فیس بوک می گوید برای پذیرش جهانی لیبرا به ده ها سال زمان نیاز دارد

فیس بوک می گوید برای پذیرش جهانی لیبرا به ده ها سال زمان نیاز دارد

توسط : تیم خبری
1,002

کوین ویل مدیراجرایی کالیبرا در نشست لیبسون گفت:ارزهای دیجیتالی فیسبوک برای تاسیس خود و پذیرش جهانی به یک دهه زمان نیاز دارد.

درابتدا فیسبوک امیدوار بود که سال آینده بتواند از لیبرا استفاده کند، اما با مقاومت شدیدی از سوی تنظیم کننده ها و دولت ها مواجه شده است که آن را تهدیدی برای حاکمیت پولی خود می دانند.

مارک زاکربرگ ماه گذشته خاطر نشان کرد که اگر نتواند لیبرا را به عنوان ارز جدیدی برای مبادلات جهانی به تصویب برساند ،برنامه های آن را به تاخیر خواهد انداخت .

برخی همچنین نگران تامین مالی  امور غیر قانونی و تهدید حریم خصوصی هستند.

کوین ویل گفت :هر نوآوری که در ۱۰۰سال  گذشته در حوزه هایی مثل فیلم ،تلویزیون،رادیو،اتومبیل وحتی دوچرخه ایجاد شده است،مورد انتقادهای بسیاری قرار گرفته است .در مورد لیبرا نیز همینطور است‌.

زاکربرگ در ۲۳اکتبر به قانونگذاران امریکا گفت که هدف لیبرا ساخت یک سیستم پرداخت جهانی بجای ارز است .کوین ویل باتکرار این حرف گفت که لیبرا میتواند بر روی پرداخت های برون مرزی وحواله ها تمرکز کند، به گفته وی سالانه ۷۰۰میلیارد دلار بودجه و۵۰میلیارد دلار کارمزد  برای سیستم های پرداخت در نظر گرفته شده است.و این توسط کسانی پرداخت شده است که کمترین توانایی برای پرداخت را داشته اند.

کوین ویل همچنین گفت که لیبرا میتواند مواردی مانند اعتبار را برای افرادی به وجود آورد که قبلاً هرگز نتوانسته اند به اعتبار دسترسی پیدا کنند.وی گفت ، كالیبرا به عنوان یك برنامه مستقل تلفن همراه در دسترس خواهد بود ، و همچنین در برنامه های فیس بوك مسنجر و واتساپ قرار خواهد گرفت .

همچنین کوین ویل تکرار کرد که لیبرا بدون مصوبات نظارتی راه اندازی نخواهد شد.

منبع : سایت techxplore.com با عنوان : Facebook says Libra needs 'decades' to take hold

برچسـب هـا : لیبرا ، ارز دیجیتال
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد