چین کمترین نرخ رشد اقتصاد را در طی 3 دهه اخیر تجربه می کند!

چین کمترین نرخ رشد اقتصاد را در طی 3 دهه اخیر تجربه می کند!

توسط : تیم خبری
873

بر اساس گزارش های روز جمعه (17 ژانویه) اقتصاد چین با رشد 6.1 درصدی در سال 2019 کمترین نرخ رشد را از سال 1990 تا کنون تجربه کرده است.

با توجه به جنگ تجاری دو ساله این کشور با ایالات متحده آمریکا، افزایش بدهی و چالش های داخلی، سرعت تولید ناخالص داخلی تحلیلگران اعلام کرده اند که این کشور رشد اقتصادی 6.1 درصدی را در سال 2019 داشته است.

داده های جدید دفتر ملی آماری این کشور اطلاعاتی را ظرف 48 ساعت گذشته منتشر کرده که نشان دهنده باقی ماندن تعرفه های 360 میلیارد دلاری آمریکا بر روی کالا های ساخت چین حتی پس از توافقات اولیه این دو کشور می باشد. بد نیست اشاره کنیم که فروش خرده فروشی های چینی در سال گذشته نسبت به سال قبل تر رشد قابل توجهی حدود 8.0 درصد را تجربه کرده و در روز مجرد ها نیز رکورد فروش آنلاین در یک روز توسط بزرگترین خرده فروش چین یعنی علی بابا شکسته شد.

مشکلات موجود چین باعث شده در برخی موارد طی 2 سال گذشته عملکرد شایسته ای از این کشور مشاهده نکنیم؛ برای مثال سرمایه گذاری بر روی زیر ساخت ها در این کشور فوق العاده ضعیف بوده و نسبت به قبل صرفا 3.8 درصد افزایش داشته است و به طور کلی نرخ بیکاری نیز مطابق ارائه اطلاعات دولت چین 5.2 درصد بوده است.

منبع: PYMNTS

برچسـب هـا :
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد