قانون گذاران بر روی طرح پیشنهادی به ژاپن جهت راه اندازی سیستم رمز نگاری منحصربفرد کار می کنند!

قانون گذاران بر روی طرح پیشنهادی به ژاپن جهت راه اندازی سیستم رمز نگاری منحصربفرد کار می کنند!

توسط : تیم خبری
523

این اقدام که نگرانی توکیو را در مورد راه اندازی رمز ارز یوان چین و همچنین لیبرا فیسبوک نشان میدهد، مجموعه از قانون گذاران احزاب حاکم در ژاپن، در حال تهیه طرح پیشنهادی جهت ارائه به دولت ژاپن در راستای راه اندازی رمز ارز اختصاصی این کشور می باشند. با این حال طبق گزارش رویترز به دلیل موانع قانونی متعدد و همینطور موانع فنی احتمالا در آینده ای نزدیک ژاپن دست به طراحی سیستم رمز نگاری نخواهد زد.

پیشنهاد مطالعه: رمز ارز لیبرا فیسبوک

این اقدام هم زمان با تصمیم بانک ژاپن برای پیوستن به شش بانک مرکزی دیگر برای به اشتراک گذاشتن دانش در زمینه انتشار ارز های دیجتالی صورت گرفته است! نخست وزیر ژاپن، آقای شینزو آبه به پارمان اینطور گفت: دولت در بررسی ارز های رمز پایه و یافتن راه هایی برای تقویت رشد و توسعه و همینطور راحتی استفاده از آن ها با مجمع بانک های موجود همکاری خواهد کرد.

نوری هیرو ناکایاما معاون پارمان ژاپن در امور خارجه اینطور گفت: این رمز نگاری می تواند یک تلاش مشترک بین شرکت ها و بنگاه های خصوصی و دولت باشد تا به ژاپن کمک کند در زمینه تغییر فناوری های مالی در سراسر جهان حضور داشته باشد.

ناکایاما گفت: اولین قدم تحقق این ایده، صدور ین دیجیتالی است. چین همینطور به سمت صدور یوان دیجیتالی پیش می رود بنابراین لازم است ما اقداماتی را برای مقابله با چین و عقب نماندن در این حوزه برداریم.

گروه نام برده تحت سرپرستی آکیرا آماری وزیر پیشین اقتصاد ژاپن قصد دارد پیشنهاد خود را نهایتا در فوریه ارائه دهد.

این خبر پس از آن منتشر شد که مشخص شد بانک خلق چین، بانک مرکزی چین و دیگر اعضا موجود اعلام کردند فعالیت های خود را در خصوص رمزنگاری خصوصی به اتمام رسانده اند. بانک خلق چین اطلاعات را در مقاله ای که اخیرا منتشر شده اعلام کرد و خاطرنشان نمود طراحی در بالاترین سطح ممکن، با استاندارد های لازم و تحقیق توسعه یوان دیجیتالی چین به پایان رسیده است.

موچانگون، رئیس انستیتوی تحقیقات ارز های دیجیتال در بانک خلق چین، گفت که تمرکز روی ثبات، امنیت و کنترل پذیری ارز دیجیتالی یوان چین خواهد بود. این بانک اخیرا تاکید کرده که مطابق گزارش های ارائه شده همچنان کیفیت و عملکرد این ارز با ثبات می باشد.

منبع: PYMNTS

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد