مقدمه ای بر بیت کوین

مقدمه ای بر بیت کوین

توسط : تیم خبری
3,459

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یکی ارز دیجیتالی است که این یک واحد پول دیجیتالی غیر متمرکز نیازی به  یک بانک مرکزی یا یک مدیر واحد ندارد. این ارز دیجیتالی می‌تواند از کاربر به شبکه همتا به همتا بدون نیاز به واسطه‌ها، از کاربری به کاربر دیگر فرستاده شود. همچنین در حال حاضر بیت کوین به عنوان یکی از ارزهای دیجیتالی شناخته شده در جهان می باشد که برای خرید و فروش در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود.

همانطور که گفته شد بیتکوین در معاملات مختلف و در سراسر دنیا استفاده می شود و معاملات به طور رمزنگاری شده انجام می شوند، به طوری که شما به هیچ عنوان طرف مقابل خود را نخواهید شناخت و تنها یک آدرس عمومی از آن میبینید.

بیت کوین از چه فناوری استفاده می کند؟

یکی از فناوری های مهم که در بیت کوین استفاده می شود، بلاکچین می باشد. بلاکچین اطلاعات معامله ها را در بلوک ها ذخیره می کند، به طوری که اطلاعات آن قابل ویرایش، دسترسی و تغییر نیستند و این نشان دهنده سطح امنیت بالای بیتکوین است.

ارزش بیت کوین چقدر است؟

بیت کوین  در زمان طراحی و پیاده سازی دارای ارزش 11،145 دلار یعنی چیزی معادل 1 درصد بود. طبق تحلیل های اخیر، حجم معاملات در بیتکوین به طور قابل توجهی در حال افزایش می باشد، به طوری که ارزش ان روز به روز بالاتر می رود. ممکن است پیشرفت آن به بیش از 12000 دلار نیز برسد.

ماینینگ بیت کوین چیست؟

به عمل استخراج بیتکوین ماینینگ گفته می شود که با استفاده از ابزارهای مختلف انجام می شود و برای ماینینگ شما نیاز به سخت افزار به خصوصی دارید که اولویت مهم در آن سرعت بالا می باشد. برخی از افراد برای ماینینگ بیتکوین از GPU استفاده می کنند زیرا کارایی بالاتری نسبت به CPU در پردازش و استخراج دارد. علاوه بر GPU سخت افزارهای مختلفی برای این کار طراحی شده لند که از سرعت بالایی برخوردارند و هر کدام مصرف برق مختلفی دارند که استفاده از کدام نوع آن نیز بستگی به میزان استخراج شما دارد. از جمله این سخت افزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Bitmain Antminer S9j , Bitmain Antminer S9i
Bitmain Antminer T9
Bitmain Antminer R4

علاوه بر این سه مورد، سخت افزارهای دیگری برای این کار استفاده می شوند که از عملکرد متفاوت برای استخراج استفاده می کنند. وجه شباهت و معیار ارزیابی تمام سخت افزارهای ماینینگ نحوه و میزان هش کردن در آنها است.

نگهداری امن بیت کوین :

شما می توانید بیتکوین ها را به با استفاده از کیف پول سخت افزاری بیت کوین نگهداری کنید. با این کار می توانید آنها را از دست برد هکرها و نفوذگران در امان نگه دارید. نگهداری بیت کوین ها در مراحل اولیه که ارزش چندانی ندارد، لزومی ندارد اما با افزایش آنها و بالا رفتن ارزش کیف پول بیت کوین شما، بهترین راه برای نگهداری از آنها کیف پول سخت افزاری بیت کوین می باشد.

کیف پول امن بیت کوین

حجم بیت کوین در 24 ساعت گذشته چقدر می باشد؟

همانطور که در نمودار مشاهده می کنید، بیشترین حجم معاملات در 24 ساعت گذشته مختص Coinbase، Bitfinex  و Kraken است.

حجم بیت کوین 24 ساعت

منبع : سایت bitcoinmagazine.nl با عنوان خبر Bitcoin (BTC) schommelt bij $11.200, maar volume neemt weer toe

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد