پی پال از ارز رمز نگاری Libra خارج میشود

پی پال از ارز رمز نگاری Libra خارج میشود

توسط : تیم خبری
1,525

پی پال اولین شرکتی است که از ارزش رمز نگاری Libra چشم پوشی کرده است زیرا این پروژه در سراسر جهان درمورد تنظیم کننده ها مورد سوال قرار گرفته است.

لیبرا از نظر فنی انجمنی است که از ۲۸شرکت (اکنون ۲۷شرکت) غیر انتفاعی و چند ملیتی حمایت میشود. اگرچه فیسبوک وcalibra از شرکت هایی است که اصلی ترین راه تعامل مصرف کنندگان است.

هر کدام از شرکتهای درگیر برای پیوستن به این پروژه باید ده میلیون دلار(8 میلیون پوند) سرمایه گذاری کنند. پی پال علت جدایی از این پروژه را اعلام نکرد اما در بیانیه ای اعلام کرد: پی پال تصمیم گرفته است که از همکاری در این پروژه خودداری کند و همچنان بر ماموریت های موجود واولویت های کسب و کار خود متمرکز باشد.زیرا ما در تلاشیم تا دسترسی مجدد به خدمات مالی برای جمعیت تحت حمایت خود را به صورت دموکراتیک انجام دهیم.

لیبرا، رمزنگاری جدید فیس بوک چیست ؟

فیسبوک میگوید که لیبرا یک ارزجهانی و زیر ساخت مالی است. دارایی دیجیتالی است که توسط فیسبوک ساخته شده است و از تکنولوژی رمز نگاری هایی مثل بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتالی استفاده شده است.

اسم لیبرا از یک واژهی رومی گرفته شده است (به معنای ترازو ).

چرا فیسبوک راه اندازی ارز رمزنگاری (رونمایی ارز دیجیتال) را آغاز کرده است؟

فیسبوک ادعا میکند که میخواهد به 1.7میلیارد نفر در سراسر جهان که دسترسی به حساب بانکی ندارد رسیدگی کند. فیسبوک احتمالا قوانین ضد انحصاری و نظارتی را درگیر خواهد کرد. واین واحد پول توسط جمعی از شرکت ها به نام اتحادیه libra ارائه میشود. این عملکرد همانی است که اصطلاحاً (stablecoin) گفته میشود و مثل دارایی های موجود مانند دلار و یورو هستند. ازطرف فیسبوک انجمن لیبرا به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و مستقل در سوئیس مستقر است. درانجمن لیبرا یک بدنه مدیریتی وجود دارد که به آن انجمن مشاوره لیبرا گفته میشود که در مورد سیاستگذاری و در زمینه عملکرد لیبرا رای میدهند.البته فیسبوک ادعا میکند که پس از راه اندازی لیبرا بعد از ۲۰۲۰ این انجمن از نقش رهبری خارج میشود و تمام اعضای انجمن از حق رای یکسان برخوردار میشوند.

چگونه و چه زمانی میتوانیم از لیبرا استفاده کنیم؟

با راه اندازی ارز رمز نگاری میتوانند کالیبره (calibra) را دانلود کنند و یک کیف پول دیجیتال خواهند داشت که می توانند با گوشی های هوشمند آن را برای هرکسی بفرستند. واین برنامه در  پیام رسان whatsapp به عنوان یک برنامه مستقل در دسترس خواهد بود .هنوز مشخص نیست که این ارز در کدام کشور رونمایی شود. اگر چه فیسبوک ادعا دارد که تقریبا هرکس در جهان با گوشی هوشمند قادر به بارگیری این برنامه است .

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد