چگونگی انتقال ارز به ایران

چگونگی انتقال ارز به ایران

توسط : تیم خبری
5,336

شاید هنگامی که از انتقال ارز صحبت می کنیم ، اولین تصوری که ایجاد می شود ، سیستم سنتی بانکی باشد ، که در عصر جدید ، شایسته تر است که آخرین راه باشد. به جهت آن که با وجود شیوه های نوین انتقال پول در دنیا ، راه بانکی سنتی ، هم وقت زیادی را می گیرد و هم هزینه های آن زیاد خواهد شد. از سوی دیگر با وجود شرایط تحریم علیه کشور ایران ، بسیاری از بانک های ایرانی ، نمی توانند با بانک های خارجی ارتباط برقرار کنند و امکان مراودات و حواله های بانکی نیست. در این شرایط چه روش های وجود دارد که بتوان برای انتقال پول به سایر کشور ها از آن ها استفاده نمود ؟ در 20پیمنت شما را با روش های انتقال ارز آشنا خواهیم کرد.
انتقال ارز از کشوری به کشور دیگر در حالت استاندارد و به دور از هر گونه مشکل سخت نیست و فورا قابل پیگیری می باشد اما زمانی که محدودیت های اقتصادی مانند تحریم به وجود می آیند، کمی انتقال ارز به ایران یا هر کشور تحریم شده دیگری دشوار می شود. عدم ارائه خدمات توسط شرکت ها یا بانک های مختلف بزرگترین چالش در مقابل انتقال ارز از خارج کشور به ایران است؛ با این حال راه کار های مناسبی برای رفع موقت چنین محدودیت هایی یا اصطلاحا دور زدن آن ها وجود دارد که در این مطلب به صورت جزئی محبوب ترین آن ها را بررسی خواهیم کرد.


آیا روش های انتقال ارز به ایران معتبر هستند؟

شاید برخی روش های انتقال ارز به ایران که در این مطلب مطالعه می کنید، عمومیت زیادی نداشته باشند اما قطعا معتبر هستند و در پروسه انتقال ارز با آن ها به مشکلی برخورد نخواهید کرد. با این حال توصیه می کنیم حتما از روش هایی که از نظر شما استاندارد تر هستند اقدام نمایید یا از طریق خدمات مجموعه 20 پیمنت برای انتقال ارز به ایران استفاده کنید.

 

swift


انتقال ارز به ایران از طریق حواله سوئیفت

سوئیفت در ساده ترین تعریف ممکن، شبکه ای برای انتقال پول بین بانکی در مقیاس جهانی می باشد. این شبکه کمک می کند تا شما به صورت فوق العاده امن و سریع پول خود را به هر کجای دنیا منتقل کنید. سوئیفت این انتخاب را برای شما ممکن می سازد که که تمام کارمزد های حواله را شما بپردازید، آن را بین خودتان و گیرنده تقسیم کنید یا کارمزد از اصل پول کم شود. هر چند کارمزد استفاده از سوئیفت مقدار کمی است اما با این حال این شبکه چندین حق انتخاب را برای متقاضیان در نظر گرفته تا در ایده آل ترین حالت استفاده از این شبکه صورت بگیرد. سوئیفت نسبت به سایر حواله های ارزی در این سبک تعرفه کمتری دارد و پروسه را ظرف 24 ساعت الی 7 روز نهایی می کند. شما از طریق حواله سوئیفت می توانید به تمام کشور های دنیا پول انتقال دهید یا از آن ها پول دریافت کنید مگر موارد خاص و منحصربفرد که امکان انتقال پول به صورت موقت ممکن نباشد.
علاوه بر این موارد شما می توانید برای انتقال سریع پول از خدمات ویژه سوئیفت استفاده کنید؛ این پروسه بسته به کشور و مقدار حواله دارای کارمزد افزوده خواهد بود.
سیستم سوئیفت محل دسترسی یا SAP را در اختیار کشورها قرار می‌دهد تا این امکان را داشته باشند که به شبکه ی جهانی سوئیفت متصل گردند. شبکه دسترسی ایران به سیستم سوئیفت نیز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. تمامی بانک ها در ایران به وسیله خط ها به محل دسترسی سوئیفت در بانک مرکزی ایران متصل می گردند. تمامی پیام ها از طریق بانک مرکزی به بانک های دیگر در کل دنیا مخابره می گردد. از طریق این سیستم انتقال های ارزی در کل دنیا ، با سرعت بیشتر و اطمینان خاطر و البته بسیار ارزان تر صورت می پذیرد.
سیستم سوئیفت در حقیقت ، نوعی پروسه کامل را ایجاد می کند که از طریق آن کلیه نقل و انتقالات و تراکنش ها در سطح جهان به صورت کامل و بدون نقص انجام گیرد. به همین جهت است که اغلب دریافت و پرداخت های بین بانکی در داخل کشور و بانک های خارج از کشور با همین روش صورت می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: انواع حواله ارزی و تفاوت آن ها


جهت صادر شدن اسناد انتقال سوئیفت ، کد سوئیفت نیاز است. این نکته را مد نظر داشته باشید که فقط حساب های بانکی که در شبکه سوئیفت و جهت انتقال ارز ثبت شده و به آن سیستم متصل باشند و توانسته باشند کد سوئیفت را از این سیستم دریافت نمایند ، قادر خواهند بود در این سیستم کارهای انتقال دریافت و پرداخت ارزی را انجام دهند.
این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که در صورتی که هشت بخش ابتدایی کد سوئیفت را در اختیار داشته باشید می توانید جهت حواله ارزی خود اقدام کنید و وارد کردن سه بخش بعدی ، به صورت اختیاری می باشد. به جهت آن که چهار قسمت اول کد ، نشانه کد بانک مقصد می باشد که به طور معمول از حروف لاتین تشکیل می شود. امروزه به جهت توسعه و گسترش تبادلات مالی و تجاری بین کشور ایران و سایر کشورها و اهمیت انتقال و حواله های ارزی ایران با کشورهایی در سطح آسیا و اروپا ، استفاده از سیستم سوئیفت دارای ارزش و اعتبار بیشتری شده است.
شاید بتوان گفت که از جمله برتری های سیستم انتقال ارز سوئیفت ، سرعت بالای آن ، کمتر بودن هزینه ها ، استاندارد بودن حواله ها ، امنیت جهانی ، اطمینان و تسویه های به موقع و سریع حساب ها می باشد. همه این مزایا در سیستم سوئیفت ، آن را یکی از برترین سیستم های انتقال ارز در سطح جهانی کرده است و در کشور ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است. البته در عصر جدید راه های دیگری نیز برای حواله های ارزی و منتقل کردن پول به کشورهای دیگر نیز وجود دارد که همگی دارای مزایا و محاسن خاص خود هستند.

 

western union


انتقال ارز به ایران از طریق وسترن یونیون

قبل از هر چیز می بایست بدانید که وسترن یونیون یک شرکت مالی و ارتباطی آمریکایی است که هیچ شعبه ای در ایران ندارد. شرکت مذکور خدمات متنوعی دارد که یکی از آن ها ارسال و دریافت پول با سرعت بالا در سراسر دنیا از طریق شعب آن می باشد. از جمله خدمات مختلف وسترن یونیون می توان به حواله پستی پول، انتقال وجه فرد به فرد، پرداخت های تجاری و خدمات اقتصادی اشاره کرد.
این نکته را لازم است بدانید که جهت انجام روند کامل انتقال ارز ، با استفاده از روش وسترن یونیون ، می بایست ابتدا به سایت Western union وارد شوید. سپس با وارد کردن مشخصات کامل و صحیح خود و مبلغی که می خواهید آن را انتقال دهید ، کار ثبت را به انجام برسانید. بعد از انجام انتقال پول و دریافت کد امنیتی که دریافت می کنید در کوتاه ترین زمان می توانید وجه را در مقصد دریافت نمایید. چنانچه گیرنده کد امنیتی را در دست داشته باشد به همراه یک مدرک شناسایی معتبر ، مانند پاسپورت می تواند به یکی از شعبات شرکت وسترن یونیون که در تمامی دنیا مستقر شده است ، مراجعه نموده و با پر کردن فرم های مربوطه و احراز هویت خود ، وجه را به صورت نقد تحویل گرفته و یا به یکی از حساب های خود حواله نماید. برای انجام این مراحل ، به سیستم وسترن یونیون می بایست کارمزدی پرداخت شود که در زمان پرداخت به گیرنده از حساب کسر می شود.
در صورتی که بخواهید از تلفن همراه خود استفاده نمایید ، می بایست برنامه تلفن همراه Western Union را نصب نمایید. این برنامه در سیستم وسترن یونیون ، این قابلیت را ایجاد می کنند که بتوانند پول را انتفال داده ، انتقال را پیگیری و رد یابی کرده و کارمزد را با گوشی تلفن همراه خود پرداخت نمایند. طراحی این برنامه به گونه است که بر روی هر دوسیستم عامل IOS و Android قابل اجرا می باشد.

پیشنهاد مطالعه: وسترن یونیون چیست و چه کاربردی دارد؟


در این سیستم شما می توانید انتخاب کنید که شخص گیرنده شما پول را به صورت نقدی دریافت نماید. در این حالت کافیست نام کشور مقصد، نام و نام خانوادگی گیرنده را کامل ثبت نمایید. بنابر این گیرنده بعد از حدود یک ساعت می تواند به همراه کد ده رقمی امنیتی که در اختیارش گذاشته اید پول را از یکی از شعبات وسترن یونیون به صورت نقد دریافت کند. از طرفی این امکان را دارید که درخواست کنید تا پول به حساب گیرنده واریز شود که این انتقال به حساب به طور معمول بین یک الی دو روز زمان می برد تا گیرنده وجه را دریافت نماید.
انتقال پول از طریق وسترن یونیون مزایای متنوعی دارد و به همین دلیل هم در سراسر دنیا محبوبیت قابل توجهی را بدست آورده است. این سیستم انتقال پول به عنوان یکی از سریع ترین و مقرون به صرفه ترین سیستم های مالی دنیا شناخته می شود. برخی از مزایای این سیستم عبارتند از:
•    پایین ترین کارمزد نسبت به تمام بانک های موجود
•    سریع تر از تمام بانک های موجود
•    دریافت کارمزد از فرستنده پول
•    عدم نیاز به افتتاح حساب رسمی بانک
پروسه ارسال پول از طریق وسترن یونیون سریع و قابل توجه است. برای انتقال پول کافی است به یکی از شعب آن مراجعه نمایید و با ارائه مدارک، مقدار مورد نظر وجه نقد تان را به سراسر دنیا انتقال دهید.

 

paypal


انتقال ارز به ایران از طریق پی پال

پی پال به عنوان یک سیستم پرداخت ارز الکترونیک خدمات متنوعی را برای انتقال یا دریافت پول ارائه کرده است که از طریق آن ها می توانید اقدام به انتقال ارز به ایران نمایید. البته بد نیست بدانید که به دلیل تحریم های موجود، پی پال هیچ گونه خدماتی را به کاربران ایرانی نمی دهد با این حال شما از طریق مجموعه 20 پیمنت می توانید اقدام به دریافت یا انتقال پول از طریق پی پال نمایید و همینطور می توانید برای فعالیت های بیشتر اقدام به افتتاح حساب پی پال کنید.
این نکته کاملا روشن است که بوجود آوردن یک حساب کاربری در پی پال ، برای کسانی که خارج از مرزهای ایران هستند و یا دیگر کشورهایی که در تحریم قرار نگرفته اند ، بسیار کار سهل و آسانی است. در مقابل برای ایرانیان با شرایط تحریم کار پیچیده ای محسوب می شود.  از آنجایی که استفاده از صفحات سایت پی پال با IP ایرانی غیر ممکن است و به محض آن که متوجه شوندکه کاربر ایرانی است بلافاصه اکانت پی پال او را در سایت مسدود می کنند و به تبع موجودی او نیز در حساب کاربری مسدود می شود ، لذا نیاز است که برای انتقال وجه با استفاده از این سیستم انتقال حتما از کسانی که تجربه و تخصص بیشتری دارند استفاده نمایید. کارشناسان ما در 20Peyment قادر هستند این پروسه را با امنیت کامل برای شما انجام دهند.
در صورتی که تصور کنیم شما در خارج از ایران زندگی می کنید ، با ایجاد یک حساب کاربری در سایت پی پال می توانید کار انتقال خود را انجام دهید. با وارد کرد مشخصات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، آدرس محل زندگی ، ایمیل ،شماره تماس، نام کشور حساب کاربری ایجاد می شود. پس از آن با داشتن یک حساب بانکی خارجی و یا کارت اعتباری بین المللی می توانید حساب کاربری خود را فعال نمایید. هنگامی که حساب کاربری و تایید آن اجام شد ، با استفاده از رمز عبور و شناسه کاربری می توانید وارد حساب شده و ازامکانات پی پال استفاده نمایید. اگر هم در ایران زندگی می کنید ، با کمک کارشناسان ما ، برای پرداخت های ارزی خود از طریق پی پال اقدام نمایید.
پی پال امکان انتقال سریع پول به سراسر کشور را مهیا کرده است. برای این کار کافی است یک حساب پی پال داشته باشید یا از طریق خدمات 20 پیمنت اقدام به انتقال پول کنید. پروسه زمانی انتقال پول از طریق پی پال به سرعت امکان پذیر است با این حال ممکن است مراحل افتتاح حساب در این سیستم برای شما به عنوان یک کاربر ایرانی کمی زمانبر باشد.

 

webmoney


انتقال ارز به ایران از طریق وب مانی

وب مانی یک سرویس پرداخت ارز الکترونیکی مشابه پی پال است. مهم ترین تمایز این سرویس برای کاربران ایرانی عدم اعمال محدودیت به دلیل تحریم ها توسط این شرکت است. کاربران می توانند به راحتی در وب مانی ثبت نام نمایند، اقدام به شارژ حساب شان کنند و از طریق آن فورا مبالغ مورد نظرشان را به سراسر دنیا منتقل کنند. وب مانی مزایای متنوع پی پال را با کیفیت نسبتا مشابه ارائه می کند با این حال محدودیت های متعددی در پرداخت دارد اما به طور کلی سرویسی کامل و رو به رشد طلقی می شود.
از طریق سرویس وبمانی می‌توانید خرید خود را از سایت های فروشگاهی آنلاین انجام داده و خدمات مورد نظر خود را دریافت نمایید. درست است که تعداد سایت هایی که پی پال را می پذیرند و به آن اعتماد دارند ، بیشتر است. اما استفاده از سرویس انتقال ارز وب مانی به جهت تحریم هایی که برای ایرانیان ایجاد شده است ، گزینه مناسبی است. دراین شرایطی که نمی توان به آسانی از سایت های فروشگاهی خارجی آنلاین خرید کرد ، سرویس وب مانی کمک به سزایی به شرایط حال حاضر در ایران می کند.
مشاغل زیادی هستند که از سیستم وب مانی استفاده می کنند. مشاغلی مانند فروشگاه های اینترنتی آنلاین ، فروشگاه های هاست و دامنه ، فروشگاه های بازی و یا صرافی های ارز دیجیتال تماما از این سیستم پشتیبانی می کنند. همچنین فریلنسرها نیز با کمک سرویس وب مانی می توانند در هرکجای دنیا با شرکت ها و اشخاص ، مراودات کاری و مالی خود را انجام داده و کسب درآمد دلاری داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه:  ارز دیجیتالی اتریوم چیست؟ همه آنچه باید بدانید


این سیستم ، به ازای خدماتی که ارائه می دهد برای هر تراکنش مالی ، هشت دهم درصد از کل پول پرداخت شده را به عنوان کارمزد کسر می نماید. نکته مهم این است که این برداشت ، سقف مشخصی دارد و بیش از پنجاه دلار نخواهد شد. 
درسیستم انتقال ارز وب مانی ، سطوح مختلفی وجود دارد که کاربرها می توانند از آن ها برای انتقال پول استفاده نمایند. اما سه نوع آن کاربردی تر است که در این جا به شرح مختصر آن می پردازیم.
سطح اول پاسپورت مستعار یا  Aliasکه یکی از پایین‌ترین سطوح در وبمانی می باشد. هنگامی که نخستین مرحله حساب خود را ایجاد می نمایید ، پاسپورت مستعار برایتان صادر می گردد که دارای محدودیت های بسیاری است. با این پاسپورت قادر خواهید بود در هر روز یکصد دلار انتقال داده و یا سیصد دلار در کیف پول خود ذخیره نمایید.
سطح دوم پاسپورت قراردادی Formal است که ابتدا نیاز است مشخصات فردی خود را به همراه تصویر واضحی از پاسپورت خود به وب مانی ارسال نمایید تا پاسپورت قراردادی خود را در وب مانی دریافت نمایید. با این پاسپورت می توانید روزانه سه هزار دلار انتقال داده و ده هزار دلار در کیف پول خود نگاه دارید.
سطح سوم پاسپورت شخصی  Personal می باشدکه مهمترین پاسپورت در حواله های ارزی در وب مانی محسوب می شود. با دریافت این نوع از پاسپورت ، در تراکنش هایتان محدودیتی نخواهید داشت. پاسپورت شخصی برای معاملات تجاری بسیار مناسب است. صدور این پاسپورت هزینه ای معادل پنجاه دلار دارد که بایستی به وب مانی پرداخت گردد. پس از پرداخت ، با همراه داشتن کارت ملی و پاسپورت خود می توانید به یکی از نمایندگی های رسمی وب مانی مراجعه کرده و پاسپورت شخصی خود را دریافت نمایید. نمایندگی های وب مانی در ایران مستقر هستند.

 

perfectmoney


انتقال ارز به ایران از طریق پرفکت مانی 

شرکت پرفکت مانی Perfect Money یکی دیگر از سیستم های  پرداخت آنلاین ارز جهانی است. این شرکت در کشور پاناما مستقر است و ده ها میلیون کاربر در تمامی دنیا داشته و دارای اعتبار بسیاری در سیستم پرداخت های آنلاین می باشد. پرفکت مانی سرویس انتقال ارز ، از قبیل دریافت و پرداخت پول به صورت آنلاین را برای کاربرهای خود در تمامی دنیا ، ایجاد می نماید. هر کاربری به سادگی قادر خواهد بود از روش پرفکت مانی ، مبالغ زیادی از پول را به هر کشوری که مد نظر دارد انتقال دهد. یا از سایت های فروشگاهی آنلاین ، کالایی را که می خواهد ، خرید کند.
در صورتی که تصمیم دارید از یک سایت فروشگاهی خارجی خرید نمایید که سرویس پرفکت مانی را پذیرش می کند ، می توانید به سادگی از طریق حساب بانکی ریالی خود ، پرفکت مانی را خرید نموده و با در اختیار داشتن آن ، خرید خود را از سایت فروشگاهی آنلاین خارجی انجام دهید. شاید بتوان گفت که الگوهای پرفکت مانی ، شبیه پی پال  یا سایر الگوهای پرداخت انتقال ارز می باشد. نکته دیگری که مطرح است ، این است که می توان از این سرویس ، برای ذخیره کردن ارز بر روی حساب های دیجیتالی استفاده نمود و یا ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین را خرید نمود.
ازجمله کاربردهای سرویس خدمات انتقال ارز پرفکت مانی می توان به موارد ذیل اشاره نمود.
منتقل کردن پول به روش آنلاین ، دریافت کردن ارز به یورو و دلار ، استفاده از خدمات سایت های فروشگاهی اینترنتی ، انباشت امن پول در حساب های الکترونیکی معتبر و ...
برای شارژ نمودن حساب ، راه های بسیاری وجود دارد ، که بهترین روش و ساده ترین آن استفاده از سایت هایی است که پرفکت مانی را ارائه می دهند. اگر تصمیم به خرید پرفکت مانی دارید از سایت های داخلی می توانید به صورت اینترنتی آن را خرید نمایید. سرویس پرفکت مانی به صورت دلار و یورو وجود دارد که البته عمدتا سایت های ایرانی پرفکت مانی را به صورت دلار به فروش می رسانند.
در صورتی که قصد دارید پرفکت مانی را از صرافی شارژ کنید ، لازم است که با مدارک احراز هویت خود ، مثلا کارت ملی ، مراجعه کنید و شماره حساب پرفکت مانی خود را در اختیار صرافی قرار داده تا واریز وجه را برای شما انجام دهند.

 

skrill


انتقال ارز به ایران از طریق اسکریل

سرویس انتقال ارز اسکریل نیز روشی سهل و آسان جهت جابجایی ارز و یا برداشت پول می باشد که البته این سرویس دارای کارمزدی بالا می باشد. در این سرویس ، بدون هیچ گونه محدودیتی ، هر میزان پول که می خواهید می توانید به صورت آنلاین و یا حساب های بانکی منتقل نمایید. در صورت استفاده از سیستم اسکریل ، قادر خواهید بود انتقال و تبدیل به چهل نوع ارز را انجام دهید.
این نکته را توجه داشته باشید که ارزی که منتقل می‌کنید، دلار آمریکا می باشد. به همین جهت نیاز است که کارمزد تبدیل ارز پرداخت شود.  سیستم انتقال ارز اسکریل همانند پی پال دارای سیستمی ایمن و سهل جهت منتقل کردن ارز می باشد. این سیستم انتقال برای کسانی که خیلی حرفه ای نیستند ، روش مناسبی محسوب می شود.
نکته قابل توجه این است که جهت انتقال پول ، به هیچ وجه الزامی نیست که گیرنده نیز حساب اسکریل داشته باشد. در زمان انتقال پول ، نیاز است که آدرس ایمیل گیرنده را داشته باشید و با استفاده از آن انتقال وجه را انجام دهید. کارمزد انتقال پول در حساب اسکریل 1.9 درصد از کل پولی است که می خواهید پرداخت نمایید که به صورت اتوماتیک ، در زمان انتقال از حساب اسکریل شما کسر خواهد شد. این مبلغ جدای کارمزدی است که بابت تبدیل ارز بایستی بپردازید. بنابر این توجه داشته باشید هنگام انتقال ، این مبالغ کارمزد نیز در حساب شما ذخیره شده باشد. در حالت کلی هزینه هایی که سیستم اسکریل دریافت می دارد به شرح ذیل است :
 9 درصد جهت کارمزد انتقال ، 9.9 درصد جهت تبدیل نمودن  ارز ، 7.5 درصد جهت  برداشت کردن پول
لازم به ذکر است که انتقال وجه در سیستم اسکریل بسیار ساده انجام می پذیرد و تقریبا در تمامی کشورها انتقال اسکریل انجام شدنی است. این سیستم انتقال ارز ، هیچ محدودیتی برای انتقال مبالغ بالا ندارد ، اما کارمزد تبدیل ارز آن بسیار زیاد است . در صورتی که طی مدت یک سال از حساب کاربری خود استفاده ننمایید ، برای هر ماه شما را دو یورو ، معادل دو دلار جریمه خواهد کرد.
سرویس انتقال ارز اسکریل در یکسری از کشورها به دلایل تحریمی ، خدمات ارائه نمی نماید. کشورهایی همچون کوبا ، ایران ، لیبی ، کره شمالیه ، افغانستان ، سودان ، قرقیزستان و سوریه .

 

visa cart master cart


 انتقال ارز به ایران از طریق ویزا کارت و مستر کارت

ویزا کارت و مستر کارت نوعی کارت اعتباری می باشند که می توانید مبلغ مشخصی را در آن ها واریز کنید تا امکان خرید آنلاین از سراسر دنیا را با آن کارت اعتباری داشته باشید. همینطور می توانید از طریق اطلاعات آن اقدام به دریافت پول از سراسر دنیا نمایید. هر چند به دلیل تحریم ها ارائه خدمات مستقیم به کاربران ایرانی توسط این شرکت ها محدود شده است اما متقاضیان می توانند از طریق مجموعه 20 پیمنت اقدام به دریافت ویزا کارت و همینطور مستر کارت نمایند.
کارت اعتباری ویزا کارت در قسمت فناوری پرداخت های آنلاین بین المللی ، سرویس های انتقال ارز و پول های دیجیتال و الکترونیکی ، به صورت گسترده ای فعالیت داشته و دارای اعتبار جهانی می باشد. کارت اعتباری مستر کارت نیز مانند ویزا کارت می باشد که دفتر مرکزی هر دو شرکت در ایالات متحده ی آمریکا می باشد. 
در سر تا سر جهان ، تمامی موسسات مالی معتبر و بانک ها می توانند از این سیستم بانکی جهانی استفاده نموده و کارت های ویزا کارت و مستر کارت را به شبکه بانکی آن ها اتصال دهند. نکته مهمی که وجود دارد این است که به دلیل تحریم های مالی علیه ایران ، این امکان به صورت مستقیم برای کاربران ایرانی وجود ندارد و هیچ یک از بانک های داخلی نمی توانند از این شبکه مالی استفاده نمایند.
کارت های اعتباری ویزا کارت و مستر کارت ، شرکت های آمریکائی هستند که جهت ارائه خدمات انتقال ارزی به کاربران ایجاد شده اند. دستور کار این دو شرکت ، ارائه نمودن سرویس های تبادل ارز الکترونیکی در تمامی دنیا می باشد. به صورت کلی این مبادلات پول و ارز ، به وسیله ی کارت های پیش پرداخت و اعتباری و یا سایر کارهای بانکی مانند دبیت کارت انجام می پذیرد.
این دو شرکت ، به جهت رقابتی نزدیک به هم بوده و در یک راستا حرکت می کنند و در اغلب خرید و فروش های جهانی دیده می شوند. کارت های اعتباری مستر کارت و ویزا کارت گستردگی جغرافیایی فعالیت و خدمات دهی زیادی دارند. به همین جهت نسبت به دیگر رقبا خود که در این زمینه فعالیت می کنند ، برتری ویژه ای را دارا هستند.
همچنین شرکت های ویزا کارت و مستر کارت درگاه بانکی به حساب می آیند. به همین جهت بانک ها و موسسات مالی قادرند با اتصال به این درگاه ها ، خدمات انتقال را برای مشتریان انجام دهند. این کار در ایران توسط شبکه شتاب انجام می شود. اما برای خرید کارت های اعتباری ویزا کارت و مستر کارت و دریافت خدمات این شرکت ها ، نیاز است تا از کارشناسان ما در 20Peyment کمک گرفته ، تا ضمن ارائه مشاوره ی لازم ، برای خرید کارت ها نیز شما را یاری کنند.
استفاده از مستر کارت و ویزا کارت برای پرداخت و همینطور دریافت پول مزایای قابل توجهی دارد. هر چند محدودیت های احتمالی آن کمی پروسه را برای کاربران ایرانی دشوار نموده اما به طور کلی استفاده از آن پروسه ای امن و سریع را برای کاربران به همراه خواهد داشت. در ادامه به برخی از مزایای مستر کارت و همینطور ویزا کارت برای انتقال ارز به ایران اشاره می کنیم.
•    انتقال آنی پول
•    امنیت فوق العاده بالا
•    کارمزد پایین
•    امکان استفاده گسترده و آنی از پول موجود در کارت

پیشنهاد مطالعه:  انواع ارز دیجیتال


انتقال ارز به ایران از طریق پول مجازی

استفاده از پول مجازی یا رمز ارز ها برای انتقال ارز به ایران یک راه کار سنجیده و قابل تامل است. شما می توانید با دریافت کیف پول های مختلف ارز های اینترنتی، به هر مقدار که تمایل دارید از این ارز ها ذخیره کنید، دریافت کنید یا از طریق آن اقدام به فروش آن ها نمایید. برای مثال می توانید مقدار مورد نظر ارز نقدی خود را به پول مجازی تبدیل کنید آن را وارد کشور نمایید و تبدیل به وجه ریالی کنید. هر چند این نوع انتقال ارز به ایران دارای خطرات قابل توجهی است اما کاربردی و اثر گذار می باشد.
توصیه می کنیم برای این کار از ارز های محبوب با نوسان قیمت بالا استفاده نکنید! چرا که این دسته از ارز ها در آن واحد ممکن است ارزش دارایی شما را بیشتر یا کمتر نمایند و ثبات آن ها کمی غیر متعارف است. استفاده از پول های مجازی با ثبات ارزش بیشتر، برای این کار توصیه می شود.


کیف های پول دیجیتال و تاثیر آن ها در روند انتقال ارز 

در عصر حاضر کیف پول های دیجیتال   توسعه بسیاری داشته اند. به طوری که کمپانی های معتبر جهانی مانند اپل ، گوگل و سامسونگ ، کیف پول دیجیتال خود را دارند که جهت پول های رسمی خود ( دلار ، پوند ، یورو )  از آن ها استفاده می نمایند. در این گونه کیف های پول ، یک سری از کدها ، به جای وجه نقد قرار می گیرند که بر اساس همان کد ها میزان دارایی هر شخص مشخص شده و ذخیره می شود. در صورت انتقال ارز ، با بهره گیری از کلید شخصی و آدرس معین ، می توان در امنیت بالا و سادگی ، آن را انجام داد.
کلید خصوصی در کیف پول دیجیتال ، مجموعه ای از کد است که از طریق آن می توان انتقال پول را انجام داد. این نکته وجود دارد که کیف پول دیجیتال ، این قابلیت را دارد که چند آدرس متفاوت داشته باشد و همین آدرس ها هستند که برای انتقال ارز می توانید به دیگران بدهید. درست همزمان با ساخته شدن یک کیف پول دیجیتال ، یک پرایوت نیز ایجاد می شود که بایستی به خوبی و با دقت از آن مراقبت شده و حفظ شود. این کد امنیتی ، نباید در اختیار کسی قرار گیرد. این کلید خصوصی فقط یک بار ایجاد می شود اما کلید عمومی می تواند بر حسب نوع کاربری شخص ، تعداد بیشتری داشته باشد.


ارزهای دیجیتال و تاثیر آن ها در روند انتقال ارز 

همان گونه که قبلا به آن اشاره شد ، ارزهای دیجیتال کاملا همانند سایر واحد های پولی دیگر ، وجوهی هستند که با روش های مختلفی ایجاد شده و توزیع می شوند. روند تولید برخی از این گونه ارز های دیجیتالی مانند بیت کوین ، با ماینینگ انجام می شود. در بعضی دیگر از این گونه ارزها ، سکه ها از قبل استخراج گردیده و در شبکه قرار می گیرند.
این پول های دیجیتال جهت آن بوجود آمدند تا بتوانند دو مساله مهم و ریشه ای را در تراکنش های مالی بین المللی ، از بین ببرند. این دو موضوع مهم ، اعتماد نمودن به شخصی دیگر در مبادلات می باشد و دیگری انتقال دادن و خرج نمودن ارزها. این نکته کاملا روشن است که هنگامی که از طریق یک موسسه مالی و یا بانک ، برای انتقال پول و یا سپرده خود اقدام می کنید ، در واقع به بانک مورد نظر اعتماد کرده اید. در حقیقت در معاملات مالی ، گاهی نیاز است برای جلو رفتن امور و پیشرفت در کار ، اعتماد کرد. در سیستم های مالی ارزهای دیجیتال ، امکان کنترل موجودی و بررسی آن ها و میزان خرج نمودن مبلغ مشخصی از آن ها به وجود آمد. این همان روش غیرمتمرکزی است که در ارز دیجیتالی بیت کوین برای اولین بار در دنیا ایجاد شد. با این فناوری جدید تمامی کاربران می توانند تراکنش ها را رویت کرده و جای هیچگونه تخلفی باقی نخواهد ماند. از دیگر ارزهای دیجیتالی می توان به اتریوم ، زی کش ، دش ، مونرو و دیپل اشاره نمود. 


حرف آخر : 

همانطور که آگاهید انتقال ارز به ایران ، راه های بسیاری دارد که معتبر ترین و برترین راه ها دراین مقاله در اختیار شما قرار گرفت. در صورتی که نمی دانید از کدام روش برای انتقال پول خود استفاده نمایید و یا مراحل انجام آن را به خوبی نمی شناسید ، بهتر است با 20 پیمنت تماس گرفته و با کارشناسان ما مشورت نمایید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد