تحصیل در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ

توسط : تیم محتوا
1,168

اگرچه لوکزامبورگ یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان است، اما محیطی جهانی و پر زرق و برق دارد و خانه بسیاری از دانشگاه‌های با رتبه برتر است. لوکزامبورگ در سال های دور، یکی از مستحکم ترین مکان های اروپا بود و تا به امروز می توانید دیوارها و قلعه های شگفت انگیز در آن را تحسین کنید. لوکزامبورگ مکانی تحت سلطه رویدادهای تاریخی و با ترکیبی جذاب از فرهنگ هلندی، آلمانی و فرانسوی، تجربه تحصیلی غنی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. به زندگی در یک موزه غول‌پیکر فکر کنید. این کشور توسط زبان‌های مختلف احاطه شده است. با تحصیل در لوکزامبورگ می توانید از این شگفتی ها لذت ببرید.

چرا تحصیل در لوکزامبورگ؟

لوکزامبورگ یکی از امن ترین کشورهای جهان است و به دلیل چندفرهنگی بودن آن، هر دانشجوی خارجی به راحتی می تواند با فضای پر جنب و جوش لوکزامبورگ سازگار شود. از جمله دلایلی که این کشور مناسب تحصیل دانشجویان بین المللی است می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

پایین بودن شهریه دانشگاه های دولتی 

در دانشگاه های لوکزامبورگ، شهریه بین 0 تا 5200 یورو در هر سال تحصیلی متغیر است (با یک یا دو برنامه تحصیلی استثناء).

پیشنهاد مطالعه:آزمون آیلتس یو کی وی آی  ukvi

 رشد و زندگی در یک محیط چندفرهنگی 

این کشور، رفتار دوستانه ای با شهروندان خارجی دارد و دارای فرهنگ عمومی بازی است. سه زبان رسمی وجود دارد - لوگزامبورگی، فرانسوی، آلمانی - و بسته به علاقه و زمان خود، می‌توانید اصول اولیه را یاد بگیرید یا در حین تحصیل و زندگی در این کشور به راحتی سطح خود را ارتقا دهید.

 جایگاه مناسب در یکی از اقتصادهای پیشرو جهان 

پس از تحصیل در لوکزامبورگ، نمی توان کسی را به خاطر ماندن و شروع شغل در اینجا سرزنش کرد. حداقل حقوق حداقل در زمان نوشتن این متن (2020) حدود 2100 یورو در ماه است.

 دیدن از ساختمان ها و بناهای تاریخی 

در اوقات فراغت خود، دانشجویان بین المللی با کاوش در چشمگیرترین سازه های محلی که برخی از آنها قرن ها قدمت دارند، بسیار سرگرم می شوند. برخی از توصیه های ما عبارتند از: قلعه ویاندن، پل آدولف، موزه ملی، قلعه بورشید، Chemin de la Corniche، Place Guillaume II و غیره.

تحصیل در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ چگونه است؟

همه دانشگاه ها دارای دانشجویان بین المللی هستند، با دانشجویان و کارکنان بسیاری از کشورهای مختلف و زمینه های زبانی. استادان متخصصان پیشرو در زمینه های خود هستند و دانش آموزان را تشویق می کنند تا مهارت های حل مسئله را توسعه دهند.

همه برنامه های تحصیل در لوکزامبورگ یک برنامه درسی به روز شده را پوشش می دهند و بسیاری از مدارک تحصیلی شامل دوره های کارآموزی یا تمرین های عملی هستند. اکثر دانشگاه ها دوره های زبان اضافی را برای حمایت از تحصیل شما و تکمیل مهارت های زبانی شما ارائه می دهند.

رشته های محبوب در لوکزامبورگ 

دانشگاه های لوکزامبورگ مدارک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا را در زمینه های موضوعی متعددی مانند پزشکی، حقوق، زبان، روانشناسی، آموزش، اقتصاد، علوم کامپیوتر یا علوم اجتماعی ارائه می دهند. در اینجا برخی از محبوب ترین گزینه های تحصیل در لوکزامبورگ آورده شده است:

•    کارشناسی ارشد در حقوق اروپا در لوکزامبورگ

•    کارشناسی ارشد در امور مالی در لوکزامبورگ

بخش بزرگی از دانشگاه‌های این کشور در شهر لوکزامبورگ، پایتخت این کشور قرار دارند. در شهر لوکزامبورگ، می‌توانید چندین مکان فرهنگی را مشاهده کنید، در رستوران‌های شیک شام بخورید و از زندگی آرام و دلنشین لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های ایرلند

در کدام دانشگاه ها در لوکزامبورگ تحصیل کنیم؟

برای تحصیل در لوکزامبورگ می توانید در موسسات علمی اختصاص یافته، مطالعات مدیریت دولتی را بگذرانید. این کشور کوچک، دارای 2 مدرسه بازرگانی و 2 دانشگاه است. برترین مراکز علمی لوکزامبورگ:

•    دانشگاه لوکزامبورگ

•    موسسه اروپایی مدیریت دولتی (EIPA)

•    دانشکده بازرگانی لوکزامبورگ

برای تحصیل در دانشگاه های این کشور، می توانید فرم درخواست را همراه مدارک به صورت آنلاین بفرستید. البته توجه کنید که مدارک را به درستی جمع آوری کنید و آنها را به زبان انگلیسی ترجمه کنید.  به عنوان مثال، مدرک لیسانس یا معادل آن در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده شرط اصلی هنگام ثبت نام برای مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاهی در لوکزامبورگ است.

قبل از ثبت نام در یک برنامه، مطمئن شوید که الزامات زبان چیست و آیا نیاز به اثبات مهارت های زبان انگلیسی دارید یا خیر. عملکرد خود را به عنوان یک دانش آموز نشان دهید و مطمئن شوید که میانگین نمرات (GPA) شما در طول تحصیل چقدر بوده است.

برای کمک به شانس خود برای تحصیل در لوکزامبورگ، حتما برای بیش از یک دانشگاه درخواست دهید! مطمئن شوید که واجد شرایط دانشگاه لوکزامبورگ هستید.

دوره های آمادگی  تحصیل در لوکزامبورگ

این نوع دوره‌ها به دانشجویان جویای مدرک کمک می‌کنند تا درست قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، تقویت آموزشی بیشتری کسب کنند. یک برنامه پیش از  M.B.A، پیش حقوق یا پیش از پزشکی. همچنین هر دوره پایه یا آمادگی دیگری که به شما امکان می دهد در برنامه تحصیلی انتخابی خود تحصیل کنید، امتحان کنید.

ضمن آنکه باید زبان انگلیسی خود را از طریق دوره آمادگی زبان انگلیسی بهبود بخشید. گاهی لازم است برای برنامه های تحصیلی در این کشور، در کلاس ها و سخنرانی ها شرکت کنید تا مهارت های زبانی خود را ثابت کنید. دوره های آمادگی نیز شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کند.

تحصیل در لوکزامبورگ

آزمون های زبان انگلیسی

بیش از 100 برنامه آموزش انگلیسی در لوکزامبورگ وجود دارد.

دانشگاه‌های لوکزامبورگ می‌خواهند مدرکی ببینند که شما مهارت‌های خوبی در زبان انگلیسی دارید، تا بتوانید به راحتی در دوره‌های آنها موفق شوید. هنگام تحصیل در لوکزامبورگ، تمامی دانشگاه ها، آزمون های رسمی انگلیسی از جمله آیلتس، تافل، C1 پیشرفته را می پذیرند.

زندگی در لوکزامبورگ

بیایید نگاهی دقیق تر به شهریه و هزینه های زندگی در لوکزامبورگ بیندازیم:

هزینه های تحصیل

تنها دو دانشگاه دولتی وجود دارد. از بین 5 دانشگاه خصوصی، دانشگاه Sacred Heart لوکزامبورگ را به عنوان نمونه انتخاب کرده‌ایم تا به شما اطلاعات کلی در مورد هزینه‌های تحصیل ارائه کنیم:

هزینه تحصیل در دانشگاه لوکزامبورگ بین 0 تا 5200 یورو در سال است. برخی از برنامه های دانشگاهی خاص، مانند کارشناسی ارشد در لجستیک و مدیریت زنجیره تامین، 24000 یورو در سال هزینه دارند. هزینه های تحصیل در دانشگاه قلب مقدس لوکزامبورگ بالاتر است. 

آنها بین 29000 تا 39000 یورو در هر برنامه تحصیلی (شامل تمام سال های تحصیلی) هستند. اکثر مدارک تحصیلی در زمینه بازرگانی و مدیریت هستند. این دو دانشگاه بین دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا تفاوتی قائل نمی شوند. هر دو شهریه یکسانی را پرداخت می کنند. با این حال، توصیه می‌کنیم برای تحصیل در لوکزامبورگ، هزینه ها را دوباره بررسی کنید زیرا شهریه هر سال تغییر می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:تفاوت میان تافل و جی آر آی در اپلای

هزینه های زندگی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ چندان ارزان نیست. بسته به نیاز و سبک زندگی خود به بودجه ای بین 700 تا 1500 یورو در ماه نیاز دارید. در اینجا میانگین هزینه های زندگی در لوکزامبورگ به شرح زیر است:

•    محل اقامت (خوابگاه دانشگاه): 350-400 یورو در ماه

•    محل اقامت (اجاره خصوصی): 600-1000 یورو در ماه

•    آب و برق ماهانه: 180-250 یورو در ماه

•    کتاب و مواد مطالعه: 400 یورو در سال

•    غذا و مواد غذایی: 300-450 یورو در ماه

•    کارت حمل و نقل عمومی: رایگان برای همه

•    غذای سه وعده برای دو نفر در یک رستوران میان رده: 70 یورو

•    1 کاپوچینو: 3.30 یورو

•    1 قرص نان: 2.35 یورو

•    1 لیتر شیر: 1.40 یورو

•    1 کیلوگرم سیب: 2.55 یورو

تحصیل در لوکزامبورگ

درباره لوکزامبورگ

لوکزامبورگ در غرب اروپا واقع شده و با بلژیک، آلمان و فرانسه هم مرز است. لوکزامبورگ تنها دوک اعظم باقی مانده در جهان است که به عنوان یک پادشاهی مشروطه سازماندهی شده است و یکی از کشورهای بنیانگذار اتحادیه اروپا است.

لوکزامبورگ به دلیل اهمیت تاریخی استحکامات آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان با اقتصاد بسیار توسعه یافته است. پررونق ترین صنایع عبارتند از: فولاد، صنایع شیمیایی و لاستیک سازی، بانکداری و خدمات مالی.

لوکزامبورگ دارای معماری مدرن همراه با قلعه های قرون وسطایی و خرابه های تاریخی است. علاوه بر این، لوکزامبورگ دارای چندین مناظر طبیعی زیبا است. در اینجا تعدادی از برترین جاذبه های لوکزامبورگ آورده شده است تا هنگام مهاجرت و تحصیل در لوکزامبورگ، آنها را بازدید کنید.:

•    قلعه لوکزامبورگ

•    The Bock and City Casements در شهر لوکزامبورگ

•    موزه تاریخ شهر لوکزامبورگ

•    موزه جدید هنر مدرن گراند دوک ژان (مودام)

•    کلیسای جامع احیای گوتیک نوتردام

•    Echternach و صومعه بندیکتین آن

•    رودخانه موزل

پیشنهاد مطالعه:تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی

حقایق جالب درباره لوکزامبورگ

•    ویکتور هوگو در لوکزامبورگ در شهری نزدیک به مرز آلمان اقامت داشت.

•    لوکزامبورگ دارای بالاترین حداقل دستمزد در اتحادیه اروپا است: حدود 2000 یورو در ماه.

•    اگرچه کشور کوچکی است، اما در حال حاضر حدود 170 ملیت مختلف در لوکزامبورگ زندگی می کنند.

•    لوکزامبورگی، یک گویش فرانکونی آلمانی عالی، زبان مادری تقریباً همه لوکزامبورگ‌ها است. با این حال، تجارت رسمی به زبان فرانسوی انجام می شود، در حالی که آلمانی اولین زبانی است که در مدرسه تدریس می شود و در رسانه ها استفاده می شود.

•    نام این کشور از لوسیلینبورهوک ("قلعه کوچک") گرفته شده است، قلعه ای که توسط زیگفرید، کنت آردن که استقلال لوکزامبورگ را به ارمغان آورد، خریداری کرد.

دانشگاه ها، کالج ها و مدارس در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ

ویزای دانشجویی برای لوکزامبورگ

شما برای تحصیل در لوکزامبورگ نیاز به ویزا خواهید داشت. می توانید پیش از هر اقدامی ابتدا راهنمایی های لازم را از موسسات مهاجرتی دریافت کنید. ضمن آنکه توصیه می شود برنامه های صدور ویزا و روند آن را بررسی کنید تا بتوانید برنامه مهاجرت تحصیل در لوکزامبورگ را آگاهانه تنظیم کنید.

ضمن آنکه بهتر است مهارت های انگلیسی خود را تقویت کنید. حتی اگر این الزام همیشه برای ویزا نباشد، به شما کمک زیادی می کند تا در طول تحصیلات دانشگاهی خود موفق شوید. همچنین باید خصوص مقررات مجوز کاری که در حین تحصیل ارائه می شود و مجوز تمام وقت در این کشور مطالعه کنید. شما می توانید در حین تحصیل در لوکزامبورگ کار کنید. 
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد