آموزش خرید از آمازون ترکیه

آموزش خرید از آمازون ترکیه

توسط : تیم خبری
50,054

سایت غول پیکر آمازون ، در سرتاسر دنیا ، به عنوان یک سایت فروشگاهی خرده فروشی آنلاین شناخته می شود. به جهت ارائه خدماتی مطلوب و پیشنهادهای تخفیف و حراجی های هیجان انگیزش ، توانسته است طرفداران بسیاری را برای خود رقم بزند. سیستم اداره این فروشگاه آنلاین ، به وسیله به روز ترین تکنولوژی جهان ، انجام می شود. به همین دلیل است که به سرعت شعبات آن در تمامی دنیا در حال راه اندازی بوده و خدماتی با کیفیت را به مشتاقان خرید اینترنتی ارائه می دهد. 

شاید بتوان گفت سایت آمازون با قدرت و برتری بسیاری ، هر روزه در تمامی دنیا به گسترش حوزه و شاخه های محصولاتش اضافه نموده و تنوع بازار بزرگ اینترنتی خود را افزایش می دهد. این نکته نیز مطرح است که به جهت پیروی از سیاست گذاری های آمریکا ، تعدادی از کشورها را در لیست تحریم خود دارد و این بدان معناست که در ایران نمی توان به طور مستقیم از سایت آمازون خرید نمود. اینجاست که سایت فروشگاهی آمازون ترکیه برای ایرانیان جذاب خواهد شد. با استفاده از این سایت ، هم امکان دسترسی به امتیازات و پیشنهادات سایت آمازون را خواهید داشت و هم به جهت نزدیک بودن به ایران ، شرایط ارسال کالا به ایران آسان تر و در مدت زمان کوتاه تری صورت می پذیرد.
 

آمازون به عنوان بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی دنیا در ادامه فعالیت های توسعه بازار خودش به بازار ترکیه نیز ورود پیدا کرده است. در حال حاضر آمازون ترکیه با ارائه چند ده دسته بندی از محصولات متنوع خودش در سراسر ترکیه امکان خرید از بزرگ ترین فروشگاه دنیا را با قیمت هایی مطلوب و ایده آل برای تمام شهروندان ترکیه مهیا نموده است.

پیشنهاد مطالعه: خرید از آمازون را بلد نیستم

حضور آمازون در ترکیه یک فرصت مناسب برای خرید از آمازون را برای کاربران ایرانی مهیا کرده است. با توجه به موقعیت ایده آل ترکیه نسبت به ایران، علاقمندی ایرانی ها به گردشگری ترکیه و حضور پر رنگ شهروندان ایرانی در ترکیه می توان به راحتی و با چند واسطه اقدام به خرید از آمازون نمود.

هر چند به دلیل قوانین ترکیه و همینطور سیاست های توسعه آمازون بخش محدودی از دسته بندی ها و محصولات آمازون در ترکیه ارائه شده اما همین محدوده با تنوع کم نظیر و با قیمت هایی ایده آل در دسترس کاربران قرار گرفته اند.

در سال 2016 و در ماه آگوست شرکت آمازون وارد بازار آنلاین ترکیه شد. دفتر سایت آمازون ترکیه در شهر استانبول ایجاد شد. یکی از سهام داران بزرگ سایت فروشگاهی آنلاین آمازون د رترکیه ، شرکت .Amazon Europe Core S.à r.l  است که در لوکزامبورگ واقع شده است ، به این ترتیب ، دفتر ترکیه ی آمازون ، وابسته ی شعبه اروپایی شرکت آمازون می باشد.

مطابق اطلاعات به دست آمده توسط اتحادیه فنآوری ترکیه که TÜBISAD نامیده می شود ، در سال 2017 میزان ارزش بازار گسترده ی خرده فروشی آنلاین در کشور ترکیه ، حدود چهل و دو میلیارد لیره یا ۶.۷۲ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال قبل حدود سی و هفت درصد افزایش داشته است. یکی از سیاست گذاری های آمازون ، ارتباط بیشتر تولید کنندگان بزرگ در قالب خرده فروشی با مصرف کنندگان است. در جهت توسعه بازار آنلاین خود ، کشور ترکیه را انتخاب نمود. زیرا این کشور از نظر منطقه ای بسیار مناسب است.

در زمانی که سایت آنلاین آمازون به کشور ترکیه وارد شد ، با تنوع محصولی و پیشنهادات ویژه شروع به فعالیت نمود. در ابتدای کار مسائلی به وجود آمد که روند کاری این سایت را دچار اختلال نمود. مسائلی چون تغییرات فوری قیمت ها و یا تعداد لغو سفارشات پس از انجام پروسه ی کامل خرید. البته این موارد با گذشت زمان اصلاح شد.

شرکت آمازون ، اعلام می دارد که تنوع گسترده ای از محصولات را در آمازون ترکیه ارائه می دهد. از محصولاتی با برند ترک تا برندهای معتبر جهانی ، که تماما در سایت آمازون ترکیه ، در اختیار خریداران این کشور قرار گرفته است. این سایت به جهت نزدیکی ترکیه به ایران ، برای کاربران ایرانی که به دنبال خرید برند هستند ، امتیاز قابل توجهی است. به خصوص که جهت خرید از آمازون ، هم هزینه بسیار زیاد پستی را بایستی متحمل شوید و مدت زمان بیشتری برای ارسال کالا صرف خواهد شد. در سایت آمازون ترکیه ، کالاهای بسیاری در شاخه های متنوعی مانند پوشاک ، کتاب ، لوازم ورزشی ، لوازم خانگی ، ابزار و تجهیزات خانگی ، از برند های معتبر ترک ارائه می شود.

چرا آمازون وارد ترکیه شد؟

ترکیه به لطف استانبول در حال حاضر به عنوان یک کشور اروپایی شناخته می شود. هر چند بخش عمده این کشور در آسیا واقع شده و رسما در حوزه استحفاظی آسیا قرار گرفته اما از پوئن های مثبت یک کشور اروپایی نیز بهره مند شده است. آمازون با توجه به موقعیت ایده آل ترکیه و همینطور عدم وجود برخی محدودیت های این کشور به دلیل حضور در اروپا، آن را به عنوان یک مرکز استراتژیک برای حضور پر رنگ در آسیا به ویژه مرکز آسیا انتخاب نموده و به بازار آن ورود پیدا کرده است.

پروسه توسعه آمازون ترکیه همچنان در دست پیگیری است و هر بار شاهد افزایش تنوع کالایی و خدماتی آن هستیم. قطعا هدف اول آمازون تکمیل خدمات در این کشور و پس از آن اقدام به خدمات رسانی به کشور های دیگر از طریق ترکیه می باشد.

مشکلات اولیه سایت آمازون ترکیه

با ورود سایت فروشگاهی آمازون در بازار الکترونیکی ترکیه ، شکایاتی از سوی خریداران مطرح شد. این موارد در خصوص فروشندگان نبود. اتفاقی که باعث شده بود ، تعداد شکایات بالا رود ، تغییرات دایمی و فوری قیمت های کالاها در سایت بود و یا آن که سفارش هایی که کاملا پروسه خرید شان انجام شده بود ، لغو سفارش می خورد. گزارش چنین شکایاتی در سایت آمازون ترکیه زیاد شده بود. 

از سوی دیگر تغییرات لحظه ای قیمت ها و عدم ثبات آن ، یکی دیگر از شکایات رایجی بود که در بین سفارش های ثبت شده دیده می شد. سایت آمازون در روزهای نخستین نتوانست این ایرادات را رفع نماید. ضمن آنکه اشکالاتی نیز در الگوریتم آمازون به صورت سیستمی ایجاد شده بود و قیمت های ویژه و عادی در زمان پردازش ، اشتباه ثبت می شد. 

در زمانی که سایت بزرگ فروشگاهی آمازون به ترکیه وارد شد ، بیشترین استقبالی که از آن شد ، تخفیف ها و جراجی های بزرگ و هیجان انگیز آن بود. به خصوص در دوره افتتاحیه این سایت ، که پیشنهادهای ویژه بسیاری را ارائه می داد. دیری نگذشت که شادی ورود آمازون به ترکیه ، بر کام خریداران تلخ شد. شکایات بسیاری از سوی مصرف کنندگان به سوی سایت راهی شد. اغلب این خریداران با مسائلی مواجه شده بودند که هنگام خرید از سایت برای کالاهای تخفیفی روی می داد. به عنوان مثال اعلام می شدکه سفارش من بدون اطلاع قبلی لغو شد و یا اینکه این محصول با آنچه من درخواست داشتم ، متفاوت است و یا در مرحله نهایی پرداخت ، قیمت کالای مورد نظر افزایش یافت. 

این ها تماما مواردی بود که در سیستم سایت اتفاق افتاده بود و نگرانی بسیاری از خریداران را در بر داشت. البته سایت آمازون پس از مدت کوتاهی ایرادات را برطرف نموده و روال عادی بر سایت حکم فرما شد.
 

دسته بندی محصولات آمازون ترکیه

دسته بندی محصولات آمازون ترکیه

زمانی که شرکت آمازون ، قسمت ترکیه را راه انداخت ، در پانزده شاخه و حوزه به مصرف کنندگان ترکیه خدماتش را ارائه می داد. اکنون شاخه های دیگری همچون ، فروش تنوع بسیار زیاد از کتب ، محصولات و تجهیزات الکترونیکی ، ابزارهای کاربردی متفاوت ، کالاهایی در حوزه کودک و نوزاد ، وسایل بازی و ... را نیز راه اندازی نموده است که هریک از این بخش ها در تنوع بسیار زیادی از سوی فروشندگان متعددی ارائه می شود. شاید جالب است که بدانید که سایت فروشگاهی آمازون ترکیه ، اولین و تنها بازار بزرگ الکترونیکی اروپایی است که بیرون از اتحادیه اروپا ایجاد شده است.

مدیر خدمات فروش سایت آمازون در ترکیه ، Alpagut Cilingir عقیده دارد ، این نوع سرویس دهی در آمازون ترکیه توانسته است واسطی بین مشاغل خرد و بزرگ را ایجاد نماید. به طوری که باعث قدرت بیشتر و توسعه کاری کشب و کارهای بومی و منطقه ای در حوزه بازار آنلاین در ترکیه بوجود آورده و هر روز به رونق آن کمک شایانی نماید. 

در حال حاضر سایت فروشگاهی آنلاین آمازون ترکیه ، توانسته است به هشتاد میلیون نفر خدمات ارائه نماید. با توجه به رشد اقتصادی در ترکیه ( در سال پیش 7.4 % رشد داشته است ) ، به نظر می رسد که پیشرفتی رو به رشد داشته باشد و بتواند نسبت به همتایان خود در اروپا نیز پیشی گیرد. هدف سایت آنلاین آمازون افزایش و گسترش مشاغل وکسب و کارهای فعال در بازار اینترنتی خود در تمامی دنیا و ورود به کشورهای جدید تر است که در این شرایط کشور ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی و ارتباطات منطقه ای یکی از بهترین انتخاب های بازار غول پیکر آمازون محسوب می شود. سایت آمازون در ترکیه توانسته است کسب و کارهای جدیدی را به بازار آمازون بیافزاید که در رونق منطقه ای نیز موثر است.
 

آمازون از ارائه برخی محصولات به دلیل محدودیت های داخلی و خارجی در ترکیه خودداری کرده با این حال دسته بندی غنی از انواع محصولات و نیازمندی های عمومی را در این کشور فراهم نموده که کاربران می توانند به راحتی اقدام به خرید آن ها نمایند. دسته بندی های آمازون ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • . کودک و مادر
  • . تجهیزات الکترونیک
  • . پوشاک مردانه و زنانه
  • . پوشاک بچگانه
  • . انواع کتاب
  • . خانه
  • . کتاب و لوازم التحریر
  • . محصولات اداری و صنعتی
  • . اسباب بازی و گیمینگ
  • . کارت هدیه

علاقمندان می توانند در آمازون ترکیه اقدام به خرید محصولات از دسته بندی های نام برده نمایند! البته همانطور که گفته شد برخی از محصولات به دلیل محدودیت های داخلی و خارجی در این دسته بندی ها نیز عرضه نمی شود اما به طور کلی میلیون ها کالا در دسته بندی های نام برده موجود می باشند که هر کاربر امکان خرید آن ها را با چند کلیک دارد.

البته آمازون در ترکیه اقدام به افزایش دسته بندی ها و تنوع محصولات نموده است؛ به زودی شاهد دسته بندی های متنوع تر و کاربردی تری از آمازون ترکیه خواهیم بود با این حال هم اکنون نیز عموم نیازمندی های روزانه و فردی توسط این وب سایت ارائه می شود که امکان خرید با قیمت مناسب را برای همه مهیا کرده است.

طبق برنامه های توسعه آمازون در سال های آتی با رشد و افزایش دسته بندی های موجود شاهد ارائه خدمات خوردنی و آشامیدنی نیز خواهیم بود؛ به عبارتی آمازون تلاش خودش را برای ارائه تمام محصولات ممکن به عنوان بزرگ ترین خرده فروشی دنیا در تمام شعبه های خود می کند.

چطور می توانیم از آمازون ترکیه خرید کنیم؟

چطور می توانیم از آمازون ترکیه خرید کنیم؟ (راهنمای گام به گام)

پروسه خرید از آمازون ترکیه طبق روال خرید های اینترنتی ساده و تسهیل شده است با این حال نکاتی وجود دارد که می بایست در حین خرید رعایت کنید تا مشکلی برای مرسوله شما ایجاد نشود. به طور کلی می توانید مراحل خرید از آمازون ترکیه را به صورت گام به گام در ادامه مطالعه نمایید.

آیا به عنوان یک ایرانی می توانیم از آمازون ترکیه خرید کنیم؟

هر چند در قوانین ایران و ترکیه هیچگونه محدودیتی برای برقراری ارتباط قانونی و یا خرید های شخصی اتباع این دو کشور وجود ندارد اما با توجه به اینکه آمازون ترکیه زیر مجموعه آمازون محسوب می شود از ارائه خدمات و فروش محصولات به آدرس های پستی ایرانی خودداری می کند اما اگر آدرس های پستی شما و اطلاعات بانکی تان در حین خرید متعلق به ایران نباشد و در ترکیه وجود خارجی داشته باشند، امکان خرید به راحتی برای شما نیز وجود خواهد داشت.

به طور کلی شما به عنوان یک خریداری در صورتی که دوست یا آشنایی در ترکیه داشته باشید با استفاده از اطلاعات وی می توانید اقدام به خرید از آمازون کنید تا در نهایت مرسوله در آدرس پستی دوست ترکی شما تحویل داده شود و از طریق وی مرسوله برای شما ارسال گردد. در غیر این صورت می توانید با استفاده از شرکت های واسطه مانند زاکولا اقدام به خرید از ترکیه نمایید! این دسته از شرکت ها پروسه تعریف شده را برای شما با دریافت کارمزد عملیاتی می کنند.
 

پیشنهاد خدمات:  خرید از آمازون با زاکولا

 

همان گونه که پیش تر نیز گفته شد ، سایت آنلاین آمازون ، کشور ایران را در لیست تحریم های خود قرار داده است . بنابر این کاربران ایرانی نمی توانند مستقیما از سایت خرید نمایند. یکی از راه های این کار ، ثبت اطلاعات و مشخصات هویتی فردی در خارج از کشور است که با آن مشخصات کالا از سایت خریداری شود و در نهایت به آدرس شما در ایران ارسال گردد.

همچنین سایت 20 پیمنت در این خصوص همراه کاربران و مصرف کنندگان در ایران است تا قادر باشند به سهولت خرید محصولات خود را از سایت فروشگاهی  آنلاین آمازون ترکیه انجام دهند. شما می توانید پس از انتخاب کامل محصول خود و بررسی همه شرایط کالا و قیمت آن ، لینک کالا را از طریق ایمیل و دیگر راه های ارتباطی برای کارشناسان ما ارسال نمایید تا در اسرع وقت ، ضمن تکمیل پروسه خرید شما ، پرداخت آنلاین را نیز برای شما هموار سازند.

گام اول؛ ثبت نام در آمازون ترکیه

شکی نیست که اگر جزو افرادی هستید که خرید از سایت های خارجی و خرید محصولات برند را در برنامه زندگی خود دارید ، نام سایت پرآوازه و غول آسای آمازون را نیز شنیده باشید. آمازون سایتی اینترنتی است که بصورت فروشگاه خرده فروشی در تمامی دنیا فعالیت می نماید و هر کس در هر گوشه ای از جهان می تواند از آن خرید نماید.

از همین رو سایت آمازون ترکیه نیز با ارائه خدمات و سرویس های تخفیف دار و تنوع محصولات بالا و عرضه کالاهای برند ، راه اندازی شد. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که چگونه می توان به سهولت کار پرداخت در این سایت را انجام داد. راه ها و ابزار های مطمئن این کار چه هستند؟ آیا می توان بدون داشتن حساب ارزی به نام خود ، خرید از این سایت فروشگاهی خارجی را انجام داد ؟ اگر بار اولی است که خرید می کنید و یا نگران هستید که خرید و پرداخت مطمئنی را نخواهید داشت ، می توانید با کارشناسان ما در 20پیمنت تماس گرفته تا در کمترین زمان شما را در این خرید یاری نمایند. 

شیوه های  پرداخت در سایت فروشگاهی  آمازون ترکیه : 

همانطور که پیش تر توضیح داده شد سایت آمازون ترکیه ، سایت فروشگاهی بسیار متنوع و کاملی است که می توانید کالاهایی را با تنوع بسیار زیاد در آن بیابید. برای خرید از این سایت ، نیاز است که حساب کاربری ایجاد کنید و پس از آن قادرید خریدتان را انجام دهید. یکی از امتیازات این سایت ، استرداد کالاست. چنانچه از خرید کالا منصرف شدید و یا تصمیم گرفتید نوع آن کالا را تغییر دهید ، این امکان به سادگی در سایت آمازون ترکیه امکان پذیراست. ضمن آن که این سایت مشخصات کامل از کالا ، قیمت ، نحوه خرید ، پرداخت ، ارسال و حتی اطلاعات فروشنده را در اختیار کاربران قرار می دهد تا با استفاده از فیلتر کردن ، بتوانند انتخابی دقیق تر را در زمانی مناسب داشته باشند.

از طرفی ، هنگامی که خرید خود را کامل کردید و شماره رهگیری دریافت نمودید ، این امکان را دارید که با استفاده از این کد ، شیوه انتقال و ارسال کالا را پیگیری نمایید. با عضویت در سایت آمازون ترکیه می توانید خریدی مطمئن  از یک بازار بزرگ آنلاین  را با تنوع بسیار بالای کالا و قیمت های مناسب ، به همراه اعلام حراجی ها و تخفیف های ویژه ی آن را داشته باشید.

برای اینکه بتوانید به صورت مستقیم از آمازون ترکیه کالایی را بخرید، می بایست یک حساب کاربری در این وب سایت (amazon.com.tr) ایجاد کنید. پروسه ایجاد حساب کاربری به سادگی هر چه تمام تر امکان پذیر است، کافی است وارد سایت شوید، به بخش ایجاد حساب کاربری بروید، اطلاعات درخواستی را وارد کنید. نهایت پس از اعتبار سنجی شماره تماس یا ایمیل حساب کاربری شما فعال می شود و امکان خرید از آمازون ترکیه برای شما مهیا می شود.

نکته قابل توجه در حین ثبت نام این است که اطلاعات حقیقی شما نباید نشان دهنده ایرانی بودن تان باشد. آدرس پستی، شماره حساب، شماره تلفن و... می بایست متعلق به یک تبعه ترک باشد تا مشکلی در ارائه خدمات به شما به وجود نیاید. همانطور که قبل تر عنوان شد، می توانید از دوستان خود برای این کار استفاده کنید و یا می توانید از طریق سایت 20Peyment کار ثبت نام و خرید را انجام دهید تا تمامی مراحل آن را به جای شما انجام داده و کالای درخواستی را در ایران به شما برساند. 

در صورتی که اطلاعات اولیه را ثبت کردید و اکانت شما ایجاد شد ، قادر خواهید بود که خرید از سایت آنلاین آمازون ترکیه را انجام دهید. برای یافتن کالای مورد نیاز خود می توانید از بالای صفحه سایت در باکس جستجو ، کالای خود را بیابید. ضمن آنکه این سایت قابلیت فیلتر کردن را دارد و با انتخاب گزینه هایی که مد نظر دارید می توانید به صورت محدود تری کار جستجوی خود را انجام دهید. 

از طرفی در سایت آمازون ترکیه ، تمامی کالاها به صورت طبقه بندی شده ، ثبت شده اند . به طوری که می توانید کالای خود را در یک گروه انتخاب نموده سپس  با ایجاد فیلترهای مناسب ، به جزئیات کالایی که مد نظر دارید ، برسید. به عنوان مثال تصمیم دارید یک کیف خرید کنید. در گام اول در دسته بندی سایت ، گروه کیف را انتخاب کنید. سپس مواردی که مد نظرتان است را فیلتر کنید. به عنوان مثال جنس ، رنگ و اندازه . بدین ترتیب در کوتاه ترین زمان ، پیشنهادهای بسیاری از برندها و فروشگاه های مختلف را می توانید مشاهده نمایید. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که در سایت آمازون ترکیه ، در مواقع و روزهایی خاص ، همچون سایت اصلی آمازون ، حراجی ها و تخفیفات ویژه مطرح می شود که قیمت های بسیار مناسبی را ارائه می دهد. همچنین اگر عضو سایت فروشگاهی آمازون باشید ، امتیازاتی را به شما خواهد داد.

از طرفی یکی از امتیازات خرید از سایت آنلاین آمازون ترکیه ، این است که تمامی فروشندگان سایت ، دارای امتیاز هستند و شما هنگام انتخاب کالا می توانید امتیاز فروشنده و همچنین نظرات و بازخوردهای خریداران قبلی را که معتبر نیز هست ، رویت کنید. این موضوع می تواند به شما در انتخاب تان کمک بسزایی داشته باشد. همچنین به خاطر داشته باشید اگر محصولی که قصد خرید دارید ، نیاز به توضیحاتی تکمیلی دارد ، حتما در فرم مربوطه وارد کرده و با فروشنده نیز مطرح نمایید.

پیشنهاد: پرداخت خرید اینترنتی دلاری در 20 پیمنت

یکی دیگر از نکاتی که باید در خرید های اینترنتی از فروشگاه های آنلاین مد نظر داشت این است که پس از انتخاب کالا از نظر جنس ، نوع ، رنگ و... نیاز است که تعداد آن را نیز به طور دقیق ثبت نمایید. به عنوان مثال ممکن است که کالایی را ذکر کرده باشند که تنها دو عدد از آن موجود است. این جا دو موضوع مطرح است. نخست این که سفارش خود را سریعتر نهایی کنید و خرید را انجام دهید تا کالای مورد نظر تان به اتمام نرسد و دوم اینکه ممکن است شما به عنوان مثال از کالا دو عدد نیاز داشته باشید و به اشتباه و یا به دلیل عدم ثبت تعداد ، برای شما یک عدد ارسال شود. 

با مطالعه دقیق مشخصات کالا ، فروشنده و اظهار نظرات کاربران قبلی ، می توانید خریدی دقیق تر داشته و از انتخاب خود راضی باشید.

گام دوم؛ انتخاب محصول

 

پس از ثبت نام و بررسی کامل کالایی که انتخاب کرده اید ، نیاز است تا محصول مورد نظر را به سبد خرید اضافه کنید تا امکان خرید نهایی برای شما مهیا شود. پس از انتخاب محصول نهایی می توانید اقدام به پرداخت و دریافت کالا کنید، در این پروسه هم می توانید از اطلاعات حساب کاربری خود استفاده کنید هم اطلاعات جدیدی را وارد کنید تا مرسوله به آدرس جدید مورد نظر تان ارسال شود! در این قسمت ، سایت از شما آدرس ، شماره تلفن و ایمیل را می خواهد که نیاز است آن ها را کامل و دقیق تکمیل کنید. توجه کنید که در این مرحله هم نباید اطلاعات حقیقی یک تبعه ایرانی را وارد کنید و می بایست از اطلاعات یک تبعه ترک استفاده نمایید.

مدت زمان تحویل کالا از سایت فروشگاهی آمازون ترکیه 

پس از اتمام پروسه خرید و پرداخت آنلاین ، ایمیلی برای شما ارسال می شود که کد رهگیری را به شما اعلام می کنند. با این کد می توانید مدت زمان ارسال کالا و حتی مسیر ارسال را پیگیری کنید. فقط توجه داشته باشید که حتما تمامی مراحل را کنترل کرده و جزئیات ثبت شده بابت کالای انتخابی خود را بررسی کنید. چنانچه کالای شما ، مشخصات خاصی ، مثلا متعلقات اضافی جهت کالا را نیاز دارد و یا نحوه ارسال نیاز به توضیحات خاصی است ، حتما این توضیحات را کامل و دقیق ثبت نمایید. 

در سایت آمازون ترکیه ، این امکان وجود دارد که اگر کالای انتخابی شما ، با آنچه تحویل گرفته اید مغایرت داشته باشد ، آنرا مسترد نموده و مبلغ پرداختی خود را دریافت نمایید. البته این موضوع شامل خریدی که به عنوان مثال مورد پسندتان نیست اما مطابق مشخصات کامل ثبت شده ی کالا در سایت است ، نمی شود.

گام سوم؛ پرداخت و خرید نهایی محصول

آخرین گام در پروسه خرید از آمازون ترکیه پرداخت هزینه محصولات مورد نظرتان می باشد. شما در نهایت پس از پر کردن فرم های مرتبط وارد صفحه پرداخت خواهید شد تا هزینه نهایی محصولات را پرداخت کنید. شما می توانید از انواع راه های موجود برای پرداخت در آمازون استفاده کنید با این حال همچنان نباید اطلاعات حقیقی یک تبعه ایرانی را وارد کنید و می بایست از اطلاعات یک تبعه ترک استفاده نمایید.

همانطور که متوجه شدید، پروسه خرید از آمازون ترکیه، درست مانند هر خرید آنلاین دیگری صورت می گیرد اما محدودیت های موجود در پرداخت، اطلاعات حقیقی و... برای اتباع ایرانی باعث شده تا کمی این پروسه سخت تر شکل بگیرد.

چطور در آمازون پرداخت آنلاین انجام دهیم؟

چطور در آمازون پرداخت آنلاین انجام دهیم؟

پرداخت در آمازون ترکیه مستلزم داشتن حساب بانکی در ترکیه می باشد. علاوه بر آن کاربرانی که دارای حساب فعال بین المللی باشند نیز می توانند اقدام به پرداخت از طریق آن نمایند. اما این رویه های پرداخت برای کاربران معمولی امکان پذیر نمی باشد!

ساده ترین شکل پرداخت برای کاربران معمولی و روتین که قصد خرید کالا از آمازون ترکیه را از ایران دارند، استفاده از حساب پی پال، مستر کارت یا ویزا کارت می باشد. استفاده از چنین رویه های پرداخت الکترونیکی امکان خرید سریع، ایمن و راحت را برای کاربران ایجاد می کند. در سایت 20 پیمنت می توانید برای تهیه ی کارت های اعتباری مستر کارت و یا ویزا کارت ، اقدام نمایید. همچنین جهت پرداخت آنلاین paypal نیز کارشناسان ما همراه شما خواهند بود.

از همین رو پیشنهاداتی جهت  پرداخت اینترتی در سایت آنلاین آمازون ترکیه را به شرح ذیل ارائه می دهیم:

•    افتتاح حساب پی پال برای خرید از آمازون ترکیه
•    دریافت مستر کارت برای خرید از آمازون ترکیه

استفاده از پی پال، مستر کارت یا... در سریع ترین و ساده ترین حالت ممکن امکان تبدیل ارز و خرید مستقیم از آمازون ترکیه را برای شما فراهم می کند. با این حال فارق از داشتن یک حساب اینترنتی که امکان پرداخت را ایجاد می کند شما باید اطلاعات حقیقی یک تبعه ترک را برای خرید از آمازون ترکیه داشته باشید.

رویه های ارسال کالا آمازون ترکیه چطوریه؟

رویه های ارسال کالا آمازون ترکیه چطوریه؟

آمازون به عنوان بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی دنیا تلاش های زیادی برای نوآوری و تسهیل نمودن پروسه ارسال کالا کرده است. برای مثال در مناطقی از آمریکا محصولات با استفاده از پهپاد ها ارسال می شوند که ارسالی سریع و دقیق را برای خریداران فراهم می کند! با این حال در ترکیه این رویه به وسیله اداره پست رسمی صورت می گیرد.

زمانی که شما اقدام به خرید از آمازون ترکیه می کنید در سراسر کشور ترکیه نهایتا مرسوله ظرف 4 روز کاری به دست شما خواهد رسید و با توجه به اینکه شعبه مرکزی آمازون ترکیه در استانبول می باشد، مرسولات این منطقه کمتر از 48 ساعت کاری تحویل داده می شوند.

مابقی پروسه ارسال از ترکیه به ایران بسته به نوع ارسال انتخابی زمانبر خواهد بود! برای مثال اگر کالا توسط دوستان شما از ترکیه با هواپیما برای شما ارسال شود در کمترین زمان ممکن و ظرف یک پرواز هوایی مرسوله به شما خواهد رسید و اگر با اتوبوس ارسال گردد این پروسه زمانبرتر خواهد بود. استفاده از پست رسمی نیز پروسه را طولانی تر می کند.

در یک نگاه کلی پروسه خرید از آمازون ترکیه به صورت شخصی دردسر های متعددی به همراه دارد! با این حال می توانید از طریق مجموعه زاکولا تمام این دردسر های احتمالی را رفع کنید و در کمترین زمان ممکن کالا مورد نظر تان را از آمازون خریداری نمایید و درب منزل تحویل بگیرد.

خرید از آمازون ترکیه

چه راهی برای اطمینان از خرید سایت فروشگاهی اینترنتی آمازون ترکیه وجود دارد؟

شیوه های متفاوتی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها ، از خرید کالا در یک سایت فروشگاهی خارجی ، اطمینان کسب نمود. در این جا به چند روش اشاره می کنیم.

1- اولین و معتبر ترین راه ، مطالعه دقیق نظرات و بازخوردهای کاربرهای قبلی سایت است که خریدشان را کامل انجام داده اند. این نکته دارای اهمیت است  که در سایت آمازون ، تنها نظرات خریدارانی که پروسه خریدشان را کامل کرده اند ، ثبت می شود. 

2- کنترل کامل ایمنی روند خرید در سایت یکی دیگر از موارد مهم است.

3- به طور معمول واحد پشتیبانی سایت نیز در پاسخ گویی به خریداران ، آمادگی دارند. می توان با پرسش هایی تخصصی  از واحد پشتیبانی سایت فروشگاهی آنلاین آمازون ترکیه ، اطلاعات کامل تری را به دست آورد.

جمع بندی

اگر شما کالایی را نیاز دارید که در ایران آن را پیدا نکرده اید ، یا آن که قیمت محصول مورد نظر شما با قیمت جهانی آن بسیار تفاوت دارد و تصمیم گرفته اید از سایت فروشگاهی آنلاین آمازون ترکیه خرید خود را انجام دهید ، می توانید ضمن مطالعه دقیق  توضیحات ارائه شده و آگاهی کامل از نحوه خرید از سایت آمازون ترکیه ، با خریدی عالی لذتی را تجربه نمایید.

همچنین با کمک کارشناسان ما در سایت 20Peyment جهت کامل کردن روند خرید خود و پرداخت آنلاین آن اقدام نمایید. همان گونه شرح داده شده خرید از سایت آمازون ترکیه ، بدلیل تحریم ها ، مستقیما از ایران و با کارت های شتاب ممکن نیست و نیاز است که کارت اعتباری مناسبی را تهیه نمایید.

ما در این جا کارت هایی را معرفی کردیم که چنانچه بار اولی است که خرید از آمازون را انجام می دهید  و نگران انجام صحیح آن هستید ، می توانید ضمن تهیه کارت های اعتباری مستر کارت و یا ویزا کارت از سایت 20 پیمنت ، لینک مربوط به محصول مورد نظر تان را نیز برای ما ارسال نمایید. تا ضمن تکمیل مراحل خرید کالا ، پرداخت را نیز به جای شما انجام دهیم. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
3 سال قبل

ممنون بابت راهنمایی کامل تون . از طریق سایت زاکولا از امازون خرید کردم و بعد از 29 روز بهم تحویل دادن.

avatar

خواهش میکنم. ممنون بابت نظر و حمایت شما.

avatar
3 سال قبل

بسته خریداری شده در گمرک باز میشه؟

avatar

سلام و عرض ادب؛ بله ، در صورتی که نیاز به بررسی و ارزیابی باشد توسط ارزیاب کمرگ باز می شود. باتشکر

avatar
3 سال قبل

سلام چجوری باید استعلام بگیرم که کالای که وارد ایران بشه،توگمرگ بااراه مدرک بتونم،کالا ازگمرگ ترخیص کنم.یه دنیا ممنون میشم راهنمایی کنید

avatar

سلام و عرض ادب؛ بستگی دارد کالای شما به صورت عمده است یا تک؟ از طریق کدام کمرگ وارد ایران می شود. سوال شما کلی می باشد تا بتوانیم شما بزرگوار راهنمایی کنیم. سپاس

avatar
3 سال قبل

سلام از یه شرکت خارجی درآمدزاییکردم چطور میتونم پولمو به حساب بانکی خود بریزم

avatar

سلام وقت بخیر ، باید از شرکت خارجی بپرسید چه نوع حساب ارزی برای نقد کردن درآمد ارزی قبول میکنند و انتقال می دهند. اگر از طریق حساب پی پال امکان پذیر می باشد. می توانید از خدمات ما استفاده نمائید. باتشکر

avatar
3 سال قبل

سلام خوبین من برای خرید کتونی برند خوب میخواستم هماهنگ کنم

avatar

سلام بهاره خانم گرامی ، جهت خرید کالا از خارج می توانید از سایت دیگر مجموعه ما بنام "زاکولا" که خدمات خرید از سایتهای خارجی ارائه میدهد بهره مند شوید. ارادتمند شما بیست پیمنت

avatar

سلام آیا میشه دارو هم خرید یعنی مشکلی پیش نمیاد

avatar

سلام آقا محسن عزیز ، امکان خرید دارو و لوازم آرایشی بهداشتی وجود ندارد. بخاطر اینکه نیاز به مجوز سازمان غذا و دارو می باشد. باتشکر

avatar
2 سال قبل

امکان خرید ابزارآلات تراشکاری هم‌هست؟

avatar

سلام آقا فرید عزیز، بله امکان پذیر هست. از طریق سایت زاکولا به آدرس www.zakoola.com اقدام نمایید. باتشکر

avatar
2 سال قبل

سلام خسته نباشید میشه لپ تاپ هم خرید ؟ راستی حق گمرکی چنده ؟

avatar

سلام علی آقا عزیز ، بله امکان خرید لپ تاپ از خارج وجود دارد. خیلی هم مقرون به صرفه تر از ایران در میاد. برای خرید کالا از طریق سایت دیگر مجموعه ما بنام "زاکولا" به آدرس zakoola.com اقدام نمائید. ارادتمند شما بیست پیمنت.

avatar
یک سال قبل

سلام بنده سه عدد ماینر که در ایران وجود ندارد میخوام از سایت آمازون خرید کنم مجوز از وزارت بازرگاني و صمت هم داریم یعنی کاملا قانونی کار می‌کنیم آیا با مجوز میتونم از گمرک ترخیص کنم؟؟؟؟ سپاسگزارم 🌹

avatar
یک سال قبل

سلام آقا یاشار اصغری عزیز ، در صورتی که مجوز رسمی داشته باشید و حقوق کمرگی پرداخت کنید بله میتوانید وارد کنید. میتوانید جهت خرید از خارج توسط سایت زاکولا اقدام نمایید.باتشکر

avatar
یک سال قبل

سلام اگر برای تفریح با تور بریم ترکیه نمیشه حضوری بریم تو نمایندکی آمازون خریدمون رو انجام بدیم ؟ یا اینکه اینترنتی سفارش بدیم و هتل دریافت کنیم ؟

avatar
یک سال قبل

سلام علی آقا عزیز ، حضوری اطلاعی نداریم ولی اینترنتی میتونید سفارش بدید و تاریخ تحویل ش چک کنید که در مدت زمانی که در هتل هستید بیارند تحویل بدن.باتشکر

avatar
یک سال قبل

با سلام. من این آمازون ترکیه را زیر رو کردم ولی متاسفانه صرفا زبان ترکی دارد. ایا جایی دارد که بتوان زبان را انگلیسی کرد؟ چون آمازون آلمان هم زبانش قابل تغییر است و هم واحد پولش

avatar
یک سال قبل

سلام آقا فرزاد گرامی ، ما بیشتر با آمازون با آمریکا کار میکنیم و کالا خریداری و در ایران تحویل میدهیم. ولیکن تمام سایت های آمازون اصولا تغییر زبان و واحد پولی دارند. احتمالا در فوتر سایت می باشد. باتشکر