پی پال کاملا آماده است تا در سال بعد به قراردادش با کسب و کار ebay پایان دهد

پی پال کاملا آماده است تا در سال بعد به قراردادش با کسب و کار ebay پایان دهد

توسط : تیم خبری
1,962

نزدیک به یک سال قبل پی پال و eBay اعلام کردند که با تمام شدن سال 2020 قصد ندارند که قراردادشان را تمدید کنند.این خبر حاکی از کاهش سهام پی پال بود، درحالی که بخش دارایی های  eBay براین باوراست که با این کار، حدود 2میلیارد دلار در سال صرفه جویی می کند.

در این یک سال، پی پال در تلاش بوده است که موقعیتش را به دور از شرکت Ebay کاملا بهبود ببخشد.حضور هرچه بیشتر این شرکت در روند پرداخت بیشتر تجار آنلاین، یک موفقیت بوده است. جیمز فاکتت تحلیلگر مورگان استنلی می گوید: اخیرا پی پال هشت تاجر به لیست 500 خرده فروش اینترنتی برتر اضافه کرده ، که به این شرکت حدود 82 درصد سهم از 500 تاجر را اختصاص می دهد.

استراتژی شبکه ی دو طرفه ی پی پال هنوز هم بر پایه ی افزایش حجم پرداخت سریع تر از بازار تجارت الکترونیک استوار است.بنابراین، حتی درصورتی که سهم خودش را از کار با eBay از دست بدهد، باز هم به نظر می آید که آماده است تا در دهه ی بعدی پیشرفت بسزایی داشته باشد.

خلاصه ای از قرارداد پی پل با eBay

توافق نامه ی عملی پی پال با شرکتeBay با پایان سال 2020 به اتمام می رسد.این توافق نامه براین اساس بود که پی پال تمامی پردازش های آنلاین eBay را اداره خواهد کرد.بنابراین، حتی وقتی یک مشتری اطلاعات خودش را برای یک کارت اعتباری تایپ می کند، پی پال برای پردازش اطلاعات کارت های اعتباری از شرکت eBay سهم خودش را دریافت می کند.

بیشتر بخوانید : خرید از eBay در ایران

eBay در ابتدای سال گذشته تمامی تراکنش های پرداختی خود را به یک شرکت جدید با نام Adyen سپرده است و کارش را با این شرکت شروع کرده است. توافق نامه بین آنها به eBay این امکان را می دهد که 5 درصد از تراکنش های خود در سال 2018 در دو کشور را انتخاب کند و آنها را انتقال دهد. این مقدار در سال جاری، قبل از اینکه قراردادشان با شرکت پی پال در ژولای 2020 به اتمام برسد، به بیش از 10 درصد خواهد رسید.

قرارداد eBay با سیستم مالی adyen

این کسب و کار برای Paypal بسیار ارزشمند است، و خوب از دست دادن این قرارداد بد خواهد بود. کمپانی بیان داشته است که 11 درصد از کل حجم پرداختی ،در سه ماهه ی سوم سال گذشته از طریق eBay به دست آمده است. همچنین گفت که ،حضوری که پی پال در eBay داشت را در هیچ کجای دیگر بدست نیاورده اند. مشتریان هنوز هم می توانند با خروج از وب سایت، از کیف پول پی پال برای چک کردن پرداخت هایشان استفاده کنند.

البته باتوجه به سرمایه گذاران، eBay با سرعتی پایین تر از تجارت الکترونیک ، میزان فروش های خود را بالابرده است و فروش هایش رو به رشد می باشند.تجارت الکترونیک در سه ماهه ی سوم سال 2018 در ایالات متحده حدود 14.3 درصد افزایش داشته است. حجم ناخالص eBay در همین بازه ی زمانی در ایالات متحده 3 درصد بوده است. همین باعث شده است که شرکت eBay ارزش کمتری برای آینده ی پی پال داشته باشد.

دست یابی به تجار بیشتر

توانایی پی پل برای دسترسی به بزرگترین تجار آنلاین در اینترنت باعث کاهش تاثیر جدایی شرکتeBay از این کمپانی درسال آینده خواهد شد.با اینکه پی پال با چالش هایی در زمینه ی تراکنش های کسب و کار رو به رو می باشد، اما کیف پول دیجیتالی این سیستم سطحی بسیار بالاتر از رقبای خود را دارا می باشد.شرکت Faucette یکی از رقبای پی پال در زمینه ی 500 خرده فروش اینترنتی عالی، در پرداخت های سایت آمازون می باشد که تنها برای 12 درصد از تجار در دسترس قرار گرفته است.

موبایل ها یکی از نقاط قوت پی پال می باشند.بیش از10 میلیون تاجر از سیستم PayPal's One Touch در گوشی های موبایل استفاده می کنند،که موجب سرعت بخشیدن به عملکرد مشتریان در فرآیند پرداخت می شود.پی پال به منظور حمایت از این سیستم، برای کاربرانی که از سیستم PayPal's One Touch استفاده می کنند ، تبلیغات بیشتری را ارائه می دهد،بنابراین این شرایط تبدیل به یک انگیزه ی قوی برای خرده فروشان اینترنتی شده است تا اپلیکیشن های موبایل و وب سایت هایشان را به این سیستم مجهز کنند. در نتیجه، میزان پرداخت های اینترنتی در سه ماه ی سوم سال 2018، حدود 45 درصد برای پی پال افزایش یافت.

همانطور که تجارت الکترونیک بیشتر به سمت خدمات موبایل پیش می رود،پی پال هم سعی می کند که با کمک موفقیت سیستم PayPal's One Touch ، موقعیت بهتری در میان خرده فروشان اینترنتی برای خود فراهم کند.

علاوه براین، وقتی که قرارداد بین این دو شرکت به پایان برسد، پی پال زمان بیشتری دارد که به تعامل با خرده فروشان اینترنتی بپردازد.شرکت پی پال توانایی و اعتماد به نفس کار با کسب و کار های بیشتر را که تاکنون به خاطر قراردادش با شرکت eBay نمی توانست به آنها بپردازد، دارد.نتایجی که پی پال با دیگر تجار و کسب وکار ها داشته است نشانه ای قوی برای توانایی این سیستم در موفقیت همکاری با دیگر کسب و کار ها در سال آینده می باشد.

پی پال به طور مداوم تجار و کاربران بیشتری را به شبکه ی دوجانبه ی خود می افزاید،همین بالا بردن توانایی ارزش این سیستم را در میان مشتریان افزایش می دهد.زمانی که قرار داد eBay درسال آینده به اتمام برسد،سیستم پرداخت دیجیتال شرکت می تواند به سراغ سرمایه گذاری بر روی فرصت هایی برود که نشان دهنده ی رشد سریع تر و بهتری در زمینه ی اقتصادی این شرکت نسبت به کسب و کار فعلی با شرکت قدیمی مادر می باشد.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد