فیس بوک استفاده از شماره تلفن برای دعوت از دوستان را متوقف خواهد کرد

فیس بوک استفاده از شماره تلفن برای دعوت از دوستان را متوقف خواهد کرد

توسط : تیم خبری
909

به گزارش رویترز ، فیسبوک در ادامه تلاش های خود جهت افزایش پیکربندی و تصحیح استاندارد های حریم شخصی دست به اعمال تغییراتی در سیستم خود زده است. یکی از این تغییرات حذف امکان اضافه کردن دوستان از طریق تلفن همراه از قسمت " افرادی که ممکن است آنها را بشناسید " است. این اقدام تلاشی است از سوی شرکتی که در طی این چند سالها با ها به رعایت نکردن حریم شخصی کاربران محکوم شده است.

در سال گذشته معلوم شد که فیسبوک از شماره هایی که برای تایید هویت دو مرحله ایی درج شده اند به عنوان مقصد تبلیغات های خود استفاده می کند. همین مسئله باعث شد عصبانیت هواداران حریم شخصی شد و گفتند که شرکتی به بزرگی فیسبوک با این کار باعث صلب اعتماد مردم از ابزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی می شود. البته این قضیه ادامه دار نبود و فیس بوک در اوایل امسال علاوه بر توقف استفاده از شماره های تلفن افراد برای اهداف تجاری ، از آنها برای پیشنهاد دوستی هم استفاده نخواهد کرد.

این تصمیم پس از تسویه 5 میلیارد دلاری فیسبوک که توسط  کمیته تجارت فدرال آمریکا جریمه شده بود ، گرفته شد . در پی این تصمیم که به محافظت از اطلاعات شخصی مردم مربوط می شد ، این شرکت تصمیم گرفت استاندارد ها و قوانین حاکم بر دایره حریم خصوصی کاربرانش را بروزرسانی کند . مدیر ارشد بخش حفاظت از حریم شخصی فیس بوک ، میشل پروتی : فیسبوک در سال جاری و سال 2020 تغییراتی را در کشورهای لیبی ، اکوادور ، اتیوپی ، پاکستان و کامبوج و سایر نقاط جهان اعمال می کند وی همچنین افزود که به روزرسانی های سیستم امنیتی به طور کامل از نزدیک مورد بررسی قرار گرفتند ، اما به گفته معاون تحقیقات بنیاد الکترونیکی ، فرایند بررسی به اندازه کافی نمی باشد وی همچنین خواستار شفافیت هرچه بیشتر عملکرد فیسبوک در آینده و ارائه نتایج به کمیته تجارت فدرال آمریکا شد .

همچنین سخنگوی این شرکت در تکمیل صحبت های مدیر ارشد فیسبوک گفت : به صورت خودکار تبلیغات ها برای همه شماره تلفن ها غیر فعال شده است.

در سال های اخیر فیسبوک با مشکلات و نگرانی های زیادی در زمینه درز اطلاعات مربوط به حریم خصوصی روبرو شده است که مهم ترین آنها زمانی بود که یک شرکت مشاوره سیاسی داده 87 میلیون کاربر فیسبوک را به دست آورد . فیسبوک با توجه به این اتفاقات سعی بر جبران گذشته و افزایش هرچه بیشتر امنیت کاربران خود دارد.

منبع: pymnts

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد