آموزش خرید دلاری بلیط هواپیما

آموزش خرید دلاری بلیط هواپیما

توسط : تیم خبری
2,887

اگر از علاقه مندان به مسافرت باشید می دانید یکی از مهم ترین فاکتورها برای داشتن یک سفر ایده آل تهیه بلیط ارزان و به صرفه است. در اغلب موارد برای مسافرت های خارجی وسیله ای که برای مسافرت انتخاب می شود هواپیما است. اما یکی از مهم ترین دغدغه افرادی که قصد دارند با هواپیما به کشورهای خارجی سفر کنند خرید بلیط هواپیما ارزان است. 

یکی از رایج ترین روش ها برای خرید بلیط هوایپما مراجعه به آژانس های مسافرتی است. آژانس های مسافرتی می توانند بلیط هواپیمای اغلب کشورهای خارجی را برای شما تهیه کنند. اما می دانید هزینه ای که این آژانس ها برای تهیه بلیط هواپیما از شما می گیرند بسیار زیاد است؟ پس چاره کار چیست؟ شما برای تهیه خرید بلیط هواپیما  که ارزان و به صرفه باشد چه پیشنهادی دارید؟

در ادامه با ما باشید تا به این سوال شما پاسخ دهیم. در این مقاله قصد داریم تا آموزش خرید بلیط هواپیما دلاری را به شما آموزش دهیم.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما دلاری

خرید دلاری بلیط اینترنتی هواپیما

یکی از مهم ترین اقدامات اولیه برای سفر به خارج تهیه بلیط هواپیما دلاری است. تا همین چند سال پیش تنها راه خرید بلیط هواپیما خارجی مراجعه به آژانس های مسافرتی بود. اما در سال های اخیر با چند کلیک ساده می توان بلیط هواپیمای خارجی را به صورت آنلاین خریداری کرد. آری امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان تهیه بلیط از سایت ها برای همه مردم از سراسر جهان فراهم شده است و شما می توانید در حالی که در خانه خود نشسته اید بلیط هواپیما خارجی را به صورت اینترنتی از سایت تهیه کنید.

یکی از مهم ترین مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما خارجی صرفه جویی در وقت و زمان است. زیرا شما نیاز به مراجعه حضوری به آژانس های مسافرتی ندارید و می توانید در میان کارهای روزمره خود اقدام به خرید بلیط هواپیما خارجی کنید. از طرف دیگر با توجه به این که مستقیما بلیط را از سایت تهیه می کنید هزینه بسیار کمتری را در مقایسه با خرید بلیط هواپیما از آژانس های مسافرتی پرداخت می کنید.

نکات مهم در حین خرید بلیط دلاری هواپیما

اولین گام در خرید بلیط هواپیما دلاری به صورت آنلاین انتخاب کردن کشور مبدا و مقصد و روز حرکت است. سپس در صورتی که ساعت خاصی را برای پرواز در نظر دارید می توانید با فیلتر کردن ساعت های پرواز نتایج دلخواه خود را در سریع ترین زمان ممکن ببینید. در صورتی که برای زمان مورد نظر شما پروازی پیدا نشد باید ساعت های قبل و یا بعد را جستجو کنید. سپس تعداد مسافرین خود را برای بررسی ظرفیت باقی مانده در هوایپما وارد کنید. بعد از انتخاب زمان و روز پرواز می توانید به مرحله بعد بروید. در این قسمت بلیط شما صادر شده و شما می توانید اطلاعات خود را یک بار دیگر مرور کنید. در صورتی که تمام موارد بدون اشکال بود باید به مرحله پرداخت وارد شوید. سپس با در دست داشتن کارت بین المللی می توانید پرداخت خود را انجام دهید. در پایان بلیط شما به صورت آنی صادر می شود.

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی نباید فراموش کنید دقت به زمان بندی بین پروازها است. در صورتی که برای رسیدن به کشور مقصد شما باید یک یا چند توقف داشته باشید باید به زمان بندی بین این پروازها دقت کنید. در صورتی که موفق به هماهنگی ساعت های پرواز خود نشوید ممکن است مجبور شوید در بین پروازها برای مدت زمان زیادی منتظر بمانید که می تواند برای شما بسیار خسته کننده باشد. به همین دلیل قبل از تایید نهایی بلیط خود حتما چک کردن ساعات پرواز را فراموش نکنید.

از طرف دیگر هنگام وارد کردن اطلاعات شخصی خود حتما دقت کنید. توجه داشته باشید باید تاریخ تولد خود را به میلادی ثبت کنید. زمان نوشتن نام و فامیل و دیگر مشخصات آن ها را چند بار بررسی کنید. زیرا در صورتی که فرم را اشتباه پر کنید و پرواز شما چارتری باشد امکان استرداد مبلغ بلیط وجود ندارد و شما متضرر خواهید شد.. در پروازهای سیستمی نیز بخشی از پول بلیط شما به عنوان جریمه کم خواهد شد.

بلیط هواپیما خارجی را از کجا بخریم؟

شما می توانید برای خرید بلیط به سایت های معتبر که دارای نماد الکترونیک و گواهینامه بین المللی ssl هستند مراجعه کنید. با توجه به این که در سال های اخیر بسیاری از افراد سود جو اقدام به کلاه برداری اینترنتی کرده اند توجه به اعتبار سایت بسیار ضروری است و نباید از هر سایتی اقدام به خرید کنید.
اما توجه داشته باشید که برای خرید بلیط ارزان بهتر است تنها به یک سایت مراجعه نکنید و سایت های مختلف را بررسی کنید  تا در نهایت برای خرید بلیط تصمیم گیری کنید. 

بلیط دلاری هواپیما خارجی سیستمی مقرون به صرفه است یا چارتری؟

بلیط هواپیما به دو نوع سیستمی و چارتری به فروش می رسد. هر یک از این بلیط ها دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود هستند. یکی از مهم ترین مزایای خرید بلیط هواپیما خارجی سیستمی این است که نرخ بلیط هواپیما همواره ثابت است.  قیمت بلیط سیستمی دارای تغییرات لحظه به لحظه نیست و از نرخ مشخصی برخوردار است.

البته ممکن است در برخی موارد با نزدیک شدن به زمان پرواز قیمت بلیط سیستمی نیز دچار نوساناتی شود اما چندان زیاد نخواهد بود. برخی از انواع بلیط های سیستمی عبارتند از: بلیط های یک طرفه، بلیط های دو طرفه، بلیط های دارای توقف برنامه ریزی شده و ...

یکی دیگر از مهم ترین مزایای بلیط هواپیما سیستمی این است که امکان خرید بلیط برای ماه ها قبل از سفر امکان پذیر است. این مزیت برای افرادی که برای سفر به کشور خارجی نیاز به اخذ ویزا دارند بسیار مهم است. زیرا در اغلب موارد سفارت ها، بلیط هواپیما به کشور مورد نظر را مورد ارزیابی قرار می دهند.

اما مهم ترین ویژگی بلیط سیستمی این است که در صورت هرگونه تغییر در برنامه سفر امکان استرداد و حتی تعویض بلیط وجود دارد. این ویژگی باعث می شود تا افراد با خیال آسوده و بدون نگرانی برای سفر خود برنامه ریزی کنند و در صورت بروز هرگونه رخداد پیش بینی نشده،  روز و ساعت پرواز خود را بدون متحمل شدن ضرر مالی عوض کنند. همچنین در صورت کنسلی بلیط می توانند پول خود را منهای درصد کمی به عنوان جریمه دریافت  کنند.

یکی دیگر از مزیت های خرید بلیط هواپیما خارجی به صورت سیستمی این است که  بلیط هواپیما سیستمی برای کودکان 2 تا 12 سال نیم بها می باشد که برای خانواده های دارای فرزندان کوچک بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. 
اما توجه به این نکته ضروری است که قیمت بلیط های سیستمی در مقایسه با بلیط های چارتری بیشتر است و همین مساله باعث می شود تا برخی افراد در مورد خرید بلیط هواپیما خارجی به صورت سیستمی کمی دچار تردید شوند.

از طرف دیگر در برخی از فصول سال ممکن است تعداد پروازهای سیستمی کم باشد و پیدا کردن بلیط هواپیما برای زمان مورد نظر کمی دشوار باشد. این به این علت است که آژانس های گردشگری و مسافرتی در فصول خاص که میزان تردد زیاد است تمام بلیط ها را خریداری می کنند. به عنوان مثال پیدا کردن بلیط برای آنتالیا به صورت سیستمی در تابستان قطعا کمی سخت خواهد بود چرا که از مدت ها قبل همه آن ها توسط آژانس های گردشگری خریداری شده است.

اما در صورتی که شما به دنبال داشتن سفری ارزان قیمت و اقتصادی هستید خرید بلیط هواپیما چارتری بهترین گزینه برای شما می باشد. بلیط های چارتری در واقع بلیط هایی هستند که توسط شرکت های گردشگری پیش خرید می شوند.

یکی از مهم ترین زمان هایی که آژانس های مسافرتی اقدام به پیش خرید صندلی های یک هواپیما می کنند فصول خاصی است که تردد در یک مسیر به طور چشم گیری افزایش پیدا می کند. یکی از دلایلی که اغلب مسافران علاقه مند به خرید بلیط چارتری هستند این است که بلیط های چارتری دارای قیمت کمتری نسبت به بلیط هواپیما خارجی هستند که به صورت سیستمی به فروش می رسند.

یکی از بهترین راه ها برای رزور سریع بلیط هواپیما خارجی به صورت چارتری این است که در ابتدا به یک وب سایت مطمئن مراجعه کنید. پس از وارد شدن به سایت می توانید مبدا، مقصد و تاریخ مورد نظر خود را وارد کنید تا لیستی از پروازهای خارجی که مطابق با برنامه زمانی شما می باشد در نتایج جستجو به شما نشان داده شود.

بلیط های چارتری به دو نوع فول چارتر و سیت چارتر تقسیم می شوند. فول چاتری به بلیط هواپیمای خارجی گفته می شود که تمام صندلی های آن از قبل برای زمان معینی پیش خرید و یا اجاره شده است. اما در سیت چارتر تنها تعدادی از صندلی های از قبل خریداری شده است.

کلاس های پروازی بلیط دلاری هواپیما خارجی

امکان خرید بلیط هواپیما خارجی از ایرلاین های معروف هواپیمایی مانند امارات، اطلس گلوبال، ترکیش و.. با کلاس های پروازی مختلف برای مسافرین وجود دارد. اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما خارجی ارزان و مقرون به صرفه هستید باید اقدام به خرید کلاس پروازی اکونومی بکنید. بلیط کلاس پروازی بیزینس هر چند گران تر است اما خدمات بیشتری نیز به مسافران ارائه داده می شود. فرست کلاس نیز که بالاترین قیمت را در بین سایر کلاس های پروازی به خود اختصاص می دهد دارای امکانات رفاهی بسیار زیادی است که اغلب سرمایه داران بزرگ خرید آن را ترجیح می دهند.

اگر هدف شما از مسافرت تفریح است و تمایل به صرف هزینه اضافه ندارید کلاس پروازی اکونومی برای شما مناسب است. 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی به آن توجه کنید زمان خرید بلیط است. برخی افراد خرید بلیط را به روزهای آخر موکول می کنند که می تواند بسیار دردسرساز باشد. زیرا پیدا کردن بلیط در تاریخ نزدیک به سفر می تواند همواره امکان پذیر نباشد. از این رو بهتر است زودتر از تاریخ سفر خود بلیط هواپیما خارجی را خریداری کنید. اما از توجه به این نکته هم غافل نشوید بلیط هایی که 60 روز قبل از موعد پرواز خریداری شوند شامل هیچ گونه تخفیفی نمی شوند و بهتر است از خرید بلیط هواپیما خارجی در این بازه خودداری کنید. همچنین حتما قیمت بلیط ایرلاین های مختلف را برای زمان مورد نظر خود چک کنید زیرا در برخی موارد ممکن است قیمت ایرلاین ها با هم یکسان نباشد.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در خرید بلیط هواپیما خارجی این است در صورتی که روز تعطیلی در کشور مقصد شما شنبه و یکشنبه است، در این روزها بلیط نخرید. زیرا به طور کلی بیشترین قیمت بلیط هواپیما مربوط به روزهای تعطیل و ایام خاص سال است. یکی از بهترین روزها برای رزرو بلیط چهارشنبه است. 

به میزان بار هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی دقت کنید.

هنگام خرید بلیط هواپیما یکی از مواردی که اغلب به آن توجه کافی نمی شود میزان بار مجاز است. حتما قبل از خرید بلیط هواپیما در مورد میزان بار مجاز اطلاعات لازم را به دست آورید. مقدار بار با توجه به نوع ایرلاین و کلاس پرواز می تواند متفاوت باشد. اما در حالت استاندارد بر اساس قوانین بین المللی هر مسافر اجازه حداکثر 30 کیلوگرم بار را دارد که وارد قسمت بار هواپیما کند. البته مسافرین می توانند در پرواز خارجی تا 7 کیلوگرم بار را با خود به داخل هواپیما ببرند.

خرید بلیط هواپیمای خارجی با استفاده از خدمات پرداخت ارزی

برای خرید بلیط هواپیما خارجی شما نیاز به داشتن کارت بانکی بین المللی دارید در غیر این صورت موفق به خرید بلیط نخواهید شد. گروه 20 پیمنت جهت رفاه حال ایرانیان عزیز خدمات پرداخت ارزی برای خرید بلیط خارجی را به مشتریان خود ارائه می دهد. برای خرید بلیط از طریق این گروه کافی است شما ابتدا به یکی از سایت های معتبر فروشنده بلیط مانند پگاسوس، ایزی جت، ایرفرانس و...مراجعه کنید و پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ سفر بلیط های شما توسط 20 پیمنت خریداری می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به لینک مراجعه کنید.

پیشنهاد خدمات:پرداخت هزینه رزو بلیط هواپیما های خارجی

نگهداری بلیط هواپیما خارجی

بعد از این که بلیط را خریداری کردید نه تنها امکان دانلود نسخه الکترونیکی آن برای شما وجود دارد بلکه یک نسخه از آن به ایمیل شما نیز فرستاده می شود. بنابراین هنگام پر کردن اطلاعات یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید تا بتوانید در صورت عدم دانلود نسخه الکترونیکی بلیط آن را از ایمیل خود پیگیری کنید. توصیه می کنیم  حتما از بلیط خود یک پرینت بگیرید و در کنار مدارک خود نگهداری کنید و تا پایان سفر به همراه داشته باشید.

در برخی موارد ممکن است بعد از خرید بلیط، متوجه شوید که یک نسخه از آن به ایمیل شما ارسال نشده است. در ابتدا حتما قسمت اسپم و یا تبلیغات ایمیل خود را چک کنید. در اغلب موارد ممکن است بلیط در یکی از آن پوشه ها باشد. در غیر این صورت می توانید با بخش پشتیبانی سایت پیام دهید و بلیط خود را پیگیری کنید. 
البته در صورتی که هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی از یک سایت با نام کاربری وارد شده باشید حتما یک آرشیو از فعالیت های شما در آن جا ذخیره خواهد شد و می توانید از قسمت بایگانی بلیط خود را مجددا دریافت کنید.

برای پروازهای خارجی چه زمانی به فرودگاه برویم؟

بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی حتما به ساعتی که در بلیط نوشته شده است دقت کنید و حتی آن را روی یک کاغذ بنویسید تا فراموش نکنید. حتما پیش از پرواز زمان رسیدن تا فرودگاه را از محل اقامت خود محاسبه کنید تا سر وقت آن جا باشید. حتما برخی رخدادهای غیر قابل پیش بینی مانند ترافیک را نیز در نظر بگیرید. زیرا ممکن است در مسیرهایی که انتظار ترافیک ندارید به دلایل مختلفی با ترافیک مواجه شوید. این نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید که مسافرینی که در سر وقت در فرودگاه حاضر نشوند صندلی آن ها به مسافر دیگری فروخته می شود و بلیط آنها مشمول قوانین مسافران تاخیری خواهد بود. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد