توصیه می شود در این خصوص، راهنمایی های تخصصی را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.
 

برچسـب هـا : سایر ، ماینرهای سودآور
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد