کاندید انتخابات آمریکا می خواهد قانونی را که مصونیت شرکت های آنلاین را برطرف می کند، لغو کند!

کاندید انتخابات آمریکا می خواهد قانونی را که مصونیت شرکت های آنلاین را برطرف می کند، لغو کند!

توسط : تیم خبری
795

براساس گزارش بلومبرگ ، جو بایدن ، كاندیدای رئیس جمهور ، گفت كه می خواهد بند 230 قانون شأن ارتباطات را لغو كند ، قانونی كه به شركت های اینترنتی مصونیت خود را از مطالب مضر ارسال شده توسط كاربرانشان مصون می كند.

بایدن هنگام مصاحبه با هیئت تحریریه نیویورک تایمز اعلام کرد: شرکت های اینترنتی باید مسئول محتوا در پلتفرم ها و سیستم عامل های خود باشند و مسئولیت کامل آن را بپذیرند. او فیسبوک و مدیر عامل آن مارک زاکربرگ را به عنوان نمونه مثال زد و گفت: اخیرا فیسبوک تبلیغات دروغین را منتشر کرده که ادعا نموده بایدن با مقامات اوکراین وارد نزاع شده است.

بایدن از همین منظر تاکید کرد که بند 230 این قانون می بایست منسوخ گردد.

با تکیه بر این قانون شرکت های اینترنتی می توانند نسبت به محتوای ارسال شده در پلتفرم های خود، بدون هیچگونه مسئولیت و عملکرد شفافی قدم بردارند. اگر این قانون ابطال شود شرکت ها مجبور می شوند نسبت به محتوای خود مسئولیت پذیر باشند و در نهایت محتاط تر عمل کنند.

به دلیل عواقب احتمالی که فسخ این قانون در پی خواهد داشت، عموم شرکت ها لابی کرده اند تا مطمئن شوند که به هیچ وجه این قانون فسخ نخواهد شد اما اینطور که شواهد نشان می دهد کمی حفاظت از این قانون و پایدار ماندن آن دشوار شده است. قوانینی که در سال 2018 مشابه این مورد در کنگره به تصویت رسید باعث شد برخی مقررات محافظتی شرکت های آنلاین از بین برود.

بایدن در محاسبه خود از فیسبوک شکایت کرد و گفت: آن ها دروغ می گویند که با تبلیغات غلط و محتوای اشتباه مقابله می کنند. طبق تحقیقات من آن ها هیچ ویراستاری و یا فیلتری برای مطالب منتشر شده در پلتفرم خود ندارند. این مسئله کاملا غیر مسئولانه است و می تواند دردسر های منحصربفردی را به همراه داشته باشد.

وی سپس نظر خودش را در مورد مارک زاکربرگ اینطور بیان کرد: من هرگز آنطور که فکر می کنید هوادار فیسبوک نبوده ام و به همین ترتیب من هیچوقت حامی مارک زاکربرگ نبوده ام و اتفاقا فکر می کنم او یک مشکل و چالش بزرگ است.

بایدن اعلام کرد ایالات متحده در زمینه حفظ حریم خصوصی و مسئولت پذیر کردن شرکت های اینترنتی می بایست کمی از اروپا الگو بگیرد. در حال حاضر برخی قوانین اروپا تضمین حفظ حریم خصوصی را به افراد می دهند و از طرفی باعث افزایش مسئولیت پذیری این دسته از شرکت ها در گستره اروپا شده اند.

منبع: PYMNTS
 

برچسـب هـا : سایر
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد