رزرو خانه در استانبول

رزرو خانه در استانبول

توسط : تیم خبری
5,859

استانبول یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین شهرهای جهان است. این شهر زیبا بزرگترین شهر بین قاره ای جهان می باشد که به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا هم آسیا و اروپا را همزمان تجربه کنند. همین امر باعث می شود گروه کثیری از گردشگران ، اقامت های کوتاه و بلند مدتی را در این شهر زیبا داشته باشند. برای این منظور نیاز است اطلاعاتی در خصوص اجاره آپارتمان و خانه های این شهر را کسب نمایند.

 

رزرو خانه در استانبول

پیشنهاد مطالعه: هتل های ارزان استانبول

 


آپارتمان مبله و دارای سرویس در استانبول

استانبول هزاران سال است که از شهرهایی محبوب برای بازدید است. این شهر خود مرز بین اروپا و آسیا است و همین موضوع فقط برای جلب هر گونه مهاجرت کافی است. آپارتمان های مبله در استانبول برای آن دسته از گردشگرانی که به دنبال استراحت در شهر هستند ، یک انتخاب بسیار محبوب است. اما گروهی خانه های قدیمی و بومی را می پسندند. 
استقلال هتل های آپارتمان مبله در استانبول به مردم این امکان را می دهد که زندگی خود را در استانبول همانطور که می توانند خانه خودشان داشته باشند ، حس کنند. همچنین از مزایای اجاره هتل آپارتمان در استانبول ، ارائه خدمات و امکاناتی است که همراه با آپارتمان مانند سرویس اتاق و نظافت ارائه می شود.
آپارتمان های معتبر استانبول ، مکانی بین آپارتمان های شخصی و هتل ها هستند ، زیرا یکسری از این آپارتمان ها امکاناتی مانند سالن بدنسازی ، استخر و سونا را ارائه می دهند. آپارتمان های سرویس پذیر در استانبول همچنین ایده خوبی برای کسانی است که امنیت برای آنها اهمیت بسیاری دارد. همچنین  بسیاری از ساختمان ها دارای سرایداری و پذیرش بیست و چهار ساعته بوده و پارکینگ دارند.


اجاره یک اتاق در استانبول

اگر به دنبال سفر به استانبول هستید و می خواهید اقامتی مناسب داشته باشید در مورد اسکان گزینه های مختلفی دارید. اجاره یک آپارتمان کامل در استانبول خیلی زیاد نیست. اما اگر می خواهید صرفه جویی در پرداخت اجاره داشته باشید می توانید یک اتاق اجاره کنید که هزینه خدمات و سرویس ها بین تمامی اتاق ها تقسیم می شود.
برخی از مناطق شهر بسیار پرطرفدار و گران است ، ممکن است یک آپارتمان کامل از بودجه شما در استانبول مرکزی بیشتر باشد ، اما یک اتاق در یک آپارتمان مشترک بسیار مقرون به صرفه است. از نظر اجتماعی ، اجاره اتاق می تواند راهی عالی برای دیدار با گروه جدیدی از افراد شاغل و یا تحصیل در آن شهر باشد.


اسکان دانشجویان در استانبول

اگر می خواهید در استانبول تحصیل کنید و زندگی کنید ، باید بررسی کنید که خانه های دانشجویی در آنجا وجود دارد. مسکن دانشجویی در یک شهر غیر غربی ، نسبت به  سایر شهرهای اروپایی چندان تفاوتی ندارد. بیشتر دانشجویان در استانبول به دنبال آپارتمان های ارزان قیمت می گردند. به طور معمول برای هر ماه بین سیصد الی پانصد یورو برای خانه دانشجویی هزینه می خواهد. ضمن آنکه در قسمت اروپایی شهر هزینه های اجاره بیشتر از سمت آسیایی است.
در هنگام جستجوی اسکان دانشجویان برای استانبول ، عبارات  خانه مشترک ، آپارتمان دانشجویی ، سالن های اقامت دانشجویی و اتاق های دانشجویی را انتخاب نمایید. در این شهر بدلیل خونگرم بودن مردمانش ارتباط و دوستی کار مشکلی نیست. به ویژه در مورد دانشجویان بین المللی ، که مردم ترکیه بسیار استقبال می کنند. شما می توانید از این شهر زیبا به عنوان یک دانش آموز لذت ببرید. اگر در استانبول در یک خانه مشترک زندگی می کنید و اتاق مبله مناسب خود را دارید ، به احتمال زیاد شما می توانید شرایط مساعدی را تجربه کنید. در این اتاق ها زندگی مشترکبا دانشجویان دیگری را تجربه خواهید کرد
اسنادی که برای اجاره اقامت در استانبول نیاز دارید شامل اثبات ثبت نام در دانشگاه خود و  ویزا می باشد. همچنین کپی مجوز اقامت شما ممکن است لازم باشد. برای به دست آوردن مجوز ، باید به دفتر مرکزی اداره کل مدیریت مهاجرت مراجعه کنید. 
 اطلاعات بیشتری در مورد انواع ملک وجود دارد که می تواند در انتخاب خانه ای مناسب شما را یاری کند مانند خانه های مشترک در استانبول می توانند بسیار مناسب باشند و این کاملا روال عادی شده است. این گزینه ها معمولاً بسیار مقرون به صرفه هستند و یکی از بهترین گزینه هایی که باید در نظر داشته باشید ، هنگام حرکت به استانبول است. اگر دوست دارید فضای شخصی خود را داشته باشید ، آپارتمان های ممتاز و آپارتمان های مبله شیک در استانبول عالی هستند. با این حال ، به عنوان یک دانشجو ، این قطعاً یک تصمیم برای داشتن شیوه زندگی لوکس می باشد.  از طرفی می توان برای به حداقل رساندن هزینه می توانید تصمیم بگیرید که با دوستان ، دانشجویان دیگر شریک شوید یا با شریک زندگی خود زندگی کنید.

 

رزرو خانه در استانبول


آپارتمان استانبول با تهویه مطبوع

استانبول از آب و هوای نیمه گرمسیری مدیترانه ای برخوردار است و می تواند در ماه های تابستان بسیار گرم و مرطوب شود ، بیشتر آپارتمان های استانبول از تهویه مطبوع استانداردی برخوردار هستند. 
همچنین سیستم گرمایشی  آپارتمان ها نیز اهمیت دارد زیرا زمستان های استانبول بسیار سرد است به همین دلیل ، اکثر آپارتمان های مبله مجهز به گرمایش هستند ، بنابراین اگر در قرارداد مشخص نشده باشد ، بهتر است با مالک کنترل نمایید.

پیشنهاد مطالعه :  بهترین هتل های استانبول


یافتن اسکان مبله در استانبول

رفتن به استانبول یک تصمیم عالی است و می تواند یک تجربه زندگی باورنکردنی باشد. این شهر که زمانی قسطنطنیه خوانده می شود ، یک مسیر تجاری مهم هم از طریق زمین و هم در دریا است. این شهر به دلیل تاریخ غنی و موقعیت منحصر به فرد خود دارای ترکیبی از معماری از امپراتوری های بیزانس و عثمانی است و همچنین معماری مدرن که تنها در این کلان شهر یافت می شود. 
زندگی شبانه پر جنب و جوش ، بازارهای مواد غذایی تازه و فرهنگ غنی از سنت تمامی از جاذبه های این شهر زیبا هستند. ارزش های پایدار نیز بخشی از این شهر باستانی است ، پر از رمز و راز و میراث باور نکردنی است. آپارتمان های مبله زیادی برای اجاره در استانبول وجود دارد و پیدا کردن یکی از آنها در کوتاه ترین زمان  قابل انجام است. استانبول به طور کلی ارزان تر از هر شهر بزرگ دیگر اروپا است. آپارتمان های مبله استانبول برای اجاره بلند مدت معمولاً دو ماه پیش پرداخت دریافت می کنند که شما باید آن را در ابتدا پرداخت کنید. 
در اینجا به بررسی مناطق محبوب شهر ، ردیابی و آناتولی می پردازیم.

 

رزرو خانه در استانبول


اجاره در استانبول اروپا (تراکی)

چشم انداز تاریخی و جادویی در غرب Sf Marmara از تمدن و تاریخ بی نظیر و خاص خود برخوردار است. استانبول که به نوبه ی خود توسط رومی ها و عثمانی ها اشغال شده است ، مساجد و کلیساها را در دل خود دارد و به این شهر باستانی عطر و جاذبه بی نظیری که حاصل چند فرهنگی است ، می بخشد. بهترین نمونه آن کلیسای ایاصوفیا است که به عنوان یک کلیسای ارتدکس ساخته شده است ، سپس بعداً به مسجد مبدل شد تا در نهایت به موزه تبدیل شد. نمونه دیگر سلطان الهمت محللی  یا مسجد آبی است که به حتم یکی از زیباترین مساجد جهان به حساب می آید. برج گالاتا در منطقه گالاتا نیز مکان مناسبی برای مشاهده چشمگیر شهر استانبول است. 
تاکسیم که به عنوان مرکز گردشگری استانبول شناخته می شود ، پارک و رستوران های Taksim Gezi را برای مهاجران و متخصصان در بر دارد. Reina و Supperclub در Beşiktaş مکان های مناسبی برای نوشیدنی و چاشنی هستند. 
همانگونه که گفته شد در تمامی این مناطق اجاره خانه متفاوت است. به طور میانگین قیمت آپارتمان برای هر ماه بین چهارصد تا یک هزار یورو می باشد. یکی از مناطق محبوب برای زندگی بیوغلو است که شامل تاکسیم و بشیکتاش است. اگرچه تاکسیم توریستی تر است ، اما اگر آپارتمانی را در بشیکتاش اجاره کنید ، احتمال اینکه همسایگان شما محلی و ترکیه ای باشند بسیار است.


اجاره در سمت آسیایی استانبول (آناتولی)

در حالی که بسیاری از جاذبه ها و مناطق دیدنی بازار در کنار اروپا و در منطقه بسفر قرار دارد ، اما منطقه آناتولی اقامت ارزانتری را ارائه می دهد و دارای برخی از محله های دیدنی نیز هست. این شهر همچنین دارای مناظر زیبا و بناهای تاریخی زیبایی است.  این شهر همچنین بزرگترین بازار مواد غذایی در ترکیه است. دانشگاه مارمارا اکثر دانشگاه خود را در این زمینه دارد.
 Kadıköy همچنین پذیرای بسیاری از دانشجویان بین المللی است و این یکی از موضوع های مهم برای مهاجران و مسافران بین المللی است که از آن بسیار استقبال می کنند. این منطقه ساحلی است و دارای کافه ها و مغازه هایی در امتداد تفرج گاه است. اجاره در سمت آسیا نیز ارزان تر از Thrace است  و می توانید آپارتمان های اجاره ای را در Kadikoy حدود سیصد و پنجاه تا هفتصد یورو  برای هر ماه پیدا کنید.

 

رزرو خانه در استانبول


اکنون نیاز است بدانید اجاره خانه در استانبول چقدر است؟

در طرف اروپایی (مناطق مهاجران مشهور شامل Beyoğlu ، Taksim ، Beşiktaş )قیمت متوسط: 400 یورو الی 1000 یورو می باشد.
در سمت آسیا (منطقه ساحلی ، محل زندگی دانشجویان ترک و بین المللی) قیمت متوسط: 350 یورو الی 700 یورو می باشد.
حال د راینجا مناطق جذاب تر در استانبول را معرفی می کنیم.


منطقه تاکسیم

تاکسیم ، منطقه ای در منطقه بیوغلو است که به خاطر مغازه ها ، رستوران ها و هتل های خود مشهور است و غالباً قلب استانبول مدرن به حساب می آید. تاکسیم به دلیل محبوبیت زیاد برای افراد محلی ، بهترین مکان برای داشتن یک زندگی عالی شهری در ترکیه به حساب می آید. گروهی از افراد نیز به دلیل نزدیکی به مرکز شهر ، زندگی خود را در این منطقه انتخاب می کنند. این منطقه همچنین به عنوان قطب اصلی حمل و نقل استانبول به حساب می آید و محوری است که به بقیه کلان شهرهای بین قاره به صورت پراکنده ، سرویس می دهد. موارد مقرون به صرفه بسیار در مورد اجاره آپارتمان مبله در منطقه تاکسیم استانبول وجود دارد ، هرچند شایان ذکر است که این منطقه گاهی اوقات می تواند فوق العاده پر سر و صدا و شلوغ باشد.


منطقه سلطاننامه

منطقه كوچك و تاريخي سلطان الهمت آنقدر با معماري باستاني عجيب و زیبایی محصور شده است . بناهای معروف جهانی مانند مسجد آبی ، کاخ هاگیا سوفیا و کاخ توپکاپی ، همه این جاذبه ها مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در حالی که این منطقه همچنین دارای مناظر دیدنی در سراسر بسفر به سمت آسیا است. اگرچه این منطقه به طور کلی برای اجاره گران است ، اما گزینه های زیادی برای آپارتمان ها در سلطاننامه وجود دارد که از نظر قیمت ، اندازه و نوع ساختمان متفاوت و مناسب است.


برج گالاتا

گالاتا ، منطقه ای که  برج گالاتا قرن چهاردهم در آن واقع شده است ، این برج در کنار یک تپه عالی قرار گرفته است و یک چشم انداز سیصد و شصت درجه خیره کننده از کل شهر را ارائه می دهد. بسیاری از ساختمان های آپارتمانی تاریخی در اینجا به صورت زینتی با کفپوش چوبی و لوستر تزئین شده اند و این منطقه ی پر جنب و جوش و هنری در بین ترک های جوان و مهاجران به طور یکسان محبوب است. 
اگر به دنبال آپارتمان اجاره ای در نزدیکی برج گالاتا هستید ، بایستی اجاره ای کمی بیشتر از سایر مناطق استانبول بپردازید. با این حال ، اتاق ها در اینجا به طور کلی جادار و دارای سقف های بلند هستند ، در حالی که دسترسی به  حمل و نقل فوق العاده است و مناطق پر طرفدار T ofnel و ikstiklal Caddesi نیز نزدیک هستند.


Cihangir

Cihangir در نزدیکی خیابان تقسیم ، واقع شده است که به یک محل اقامت مهاجران تبدیل شده است ، به ویژه برای افراد تازه وارد به این شهر. با این حال ،  Cihangir یکی از مناطق بسیار ارزشمند استانبول است و با هالیوود در لس آنجلس یا SoHo در نیویورک مقایسه شده است. Cihangir توجه بسیاری از از مشهورترین هنرمندان استانبول  از رمان نویسان گرفته تا ستاره های اپرا را به خود جلب کرده است ، و به همین دلیل در این  منطقه ، شاهد افزایش اجاره بها بوده ایم. از طرفی  ، آپارتمان های ارزان قیمت برای اجاره در Cihangir هنوز یافت می شوند و اگر واقعاً خوش شانس باشید ، می توانید ملکی را پیدا کنید که منظره های خیره کننده ای از دریا را ارائه می دهد.


شهر قدیمی

شهر قدیمی همچنین به عنوان شبه جزیره تاریخی شناخته می شود ، شهر قدیمی استانبول دارای اکثر عمارات باستانی این شهر است که بیشتر آنها مربوط به دوره های بیزانس و عثمانی شاداب است. از Sultanahmet به Eminönü / Sirkeci ، تقریباً تمام این منطقه با تراموا به هم متصل شده اند ، اگرچه کاوش در شهر با شکوه قدیمی با پای پیاده به همان اندازه جذاب است. 

 

پیشنهاد مطالعه :  مهاجرت به استانبول ، آری یا نه ؟!

رزرو خانه در استانبول


هزینه اجاره خانه در استانبول به صورت میانگین چقدر است؟

یک اتاق خواب: بین دویست و چهل تا چهارصدو چهل یورو 
دو اتاق خواب: برای خانه های ارزان بین دویست و پنجاه و دو تا چهارصدو هفتاد و نه یورو می باشد و برای مناطق گرانتر بین چهارصدو شصت و هفت تا ششصدو سی یورو است.


خانه های اجاره ای 1 و 2 اتاق خواب در استانبول

قیمت اقامت در استانبول با توجه به نوع و کیفیت آپارتمان ، محل آن ، سن ساختمان و اینکه آیا دارای پارکینگ است یا خیر متفاوت است. تراکم ترافیک یک مشکل بزرگ در استانبول است ، بنابراین مطمئن باشید که یک آپارتمان با دسترسی های مناسب حمل و نقل عمومی را انتخاب می کنید.
بیشتر مهاجران که به استانبول نقل مکان می کنند ، در سمت اروپایی بسفر ساکن شده اند ، جایی که بسیاری از مطلوب ترین امکانات و خانه ها در آن واقع شده اند. اگر با بودجه اندک به استانبول سفر می کنید ، شاید ارزش دیدن آپارتمان هایی که در سمت ارزان قیمت آسیایی است ، را داشته باشد.


الماس درخشان استانبول

تنها شهر جهان که دو قاره ، اروپا و آسیا را در بر گرفته است ، شهر استانبول است که واقعاً جایی است که شرق با غرب دیدار می کند. استانبول ، پر جنب و جوش ترین شهر ترکیه ، مدتهاست که فرهنگش درحال تغییر است. اما می توانید در قبل شهر با فرهنگ محلی ترکی خود را غوطه ور کنید ، از غذاهای سنتی مانند برب کباب (گوسفند برشته گوسفند) لذت ببرید و فرهنگ غنی امپراتوری عثمانی سابق را کشف کنید.

بهترین های شرق از غرب در استانبول

می توان گفت از مشهورترین مناظر در استانبول ، گنبد نفس گیر و کاشی کاری صحراء هوگیا ، زمانی کلیسای جامع بزرگ و اکنون مسجدی هستند. در پشت هوگیا سوفیا ، کاخ توپکاپی که زمانی مرکز قدرت امپراتوری بزرگ عثمانی بوده است را می توان دید. در این مکانها و جاذبه های تاریخی  می توانید ضمن کاوش در حیاط های داخلی ، به  خزانه داری امپراتوری سر بزنید. 


اجاره تعطیلات رویایی در استانبول

می توان بازدید از مناظر اصلی مانند Hippodrome ، Topkapi و مسجد آبی و همچنین  Grand Bazaar را داشت و در عین حال اجاره خانه را در محلی انتخاب کرد که امکان دسترسی به این جاذبه ها آسان باشد. انتخاب اجاره خانه در تاکسیم این فرصت را به شما می دهد تا فرهنگ محلی را در ضلع اروپایی شهر تجربه کنید. این منطقه که در حوالی میدان تقسیم قرار دارد ، به دلیل داشتن مغازه ها ، هتل ها و رستوران ها مشهور است. همچنین در کنار ایستگاه مرکزی مترو ایجاد شده است.
گروه زیادی از ایرانیان ، برای گرفتن اقامت در ترکیه ، اجاره آپارتمان و یا خرید آپارتمان را در استانبول و یا دیگر شهرهای بزرگ ترکیه انتخاب می کنند. در استانبول به علت بالا بودن مساحت این شهر و محله های متفاوت اما مناسب در تمامی شهر ، هر کس با توجه به موقعیت مالی خود می تواند ملک مورد نظر خود را انتخاب و اجاره نماید. این نکته نیز قابل توجه است که رهن و اجاره های ملک نیز در استانبول شبیه تهران است. جهت اجاره نمودن خانه در استانبول می بایست اجاره یک ماه را نیز اضافه تر به عنوان سپرده نیز مالک بگذارید. در زمان تخلیه ملک اگر آسیبی به ملک وارد نشده باشد ، عین آن مبلغ از سوی مالک باز گردانده می شود.
شاید بدانید که قیمت اجاره بهای آپارتمان در استانبول نسبت به ایران بسیار مناسب تر می باشد. چنانچه قصد اجاره خانه در ترکیه را به صورت سالانه و یا ماهانه داشته باشید ، نیازی به پرداخت مبلغی تحت عنوان ودیعه یا رهن ندارید و کافیست مطابق قرارداد ماهانه مبلغ اجاره را پرداخت نمایید. همچنین در این کشور در زمان اجاره ملک ، هیچگونه ضمانتی دریافت نمی شود. تنها مبلغی که بیش از اجاره در ابتدای اجاره ملک می بایست بپردازد همان مبلغ دپوزیت است که به صورت امانت نزد مالک است. شاید می توان گفت این وجه به عنوان تضمینی برای سلامت نگاه داشتن خانه دریافت می شودکه درصورتی که آسیبی ندیده باشد به اجاره کننده باز گردانده می شود.
اجاره بها در استانبول از یک هزار لیر شروع می شود که البته نسبت به محله و منطقه شهر تفاوت دارد. اما معمولا در محله های بهتر استانبول تا چهار برابر هم افزایش دارد. به عنوان مثال اجاره آپارتمان دو خوابه در منطقه آکسارای برای یکماه یک هزار لیر است اما در محله شیشلی یک هزارو هشتصد لیر و در منطقه نیشان تاشی پنج هزار لیر می باشد. 
 در این مقاله در 20 پیمنت به شما نشان خواهیم داد چگونه برای اجاره و یا خرید ملک در استانبول می توانید اقدام کنید و از اجاره بها و قیمت های ملک دراین شهر زیبا بر اساس نوع محله و منطقه ، آگاه شوید. تا بتوانید برای اقامت و زندگی در آن با اطمینان خاطر تصمیم گیری نمایید.

پیشنهاد مطالعه :  راهنمای جامع مسافرت به ترکیه


قیمت متوسط اجاره خانه در ترکیه

این نکته نیز کاملا روشن است که دانشجویان و مسافران به طور عمده خانه را به صورت روزانه ، هفتگی و یا برای یک ماه در مناطق متوسط اجاره می کنند. سوئیت های ارزان در استانبول نیز مورد پسند بسیاری از مسافران است. 
عوامل بسیاری بر قیمت های اجاره بهای خانه در استانبول موثر است. در شهر استانبول عواملی مانند سال ساخت ساختمان ، نوع ویلایی بودن یا آپارتمانی آن و یا حتی برج بودن و امکاناتی مانند استخر و باغ در میزان اجاره بها تاثیر مستقیمی دارد. 
در هرصورت این مبالغ اجاره می تواند از هشتصد لیر شروع شده و تا هفت هزار لیر در پیش رود که در تمامی مناطق متغیراست. به عنوان مثال اجاره یک آپارتمان یکصد متری نوساز دو خوابه در شهر استانبول و در محله کاهادحانه که از مناطق متوسط شهر محسوب می شود ، مبلغ یک هزار و نهصد لیر است. در حالی که با همین مشخصات در محله بیلیک دوزو با یک هزار لیر می توانید خانه ای اجاره نمایید و در محله آکسارای تنها با هشتصد لیر امکان پذیر است.
به عنوان مثال قیمت اجاره در محله تاکسیم برای کوتاه مدت ، در یک سوئیت معمولی هر شب بین یکصد الی یکصدو پنجاه لیر است . که این رقم بستگی به زمان و فصل اجاره نیز دارد. معمولا اجاره آپارتمان های ارزان قیمت و خانه های محلی د رمناطق آکسارای یا بیلیکدوزو راحت تر به نظر می رسد. در این مناطق حتی آسانتر می توان برای خرید ملک هم اقدام کرد. 
بنابراین به صلاح است ابتدا ببینید چقدر می خواهید برای اجاره خانه هزینه کنید سپس محله را در مناطق شهری انتخاب کنید. در این میان نوساز بودن و یا قدیمی بودن خانه نیز نقش به سزایی در هزینه اجاره دارد. طبیعی است که مناطقی مانند بیلیک دوزو که در اطراف استانبول است بسیار ارزان تر هستند.
اگر قصد اقامت بیش از یک هفته دارید ، بهتر است یک آپارتمان یا سوئیت مناسب را در استانبول انتخاب کنید زیرا هزینه اش از هتل برای شما بسیار کمتر خواهد شد. ضمن اینکه استقلال خود را نیز خواهید داشت. 
اکنون بایستی بدانیم قوانین اجاره خانه در ترکیه و شهر اسانبول چگونه است و برای کسانیکه اقامت ندارند ( اتباع خارجی ) چه محدودیت های مطرح است که می بایست به آن ها توجه داشت؟ 
همانطور که می دانید ترکیه از کشورهای پر طرفدار گردشگری در جهان است. به خصوص برای ایرانیان ترکیه مقصدی بسیار مناسب به حساب می آید. به دلیل آنکه از یک طرف به ایران نزدیک است و از طرف دیگر هزینه در این کشور ارزان است. به همین دلیل در فصول گردشگری مانند بهار و تابستان ، شمار مسافران به ترکیه افزایش می یابد. در این میان بسیاری از ایرانیان ، تصمیم می گیرند به جای اقامت در هتل ، خانه ای را اجاره نمایند. 
حال اگر برای سفر بصورت گروهی مثلا چندین دوست و یا خانواده همزمان به ترکیه سفر کنند و استانبول را برای گردش انتخاب کرده باشند ، اجاره یک خانه در استانبول و در یک محله متوسط می تواند بسیار مناسب و اقتصادی باشد. 
هرزمان تصمییم گرفتید به استانبول ترکیه سفر کنید و خانه ای اجاره کنید بهتر است قبل از حرکت ، ملک مورد نظر خود را رزرو نمایید. این نکته وجود دارد که اجاره خانه در ترکیه در مقایسه با هتل بسیار مناسب و ارزان تر است. به عنوان یک گردشگر و یا دانشجو می توانید برای سفر و یا اقامت هر نوع ملکی که مد نظر داشته باشید از خانه تا آپارتمان های کوچک و یا ویلاهای بزرگ مدرن را رزرو و اجاره نمایید.


برای این کار و اجاره خانه در استانبول از دو روش می توانید استفاده کنید:

1) اجاره خانه در ترکیه به وسیله ی آژانس های املاک

در ترکیه ، آژانس های املاک ، اطلاعات محدودی از ملک ها را برای اجاره و یا خرید دارند و عمدتا در محدوده خودشان به این اطلاعات دسترسی دارند. بنابر این اگر برای اجاره خانه در استانبول می خواهید اقدام کنید و تصمیم دارید به سراغ آژانس های املاک بروید بایستی بدانید که آنها تنها در مورد املاک محدوده خود می توانند به شما مشاوره و اطلاعات بدهند.
حتی این نیز قابل تامل است که سایت های این آژانس های املاک در استانبول ، در بسیاری از مواقع  به روز شده نیستند و امکان دسترسی به فایل های جدید و به روز در این سایت ها نیست.  بسیار پیش آمده است که به سراغ این سایت رفته و ملکی که قیمتی ارزان و مناسب را تبلیغ می کند انتخاب می کنید اما به محض درخواست و ارتباط با آژانس گفته می شود که ملک وجود ندارد و یا قیمتی متفاوت داده می شود.
این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که مطابق قوانین ترکیه بابت اجاره و رهن خانه ، هزینه های مربوط به آژانس را اجاره کننده و مالک می بایست پرداخت کنند. پس از آن که ملک خود را یافتید ، باید مبلغ اجاره خانه را به حساب مالک به واحد لیر واریز نمایید. این درحالی است که نیاز است که از طریق صرافی ها اقدام کنید که از شما کارمزد بالایی را مطالبه می کنند و یا کارت اعتباری ارزی بین المللی داشته باشید. در 20 پیمنت می توانیم ضمن مشاوره کارشناسی جهت یافتن ملکی مناسب سلیقه و بودجه شما ، برای پرداخت آنلاین هزینه اجاره نیز در کمترین زمان و به ساده ترین روش اقدام نماییم. 

 

رزرو خانه در استانبول

 


قیمت  اجاره خانه در استانبول از طریق آژانس املاک

حق کمیسیون آژانس املاک برای اجاره خانه در استانبول ، دوازده درصد از مجموع کل کرایه خانه است که می بایست به آژانس املاک پرداخت شود. همچنین دو برابر هزینه یک ماه اجاره بابت دپوزیت به مالک پرداخت می شود. به عنوان مثال اگر خانه ای انتخاب کرده باشید که ماهانه بایستی یک هزار و پانصد لیر بپردازید ، بابت دپوزیت سه هزار لیر را همان ابتدا مالک دریافت می نماید که بصورت امانت نزد ایشان تا پایان موعد اجاره باقی می ماند. هنگام پایان قرارداد در صورت تحویل سلامت ملک این مبلغ تمام و کمال به اجاره کننده باز گردانده می شود. این نکته را نیز توجه داشته باشید که اگر می خواهید برای اقامت اقدام کنید ، داشتن اجاره نامه رسمی نیاز است.


2) اجاره مستقیم خانه از مالک

از سوی دیگر گروهی از مالکین که تصمیم دارند ملک خود را به اجاره بگذارند ، بدلیل حق کمیسیون بالای آژانس املاک ، خود مستقیما عمل می کنند که به طور معمول از جراید محلی و بومی استفاده می کنند و یا آگهی های تبلیغاتی ملک . که طبیعی است به زبان ترکی خواهد بود و برای یافتن گزینه مناسب برای اجاره اولین قدم در این روش دانستن زبان ترکی است.


 همچنین نیاز است تا برای اجاره خانه در شهر استانبول ترکیه ، مطالبی را که مهم هم هستند بدانید و به آن توجه داشته باشید.

الف – خانه ای که به منظور اقامت گردشگری می خواهید اجاره نمایید ، بایستی دارای مجوز اجاره کوتاه مدت به مسافران و گردشگران را دارا باشد.
ب – خانه ای که برای دوره بلند مدت تصمیم دارید اجاره نمایید نیز بایستی مجوز اجاره دادن را داشته و این مجوز بایستی رسمی و معتبر بوده و ثبت شده باشد.
ج – هنگام اجاره آپارتمان در استانبول ، نکته مهم این است که امنیت محل اقامت را کاملا بررسی کرده و از آن اطمینان حاصل نمایید.
د- اگر به دنبال خانه ای ارزان قیمت برای اجاره در استانبول ترکیه هستید ، این نکته را بدانید که ساختمان های قدیمی تر که از وسایل نقلیه عمومی در شهر دور هستند ، معمولا دارای هزینه اجاره پایینی هستند.
ه – این نکته نیز قابل توجه است که اگر خانه را اجاره نمودید چنانچه هنگام تخلیه به خانه و یا وسایل داخل آن آسیبی وارد شده باشد ، برای جبران خسارت می بایست هزینه آنها را به مالک پرداخت نمایید.
هزینه شارژ ساختمان (برق و گاز و آب) در اجاره ملک در استانبول
پس از ثبت نهایی اجاره نامه خود ، نیاز است با مدارک رسمی به سراغ شعبات اداره آب ، گاز و برق بروید. در ترکیه قوانین بدین گونه است که می بایست به عنوان دپوزیت مبلغ سیصد لیر را بعنوان پیش پرداخت به ادارات پرداخت نمایید تا اجازه استفاده از آن ها را به شما بدهند.

پیشنهاد مطالعه :  آشنایی با کشور ترکیه


مناطق مناسب برای اجاره خانه در ترکیه

یک نکته جالب و مهم این است که در کشور ترکیه ، و شهر استانبول ، مانند ایران ، مناطق شهری به بالاشهر و پایین شهر تقسیم بندی نشده است . در تمامی مناطق ، حتی در یک محله ممکن است بتوانید خانه های گران قیمتی را شاهد باشید و در یک خیابان پایین تر ملک های ارزان قیمت و مناسب را بیابید. بنابر این برای پیدا کردن خانه ای مناسب نیاز است که شناخت کاملی از شهر و موقعیت املاک داشته باشید. در 20 پیمنت به شما کمک خواهیم کرد تا با دسترسی مناسب به سایت های معتبر ، ملک مورد نظر خود را پیدا کنید.


دریافت اقامت با اجاره نامه ملک در استانبول ترکیه

در صورتی که می خواهید با اجاره خانه در ترکیه اقامت دریافت کنید ، به خاطر داشته باشید که داشتن مدرک معتبر و رسمی و محضری از اجاره نامه بسیار حائز اهمیت است. به دلیل اینکه طبق قوانین ترکیه ، به خصوص در استانبول ، برای تعداد زیادی از آپارتمان ها و خانه ها ، به دلیل نداشتن شرایط اجاره ، مجوزی صادر نگردیده است و اگر شما چنین خانه هایی را اجاره نمایید ، نمی توانید برای اقامت از آنها استفاده نمایید.
از طرفی این نکته را نیز توجه داشته باشید که در فرم اقامت ترکیه ، هنگامی که می خواهید فرم را تکمیل نمایید ، آدرس ملکی که اجاره کرده اید دقیقا مورد تایید شهرداری همان منطقه از شهر استانبول باشد. به عبارتی آدرس ذکر شده در اجاره نامه رسمی را می توانید ثبت کنید.
همچنین باید بدانیدکه در آدرسی که برای محل اقامت خود ثبت می نمایید ، بایستی حضور داشته باشید. چون از ارداه پلیس برای کنترل آدرس و حضور شما مراجعه خواهد شد و تایید محل اقامت شما بایستی به تایید پلیس آن ناحیه رسیده باشد. در غیر این صورت و در صورت گزارش پلیس مبنی بر حضور نداشتن شما ، درخواست اقامت با اجاره نامه شما ابطال می شود.


نحوه ثبت اجاره نامه ملک در اداره مهاجرت ترکیه 

بعد از آنکه موفق به دریافت اقامت خود در کشور ترکیه بر اساس اجاره نامه رسمی شدید ، نیاز است که با اجاره نامه به اداره مهاجرت در ترکیه نیز رفته و آدرس خود را در آن اداره نیز ثبت نمایید. لازم به ذکر است که چنانچه آدرس محل اقامت شما در طی گذشت چند ماه تغییر یافت ، در اسرع وقت می بایست به پلیس و اداره مهاجرت ، تغییر آدرس اعلام و محل اقامت جدید در آن ادارات مجدد و قانونی ثبت شود. این نکته مهم را نیز به یاد داشته باشید که اقامت با اجاره نامه تنها برای یکسال است و شما اجازه دارید یکسال در ترکیه باقی بمانید و پس از آن مجوز اقامت شما ابطال شده و تمدید نمی شود.


امکان اجاره ملک به صورت مشترک

یکی از راه های یافتن خانه ارزان این است که بتوانید به صورت گروهی خانه را اجاره نمایید که در این صورت اجاره نامه رسمی تنها به نام یک نفر صادر خواهد شد و دوره یکساله اقامت نیز تنها برای همان نفر رسمیت داشته و قانونی است. مگر آنکه کسانی که در یک خانه ساکن هستند با یکدیگر نسبت خانوادگی داشته باشند که در این صورت برای تمامی خانواده می توان درخواست اقامت برای یک سال را ارائه نمود.
نکته دیگری که وجود دارد این است که هنگام اجاره ملک ، در کنار آن که میزان بودجه و هزینه ای که برای اجاره قرار است پرداخت شود در نوع خانه و منطقه موثر است ، نکته دیگری نیز حائز اهمیت است و آن اینکه محل اقامت نسبت به محل کار و رفت و آمد نیز مناسب باشد. از طرفی ممکن است گروهی مناطق شهری برایشان در اولویت اول نباشد و محله های آرام و بی هیاهو را دوست دارند و گروهی مناطقی که دسترسی به مراکز خرید و جاذبه های شهری  در آن ها آسان است را انتخاب می نمایند. جالب است که در این شهر برای هر سلیقه ای می توان ملکی مورد نظر را یافت. به عنوان مثال در محله بشیکتاش در استانبول که یکی از محله های گران در ترکیه است ، قیمت خانه در همه خیابان ها و حتی کوچه های باریک آن نیز بسیار گران است. به طور متوسط از دو هزار و پانصد لیر اجاره خانه ها شروع می شود. این درحالی است که امکان دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو و یا مراکز خرید در این منطقه ، بسیار آسان است. از جمله مناطق معروف و مناسب برای اقامت و اجاره در استانبول می توان به مناطق نیشان تاشی ، مس هتن ، باکرکوی ، بی اوغلو ، ببک ، سلطان احمد ، بشیکتاش ، کاحادحانه ، آتاکوی ، کدی کوی ، ماسلاک ، وادی استانبول و آتاکنت اشاره نمود.
اگر تصمیم دارید خانه ای اجاره نمایید نیاز است که نکاتی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید انتخاب مناسبی را برای خود رقم بزنید. درست است که کشور ترکیه ، از نظر امنیتی معتبر است اما توجه داشته باشید هرگز در زمان بازدید از ملک و در مواجهه با افراد نا آشنا ، به تنهایی وارد ملکی که خالی است نشوید.

 

رزرو خانه در استانبول


حال نیاز است که برای بررسی ملک مورد نظر این نکات را بررسی نمایید. 

1-ابتدا باید بدانید چه نوع ملکی را می خواهید در استانبول اجاره نمایید.
2-شرایط و انتظارات شخصی خود را در زمان یافتن خانه و محله ای که می خواهید درآن زندگی کنید را مد نظر داشته باشید.
3-نیاز است فاصله و موقعیت جا و منطقه ای را که تصمیم دارید در آن اقامت داشته باشید را با محل کارتان در نظر گرفته و بهترین انتخاب را داشته باشید.
4-دسترسی به امکانات منطقه مثلا فروشگاه ها ، رستوران ها و مراکز خرید چگونه است ؟
5- آیا خانه ای که انتخاب کردید پارکینگ هم دارد؟ این نکته را بدانید که در اکثر مناطق استانبول ، با کمبود پارکینگ مواجه هستند.
6-منطقه ای که انتخاب کرده اید تنها به دلیل بودجه محدودتان انتخاب شده است یا در منطقه راحتی هستید؟ این منطقه یکی از مناطق پرهیاهو و شلوغ شهر است یا بسیار خلوت و آرام ؟ و از آن مهمتر چقدر امنیت دارد؟
7-آیا تصمیم دارید ملکی که مبله هست را اجاره نمایید ؟ البته باید بدانید که در کشور ترکیه تعداد آپارتمان و خانه هایی که مبله نباشند بسیار کم است اما گروهی از مردم دوست دارند که از وسایل خود استفاده نمایند. در این صورت حتی اگر ملکی که مبله است را انتخاب کردید ، می توانید با اجازه از مالک مبلمان را در محلی به صورت انبار گذاشته و مبلمان خود را جایگزین نمایید. که در این صورت مالکین برای تضمین سلامت وسایل خود از اجاره کننده ، مبلغی را دریافت می نماید.
8-آیا با زندگی گروهی در یک خانه سازگار هستید و یا می خواهید استقلال خود را داشته باشید؟
9-اگر آپارتمان شما کاملا مجهز نباشد و مثلا حمام بدون وان داشته باشد برای شما مهم است ؟ در خانه های ترکی اغلب حمام ها کوچک و دارای یک دوش است.
10- آیا ملکی که انتخاب شده دارای وسایل برقی کاملی است ؟ بخصوص وسایل آشپزخانه . در خانه های کوچکتر به طور معمول تجهیزات کامل نیست. مثلا ماشین لباسشویی ندارد که ممکن است در انتخاب شما بسیار ضروری به نظر برسد.
11-اگر می خواهید خانه ای به همراه باغ داشته باشید بایستی در اطراف شهر آن را جستجو کنید.
12- آیا خانه انتخابی شما دارای امکانات و دسترسی های لازم است ؟ بعنوان مثال آسانسور وجود دارد؟ در خانه های ارزان ممکن است این آیتم وجود نداشته باشد.
13-در شرایطی که فرزندتان می بایست تحصیل کند ، آیا مدارس در آن منطقه و در نزدیکی محل اقامت وجود دارد ؟
14-زمان دقیق تحویل خانه از چه زمانی شروع می شود؟
حرف آخر : تمامی نکاتی که در اینجا ذکر شد می تواند در انتخاب خانه اجاره ای در استانبول موثر باشد. حال آنکه نکته مهمتر این است که چگونه بتوانیم به این اطلاعات دسترسی داشته باشیم و با خیالی آسوده ملکی را برای یک ماه و یا حتی یک سال اجاره نماییم. 


سایت 20 پیمنت با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص و دانش کافی برای این منظور ، می تواند با امکانات دسترسی که به سایت های معتبر دارد ، اطلاعات کافی و لازم را برای خانه ای که مدنظر دارید و در مدت زمان اقامت خود ، بدست آورده و برای ثبت رزرو خانه و اجاره نامه آن اقدامات لازم را به انجام برساند. 
همچنین در 20 پیمنت این امکان وجود دارد که با ایجاد حساب ارزی برایتان و یا تهیه کارت های اعتباری ارزی ، پرداخت هزینه های اجاره و ... را برایتان انجام دهد. این مهم است که برای کاری که در آن مهارت ندارید از کسانی که تجربه اجرایی بالایی دارند و ابزار های انجام آن را نیز در دست دارند ، کمک بگیرید.
کارشناسان 20 پیمنت در هر مرحله از این کار ، در کنار شما و همراه شما خواهند بود تا ضمن ارائه مشاوره ای مناسب ، برای اجرای آن نیز شما را همراهی کنند.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد