نحوه دریافت ویزای استرالیا

نحوه دریافت ویزای استرالیا

توسط : تیم محتوا
1,250

قبل از آمدن به استرالیا داشتن ویزای مناسب و دریافت ویزای استرالیا بسیار مهم است. ویزای مناسب برای شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله اینکه شما برای تحصیل یا کار به استرالیا نقل مکان کرده اید یا ملیت شما چیست و چه مدت قصد اقامت در استرالیا را دارید.

برای شروع بررسی شرایط ورود به استرالیا و دریافت ویزا، وب سایت اداره مهاجرت استرالیا است. این می تواند به شما در مورد انواع ویزاهای موجود و همچنین توضیح واجد شرایط بودن و شرایط مورد نیاز کمک کند. برخی از الزاماتی که باید انجام دهید عبارتند از شواهد وجوه موجود، مهارت ها و ارزیابی های صلاحیت، بیمه سلامت و تست زبان انگلیسی است. برخی از ویزا ها نیاز به داشتن حساب بانکی استرالیا که از قبل باز شده باشند، دارند. 

شرایط ویزای استرالیا

شاید برای شما تشخیص آن که کدام ویزا برای شما مناسب است، کمی سخت باشد. اما می توانید در این خصوص و جهت دریافت ویزای استرالیا به سایت اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کرده و شرایط و مدارک شرح داده شده را بررسی کنید. ضمن آنکه می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان 20پیمنت نیز دریافت کنید. همچنین فرم درخواست ویزا را می توانید به صورت آنلاین تکمیل نموده و ارائه نمایید. 

پیشنهاد مطالعهنحوه دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

توجه داشته باشید که همواره سیاست ویزای کشورها در حال تغییر است و شما می بایست متناسب با انواع ویزایی که نیاز دارید، برای آن ها اقدام کنید. هدف شما از سفر مهم است تا بتوانید شرایط را به درستی بررسی کنید. همچنین باید در خصوص محدودیت های ایجاد شده از سوی استرالیا در خصوص انواع ویزا اطلاع کسب کنید. به عنوان مثال، برخی از ویزاها محدودیت عدم کار را برای شما ایجاد می کنند.

نحوه دریافت ویزای استرالیا

ثبت آنلاین ویزا استرالیا 

لازم به ذکر است که اتباع خارجی، برای ورود به استرالیا ، نیاز است که برای دریافت ویزای استرالیا اقدام کنند. توصیه می شود هنگام برنامه ریزی برای سفر به این کشور، درخواست ویزای استرالیا را تکمیل کرده و مدارک لازم را متناسب با نوع سفر خود آماده نمایید. 

دولت استرالیا تعیین ویزای مورد نیاز شما را با وب سایت ویزا یاب آسان می کند. در این سایت در خصوص هدف سفر شما سوال خواهد شد که به عنوان نمونه می تواند گشت و گذار، دیدار خانواده و دوستان، حضور در یک کنفرانس و رویداد، درمان و یا تجارت باشد. همچنین لازم است که در خصوص مدت اقامت خود در این کشور نیز به سوالات به درستی پاسخ دهید.

فرم درخواست ویزای استرالیا 

بیشتر برنامه های ETA بلافاصله تأیید می شوند و مواردی که نیاز به پردازش اضافی دارند معمولاً طی 24 ساعت انجام می شوند. با این اوصاف، دولت استرالیا به مسافران توصیه می کند قبل از رزرو هرگونه بلیط سفر غیر قابل استرداد، ETA تایید شده دریافت کنند. به محض اعطای ETA و دریافت ویزای استرالیا ، این اعتبار به مدت یک سال خواهد بود و ورودهای متعدد را تا سه ماه امکان پذیر می کند.

تکمیل برنامه آنلاین ETA حدود پنج دقیقه طول می کشد. برای شروع برنامه، روی درخواست برای ETA کلیک کنید و نوع درخواست خود را مشخص کنید. باید تعیین کنید که به Tourist ETA یا Business Visitor ETA نیاز دارید و تأیید کنید که در حال حاضر در خارج از استرالیا قرار دارید. سپس لازم است که مشخصات شخصی خود را وارد کنید. اگر نام مستعار دارید، حتما ثبت نمایید. 

پیشنهاد مطالعهنحوه دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

مراحل تکمیلی درخواست ویزای استرالیا

هنگام دریافت ویزای استرالیا و تکمیل فرم درخواست الکترونیکی ویزای این کشور، لازم است به سوالی در مورد سوابق کیفری خود پاسخ دهید و اطلاعات گذرنامه خود را وارد کنید. همچنین آدرس، شماره تلفن و ایمیل خود را وارد کنید. اگر پاسپورت صادر شده توسط کشورهای دیگر را دارید، ضرورت دارد تا آن را در فرم درخواست ویزای خود اعلام کنید.

پس از ورود اطلاعات و بارگذاری مدارک در سایت مهاجرت استرالیا، آن ها را کنترل کنید تا صحیح باشند. سپس هزینه خدمات پردازش آنلاین آن ها را از طریق کارت اعتباری خود پرداخت کنید.

نحوه دریافت ویزای استرالیا

چگونگی بررسی وضعیت ویزای استرالیا

پس از ارسال درخواست ویزا به صورت الکترونیکی  ETA بصورت آنلاین، پاسخی دریافت خواهید کرد. پاسخ ممکن است در تایید، رد یا نقص در مدارک باشد که باید برای رفع آن ها اقدام کنید. در صورتی که موفق به دریافت ویزای استرالیا شده باشید و تایید صورت گرفته شده باشد، آن را از طریق آدرس ایمیل دریافت خواهید کرد که لازم است یک نسخه از آن را چاپ کرده و هنگام ورود همراه مدارک داشته باشید.

در صورتی که به هر دلیلی درخواست شما رد شده باشد، می توانید برای بررسی بیشتر درخواست کرده و پس از 12 ساعت، با ورود دوباره به سیستم ETA و انتخاب گزینه Check an ETA وضعیت برنامه خود را بررسی کنید. اما در نهایت به شما توصیه می شود برای انجام درخواست جدید با نزدیکترین دفتر ویزای استرالیا تماس بگیرید.

انواع ویزا استرالیا 

برای دریافت ویزای استرالیا ، می توان در انواع متفاوتی بر حسب هدف سفر خود اقدام کرد که شامل ویزای کاری، ویزاهای ورود موقت، ویزای بازدید کننده، ویزای تجاری، ویزای دانشجویی و ویزای ورود دائمی است که هر یک شرایط خاصی را برای شهروندان خارجی ایجاد می کند.

پیشنهاد مطالعهنحوه دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

اقامت موقت با حقوق کار به متقاضیان اجازه اقامت و کار در استرالیا را تا 4 سال می دهد. نیاز اصلی حمایت مالی کارفرما است. همچنین اگر سفر شما برای اهداف تفریحی در نظر گرفته شده است، اما می خواهید به طور نیمه وقت یا به طور موقت برای تأمین درآمد خود کار کنید، می توانید برای ویزای موقت درخواست دهید. متقاضیان بین سنین 18 تا 26 سال واجد شرایط درخواست هستند. 

ویزای ورود موقت نیز برای مهاجرانی است که قصد دارند با اهداف خاص و مناسب به استرالیا بیایند. این ویزا تمرکز بر اشتغال ماهر، روابط اجتماعی، روابط فرهنگی و روابط بین الملل دارد. در بسیاری از موارد، هنگام اخذ ویزا استرالیا شرط می شود که شما نمی توانید کارفرما، مکان یا زمان خود را در استرالیا بدون اجازه قبلی تغییر دهید. این اجازه را می توان کتباً از نزدیکترین دفتر ایالتی، منطقه ای یا سرزمین اداره مهاجرت و امور فرهنگی در استرالیا دریافت کرد.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد