قانون خدمات پرداخت سنگاپور برای تنظیم بنگاه های کریپتو

قانون خدمات پرداخت سنگاپور برای تنظیم بنگاه های کریپتو

توسط : تیم خبری
1,510

سنگاپور طی برنامه های مدونی که برای ارز های دیجیتالی و استفاده از آن ها در نظر دارد، به بنگاه های معاملاتی ارز های دیجیتال فرصت داده تا اقدام به دریافت مجوز رسمی برای فعالیت خودشان بکنند! این اقدام دولت سنگاپور که به عنوان زیر مجموعه ای از خدمات پرداخت شناخته می شود، به شرکت های جهانی رمزنگاری این فرصت را می دهد تا فعالیت خود را گسترش دهند. علاوه بر آن این برنامه منجر به هجوم سرمایه گذاران این حوزه در سنگاپور می شود که در نهایت محیط سنگاپور را در این صنعت نسبت به ژاپن رقابتی تر می کند. ژاپن از سال 2017 تا کنون شاهد کسب 22 مجوز رسمی از جانب فعالین این حوزه بوده است.

پس از آنکه قانون خدمات پرداخت در روز پنجشنبه (30 ژانویه) به مرحله اجرا در آمد که به عنوان مقررات مشخص و شفافی برای شرکت های فعال در عرصه تجارت ارز های دیجیتالی شناخته می شود، از آن می توان در فعالیت های مختلفی مانند پرداخت دیجیتال تا تجارت ارز های بیت کوین و... استفاده نمود. علاوه بر آن قوانین مشخص شده، ساختار ایده آل و دقیقی را برای مبادله ارز های رمز پایه ایجاد خواهد کرد.

تا کنون افزایش علاقمندی و فعالیت در حلقه های ارز های مجازی مانند شمشیر دولبه بوده و بیشتر برای جنبه های غیر قانونی از این دسته ارز ها استفاده می شده است. با این حال این قانون به مرجع پولی سنگاپور (MAS) اجازه می دهد تا در مورد موضوعاتی مانند امنیت سایبری در این صنعت شفاف تر عمل نماید تا جلوی پولشویی یا تامین مالی تروریسم گرفته شود!

شرکت های مختلفی حتی در لند و توکیو قصد دارند با توجه به این قوانین اقدام به دریافت مجوز از دولت سنگاپور نمایند. البته بد نیست بدانید که عمده کمپانی هایی که قصد دارند اقدام به دریافت این دسته از مجوز ها نمایند، در سنگاپور فعالیت می کنند. با این حال برخی شرکت ها نیز در سنگاپور شرکا یا شرکت های تابعی دارند که از طریق آن ها اقدام به دریافت مجوز می کنند.

منطقه آسیا به ویژه اقیانوس آرام دارای 20 مورد از 50 تبادل رمزنگاری برتر است. سال گذشته با توجه به اطلاعات گزارش شده توسط منابع معتبر 40 درصد از معاملات بیت کوین در مناطق نام برده صورت گرفته است.

هلدینگ بینانس یکی از بزرگ ترین صرافی ارز های دیجیتالی جهان بشمار می رود که دفاتری در سنگاپور دارد. البته این شرکت در خصوص اینکه آیا دنبال مجوز است یا خیر، چیزی عنوان نکرده است. بد نیست بدانید که این هلدینگ توسط یکی از بزرگ ترین بازو های سرمایه گذاری سنگاپور حمایت می شود.

سنگاپور نه تنها در حال حاضر بلکه طی سال های گذشته نیز تلاش زیادی برای مدرن سازی فعالیت بانکی خود می کند. در نتیجه با اعلام اخبار ارائه مجوز در این حوزه می توان حضور پر رنگی از شرکت های وابسته در سنگاپور را مشاهده کرد که سبک انتقالات مالی و موسسات را به سمت دیجیتالی شدن با ارز های مجازی هدایت خواهند کرد.

منبع: PYMNTS

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد