صرافی‌های رسمی مبادلات ارز دیجیتال ندارند

صرافی‌های رسمی مبادلات ارز دیجیتال ندارند

توسط : تیم خبری
1,023

به گزارش تیم رصد اخبار روز بیست پیمنت به نقل از شهاب قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا : صرافی‌هایی که در حوزه, فعالیت کرده و به خرید و فروش بیت کوین می پردازند، رسمی نیستند. اگر مردم از خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین در شرکت های تضامنی صرافی های رسمی اطلاع پیدا کردند باید به مراجع قانونی گزارش دهند تا برخورد مناسبی با آنها صورت بگیرد.

وی افزود: بر اساس آمار کانون صرافان ایران، هیچ صرافی رسمی در کشور، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را خرید و فروش نمی کند. صرافی‌هایی نیز که بیت کوین خرید و فروش می کنند به صورت مخفیانه به این فعالیت پرداخته و در صورت مشاهده، برخورد قانونی با آنها صورت می گیرد.

دبیر کل کانون صرافان ایران با بیان اینکه صرافی های کشور از فعالیت در فضای مجازی منع شده اند، خاطر نشان کرد: فعالیت صرافی‌ها در حوزه مبادله ارزهای دیجیتال تنها زمانی قانونی می شود که مصوبه یا بخشنامه جدیدی به کانون صرافان برسد و تا کنون این اتفاق نیافتده است.

قربانی با تاکید بر اینکه مبادله ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها غیرقانونی محسوب می شود، اضافه کرد: تا کنون گزارشی از سوی مردم و سایر نهادها مبنی بر فعالیت صرافی‌ها در حوزه مبادله ارزهای دیجیتال به کانون صرافان نرسیده است.

به گزارش ایمنا، اخیرا اخباری مبنی بر خرید و فروش این نوع ارزها در صرافی‌ها و سایت‌های آنلاین منتشر شده است.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد