دولت سوئیس از بیت کوین به عنوان ارز رسمی استفاده می کند

دولت سوئیس از بیت کوین به عنوان ارز رسمی استفاده می کند

توسط : تیم خبری
1,314

به گزارش بلومبرگ، زرمات، یک شهر تفریحی با جمعیت 5400 نفره در سوئیس، تصویب کرده که هم اکنون از بیت کوین می توان برای پرداخت مالیات و سایر خدمات دولتی استفاده نمود.

بینر هاوزر، شهردار این شهر عنوان کرده که هم اکنون ساکنان وی می توانند هزینه های خدمات مختلف دولت و حتی خدمات آفلاین را از طریق بیت کوین بپردازند. کارگزار بیت کوین سوئیس پرداخت ها را از طریق سیستم کامپیوتری که ارز دیجیتال را به فرانک تبدیل می کند، دریافت می نماید و سپس این وجوه را به دولت منتقل می کند.

بینر هاوزر توضیح داد که برنامه تصویب استفاده از بیت کوین برای پرداخت های دولتی مطابق با برنامه یک شهردار دیگر در سوئیس که قبل تر این کار را در سال 2016 کرده بود، صورت گرفته است. همچنین وی افزود که در حال حاضر همه درباره ارز های دیجیتالی و شبکه بلاکچین استفاده می کنند و اگر از آن استفاده نکنیم قطعا عقب میوفتیم.

شایان ذکر است با هدایت بیت کوین به جریان اصلی پول نگرانی های مختلف درباره استفاده مجرمانه از ارز های دیجیتالی همچنان وجود دارد. نیویورک تایمز این هفته گزارش داد که استفاده از بیت کوین در تجارت و فروش از همیشه پایین تر بوده اما استفاده از آن برای موارد غیر قانونی بیشتر از هر زمان دیگری بوده است. بد نیست بدانید که بیت کوین بازیگر اصلی حملات سایبری و باج گیری های مرتبط نیز بوده است.

طبق گفته یکی دیگر از مقام ها نیز فروش دارو در دارک وب بیشتر از 60 درصد افزایش یافته است و از ژانویه تا مارس سال 2019 بالغ بر 601 میلیون دلار فروش گزارش شده است.

با این حال 1% از کل معاملات بیت کوین ماهیت مجرمانه دارند و تقریبا از سال 2018 دو برابر شده اند. گزارش جدید جنایی در خصوص کریپتو ها جزئیات بیشتری درباره چگونگی جذب فعالیت های جنایی که منجر به نوسانات قیمت ارز های دیجیتالی می شوند را شرح داده است. با این حال باج افزار ها، فرار های مالیاتی و داده های پولشویی بیش از حد به دلیل مشکلات موجود در پیگیری این دسته از داده ها، دست کم گرفته می شوند.

منبع: PYMNTS

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد