آمریکا برای حملات سایبری احتمالی ایران آماده می شود

آمریکا برای حملات سایبری احتمالی ایران آماده می شود

توسط : تیم خبری
921

بر اساس گزارش بلومبرگ؛ هم مقامات نظامی و هم کارشناسان امنیتی می گویند که پس از سال ها حملات سایبری متعدد میان ایران و آمریکا اکنون می توان گفت که با توجه به تاریخچه این حملات، دلایل متنوعی برای ابراز نگرانی وجود دارد.

در ماه ژوئن و درست پس از اینکه آمریکا نیرو های بیشتری را به خاورمیانه فرستاده و تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال کرده است، ایران هم برای شروع با افزایش حمایت سایبری خودش به موسسات دولتی و سازمان های ایالات متحده بخشی از فعالیت های آمریکا را تلافی کرده است.

کریستوفر کربس، مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیر بنایی ایالات متحده (CISA)، اخیرا توییتی منتشر کرده که مردم به ویژه فعالیت می بایست نسبت به این حملات احتیاط کنند. تاکید این مقام آمریکایی بر روی امنیت زیر ساخت های آمریکا برجسته تر حس می شد. به هر حال کریستوفر کربس هشدار هایی را که در اوایل سال داده بود، به مردم یادآوری کرد.

وی گفت: CISA از افزایش اخیر فعالیت های سایبری مخرب که صنایع و نمایندگان دولتی ایالات متحده را هدف قرار داده و بازیگران آن از ایران می باشند، آگاه است. ما به همکاری با جامعه اطلاعاتی و شرکای امنیت سایبری خود خواهیم پرداخت تا به طور کامل بر فضای سایبری ایران نظارت داشته باشیم، اطلاعاتمان را به اشتراک بگذاریم و گام های محکمی برای حفظ امنیت آمریکا و متحدانمان بردایم.

آنطور که عنوان شده این حملات فراتر از مقاصد گذشته در دست اقدام هستند و اهداف گسترده تری را پیگیری می کنند. اخیرا گزارش شده که حتی برخی دانشگاه ها و سازمان های علمی نیز مورد حملات سایبری قرار گرفته اند. ایالات متحده نیز در مقابل به سیستم های هسته ای و سیستم های رایانه ای گسترده ایران حمله کرده است.

منبع: PYMNTS

برچسـب هـا :
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد