بهترین جاذبه های گردشگری عمان

بهترین جاذبه های گردشگری عمان

توسط : تیم محتوا
1,894

در حاشیه شبه جزیره عربستان، سلطان نشین عمان را خواهید دید. عمان یکی از کشورهای منطقه است که به طور معمول، از سوی مسافران دیده نمی شود ، مقصدی بی نظیر، پر از جاذبه ها و شهرهای باورنکردنی است. پایتخت مسقط محبوب ‌ترین مقصد است، اما تنها بخش کوچکی از آنچه که عمان را بزرگ می‌کند، دارد. اگر در طول سال از مناظر بیابانی، رشته کوه های باورنکردنی، قلعه های تاریخی و سواحل گرم هیجان زده شده اید، پس جاذبه های گردشگری عمان را مقصد بعدی در لیست سفر خود قرار دهید. 

مروری بر بهترین مکان های دیدنی عمان:

مصفت العبرین

در حالی که شهرهای بزرگ ‌تر در عمان می ‌توانند بسیار معاصر به نظر برسند، روستاهای کوچک‌تر مانند مصفات العبرین به گرفتن فضای سنتی ‌تر کمک می ‌کنند. این دهکده کوهستانی از ساختمان ‌های سنگی در سایه ‌های نارنجی و قهوه‌ای تشکیل شده است و می ‌تواند بیشتر شبیه یک دهکده کوهستانی ایتالیایی باشد تا چیزی که انتظار داشته باشید در عمان پیدا کنید.

مصفت العبرین اما نمونه زیبایی از زندگی کوهستانی در عمان است. جاده ای شیب دار به بالای کوه منتهی می شود و می توانید در میان ساختمان ها قدم بزنید تا درختان موز و فضای سبز سرسبز را تحسین کنید. یک برج مراقبت باستانی در بالای روستا وجود دارد که می‌توانید از آن بالا بروید تا مصفات العبرین و همچنین مزارع اطراف و سدهای پر از آب را در جاذبه های گردشگری عمان ببینید.

بهترین جاذبه های گردشگری عمان

جزیره مسیره مارلون کورگ 

درست در سواحل عمان، جزیره مسیره، مقصدی بی نظیر برای مسافرانی است که در جستجوی خورشید، سواحل، حیات وحش و تاریخ هستند. جزیره مصیره، پایگاه هوایی عمان را در خود جای داده است، اما شهرها نسبتا کوچک هستند. این بدان معنی است که تعداد کمی از جمعیت و تعداد زیادی از نقاط خلوت برای بررسی و گردش وجود دارد.

کشتی های معمولی برای رساندن شما به جزایر در دسترس هستند. در جزیره مسیره، بهترین تفریحات شامل شنا کردن، بررسی فراوانی کشتی های غرق شده در نزدیکی ساحل و تماشای بیش از 30000 لاک پشتی است که سالانه در فصل جوجه ریزی ظاهر می شوند.

پیشنهاد مطالعه:سفر با AirBnB

بهلا

یکی دیگر از مقصدهای باورنکردنی در عمان شهر باله و جاذبه های گردشگری عمان بهلا است که در شمال عمان قرار دارد. بهلا نوعی واحه در کویر است و قرن هاست که محل توقف مسافران بوده است. بهلا تنها 40 کیلومتر (25 مایل) از نیزوا فاصله دارد و همچنین دارای یک قلعه دیدنی و تاریخی است.

قدمت قلعه بهلا به قرن سیزدهم باز می گردد، زمانی که به طور گسترده تحت کنترل قبیله بانو نبهان بود. علاوه بر کاوش در قلعه بهله، می توانید دیوارهای شهر را ببینید که از خشت ساخته شده و نزدیک به هفت مایل طول دارد. اگر در بازار سوغاتی نیاز دارید، بهلا به دلیل انتخاب چشمگیر سفال های محلی اش به طور گسترده ای شناخته شده است.

سلاله وجهات محمود 

در جنوب عمان، سلاله است، مقصدی که گاهی به عنوان دومین شهر مسقط شناخته می شود. این شهر، امروزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا این خانه اجدادی سلطان قابوس می باشد که سلطان حاکم عمان از سال 1970 بوده است. در بازدید از سلاله به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری عمان ، می‌توانید کاخ باورنکردنی قابوس را دیدن کنید و از معماری کهن در شهر قدیمی که شناخته شده است، لذت ببرید. 

با بازدید از سایت باستانی Al Baleed حتی بیشتر به عقب در زمان بروید. سلاله به تجارت کندر معروف است، پس حتما مقداری را به عنوان سوغاتی از بازار حفا انتخاب کنید. از ژوئن تا آگوست، ابرهای موسمی از هند بارندگی دائمی را به منطقه می‌آورند و در نتیجه، منطقه ساحلی اطراف سلاله به واحه‌ای سبز با آبشارها و نهرهای فصلی تبدیل می‌شود.

بهترین جاذبه های گردشگری عمان

جبل اخدار سیلویا پسیو 

جبل اخدر را می توان به کوه سبز ترجمه کرد و بخشی از کوه های الحجر است. انتظار یک قله کوه سنتی را نداشته باشید و اجازه ندهید نام اشتباه سبز شما را فریب دهد. منطقه جبل اخدر عمدتاً سنگ آهک است و بلندترین نقطه در کل کشور عمان را در خود جای داده است و از جاذبه های گردشگری عمان می باشد.

در حالی که در جنگل های سرسبز پوشیده نیست، ارتفاع باعث می شود دمای پایین تر و رشد کشاورزی بیشتر از بیابان پایین تر باشد. اکنون این منطقه محافظت شده است و می‌توانید در تراس‌های زیبا و حتی درختان مملو از میوه پیاده‌روی کنید. ممکن است پیاده روی در بیابان های عمان یک فعالیت جذاب به نظر نرسد، اما در جبل اخدر این تفریح عالی است.

راس الجنزفیگی 

در شرقی‌ترین نقطه عمان، راس الجینز، ذخیره‌گاه لاک‌پشتی قرار دارد که به جمعیت و محافظت از لاک‌پشت‌های دریایی اقیانوس هند کمک می‌ کند. اگر در طول تابستان یا بین ماه‌ های می و اکتبر به این شهر سفر کنید، می‌ توانید لانه‌های لاک‌پشت‌ها را در امتداد ساحل ببینید و حتی شاهد بیرون آمدن بچه لاک‌پشت‌ها و رسیدن به اقیانوس باشید.

بازدید از ذخیره‌گاه لاک‌پشت‌ها به‌عنوان یک سفر یک روزه به مسقط امکان ‌پذیر است، اما بیشتر بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند شب را در استراحتگاه بگذرانند و از جاذبه‌های دیگر مانند مرکز و موزه بازدیدکنندگان لاک‌پشت دیدن کنند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین هتل های عمان

آبدره های مسندام

شبه جزیره مسندم، شمالی ترین بخش عمان است و توسط امارات متحده عربی از بقیه کشور جدا شده است. بخش‌هایی از این منطقه بسیار منزوی است و از دیرباز به عنوان خانه ساکنان روستاهای کوهستانی و جوامع ساحلی بوده است. آبدره های موساندام به سمت شمال کشیده شده و مناظر فوق العاده ای را ارائه می دهند.

اگر از آبدره‌های موساندام به عنوان جاذبه های گردشگری عمان بازدید می‌کنید، موارد برجسته می‌تواند شامل سفر با قایق برای کاوش در سواحل و قله‌های برآمده از آب، دیدن دلفین‌ها از قایق سنتی عمانی و غواصی در دریا باشد. جمعیت کم و حیات وحش فراوان است و این منطقه را به یکی از بهترین مکان ‌های دیدنی عمان برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده است.

وهیبا سندز

در مرکز عمان، تپه‌های بیابانی کیلومترها امتداد می ‌یابند و چیزی را ایجاد می ‌کنند که شن‌های وهیبا نامیده می‌شود. اینجا جایی است که مردم بدوی زندگی می کردند و یک مقصد مسافرتی محبوب برای کسانی است که در جستجوی عمان واقعی، اصیل و سنتی هستند.

با پیوستن به توری که به شما امکان می‌دهد بر پشت شتر سوار شوید و در بیابان زیر ستاره‌ها کمپ بزنید، سبک زندگی عشایری را در شن‌های وهیبا تجربه کنید. شهر یبرا به عنوان دروازه اصلی به شن های وهیبا عمل می کند و از اینجاست که بسیاری از تورهای راهنما آغاز می شوند و از جاذبه های گردشگری عمان خواهد بود.

نیزوا

در قرن ششم و هفتم، شهر نیزوا به عنوان پایتخت عمان بود. امروزه این شهر بیشتر به خاطر قلعه باورنکردنی اش که در قرن هفدهم به سرپرستی سلطان بن سیف آل یریبی ساخته شد، شناخته می شود. با این حال، قدمت برخی از قسمت‌های قلعه به قرن نهم بازمی‌گردد. نقطه برجسته قلعه نیزوا برج استوانه ای عظیم است.

این قلعه دارای مکانیسم ‌های دفاعی عجیبی است که تله ‌های عسل و پنجره‌ هایی با اشکال مختلف برای تیراندازی به دشمنان را در خود جای داده است. این قلعه همچنین یک موزه است که زندگی قرن هفدهمی در عمان را به نمایش می گذارد. هنگامی که در Nizwa هستید، می‌توانید از بازار روباز و همچنین بازار بز غیرعادی که دو روز در هفته در مرکز شهر برگزار می‌شود، دیدن کنید.

بهترین جاذبه های گردشگری عمان

مسقط

اگر فقط از یک مکان در جاذبه های گردشگری عمان بازدید کنید، احتمالاً مسقط خواهد بود. این شهر دارای قلعه‌ها، کاخ‌ها، موزه‌ها و بازارهایی است که چیزی برای همه ارائه می‌دهد. در حالی که نمی‌توانید از فضای داخلی کاخ سلطنتی قصرالعلم دیدن کنید، می‌توانید به بندر بروید تا از نزدیک از ساختار شگفت‌انگیز دیدن کنید.

قلعه های دوقلوی الجلالی و المیرانی که به موزه تبدیل شده اند و برای بازدید عموم باز است، نگهبانی بر فراز کاخ ایستاده است. مسافران غیر مسلمان، همچنین می توانند در بیشتر صبح ها از مسجد جامع خیره کننده سلطان قابوس دیدن کنند و ویژگی هایی مانند یک لوستر کریستالی عظیم، پانل های دیواری مرمری و دومین فرش ایرانی بزرگ در جهان را تماشا کنند.

سفر به عمان 

هنگام برنامه ریزی سفر به عمان و تماشای جاذبه های گردشگری عمان ، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید مواردی است که باید از آن ها بازدید کنید و لوازمی که برای این سفر نیاز دارید. خبر خوب این است که رفت و آمد در عمان بسیار آسان است. اگر ماشین شخصی خود را داشته باشید، می‌توانید در عرض 10 روز بیشتر بخش‌های شمال شرق کشور را ببینید.

برای سفر خود به عمان برنامه ریزی کنید. اگر قصد سفر به این کشور فوق العاده را دارید، در اینجا منابعی وجود دارد که برای برنامه ریزی سفرهای خود در اطراف عمان می توانید از آنها استفاده کنید. اینها می تواند راهنمای خوبی در مسیر شما و آماده سازی تمام تدارکات مفید باشند.

برای ورود به این کشور و لذت بردن از جاذبه های گردشگری عمان ، باید بدانید که از فوریه 2019، عمان دیگر هنگام ورود ویزا صادر نمی کند. از iVisa استفاده کنید تا بررسی نمایید که آیا به ویزای الکترونیکی توریستی عمان نیاز دارید یا خیر و برای ویزای سریع به صورت آنلاین درخواست دهید.

می توانید یک ترانسفر خصوصی از فرودگاه مسقط به هتل خود را از قبل رزرو نمایید. شما می توانید بهترین تورهای شهری و گشت و گذار روزانه در عمان را بیابید. برای الهام گرفتن بیشتر، مجموعه ای از بهترین تورهای روزانه مسقط را بررسی کنید. می توانید برای کرایه های خودرو جستجو کرده و آن ها را مقایسه کنید. شما به یک خودرو برای گشت و گذار در عمان نیاز خواهید داشت.

ضمن آنکه یک تور با اتوبوس در مسقط رزرو کنید یا به جای آن یک ماشین و راننده اجاره کنید. البته باید در نظر داشته باشید که این تورها در مدت محدودی برگزار می شوند. آنها 4 روزه بوده و به طور معمول، تمام نقاط برجسته را پوشش می دهد.

پیشنهاد مطالعه:هاستل های معروف دبی

5 چیز برای گردش در عمان

یک کوله پشتی ضد سرقت:

به عنوان یک قاعده کلی، این کشور مکانی بسیار امن و موقعیتی عالی برای سفر و دیدن جاذبه های گردشگری عمان است و جرایم کوچک علیه گردشگران واقعاً موضوعی مهم نیست. با این حال، یک بسته و کوله ضد سرقت خوب ارزش دارد که اشیاء قیمتی خود را در شهر ایمن نگه دارید. اگر در تصمیم گیری مشکل دارید، در 20پیمنت چند طرح کوله پشتی مینیمالیستی بی نظیر آورده شده است.

روسری برای زیارت مساجد (زنان): 

یک روسری نخی سبک وزن، اولین وسیله سفر به این کشور است. در عمان، برای پوشاندن موهایتان هنگام ورود به مسجد یا برای پوشاندن روی شانه هایتان هنگام بازدید از یک بازار یا یک منطقه روستایی بسیار مفید است. این روسری خنثی با هر چیزی ست می شود. بدین ترتیب رویت جاذبه های گردشگری عمان را از دست نخواهید داد.

بهترین جاذبه های گردشگری عمان

کفش پیاده روی:

کفش های پیاده روی راحت برای عمان کاملا ضروری است. برای گشت و گذار در مسیرهای مختلف، این کفش ها خنک و راحت خواهد بود. می توانید این کفش های فوق العاده را از طریق 20پیمنت خرید کنید. ضمن آنکه، یک بطری آب قابل استفاده مجدد نیاز است. می توانید از فلاکس های آب که به خوبی سرما را در خود نگه می دارند، استفاده کنید، تا جایی که می توانید از پلاستیک های یکبار مصرف خودداری کنید. 

برای سفر به عمان و لذت بردن از جاذبه های گردشگری عمان ، با کارشناسان 20پیمنت در ارتباط بوده و برای سفر خود، برنامه ریزی نموده و جهت اخذ ویزا، از آن ها یاری بگیرید. در این خصوص، مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد