پرداخت هزینه آزمون تافل و ووچر TOEFL iBT

آزمون تافل TOEFL

تافل چیست؟

آزمون تافل

تافل یا TOEFL برگرفته از واژه های Test Of English as a Foreign Language است که به معنی "آزمون زبان انگلیسی برای غیر انگلیسی زبان ها" است. هدف از آزمون تافل میزان تسلط شما بر زبان انگلیسی در مهارت های مختلف زبان است. دانشگاه هایی که زبان پایه تدریس آنها انگلیسی است ملاک هایی در اعطای پذیرش دارند که میزان تسلط دانشجو بر زبان انگلیسی یکی از آن ملاک هاست و با نمره اخذ شده دانشجو در آزمون تافل سنجیده می شود.

انواع آزمون تافل

انواع آزمون تافل

آزمون تافل به طور کلی در سه شکل برگزار میشده و می شود: آزمون تافل کاغذی (Paper Base Toefl – PBT)، آزمون تافل کامپیوتری (Computer Base Toefl - CBT) و آزمون تافل اینترنتی (Internet Base Toefl - IBT) . با پیشرفت تکنولوژی و همگیر شدن اینترنت رفته رفته آزمون تافل کاغذی جای خود را به آزمون تافل اینترنتی داده است. آزمون تافل کاغذی بیشتر بر مهارت گرامر دانشجویان تاکید داشته در صورتی که آزمون تافل کامپیوتری جامع تر بوده و بر روی سایر مهارتها نیز سنجش صورت میگیرد.

مهارت هایی که در آزمون تافل IBT مورد سنجش قرار میگیرند عبارتند از:

مهارت های آزمون تافل
  • مهارت خواندن (Reading Comprehension): هدف از این بخش سنجش میزان درک مطلب داوطلب است در هنگام مطالعه متون. این بخش حاوی 3 الی 5 متن بلند است که داوطلب پس از مطالعه آنها بایستی به سوالاتی که از متن آمده پاسخگو باشد. این سوالات میتواند در مورد متن اصلی، جزئیات، برداشت از متن و سایر مواردی باشد که در متن آمده است.
  • مهارت شنیداری (Listening Comprehension):در این بخش هدف سنجش میزان توانایی داوطلب در درک مطالب است از طریق شنیداری است. برای سنجش مهارت شنیداری تافل دانشجو به شش متن گوش میدهد و به سوالاتی در مورد آن متون پاسخ میدهد.
  • مهارت گفتاری (Speaking Comprehension):هدف از این بخش سنجش میزان تسلط دانشجو در صحبت به زبان انگلیسی است. دانشجو بایستی در مورد سوالات که در شش بخش پرسیده می شود به صورت شفاهی پاسخ بدهد. این پاسخ ها بایستی کامل، واضح و جامع باشد.
  • مهارت نوشتاری (Writing Comprehension): در این بخش نیز دانشجو بایستی در مورد سوالات به صورت کتبی پاسخ دهد تا توانایی او در نوشتن به زبان انگلیسی سنجیده شود.

درباره آموزش مهارتهای تافل سایتهای بسیاری وجود دارند که شما با مراجعه به آنها میتوانید اطلاعات خود را در این زمینه ها تکمیل کنید.

ریپورت نمره تافل

ریپورت نمره تافل

پس از ثبت نام در آزمون تافل و شرکت در آزمون تافل حدود 2 هفته زمان لازم است تا نمره این آزمون ارائه شود. پس از اعلام نتیجه آزمون لازم است که نمره خود را برای دانشگاه هایی که قصد ارسال درخواست پذیرش به آنها را دارید ارسال کنید. هزینه ارسال نمره تافل برای هر دانشگاه معادل 20 دلار است. توجه داشته باشید که شما میتوانید نمره آزمون خود را به صورت رایگان برای 4 دانشگاه ارسال کنید اگر هنگام ثبت نام آنها را تعیین کنید.

برای ارسال نمره خود به دانشگاه های مد نظر بهتر است کد دانشگاه هایی که میخواهید نمره را برای آنها ارسال کنید را از سایت تافل پیدا کنید تا هنگام ثبت سفارش مشکلی برای شما رخ ندهد. پس از ثبت درخواست ارسال گزارش نمره تافل توسط متقاضی در سایت، نمره آزمون شما به طور رسمی و با سربرگ موسسه برگزار کننده آزمون یعنی ETS برای دانشگاه مد نظر شما ارسال میشود. ارسال نتیجه از این طریق برای دانشگاه های داخل آمریکا حدود یک هفته و برای دانشگاه های خارج از آمریکا حدود 4 هفته زمان می برد.

پس از آن شما میتوانید وضعیت درخواست خود را در سایت به صورت آنلاین بررسی کنید.

تغییر زمان و مکان آزمون تافل

 تغییر زمان و مکان آزمون تافل

چنانچه پس از ثبت نام آزمون تافل به هر دلیلی امکان شرکت در آزمون را در تاریخ مد نظر نداشتید و یا قصد تغییر در زمان یا مکان آزمون را داشتید میتوانید با ثبت درخواستی در سایت ETS این کار را انجام دهید. هزینه تغییر در زمان و مکان آزمون در زمان نگارش این مقاله60 دلار است. توجه به این نکته الزامی است که تغییر در زمان و مکان آزمون ثبت شده تنها تا 4 روز قبل از زمان آزمون امکان پذیر است و پس از آن دیگر امکان تغییر در زمان و مکان آزمون وجود ندارد.

توجه داشته باشید که برای این درخواست کافیست زمان و مکان آزمون جدید و قدیمی را تعیین کنید.

پرداخت تافل
امتیاز 4.7 از 7 رای