سیستم پرداخت آنلاین پی پال چقدر ایمن است

سیستم پرداخت آنلاین پی پال چقدر ایمن است

توسط : تیم محتوا
1,214

امروزه تعداد کسانی که از پی پال برای خرید و فروش های آنلاین خود استفاده می نمایند بسیار زیاد است تنها با یکبار استفاده از این سیستم در خواهید یافت که این کار به آسانی انجام خواهد شد اما سوالی که این جا مطرح است این است که آیا پی پال نیز سرویس های حمایتی که کارت های اعتباری می دهند را دارد . پاسخ مثبت است در پی پال شاهد حمایت قدرتمندی از مصرف کنندگان می باشیم.
مدیرعامل یکی از برندهای بزرگ می گوید هنگامی که می خواستم معامله ای را از طریق پی پال انجام دهم و در موقعیت جدیدی بودم ، از پی پال با من تماس گرفته شد و سوالاتی پرسیده شد تا اطمینان حاصل کنند و این یک روش محافظتی مضاعف بود که پیش از این شاهد آن نبودیم.

امنیت سیستم پی پال

پی پال بهترین سیستم پرداخت آنلاین

در این شرایط می توان گفت که پی پال یکی از روشن ترین و مشخص ترین سیستم های پرداخت آنلاین در تمامی دنیا می باشد و این گامی بزرگ در این حوزه می باشد.
برای استفاده از پی پال و ایجاد اطمینان و امنیت از اطلاعات ، می توانید راه ها و روش هایی را انجام دهید تا به حداکثر امنیت برسانید.

پیشنهاد مطالعه:  قوانین کار با پی پال

پی پال چقدر ایمن است

نکاتی مهم در افزایش امنیت اطلاعات پرداخت در پی پال

1- اولین نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که به هیچ عنوان حساب بانکی خود را به آن متصل نکنید. هنگامی که متقلبین بتوانند به حساب پی پال شما دسترسی پیدا کنند می توانند حساب بانکی که به آن متصل است را نیز تخلیه نمایند و این اتفاقی است که می تواند شما را به زحمت انداخته و راهی برای بازگشت نخواهد بود.
2- اگر کارت اعتباری دارید آن را به حساب پی پال خود ارتباط بدهید شما می توانید با استفاده از یک کارت اعتباری ، پی پال خود را اعتبار داده و بدین ترتیب محافظت بیشتر را ایجاد نمایید.
3- به هیچ وجه در ایمیل خود روی لینک پی پال نروید یکی از رایج ترین نوع سرقت ها ، برداشت رمز های عبوری است که روی ایمیل ها ثبت می شود و تصور می شود مربوط به پی پال هستند اما توسط سایت های تقلبی و ساختگی ایجاد می شود به طوری که کاربران به سادگی اعتماد کرده و اطلاعات خود را وارد می کنند و بدین ترتیب در معرض خطر قرار می گیرند.

پیشنهاد مطالعه:  همه چیز در مورد حساب بیزینس و افتتاح حساب پی پال


4- گردش های خود را با دقت کنترل کنید. 
در برخی مواقع سارقان با انجام برداشت های کمی و با دیدگاه آن که صاحبان حساب و کاربران متوجه آن نخواهند شد اقدام به سرقت از حساب می کنند.
5- خرید خود را از فروشندگان معتبر و تایید شده انجام دهید.
این یک امر بدیهی است که با داشتن آدرس ایمیل می توان حساب پی پال را نیز ایجاد نمود اما تنها کسانی را پی پال معتبر می داند که مشخصات کامل خود را ثبت نماید اما این ضمانت قانونی بودن کسی نمی باشد. برای تایید در کشورهای دیگر چند کار انجام می شود . ارائه نمودن شماره تامین اجتماعی شخص ، تایید حساب توسط اتصال به پی پال این موارد می تواند در تایید اطلاعات موثر باشد.

سیستم پرداخت آنلاین پی پال چقدر ایمن است

نکاتی مهم برای فروشندگان دراستفاده از پی پال

1- مطمئن شوید که خریداران کاملا توجیه هستند : در پی پال وقتی کالایی تحویل نمی شود یا بین سفارش مصرف کننده و کالایی که فروشنده ارائه می دهد مغایرتی داشته باشد ، پی پال آن را به عنوان مشتری ناراضی تلقی کرده و مبلغ از حساب فروشنده خارج شده و به پی پال بازگردانده می شود.
فروشندگان باید به خوبی بدانند که کالایی را که برای فروش گذاشته اند کامل و دقیق توضیح داده شده و به هیچ عنوان دچار نقص نباشد و عکس های زیادی از آن را به نمایش بگذارند سپس توصیه می شود هنگامی که کالایی سفارش می خورد می توان با یک پیام پیگیری ، از سفارش کامل و دقیق توسط خریدار مطمئن شده و تاییدیه او را نیز دریافت نمایید.
2- ارسال و حمل کالا فقط به آدرس تایید شده باشد و دارای کد رهگیری باشد : این پی پال است که تایید می کنند آدرس خریداران چیست یا آن که آدرس صورت حساب خریدار با کارت اعتباری هماهنگی و همخوانی دارد . یا آن که سابقه ی حساب مشتری بررسی می شود . این کار باعث می شود کالا به آدرسی اشتباه که مربوط به کارت اعتباری سرقت رفته است نیز اتفاق نمی افتد از همین رو بهترین کار آن است که مطابق با آدرسی که در حساب کاربری فرد در پی پال ثبت شده است ، کالا ارسال شود.

پیشنهاد مطالعه:  حساب پی پال چیست؟


3- برای ارسال از یک خدمات پستی معتبر استفاده کنید : این نیز یکی از روش های سرقت به شمار می آید بنابر این بهترین کار این است که از یک سرویس خدمات اصلی پست استفاده نمایید که دارای کد رهگیری آنلاین بوده و بتوانید به خوبی آن را پیگیری نمایید و به گونه ای باشد که کالاهای با ارزش بالاتر را تنها با دریافت امضای خریدار تحویل نمایند.
4- مراقب خریدارانی که به هدف کلاهبرداری می آیند باشید : برخی از درخواست ها به هدف کلاهبر داری تنظیم و ارسال شده است در برخی مواقع در خواست ارسال سریع تر کالا را دارند یا می خواهند از چند حساب ، پرداخت خود را انجام دهند این نکته را مد نظر داشته باشید که این امکان در خصوص کالاهای گران قیمت بسیار بیشتر اتفاق خواهد افتاد.
5- مدارک و سوابق فروش را حفظ کنید : در پی پال این امکان وجود دارد که حداکثر تا سه ماه ، خریدارن برای استرداد کالا می توانند اقدام نمایند بنابر این توصیه می شود مدارک و سوابق فروش های خود را نگاهداری نمایید در پی پال این قابلیت وجود دارد که درخصوص محصولات فیزیکی ، حمایت هایی از فروشنده در مقابل خریدار را انجام می دهد هنگامی که مشمول این حمایت ها هستید می توانید مدارک خود را در صفحه ی معاملات ارسال کرده و در قسمت تقاضای اسناد ، آن را قرار دهید. در شرایطی که خریداری مدعی باشد که کالایی را تحویل نگرفته است ، پی پال این موقعیت را برای فروشنده به وجود می آورد تا بتواند تکمیل پروسه ی فروش و ارسال کالا را به اثبات برساند. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد