راهنمای جامع آزمون تافل

راهنمای جامع آزمون تافل

توسط : تیم دانشگاهی
1,162

تافل یکی از محبوب ترین امتحاناتی است که مهارت شرکت کننده را در زبان انگلیسی مورد آزمایش قرار می دهد. این آزمون یکی از معتبر ترین و استاندارد ترین آزمون ها در دانشگاه ها و مدارس سراسر جهان به ویژه مدارس و دانشگاه های آمریکایی و کانادایی برای سنجش میزان تسلط فرد به زبان انگلیسی است. تافل میزان استفاده و درک دانشجو از زبان انگلیسی که برای ادامه تحصیل به آن نیاز دارد را در بخش های نوشتاری، خواندی، شنیداری آزمایش می کند. مراکز و موسسات متعددی در کشور های مختلف مجری آزمون تافل هستند با این حال در سراسر دنیا، شرایط، نحوه برگزاری، هزینه ها و چگونگی یکسان است. بد نیست بدانید که در هر تست آزمون تافل دارای سوالات متنوعی است و در هر حوزه برگزاری ممکن است سوالات متفاوت باشد. با این حال متقاضیان می توانند چندین بار در سال اقدام به شرکت در این آزمون نمایند اما هر بار قطعا با سوالات مختلف و چالش های متنوعی برخورد خواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای جامع آزمون GRE

پیشنهاد مطالعه: آزمون های بین المللی زبان؛ تافل، آیلتس، جی آر ای، جی مت و SAT

متقاضیانی که علاقمند به شرکت در آزمون تافل هستند، در ادامه می توانند به صورت جزئی با شرایط و ضوابط این آزمون مطالعه کنند.

چرا در آزمون تافل شرکت می کنیم؟

چرا در آزمون تافل شرکت کنیم؟

تافل عمدتا توسط دانشجویانی استفاده می شود که قصد دارند تحصیلات عالیه را خارج از کشور دنبال کنند. حضور در تافل این امکان را به دانشجویان می دهد که برای چندین بورسیه تحصیلی واجد شرایط باشند. علاوه بر این موارد به دانشجویان یا متقاضیانی که به دنبال کسب ویزا هستند نیز کمک شایانی در تسهیل روند دریافت ویزا می کند. در حال حاضر آزمون تافل در بیش از 10.000 دانشگاه معتبر سراسر دنیا از جمله دانشگاه های استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و همینطور سراسر اروپا و آسیا پذیرفته شده است. به طور کلی تافل یک تست برتر برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل را در دانشگاه های انگلیسی زبان خارج از کشور دارند.

دانشجویانی که قصد تحصیل خارج از کشور را دارند و برای اثبات سطح زبان خود، آزمون تافل را انتخاب می کنند، مزایای قابل توجهی خواهند داشت. تافل آزمون ارجح تر و مورد قبول تر بین دانشجویانی است که قصد دارند تحصیلات عالیه را خارج از کشور دنبال کنند چرا که عمده نمرات این آزمون به صورت مستقیم برای دانشگاه های معتبر ایالات متحده آمریکا و همینطور کانادا ارسال می شود. علاوه بر آن تافل یکی از آزمون هایی است که مقبولیت زیادی بین کشور های توسعه یافته مانند فرانسه، آلمان، انگلیس و... دارد و اشخاصی که نمرات قابل توجهی در این آزمون دریافت می کنند، اطلاعات آن ها برای دعوت به تحصیل یا هر چیز دیگری به دانشگاه های معتبر این کشور ها نیز ارسال می شود. ETS به عنوان نهاد اجرا کننده آزمون تافل تا کنون در اجرای تضمین برگزاری منصفانه و بی طرفانه این آزمون، موفق بوده است؛ این تضمین یکی از دلایل اعتبار قابل توجه نتایج تافل نیز می باشد.

امکان ثبت نام برای آزمون تافل در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته وجود دارد. متقاضیان می توانند به صورت شخصی از طریق اینترنت، تلفن، پست یا به صورت حضوری به واسطه نمایندگی های مجاز اقدام به ثبت نام در آزمون نمایند یا به طور کلی فرایند ثبت نام را به عهده 20 پیمنت بگذارند تا به طور کلی پروسه ثبت نام آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین کارمزد صورت بگیرد.

