انواع مسترکارت

انواع مسترکارت

توسط : تیم محتوا
3,311

Mastercard یکی از بزرگترین شبکه ‌های پرداخت در جهان است و داشتن کارتی با حلقه‌های به هم پیوسته معروف آن ممکن است به شما این مزیت را بدهد که از فوایدی فراتر از آنچه بانک صادرکننده شما ارائه می‌کند، برخوردار شوید. انواع مسترکارت می‌توانند صدها دلار در هزینه های شما صرفه ‌جویی کنند. اگرچه ویژگی های اصلی کارت اعتباری شما، مانند هر پاداش، پیشنهادات یا کارمزدهای APR توسط بانک تعیین می شود، انواع Mastercard ، مزایای اساسی را ارائه می دهد که بسته به نوع آن متفاوت است.

سطوح مختلف مسترکارت

Mastercard دارای سه سطح یا سطح است که شامل استاندارد، جهان، نخبگان جهانی می شود. تفاوت هر یک از این نامگذاری ها چیست؟ هر ردیف تعداد فزاینده ای از مزایا و امکانات اضافی برای صرفه جویی در هزینه ارائه می دهد. بدانید که مزایای دقیق انواع مستر کارت بسته به مواردی که بانک صادرکننده برای در دسترس قرار دادن کارت شما انتخاب می کند، ممکن است متفاوت باشد. 

به عبارت دیگر، کارت یک بانک که خود را World Mastercard می نامد ممکن است مزایای متفاوتی نسبت به کارت جهانی مسترکارت از بانک دیگر داشته باشد. علاوه بر این، توجه داشته باشید که برخی از صادرکنندگان ممکن است شما را واجد شرایط دریافت نسخه World Elite کارت خود ندانند و بر اساس اعتبار کلی شما، ممکن است در عوض نسخه World را برای شما صادر کنند.

انواع مسترکارت

مزایای استاندارد مسترکارت

اگر کارت شما در انواع Mastercard استاندارد است، مزایای زیر وجود دارد:

1.    حفاظت از مسئولیت صفر: شما مسئولیتی در قبال هزینه های غیرمجاز انجام شده روی کارت خود ندارید. 

2.    خدمات جهانی: در هر زمان، هر مکان و به هر زبانی کمک اضطراری دریافت کنید. این شامل گزارش یک کارت مفقود یا دزدیده شده، دریافت تعویض کارت اضطراری یا پیش پرداخت نقدی، یافتن دستگاه خودپرداز و پاسخ به سؤالات حساب شما است.

3.    حفاظت از سرقت شناسه: می‌توانید از این سرویس استفاده کنید که فایل اعتباری شما را برای تغییراتی که می‌تواند نشان‌دهنده تقلب باشد، نظارت می‌کند، هشدارهای اضطراری را برای شما ارسال کرده و در صورت کشف تقلب می‌تواند به شما کارشناس حل‌وفصل را در انواع مسترکارت اختصاص دهد.

مزایای جهانی مسترکارت

مسترکارت های جهانی دارای مزایای ذکر شده در بالا هستند و معمولاً شامل موارد زیر نیز می شوند:

1.    محافظت از تلفن همراه: صورتحساب ماهانه خود را با World Mastercard خود پرداخت کنید و در صورت دزدیده شدن یا نیاز به تعمیرات واجد شرایط، تا سقف 1000 دلار پوشش سالانه (حداکثر 600 دلار برای هر ادعا، 2 ادعا در سال) دریافت کنید.

2.    DoorDash: دارندگان کارتی که تازه وارد DashPass شده اند یک عضویت سه ماهه دریافت خواهند کرد. دارندگان انواع کارت مسترکارت همچنین در دو سفارش اول خود هر ماه تخفیف 5 دلاری دریافت خواهند کرد، این تخفیف 5 دلاری مستلزم داشتن عضویت در DashPass است.

3.    Lyft: برای هر سه سواری در یک ماه تقویمی 5 دلار اعتبار دریافت کنید.

4.    HelloFresh: برای هر خرید  HelloFresh پنج درصد پس بگیرید که می توانید برای سفارش HelloFresh آینده استفاده کنید

5.    عضویت ShopRunner: ارسال رایگان 2 روزه و ارسال رایگان برگشتی را در بیش از صد خرده فروش آنلاین دریافت کنید.

6.    خدمات مسافرتی حرفه ای: خدمات مشاوره مسافرتی رایگان.

7.    ضمانت اقامت در هتل: اگر هتل 3 ستاره یا با رتبه بالاتر شما کار نمی کند، انواع مسترکارت به شما یک مدیر منصوب می کند تا مشکل شما را مستقیماً با هتل حل کند یا اقامتگاه های مناسب دیگری برای شما بیابد.

8.    ضمانت کمترین نرخ هتل: اگر دقیقاً همان اقامت در هتل را با پیش پرداخت کمتر پیدا کنید، مسترکارت مابه التفاوت را به شما بازپرداخت می کند.

9.    مجموعه هتل‌ها و استراحتگاه‌های لوکس مسترکارت: در صورت وجود، ارتقاء اتاق رایگان، تحویل زودهنگام و خروج دیرهنگام، صبحانه روزانه برای دو نفر و امکانات رفاهی ترجیحی در بیش از 2000 ملک در سراسر جهان دریافت کنید.

10.    بسته‌های خودرو، هوا، کروز و تعطیلات: وقتی با متخصص خدمات مسافرتی انواع Mastercard رزرو می‌کنید، تخفیف‌ ها و ارتقاء در اجاره خودرو، هتل، رزرو پرواز و موارد دیگر دریافت خواهید کرد.

11.    فرودگاه: با استفاده از این سرویس، می توانید ترتیبی دهید که یک نماینده شما را در هنگام خروج، ورود یا هر پرواز ارتباطی در فرودگاه اسکورت کند. همچنین فرودگاه‌های خاصی وجود دارند که می‌توانید در آنها از طریق امنیت ویا فرآیند مهاجرت سریع‌تر شوید.

پیشنهاد مطالعه:بررسی بهترین کارت های اعتباری بین المللی

مزایای Mastercard World Elite

World Elite Mastercard بالاترین سطح در انواع مسترکارت است و به این ترتیب، کارت هایی با این عنوان دارای تمام مزایای استاندارد هستند و World Mastercards Plus احتمالاً دارای این امتیازات اضافی خواهد بود:

1.    امتیازهای جایزه Fandango: از World Elite Mastercard خود برای خرید بلیط فیلم از طریق Fandango استفاده کنید و 125 امتیاز VIP اضافی دریافت کنید. پس از رسیدن به امتیاز 500، یک کد تخفیف 5 دلاری برای خرید بلیط بعدی خود دریافت خواهید کرد.

2.    World Elite Concierge: دسترسی به یک سرویس نگهبان اختصاصی که می تواند وظایف مختلفی از رزرو کردن تا کمک به خرید را انجام دهد.

انواع مسترکارت

عملکرد مسترکارت در مقایسه 

هنگامی که یک کارت اعتباری دارید که در شبکه Mastercard اجرا می شود، احتمالاً به تعدادی از ویژگی های مفید دسترسی دارید که می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. راهنمای مزایای کارت خاص خود را مرور کنید تا ببینید چه ویژگی هایی دارید تا بتوانید از مزایای موجود استفاده کنید.

انواع مسترکارت به همراه ویزا، دیسکاور و امریکن اکسپرس یکی از اصلی ترین شبکه های کارت اعتباری است. در حالی که تفاوت بین شبکه هایی مانند Mastercard و Visa بسیار کم است، هر شبکه دارای مزایای کمی متفاوت است. مزایای کارت اعتباری مسترکارت از حمایت های اولیه خرید در سطح استاندارد گرفته تا هدیه های مسافرتی، تخفیف ها و خدمات انحصاری در سطح جهانی نخبگان را شامل می شود. 

علاوه بر این مزایا، دارندگان کارت مسترکارت احتمالاً واجد شرایط دریافت مزایای کارت از سوی صادرکننده کارت خود خواهند بود، به ویژه اگر کارت اعتباری پاداش داشته باشند. این مزایای اضافی انواع مسترکارت می تواند شامل مواردی مانند ابزارهای مدیریت حساب، تخفیف های سفر و خرده فروشی، برنامه های بانکی و موارد دیگر باشد.

اگر قصد تهیه انواع Mastercard را دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. کارت ‌های اعتباری مسترکارت به چندین لایه تقسیم می‌شوند، در این خصوص، می توانید اطلاعات بیشتر را از 20پیمنت دریافت کنید.

کارت اعتباری مسترکارت چگونه کار می کند؟

Mastercard به عنوان یک شبکه کارت اعتباری، تراکنش بین صادرکنندگان کارت و بازرگانان را تسهیل می کند. کارت های اعتباری مسترکارت توسط بانک های مستقل، اتحادیه های اعتباری و موسسات مالی متوسط به بزرگ صادر می شوند. اینها شامل بانک های بزرگتر مانند Capital One و Citi و همچنین وام دهندگان کوچکتر مانند Navy Federal Credit Union و Deserve می شود. انواع مستر کارت به راحتی با لوگوی آن، دو دایره قرمز و زرد به هم پیوسته شناسایی می شوند.

پیشنهاد مطالعه:گیفت کارت آمریکن اکسپرس

تفاوت بین انواع مسترکارت

کارت‌ های اعتباری مسترکارت در سطوح مختلفی وجود دارند که هر طبقه با مزایای متفاوتی همراه است. این طبقات شامل استاندارد، پلاتینیوم، جهانی و نخبگان جهانی است. مزایا می تواند از مزایایی مانند حفاظت از مسئولیت صفر تا خدمات دربان 24 ساعته و پیشنهادهای انتخاب شده متغیر باشد. 

در حالی که سطوح بالاتر Mastercard با مزایای اضافی همراه است، اغلب با هزینه های سالانه بالاتر نیز همراه است. این مزایا معمولاً به صلاحدید صادرکننده کارت است، بنابراین باید قبل از تصمیم‌گیری برای باز کردن کارت اعتباری جدید، حتماً با بانک خود چک کنید و متن دقیق را بخوانید.

کارت اعتباری سطح استاندارد Mastercard پایین‌ترین سطح موجود است، اما همچنان مزایای زیادی دارد، از جمله محافظت از خرید و محافظت در برابر سرقت هویت. 

حفاظت از مسئولیت صفر:

در صورتی که شخصی با استفاده از کارت خود خریدی غیرمجاز انجام دهد، حفاظت از مسئولیت صفر از دارندگان کارت محافظت می کند. این شامل خریدهای آنلاین، حضوری، تلفنی یا در دستگاه های خودپرداز می شود. برای اینکه واجد شرایط حمایت از مسئولیت صفر باشید، باید در اسرع وقت هزینه های جعلی را گزارش کنید.

خدمات جهانی مسترکارت:

خدمات جهانی انواع مسترکارت یک امتیاز خوب برای دارندگان کارت است، به ویژه کسانی که مرتب سفر می کنند. این سرویس به شما امکان می دهد کارت های گم شده یا دزدیده شده را گزارش دهید، به تعویض کارت اضطراری یا پیش پرداخت نقدی دسترسی داشته باشید، دستگاه های خودپرداز را پیدا کنید و در مورد سایر سؤالات یا نگرانی هایی که ممکن است در مورد حساب خود داشته باشید کمک بگیرید.

محافظت از سرقت شناسه مستر کارت:

Mastercard ID Theft Protection شما را در برابر سرقت هویت بدون هزینه اضافی محافظت می کند. این سرویس گزارش اعتباری شما را برای فعالیت‌های بالقوه کلاهبرداری، مانند کارت‌های جدید یا حساب‌هایی که به نام شما افتتاح می‌شود، نظارت می‌کند. اگر قربانی سرقت هویت هستید، یک متخصص حل و فصل نیز به شما منصوب می شود تا شما را در این فرآیند راهنمایی کند.

انواع مسترکارت

خدمات Mastercard Platinum

Mastercard پلاتینیوم رده بعدی از استاندارد است. این کارت شامل تمام مزایای استاندارد مسترکارت و همچنین پاداش ها و تجربیات اضافی است.

تجربیات مناسب:

علاوه بر مزایای کارت استاندارد، دارندگان کارت پلاتینیوم مسترکارت واجد شرایط دریافت مزایا و پیشنهادات از سوی Mastercard's Priceless Cities هستند که امکان دسترسی به هزاران تجربه انحصاری در سراسر جهان را فراهم می کند. این موارد شامل امتیازات و تخفیف‌های اضافی در دسته‌هایی از جمله سفر، هنرهای آشپزی، هنر و فرهنگ، ورزش، خرید و سرگرمی است.

عضویت در ShopRunner:

دارندگان کارت Word Mastercard یک عضویت رایگان در ShopRunner با کارت خود دریافت می کنند که امکان دسترسی به حمل و نقل رایگان دو روزه و ارسال رایگان برگشتی را در بیش از صد خرده فروش آنلاین فراهم می کند. اگر خریدهای آنلاین زیادی انجام می‌دهید و می‌خواهید بسته‌هایتان سریع‌تر به دستتان برسد، عضویت رایگان ShopRunner یک افزونه خوب در این بخش از انواع مسترکارت است.

خدمات مسافرتی حرفه ای رایگان:

اگر برای برنامه ریزی سفر خود به کمک نیاز دارید، می توانید به عنوان دارنده کارت Mastercard World به خدمات مسافرتی حرفه ای رایگان دسترسی داشته باشید. برای برنامه ریزی سفر به صورت آنلاین یا تلفنی می توانید از مشاوران مجرب سفر به صورت 24 ساعته کمک بگیرید.

مزایای World Mastercard شامل ضمانت اقامت در هتل Mastercard نیز می شود. اگر در یک هتل سه ستاره یا بالاتر اقامت دارید و با مشکلی مواجه شدید، در این نوع از انواع مسترکارت با هتل همکاری می کند تا آن را درست کند یا اقامتگاه های مشابهی را پیدا کند.

پیشنهاد مطالعه:همه چیز درباره دیسکاور Discover

ضمانت کمترین نرخ هتل مسترکارت:

اگر از طریق برنامه Mastercard Travel & Lifestyle Services یک هتل رزرو کنید و در جای دیگری نرخ کمتری پیدا کنید، Mastercard مابه التفاوت را بازپرداخت می کند. دارندگان کارت می توانند در بیش از 3000 هتل و استراحتگاه در سراسر جهان به مزایای اضافی، از جمله صبحانه رایگان برای دو نفر در روز، اعتبار تسهیلات (به ارزش 100 دلار) و موارد دیگر دسترسی داشته باشند. 

دارندگان  انواع Mastercard می توانند از طریق خدمات مسافرتی و سبک زندگی Mastercard در هزینه اقامت در هتل، اجاره اتومبیل و رزرو پرواز صرفه جویی کنند. اگر مکرراً سفر می‌کنید و به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های مشترک یا دسترسی به مزایای اضافی هستید، این یک امتیاز عالی است.

تخفیف DoorDash

کاربران جدید DoorDash می توانند سه ماه عضویت رایگان دریافت کنند و اعضای DoorDash DashPass هر ماه 5 دلار تخفیف در دو سفارش اول خود دریافت خواهند کرد.

Mastercard World Elite

Mastercard World Elite ردیف بالاترین کارت اعتباری Mastercard است. علاوه بر مزایای سطوح قبلی، World Elite دارای مزایایی مانند تخفیف Fandango و خدمات دربان World Elite است. اگر به دنبال کمک شخصی برای همه چیزهای مرتبط با سفر هستید، خدمات دربان جهانی نخبگان Mastercard یک مزیت عالی برای داشتن است. این سرویس تمام مدت دربان می تواند به شما در هر چیزی از رزرو بلیط رویداد گرفته تا خرید هدیه و رزرو شام کمک کند.

انواع مسترکارت

نحوه واجد شرایط بودن برای کارت اعتباری Mastercard

انواع مسترکارت مستقیماً برای مصرف کنندگان کارت اعتباری صادر نمی کند. با سایر موسسات مالی مانند بانک ها و وام دهندگان شریک می شود. برای واجد شرایط بودن برای کارت اعتباری Mastercard، باید از طریق یکی از این موسسات برای دریافت کارت اقدام کنید.

در حالی که وام دهندگان مختلف الزامات متفاوتی برای متقاضیان دارند، به طور کلی، برای واجد شرایط بودن به اعتبار خوب تا عالی و سابقه وام گیری نیاز دارید. در برخی موارد، وام دهندگان ممکن است به متقاضیان اجازه دهند بدون تأثیر بر امتیاز اعتباری خود، ببینند که آیا از قبل واجد شرایط کارت اعتباری هستند یا خیر. اگر هنوز در حال تلاش برای افزایش امتیاز خود یا ایجاد سابقه اعتباری خود هستید، گزینه های دیگری نیز وجود دارد، از جمله کارت های اعتباری ایمن و کارت های اعتباری دانشجویی وجود دارد.

از آنجایی که مزایا و خدمات مختلف می‌تواند از کارتی به کارت دیگر بسیار متفاوت باشد، از جمله کارت‌هایی که در همان ردیف انواع مسترکارت هستند، باید مطمئن شوید که کارت‌های مختلف را به دقت مقایسه کنید و همه مزایای مرتبط را بررسی نمایید تا تصمیم بگیرید کدام کارت اعتباری در انواع Mastercard برای شما بهترین است.

 برای اکثر دارندگان کارت، مزایای مسترکارت ممکن است به تنهایی دلیل کافی برای انتخاب یک کارت خاص نباشد، اما آنها ویژگی های اضافی خوبی را در کنار جوایزی که یک کارت در حال حاضر به همراه دارد، نشان می دهد. برای تهیه انواع مسترکارت ، با 20پیمنت همراه باشید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد