مستر کارت چیست؟

Master card

مستر کارت، کارتی بانکی است همچون کارت های بانکی که در داخل کشور صادر می شود اما با امکان پرداخت بین المللی. مستر کارت هم مانند کارتهایی که شما میتوانید از بانکهای داخل کشور دریافت کنید انواع مختلفی دارد که در سایت 20پیمنت تعدادی از آنها قابل ارائه هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

موارد مورد استفاده مستر کارت هم در ادامه جهت اطلاع به طور مختصر توضیح داده خواهد شد.

انواع مسترکارت

سایت 20پیمنت امکان ارائه 3 نوع مسترکارت را دارد که عبارتند از: مسترکارت مجازی، مسترکارت فیزیکی هدیه و مسترکارت فیزیکی قابل شارژ. هر یک از این کارتها مزایای خود را دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

مسترکارت مجازی

مسترکارت مجازی

برای سفارش مسترکارت مجازی شما میتوانید از این فرم استفاده کنید. هزینه صدور مسترکارت مجازی 7 دلار است که میتواند مبلغی بین 10 تا 500 دلار نیز شارژ داشته باشد و مبلغ شارژ بایستی ضریبی از 5 باشد. مسترکارت مجازی 3 ماه اعتبار دارد و شما میتوانید تراکنش های خود را در اینترنت بانک مسترکارت خود مشاهده کنید.

مسترکارت مجازی گزینه مناسبی است برای افرادی که محصولات آنلاین خریداری میکنند مانند کارهای گرافیکی سایت انوتو (envato) ، شاتراستوک (shutterstock) و غیره است. این کارتها همچنین برای پرداخت هزینه بسیاری از وقت سفارت ها نیز قابل استفاده هستند.

همچنین مسترکارتهای مجازی قابلیت اتصال به حساب پی پال را دارند که به این وسیله میتوانید حساب پی پال باز شده را وریفای کرد.

لازم به ذکر است که سایتهای مختلف بنا به قوانین خود بعضا از پذیرش کارتهای مختلف ممانعت میکنند و اجازه استفاده از بعضی کارتها را نمیدهند.

مسترکارت فیزیکی هدیه

مسترکارت فیزیکی هدیه

مستر کارت فیزیکی هدیه تمامی مزیت های مستر کارت مجازی را داراست و در بعضی ویژگی ها تفاوت هایی دارد که موجب مزیت های بیشتر شده است. مدت زمان اعتبار مستر کارت فیزیکی هدیه یک سال است که مدتی طولانی تر و مناسب تر برای بعضی مقاصد از جمله استفاده در سفر هاست. همچنین سقف شارژ این نوع کارت 1000 دلار است اما نکته اینجاست که این کارتها قابلیت شارژ مجدد را ندارند.

چون این کارتها به صورت فیزیکی موجود هستند دارنده آن می تواند از کارت برای خرید کالا از سایتهای خارجی و یا پرداخت از درگاه کارتخوان فروشگاه ها استفاده کند ولی با این کارتها امکان دریافت پول نقد از دستگاه های خودپرداز وجود ندارد. این کارت ها جایگزین مناسبی برای پول نقد است.

مستر کارت قابل شارژ

مستر کارت قابل شارژ گزینه دیگری است که برای مشتریان قابل ارائه می باشد. مدت زمان صدور مستر کارت قابل شارژ حدود 2 الی 3 هفته است. هزینه صدور مستر کارت فیزیکی قابل شارژ در هنگام نگارش این مقاله 100 دلار است که امکان دارد در آینده تغییر کند. این نوع از مستر کارت قابلیت شارژ مجدد دارد و در سال میتوان تا سقف 30000 دلار آن را شارژ و استفاده کرد. این کارت میتواند در هر روز تا سقف 5000 دلار شارژ شود و میتواند در حداکثر 10000 دلار شارژ در خود داشته باشد. پس از یک سال به تدریج و به نوبت به صورتی که در سال گذشته موجودی کارت خرج شده باشد می تواند دوباره شارژ و استفاده شود. این کارتها 2 سال اعتبار دارند.

مسترکارت قابل شارژ به علت هزینه صدور بالاتر جهت مصارف خاص تر تهیه میشود. مثلا اگر شما در سال تعداد سفرهای زیادی دارید و یا تمایل دارید که در سفر خود پول نقد کمتری با خود به همراه ببرید یا اگر بخواهید از دستگاه های خود پرداز امکان برداشت وجه نقد داشته باشید میتوانید از این نوع کارتها سفارش دهید.

لازم به ذکر است که این مستر کارت ها تنها توسط 20پیمنت قابل شارژ هستند. به این معنا که شما امکان دریافت دلار از منابع خارجی در کارت خود را ندارید.

ارز مبنای مسترکارت

ارز مبنای تمامی کارتهای صادر شده توسط 20پیمنت دلار آمریکاست. یعنی شما به هنگام سفارش کارت و شارژ آن را به دلار آمریکا شارژ میکنید اما میتوانید از آن برای پرداخت ارزهای مختلف استفاده کنید. برای مثال اگر شما قصد پرداخت مبلغی به دلار استرالیا را داشته باشید این مبلغ تبدیل شده و از کارت شما کسر می شود.

برای محاسبه مبلغی که از کارت شما کسر می شود بایستی نرخ تبدیل ارز مورد نظر را بدست آورید. نرخ تبدیل ارزها را شما میتوانید در سایت XE پیدا کنید. به مبلغ بدست آمده بایستی 3 الی 4.5 درصد هم نرخ کارمزد تبدیل اضافه شود.

تافل

امنیت مستر کارت

امنیت مستر کارت

به طور کلی امنیت پول در کارتهای خارجی پس از پرداخت بیشتر از قبل از پرداخت است. یعنی اگر شما پولی را برای دریافت خدماتی پرداخت کنید و خدمت یا کالای خود را پس از مدت زمان معمول دریافت نکردید، میتوانید درخواست عودت وجه بدهید. جایی که کارت را برای شما صادر کرده است بررسی کرده و در صورت صحت ادعای شما وجه پرداختی را به شما عودت میدهد.

علاوه بر این چون اکثر کارتهای بین المللی بر خلاف کارتهای داخل ایران رمز دوم ندارند به همین علت بایستی در حفظ اطلاعات کارت بسیار کوشا بود. در سیستم اینترنت بانک مسترکارتهای ارائه شده توسط 20پیمنت شما این امکان را دارید که پس از پرداخت کارت خود را قفل کنید تا از تراکنش های ناخواسته جلوگیری به عمل آورید. بنابراین حتما جهت حفظ پول خود این نکته را مدنظر داشته باشید و پس از هر پرداخت کارت خود را قفل کنید.

مقایسه مستر کارت و ویزا کارت

مستر کارت و ویزا کارت

کارتهای بین المللی را چند شرکت صادر میکنند. مستر کارت ( Master Card ) و ویزا کارت ( Visa Card ) دو مورد از مشهورترین صادر کنندگان کارتهای بین المللی هستند. علاوه بر Master Card و Visa Card موارد دیگری هم هستند که میتوان به American Express و Uni Credit اشاره کرد اما در ایران Master Card و Visa Card شناخته شده تر هستند.

Master Card و Visa Card مشابه هم هستند و تفاوت خاصی در کاربرد ندارند. میتوان گفت در هر جایی که ویزا کارت قابل استفاده باشد مستر کارت هم قابل استفاده است.

در نهایت سایت 20پیمنت توصیه میکند به جای تهیه مسترکارت از خدمات مد نظر خود بدون صدور کارت استفاده کنید. برای مثال اگر شما قصد سفر دارید میتوانید از خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و رزرو و پرداخت هتل استفاده کنید. حتی میتوانید رزرو و پرداخت هتل را به طور مستقیم تهیه کنید. یا اگر شما قصد ثبت نام آزمون تافل و یا جی آر ای را دارید میتوانید این کار را به سایت 20 پیمنت بسپارید و در سریعترین زمان ممکن خدمات مد نظرتان را دریافت کنید. حتی اگر شما جز کسانی هستید که قصد خرید قالب سایت، خرید و تمدید هاست و دامنه و یا هر خدمت دیگری دریافت میکنید لزومی برای تهیه مسترکارت نیست و شما این خدمات را هم میتوانید از سایت 20پیمنت دریافت کنید.

در نهایت در صورت داشتن هر گونه سوالی میتوانید با کارشناسان سایت 20پیمنت تماس بگیرید و راهنمایی مناسب را دریافت کنید.

صدور و شارژ مستر کارت MasterCard
امتیاز 4.9 از 11 رای