پیشنهاد خدمات: ثبت نام در آزمون تافل با 20 پیمنت

بد نیست بدانید که امکان ثبت نام در آزمون تافل هفت روز قبل از زمان برگزاری در نوبت آزمون، وجود ندارد و راه های ثبت نام در این بازه زمانی بسته می شود البته امکان ثبت نام دیر هنگام نیز 4 روز قبل از شروع آزمون با پرداخت 40 دلار اضافه وجود دارد.

آخرین بروزرسانی های تافل

آخرین بروزرسانی ها و تغییرات آزمون تافل

نه تنها تافل به عنوان برجسته ترین آزمون نهاد ETS بلکه تمام سرویس ها و آزمون های این نهاد دچار تغییراتی شده اند. برای مثال آزمون تافل از اول اوت 2019 با کاهش 30 دقیقه ای آزمون مواجه شده است البته همزمان با این کاهش زمان، کاهش تعداد سوالات نیز در نظر گرفته شده است. مدت زمان این آزمون قبل تر 3 ساعت و 30 دقیقه بوده که هم اکنون به 3 ساعت کاهش یافته است.

ETS علاوه بر این تغییرات سیستم Mybest Score را معرفی کرده که اساسا نمرات بهترین کاندیدا ها را برای هر بخش از آزمون تافل در یک بازه زمانی 2 ساله گردآوری می کند و ارائه می دهد.

فارق از این موارد ETS در راستای بهبود هر کدام از آزمون های تافل به عنوان یکی از بزرگترین و برجسته ترین آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی دنیا، اقدامات متعددی صورت داده است که جزئیات آن را می توانید در وب سایت این نهاد مطالعه کنید.

انواع آزمون تافل

انواع آزمون تافل

متقاضیان باید بدانند که آزمون تافل به عنوان یک آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی در دو قالب iBT (تست مبتنی بر اینترنت) و PBT (تست مبتنی بر کاغذ) برگزار می شود. عمدتا آزمون تافل به صورت iBT برگزار می شود و در شرایطی که دسترسی به اینترنت مقدور نیست یا در آن محیط ترجیح بر برگزاری آزمون حضوری و کاغذی است از PBT استفاده می گردد. بد نیست بدانید که در آزمون PBT به دلیل عدم وجود منابع کافی تست سخنوری صورت نمی گیرد.

تافل iBT چیست؟

همانطور که از نام این پلن هم مشخص است، آزمونی مبتنی بر اینترنت می باشد. تافل نسخه آنلاین آزمون خودش را برای تمام داوطلبان در سراسر دنیا مهیا نموده تا پروسه آزمون و دریافت نتیجه به سریع ترین و قابل اعتماد ترین صورت ممکن پیش برود. قطعا این سبک برگزاری آزمون سهولت بیشتری از سبک قدیمی و کاغذی دارد و همینطور هزینه کمتر و سرعت بیشتری را ایجاد می کند.

تافل PBT چیست؟

در این نوع آزمون، داوطلب روی کاغذ آزمون خواهد داد. به عبارتی این شیوه، شیوه قدیمی تر می باشد که همچنان در مواردی استفاده می شود. این مدل صرفا و صرفا در مناطقی که دسترسی به اینترنت وجود ندارد، پیاده سازی می شود. همانطور که قبل تر هم گفتیم در این مدل، تست سخنوری به دلیل محدودیت منابع انجام نمی شود.

معیار های تعیین صلاحیت امتحان تافل

معیار های تایید صلاحیت شرکت در آزمون تافل چیست؟

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، موظف اند، در آزمون تافل شرکت کنند. البته دستور العمل های صلاحیت خاصی وجود دارد که از طریق آن ها متقاضیان قبل از شرکت در آزمون می بایست تعیین صلاحیت شوند و در صورت تایید نهایی امکان شرکت در آزمون تافل را خواهند داشت.

معیار های سنی

ETS به عنوان نهاد مادر اجرا کننده آزمون تافل هیچگونه محدودیت سنی را برای حضور در این آزمون ایجاد نکرده است.

معیار های تحصیلی

صرفا دانش آموزانی که دبیرستان را با موفقیت به اتمام رسانده اند و نمرات آن ها با مفاد مورد نیاز تافل مطابقت دارد، امکان حضور در این آزمون را خواهند داشت.

هزینه های آزمون تافل

هزینه های آزمون تافل در سال 2019

به طور کلی هزینه ثبت نام در آزمون تافل از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. برای مثال هزینه ثبت نام تافل در هند 180 دلار است در حالی که در مناطق دیگر با هزینه 150 دلار نیز می توان در آن شرکت نمود. فارق از این موارد داوطلبان می توانند برای ثبت نام از ثبت نام دیر هنگام، درخواست بازدید نمرات و... نیز استفاده کنند که در این صورت ملزم به پرداخت هزینه بیشتری خواهند بود. در ادامه برخی هزینه ها و شرایط آزمون تافل را بررسی می کنیم.

داوطلبانی که که برای تاریخ مشخصی آزمون را رزرو کرده اند و می خواهند آن را لغو نمایند یا تاریخ آن را تغییر دهند، می بایست 4 روز زودتر از روز آزمون اقدام نمایند. چنین پروسه ای نیز از طریق ارسال ایمیل یا ارسال نامه از طریق پست ممکن نیست و داوطلب ملزم به حضور در مرکز ثبت نام منطقه ای خودش خواهد بود. البته در صورتی که دسترسی به حساب ETS خود را دارید، می توانید به صورت آنلاین خود تان تغییرات مورد نظر تان را اعمال کنید. بد نیست بدانید که هزینه ثبت نام مجدد برای آزمون بعدی 60 دلار خواهد بود. همچنین می توانید با مراجعه به مجموعه 20 پیمنت فرایند انجام تغییرات لازم در تاریخ آزمون را به این مجموعه بسپارید و در کمترین زمان فرایند را سپری کنید.

پیشنهاد خدمات: اعمال تغییرات در زمان و تاریخ آزمون تافل

در خواست های ویژه از تافل

بسیاری از اوقات ممکن است داوطلب نیاز به استفاده از خدمات ویژه که ETS برای شرکت کنندگان در آزمون تافل در نظر گرفته، داشته باشد. در این صورت شخص می تواند با پرداخت هزینه های خدمات افزوده که در جدول زیر نیز ذکر شده اند، از آن ها استفاده نماید.

خدمات ویژه هزینه
هزینه ثبت نام تافل 150$
هزینه افزوده ثبت نام دیر هنگام 40$
هزینه تغییر تاریخ آزمون تافل 60$
بررسی مجدد نمرات 20$
گزارش های اضافی و جانبی 20$
تست شنیداری و تست سخنوری 80$
بررسی مجدد نمرات تست سخنوری و شنیداری 160$

سیاست های پرداخت تافل

تافل سیاست های پرداخت خاصی را اعمال کرده است که متقاضیان ملزم به پیروی از آن ها هستند. متقضایان می بایست تمام هزینه ها را قبل از دریافت خدمات پرداخت کنند تا پروسه پیگیری آن ها شروع شود. به این ترتیب متقاضی برای دریافت خدمات همزمان با پرداخت هزینه می بایست رضایت خود را از این پروسه اعلام نماید.

انواع پرداخت آزمون تافل

هر چند نهاد مادر تافل یعنی ETS در حال حاضر انواع کارت های اعتباری، چک های الکترونیکی، حساب پی پال، چک و همینطور پول نقدی یا حتی روش های الکترونیکی را برای پرداخت هزینه های تافل متقاضیان پشتیبانی می کند اما متاسفانه به دلیل تحریم های ایران امکان پرداخت مستقیم این هزینه وجود ندارد. از همین رو توصیه می کنیم برای پرداخت هزینه های آزمون تافل یا ثبت نام در این آزمون از خدمات ویژه مجموعه 20 پیمنت استفاده نمایید.

پیشنهاد خدمات: پرداخت هزینه های آزمون تافل از طریق 20 پیمنت در ایران

هزینه های متنوع امتحان تافل در سراسر دنیا

آزمون تافل یک آزمون بین المللی است که در تمام کشور های دنیا برگزار می شود. می توانید هزینه آزمون تافل در کشور های مختلف را در جدول زیر مشاهده نمایید.

کشور هزینه
ایران 150$
آمریکا 205$
استرالیا 300$
هند 180$
آلمان 255$
کره جنوبی

200$

 

نحوه ثبت نام در آزمون تافل

نحوه ثبت نام در آزمون تافل

ثبت نام برای تافل می تواند از طریق تلفن، اینترنت، پست یا به صورت حضوری شکل بگیرد. در طول سال می توان به دفعات متعدد برای شرکت در آزمون تافل اقدام نمود. نمایندگی ها، نهاد های فعال و حوزه های امتحانی متعددی برای آزمون تافل در نظر گرفته شده اند از همین رو شما قبل از پر کردن فرم ثبت نام می بایست حوزه خود تان را مشخص کنید.

توجه کنید که ثبت نام آنلاین برای آزمون تافل 7 روز قبل از شروع آزمون بسته می شود.

ثبت نام آنلاین تافل

داوطلبان ملزم به ورود به سایت ETS و ایجاد یک حساب کاربری در آن هستند. سپس از آن ها با توجه به منطقه ای که حضور دارند، در خواست خواهد شد تا هزینه مورد نظر را برای شرکت در آزمون پرداخت نمایند. قطعا ثبت نام آنلاین تافل از طریق وب سایت ETS سریع ترین، راحت ترین و امن ترین روش برای ثبت نام در آزمون تافل می باشد. شما از طریق روش آنلاین می توانید در هر ساعت از شبانه روز و هفت روز هفته اقدام به ثبت نام در آزمون نمایید.

توصیه می کنیم حتما اطلاعات را دقیق و متناسب با واقعیت تکمیل کنید. برای مثال نام و نام خانوادگی خود را دقیقا همانطور که در شناسنامه قید شده وارد نمایید.

هر چند این پروسه برای برخی از متقاضیان می تواند کمی گیج کننده باشد اما مجموعه 20 پیمنت با ارائه خدمات متنوع امکان ثبت نام آنلاین در تافل و همینطور پرداخت تمام هزینه های موجود را مهیا کرده تا کاربران به دور از هر گونه دردسری بتوانند فرایند ثبت نام را طی کنند.

پیشنهاد خدمات: ثبت نام آنلاین در آزمون تافل از طریق مجموعه 20 پیمنت

ثبت نام آزمون تافل از طریق پست

در این روش داوطلبان ملزم به دانلود و چاپ فرم ثبت نام خواهند بود. سپس می بایست فرم چاپ شده را پر کننده و فیلد های درون آن را دقیقا مطابق اطلاعات حقیقی خود تکمیل نمایند سپس فرم را با هزینه مورد نظر برای ثبت نام به آدرس موجود در فرم ارسال نمایند. این فرم می بایست حداقل 4 هفته زودتر از تاریخ آزمون ارسال شود.

نحوه رزرو امتحان تافل

هر زمان که قصد ثبت نام در آزمون تافل را داشتید، می بایست قبل از آن تاریخ های برگزاری آزمون را از منابع معتبر یا وب سایت ETS دریافت نمایید و بررسی کنید تا تاریخ مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. کسانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند و نیاز ضروری به دریافت نمرات تافل دارند، می بایست تاریخ های در اولویت تر را انتخاب کنند و سازمان ETS نیز آن ها را برای شرکت در آزمون در اولویت قرار می دهد.

قطعا انتخاب زمان آزمون یکی از مهم ترین موارد در پروسه آزمون تافل به ویژه برای اشخاصی که قصد ادامه تحصیل در خارج دارند، می باشد! چرا که بسیاری از دانشگاه ها و... زمان محدودی را برای ارسال مدارک و نمرات آزمون تافل در نظر می گیرند و دانشجو موظف است ظرف آن مدت محدود نمرات قابل قبول خودش را ارائه دهد.

شایان ذکر است شما برای احراز هویت در پروسه آزمون تافل نیازمند به داشتن گذرنامه خواهید بود.

مراکز آزمون تافل در ایران

در ایران در اکثر کلان شهر ها مانند تهران، مشهد و... مراکز مختلفی برای آزمون تافل وجود دارد. با این حال این مراکز محدود هستند و به برخی نهاد ها مانند سازمان سنجش، موسسه آزمون های بین المللی، برخی مجتمع های آموزشی و دانشگاه هایی مانند تهران، اصفهان، شیراز و... محدود می شوند.

شما به عنوان یک داوطلب موظف خواهید بود زمان و تاریخ آزمون را با توجه به نزدیکترین مرکز آزمون انتخاب کنید و در موعد مقرر در حوزه امتحان حاضر شوید.

شرایط اقامتی ارائه شده در امتحان تافل توسط ETS

پس از تایید ETS داوطلبان نیازمند می توانند از خدمات زیر برای اسکان مطابق با الزامات مستندات خود بهره مند شوند.

اسکان فنی کمک تخصصی اسکان تطبیقی
  • بزرگنمایی صفحه نمایش
  • پس زمینه و رنگ های سفارشی
  • موس ویژه
  • صفحه کلید ویژه
  • صفحه کلید ارگانیک
  • صفحه کلید با تاچ پد
  • مترجم زبان اشاره
  • مترجم شفاهی
  • مترجم شنیداری
  • نویسنده برای نوشتن 
  • نسخه صوتی تست
  • نسخه اسکریپ خواننده آزمون
  • تست بریل
  • پرینت استاندارد از تست
  • و...

 

الگوی آزمون تافل

الگوی آزمون تافل

به طور کلی الگوی آزمون تافل به شرح زیر است:

آزمون متشکل از چهار بخش خواندن، نوشتن، حرف زدن و گوش کردن است. در هر کدام از بخش های مربوطه سوالات مختلفی مطابق با آنچه قبلا تجربه کرده اید مطرح می شود. توصیه می کنیم نمونه سوالات تافل را به مراتب بیشتر از مابقی سوالات تمرین کنید چرا که کمک شایانی به کسب نمره بهتر شما می کنند.

نمره کل شما بر اساس نمرات 4 بخش در نظر گرفته می شود. بد نیست بدانید که نمرات نهایی 10 روز پس از تاریخ آزمون به صورت آنلاین برای شرکت کنندگان ارسال می شود. از طرفی ETS گزارش رسمی نمرات شما را به نهاد های مرتبط آموزشی ارائه می کند. در ادامه می توانید شبیه سازی قابل قبولی از ساختار و الگوری آزمون تافل داشته باشید.

Reading:
•    3-4 تست مختلف
•    64-72 دقیقه زمان
در این بخش 3-4 قسمت را می خوانید و در هر قسمت به 10 سوال پاسخ می دهید. این بخش بر اساس تعداد پاسخ های صحیح به درک مطلب سنجیده می شود.

Listening:
•    3-4 سخنرانی
•    2-3 گفتگو
•    41-67 دقیقه زمان
در این بخش شما گفتگو هایی کوتاه یا طولانی را خواهید شنید. پس از گفتگو ها یک یا چند سوال از شما مرتبط با آنچه شنیده اید پرسیده خواهد شد و در مقابل تان چندین گزینه برای پاسخ وجود دارد که می بایست یکی از آن ها را انتخاب کنید.

Speaking:
•    3-4 پرسش و پاسخ
•    17 دقیقه زمان
در این بخش نیاز نیست فوق العاده عالی باشید صرفا اینکه بتوانید مکالمه یا سوالات را خوب جمع و جور کنید و با کمترین غلط آن را ببندید به نحوی که مکالمه با ساختار درست و با درک مطلب به اتمام برسد، شما موفق خواهید بود نمره مناسب را کسب کنید.

Writing:
•    1-2 متن مختلف
•    50 دقیقه زمان
در این بخش شما با استناد به مفاهیم، سوالات یا موضوعات داده شده، موظف به نوشتن یک مقاله نسبتا کوتاه خواهید بود. شما در این مقاله می بایست توانایی های خودتان در نگارش به زبان انگلیسی، انسجام محتوا و... را به نمایش بگذارید.

نمرات آزمون تفل

نمرات آزمون تافل

پس از حضور در تافل و اتمام آزمون قرار نیست منتظر دریافت نتایج باشید! زمانی که نمرات شما در سایت تافل درج شود، از طریق یک ایمیل به شما اطلاع رسانی صورت می گیرد. در این موقع کافی است وارد حساب کاربری خود در سایت شوید و بر روی گزینه نمرات کلیک کنید. احتمالا نتایج آزمون آنلاین بعد از 10 روز اعلام می شوند و نتایج آزمون کاغذی پس از 13 روز اعلام می شوند. بد نیست بدانید که نمرات دریافتی صرفا تا دو سال پس از اعلام نتایج معتبر خواهند بود.

نمرات تافل چگونه محسابه می شوند؟

در رده بندی ها و نمره دهی های آزمون تافل هم از سیستم ها و الگوریتم های خودکار استفاده می شود و هم از پتانسیل نیروی انسانی بهره گرفته می شود. این پروسه به منظور سنجش دقیق داوطلب از نظر توانایی های زبان انگلیسی صورت می گیرد. هر چند روش نمره دهی خودکار از ویژگی های مثبتی مانند منصفانه بودن و بی طرفانه بودن برخوردار است اما توانایی سنجش پارامتر هایی مثل تست های سخنوری یا شنیداری را ندارد. داوران انسانی برای سنجش چنین پارامتر هایی که همچنان ماشین ها نمی توانند به خوبی آن ها را درک کنند، در مزاکر برگزاری آزمون حضور خواهند یافت. احتمالا شما در هر بخش بسته به جمعیت شرکت کنندگان حداقل به یک سوال تا چند سوال پاسخ خواهید داد. در هر دو آزمون تافل iBT و PBT شما در چهار بخش سنجیده می شوید که نمرات آن ها به شرح زیر می باشد:

بخش امتیازدهی میانگین امتیاز سطح
Reading
0-30
20 زیاد (22-30)
متوسط (15-21)
کم (0-14)
Listening
0-30
19 زیاد (22-30)
متوسط (14-21)
کم (0-14)
Speaking
0-30
19 عالی (26-30)
حوب (18-25)
متوسط (10-17)
ضعیف (0-9)
Writing
0-30
20 عالی (24-30)
متوسط (17-23)
ضعیف (0-16)
امتیاز کل
0-120
80  

چگونه نمرات تافل را ببینیم؟

مشاهده نمرات آزمون تافل همیشه کمی زمان بر بوده است. حدودا 10 روز پس از اتمام آزمون یک ایمیل دریافت خواهید کرد که اعلام می کند نتایج آزمون شما در سایت منتشر شده و با مراجعه به حساب کاربری تان می توانید آن ها را مشاهده نمایید. با توجه به اینکه آزمون تافل عمدتا از طریق اینترنت برگزار می شود، مشاهده نمرات آن فوق العاده سریع و در دسترس است. برای این کار همانطور که قبل تر هم گفتیم کافی است وارد حساب خود در سایت ETS شوید و بر روی دکمه مشاهده نمرات کلیک کنید تا نمرات آزمون خود را بتوانید ببینید. البته در صورتی که نتایج نهایی مشخص نشده باشد در این بخش تاریخ حدودی که نمرات نهایی اعلام می شوند، ارائه می گردد.

چه زمان نمرات آزمون چاپی تافل اعلام می شوند؟

گزارش های چاپ شده حداقل 13 روز پس از تاریخ آزمون برای شما ارسال می شوند پس از آن شما می بایست حداقل 7 تا 10 روز منتظر دریافت گزارشات از طریق پست باشید. در این فرایند هیچ راه میانبری وجود ندارد چرا که ETS کنترلی بر روی روند ارسال گزارشات ندارد. در نهایت می بایست بدانید که گزارشات به مدت 2 سال معتبر خواهند بود.

نمرات تافل چگونه محاسبه می گردند؟

همراه با نمره کلی گزارش نمرات جزئی شما نیز در دسترس قرار می گیرد. در این ارزیابی عملکرد آزمون شما به صورت جزئی صورت گرفته و به اطلاع تان رسیده است. فارق از این موارد توصیه های پیشنهادی در خصوص چگونگی بهبود وضعیت شما نیز ارائه می گردد تا با پیروی از آن ها در صورت عدم قبول شدن در آزمون، برای دفعات بعد آمادگی بیشتری داشته باشید. به طور کلی امتیازات با مقیاس های زیر سنجیده می شوند:

- زیاد: به عبارت ساده دریافت نمره در این سطح به شما کمک می کند تا در بهترین دانشگاه ها حضور پیدا کنید. اگر این نمره را دریافت کنید شانس پذیرش شما در دانشگاه های سراسر دنیا به ویژه دانشگاه های خاص به طرز چشمگیری افزایش می یابد. بسیاری از دانشگاه ها این نمره را برای پذیرش دانشجو مد نظر قرار می دهند.
- متوسط: نمرات سطح متوسط به شما کمک می کنند تا به دانشگاه های خوبی راه پیدا کنید. چرا که این دسته از نمرات سطح حداقلی نیاز 100 ها دانشگاه برتر را تعیین می کند.
- کم: نمرات سطح پایین وضعیت مشخصی دارند. امتیازات پایین قطعا شما را به دانشگاه های خوب و معتبر نمی رسانند. البته شما با دریافت چنین نمراتی بازهم تحت شروطی مانند برنامه های پذیرش تقویتی و... می توانید وارد برخی دانشگاه ها شوید.

برای تست های سخنوری و نوشتن ETS چهار سطح مختلف از نمرات را در قالب عالی، خوب، متوسط و ضعیف در نظر گرفته است.

عالی: این سطح نمره به شما کمک می کند تا به راحتی به برترین دانشگاه ها دسترسی پیدا کنید. هر چه نمره شما بالاتر باشد، دسترسی تان به دانشگاه های ممتاز بیشتر خواهد شد.
خوب: نمرات در این محدوده ممکن است راه شما را برای حضور در دانشگاه های میان رده باز کند. البته بسیاری از دانشگاه های خوب نمرات این محدوده را برای برنامه های STEM در نظر گرفته اند.
متوسط: به طور کلی این سطح از نمرات صرفا می توانند شما را قبول شرطی کنند. در صورت دریافت چنین نمراتی برای حضور در دانشگاه ها ممکن است ملزم به حضور در کلاس های تقویتی یا... شوید.
ضعیف: اینکه با چنین سطح نمره ای بتوانید پذیرش دانشگاهی را دریافت کنید، بعید به نظر می رسد. هر چند برخی دانشگاه های سطح پایین ممکن است برنامه های مشروطی را برای پذیرش در این سطح ارائه کنند اما همچنان بروز چنین مواردی نادر است.

اعتبار نمرات آزمون تافل چقدر است؟

نمرات تافل تا 2 سال بعد از اعلام نتیجه معتبر هستند. اگر از نمرات یک آزمون خود راضی نیستید، می توانید باز هم در آزمون تافل شرکت کنید تا نمرات بهتری کسب کنید. به طور کلی هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون تافل وجود ندارد اما بین زمان های شرکت در آزمون می بایست یک فاصله زمانی 12 روزه وجود داشته باشد. یعنی اگر امروز آزمون تافل دارید، نمی توانید برای 12 روز دیگر هم یک روز را برای شرکت در آزمون رزرو کنید.

حداقل نمرات آزمون تافل

به طور کلی هیچ حداقل نمره ای برای آزمون تافل وجود ندارد چرا که هر دانشگاه یا موسسه ای محدوده نمره مورد نظر خودش را تعیین می کند. همینطور هیچ امتیازی به عنوان بیشترین یا برترین نمره تافل نیز وجود ندارد و باز هم به این دلیل که هر دانشگاه یا موسسه ای محدوده نمره خودش را به عنوان کمترین و بیشترین مشخص می کنند و این نمره ممکن است به صورت سالانه تغییر کند.

چطور نمرات تافل را به دانشگاه ارسال کنیم

چطور نمرات تافل را به دانشگاه ارسال کنیم؟

در زمان ثبت نام متقاضی امکان انتخاب گزینه ارسال رایگان نتایج به دانشگاه ها/موسسات را خواهد داشت. گزارشات تقریبا پس از 13 روز از انتشار رسمی از طرف ETS برای گیرندگان منتخب ارسال می گردد.

•    ارسال آنلاین: پس از دریافت نمرات خود می توانید تا دو سال آن ها را به کالج ها، موسسات یا... ارسال کنید. داوطلبانی که مایل به ارسال گزارش رایگان نیستند می توانند با پرداخت هزینه اضافی از طریق بخش های دیگر نمرات را ارسال کنند یا خودشان اقدام به ارسال برای نهاد های مربوطه نمایند. علاوه بر این ETS پکیج هایی را برای پیگیری فعالیت های شما در نظر گرفته که با خرید آن ها نه تنها از تخفیف هایی برخوردار خواهید شد، بلکه پروسه ارسال گزارشات شما به درستی و در سریع ترین زمان صورت می گیرد.
•    ارسال فکس: شما می بایست "فرم درخواست گزارش تافل iBT" را که می توانید از وب سایت ETS تهیه کنید، پر کنید. در نهایت این فرم را به مراکز مورد نظر خود می توانید از طریق فکس ارسال کنید.
•    ارسال ایمیل: برای ارسال ایمیل مشابه ارسال فکس می بایست فرم را پر کنید، اسکن نمایید و ارسال کنید.

درباره آزمون تافل بیشتر بدانید

درباره امتحان تافل بیشتر بدانید

بیشتر از 10.000 دانشگاه و دانشکده در بیش از 130 کشور جهان از جمله کشور هایی مانند آمریکا، انگلیس، استرالیا، نیوزلند، فرانسه، آلمان، کانادا و... نمرات آزمون تافل را می پذیرند. فارق از دانشگاه ها، بخش های مهاجرتی کشور های مختلف انگلیسی زبان نیز از این آزمون برای اعطای ویزا های اقامتی به مهاجران استفاده می کنند. به طور کلی هیچ حداقل و حداکثری در نمرات این آزمون وجود ندارد! با این حال هر نمره ای که کمک کند شما در وضعیت خود اعم از دانشگاه، دریافت ویزا یا... موفق شوید، نمره خوبی برای شما خواهد بود. قطعا حداقل نمرات مورد نیاز تافل از هر دانشگاه به دانشگاه دیگر از هر کشور به کشور دیگر متفاوت است. پس توصیه می کنیم قبل از هر گونه اقدامی شرایط و برنامه های مورد نظر خود را چک کنید.

شما با مراجعه به وب سایت ETS می توانید فهرست کامل 130 کشور که نمرات تافل را تایید می کنند، مشاهده نمایید.

نکات آماده سازی برای آزمون تافل

دو روش مطالعاتی مفید برای تمام داوطلبان آزمون تافل وجود دارد. هر دو روش مزایای قابل توجهی را به همراه دارند و البته هیچ کدام گزینه بهتری نیست و صرفا تکمیل کننده یکدیگر می باشند. اگر محدودیت مالی دارید، بهتر است به صورت خودآموز منابعی که در سایت ETS برای آزمون تافل عنوان شده است را مطالعه کنید و نمونه سوالات قبلی تافل را تمرین کنید اما اگر امکان هزینه کردن دارید، می توانید سراغ موسسات آموزشی و مربیگری برای تافل بروید تا در مسیر کسب نمرات برتر در این آزمون شما را همراهی کنند.

آزمون تافل به طور کلی نوعی تست است که توانایی داوطلبان را برای حضور در دانشگاه ها یا... بررسی می کند. این آزمون متشکل از چهار تست سخنوری، نوشتاری، شنیداری و خواندنی می باشد.

قبل از هر چیز شما می بایست برای شرکت در آزمون فرم های لازمه را پر کنید و ساختار آزمون تافل را درک نمایید. بد نیست بدانید سازمان ETS مجری آزمون تافل می باشد که خدمات این آزمون همراه با خدمات جانبی را ارائه می دهد.

پیشنهاد خدمات: ثبت نام سریع و کم هزینه در آزمون تافل

بورسیه های تافل

یکی از بزرگترین چالش ها برای تحصیل خارج از کشور پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی می باشد. این دسته از دلایل باعث می شود که بسیاری از متقاضیان حتی با داشتن شرایط ایده آل امکان حضور در دانشگاه های خارج از کشور را نداشته باشند. اما بورسیه های تافل از سمت دانشگاه ها و نهاد های وابسته برای داوطلبانی که نمرات قابل توجهی کسب کنند، این مسئله را تا حدودی رفع کرده است. شما در صورتی که در آزمون تافل بدرخشید، ممکن است از طرف بسیاری از دانشگاه ها برای ادامه تحصیل بورسیه دریافت کنید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد