روسیه سناریوی قطع کردن اینترنت بین المللی خودش را آزمایش کرد!

روسیه سناریوی قطع کردن اینترنت بین المللی خودش را آزمایش کرد!

توسط : تیم خبری
884

روسیه برای آزمایش اینکه اگر اینترنت داخلی خودش را از اینترنت بین المللی جدا کند، خدمات اینترنتی آن همچنان می توانند پایدار بمانند یا خیر، آزمایش های متنوعی انجام داده است. رویترز روز دو شنبه 23 دسامبر گزارش داد که این آزمایش های روسیه طی چند روز در شبکه هایی که به طور خاص مشخص شده بودند، پیاده سازی شد.

این آزمایش ها پس از لایحه "اینترنت ملی" با هدف افزایش امنیت ملی رخ دادند. معاون وزیر ارتباطات روسیه اینطور عنوان کرده که: هدف از این آزمایش ها، تست سلامت عملکردی یک شبکه اینترنت دائمی و بی وقفه است که در صورت بروز مشکل های بین المللی بتوانیم از آن استفاده کنیم.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای جامع تحصیل در روسیه

فارق از موسسات دولتی و خدمات امنیتی و همینطور اپراتور های ارتباطی، ارائه دهندگان اینترنت، پیام رسان ها و دیگر موارد موجود، حتی وب سایت های کاربردی بزرگ نیز موظف بودند در این آزمایشات شرکت کنند تا تاثیر منفی در روال کار کاربران معمولی اینترنت در این کشور رخ ندهد.

در خبر های جداگانه ای شنیده بودیم که دفتر تحقیقات فدرال روسیه درباره توسعه برخی برنامه های تلفن همراه در این کشور هشدار هایی داده بود. اعتراض مقامات روسیه نسبت به این دسته از اپلیکیشن ها زمانی که برنامه faceApp طرفداران زیادی در مرکز روسیه پیدا کرده بود، شدت یافت.

به طور کلی هدف آزمایشات روسیه بررسی امکان فعالیت مستقل اینترنت ملی روسیه موسوم به RuNet، بدون وصل شدن به سیستم DNS و اینترنت بین الملل بود. در این آزمایشات، ترافیک اینترنت به شبکه های داخلی تغییر مسیر داد. دولت روسیه با این آزمایشات، شبکه RuNet را به بزرگترین اینترانت دنیا تبدیل کرد.

منبع: PYMNTS

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد