پی پال با مشارکت یونیون پی وارد بازار چین می شود

پی پال با مشارکت یونیون پی وارد بازار چین می شود

توسط : تیم خبری
1,181

هلدینگ پی پال در اقدامی با همکاری یونیون پی و همینطور حمایت دولت چین موفق شد تاییدیه های لازم را به عنوان اولین شرکت پرداخت خارجی برای شروع فعالیت در چین بگیرد. پی پال با این توافقات توانسته یکی از بزرگ ترین بازار های دنیا ورود پیدا کند، کاری که تا کنون هیچ شرکت پرداخت خارجی نتوانسته بود آن را محقق سازد. این مشارکت به برخی از کاربران یونیون پی نیز امکان دسترسی به شبکه پی پال و استفاده از خدمات آن را می دهد و از طرفی یونیون پی نیز راه پی پال را برای حضور در چین به ویژه برخی بازار های منحصربفرد آن هموار می کند.

کاربران یونیون پی مستقر در شانگهای از این پس می توانند از طریق بزرگ ترین شرکت پرداخت ارز دیجیتالی دنیا با خدمات متنوع و گسترده نیز استفاده نمایند. البته برای این کار می بایست کارت های یونیون پی خود را به حساب پی پال خود اضافه نمایند و از آن ها در تعدادی از کشور هایی که مشخص خواهد شد، خارج از چین استفاده نمایند. جیم مگاتس، معاون ارشد پرداخت جهانی پی پال در مصاحبه ای عنوان کرده است: ورود ما به بازار چین نه تنها به کاربران خارج از چین کمک می کند تا پرداخت های خودشان را به صورت آنلاین یا حضوری در مسافرات های مختلف در چین به راحتی انجام بدهند، بلکه به کاربران چینی نیز کمک می کند تا به راحتی بتوانند از خدمات مالی متنوع در سراسر دنیا استفاده کنند.

فارق از آن اشاره شده است که این همکاری بین پی پال، یونیون پی اینترنشنال و اتحادیه پی اجازه می دهد تا فرصت های متنوع برای گسترش دسترسی های شرکت های حوزه پرداخت در بازار چین و همینطور کشف نقاط تاریک این بازار و فرصت های کمتر دیده شده مهیا شود. جیم مگاتس همینطور اعلام کرده که همکاری های این برند به پی پال کمک می کند تا کیف پول الکترونیکی خودش را در مکان های خرده فروشی فیزیکی که تا کنون کاربران یونیون پی بودند نیز توسعه دهد. البته سطح همکاری های یونیون پی و پی پال فارق از چین و به صورت بین المللی نیز ادامه خواهد داشت.

مشارکت یونیون پی و پی پال فارق از سود های چند جانبه برای رشد و توسعه چینی ها نیز موثر خواهد بود. در ماه سپتامبر بانک مرکزی چین با این شرط که پی پال 70 درصد یک شرکت پرداخت چینی را بخرد، اجازه فعالیت آن را به عنوان اولین شرکت خارجی پرداخت در چین صادر نمود. Gopay که دارای مجوز های لازم برای فعالیت، خدمات پرداخت آنلاین، موبایلی و فرامرزی یوان است، انتخاب پی پال برای خرید و پیدا کردن فرصت اولیه حضور در بازار چین بود.

طبق اطلاعات بلومبرگ صنعت پرداخت 27 تریلیون دلاری چین تا کنون تحت سلطه چند شرکت پرداخت بوده که به صورت انحصاری سودآوری قابل توجهی در بخش های مختلف بازار داشته اند. به طور کلی چند شرکت محدود در این حوزه اکثریت پرداخت های دیجیتالی در چین را پشتیبانی می کردند. با این حال طی آخرین مصاحبه مدیر اجرایی پی پال با بلومبرگ اینطور پاسخ داده شد که چین یک سوپر بازار کم نظیر بشمار می رود؛ این بازار آنقدر سریع رشد می کند که برای هر شرکت بزرگ و کوچک جدیدی فرصت برای حضور خواهد بود.

در روز چهارشنبه کارت های یونیون پی توسط پی پال در استرالیا، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی و تایلند قابل استفاده خواهند بود. پی پال همانطور که عنوان شد قصد دارد این کارت ها را به کیف پول دیجیتالی خودش اضافه کند تا امکان استفاده از آن ها در این بازار ها برای کاربران وجود داشته باشد. طبق ادعا دو شرکت طرف قرارداد گویا تعداد بازار های در نظر گرفته شده برای یونیون پی تا پایان 2020 متشکل از 30 بازار پویا دیگر نیز می باشند.

منبع: بلومبرگ

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد