راهنمای تحصیل دکتری در کانادا

راهنمای تحصیل دکتری در کانادا

توسط : تیم محتوا
1,143

هر سال نزدیک به 7000 دانشجو به عنوان دارندگان دکترا در کانادا فارغ التحصیل می شوند. این کشور به مقصد مطلوب برای دانشجویانی که به دنبال ادامه تحصیل در مقطع دکترا در کانادا هستند تبدیل شده است. در واقع، از سال 2002، فارغ التحصیلان دکترا در کشور در بالاترین سطح خود قرار دارند. اعتبار چنین افزایشی به دانشگاه های برتر، هزینه های مقرون به صرفه و کارشناسان برجسته ای تعلق می گیرد که از سیستم آموزشی کانادا برای این مطالعه حمایت می کنند. در اینجا راهنمای تحصیل دکتری در کانادا ارائه می شود.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در کره جنوبی

چرا تحصیل در مقطع دکترا در کانادا؟

قبل از اینکه بتوانیم یادگیری الزامات دکترا در کانادا را ادامه دهیم، ابتدا بیایید درک کنیم که چرا دانشجویان بین المللی تحصیل در مقطع دکترا در کانادا را انتخاب می کنند؟

•    ایده آل برای مطالعات مبتنی بر پژوهش: کانادا رتبه 4 را در جهان برای مطالعات تحقیقات علمی کسب کرده است. از آنجایی که تحصیلات دکترا در کانادا بیشتر پژوهش محور است، این کشور مقصد ایده آلی برای ادامه این نوع تحصیل است.

•    برنامه های دکتری مورد تقاضا: دانشگاه های کانادا برای دکترا طیف وسیعی از برنامه های دکترا را ارائه می دهند. برنامه های مورد تقاضا از این لیست عبارتند از بازرگانی، مهندسی، علوم کامپیوتر، آموزش و بهداشت.

•    فناوری‌ها و امکانات مدرن: کانادا همیشه در ارتقا استانداردهای آکادمیک خود جلوتر بوده است. این کشور از فناوری مدرن برای رفع نیازهای فعلی دانشجویان بین المللی استفاده می کند. جدا از این، تمام امکانات تحقیقاتی مرتبط با دکترا، مدرن هستند.

•    خانه دانشگاه های رتبه بندی شده: در رتبه بندی ها، نزدیک به 10+ دانشگاه وجود دارد که دوره های تحصیل دکتری در کانادا را ارائه می دهند. این دانشگاه ها در رتبه بندی جهانی QS 2022 رتبه بندی شده اند. 

مروری بر دکتری در کانادا

کانادا با 28 جایزه نوبل مفتخر شده است. دلیل محکمی وجود دارد که چرا دوره های دکترا در کانادا بسیار مورد توجه قرار می گیرند. بنابراین قبل از اینکه ادامه دهیم، اجازه دهید یک مرور سریع از مطالعات دکترا در کانادا به شما ارائه دهیم.

راهنمای تحصیل دکتری در کانادا


معیارها و شرایط پذیرش برای تحصیل دکترا در کانادا

چندین دکترا در کانادا برای نیازهای دانشجویان وجود دارد. پس از بررسی این موارد، روند درخواست شما به آرامی انجام می شود. این معیارهای واجد شرایط بودن برای تمام موسسات آموزشی تحصیل دکتری در کانادا است:

•    مدرک کارشناسی ارشد

•    رونوشت های رسمی

•    نمرات معدل

•    CVرزومه

•    بیانیه تحقیق

•    نوشتن نمونه

•    توصیه نامه ها

•    نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی

1. مدرک کارشناسی ارشد

دانشجویان بین المللی هنگام درخواست برای تحصیل دکتری در کانادا باید مدرک کارشناسی ارشد را ارسال کنند. اکثر مؤسسات آموزشی امتیاز 80 درصد را انتظار دارند.

2. رونوشت های رسمی

به غیر از گواهینامه های کارشناسی ارشد، دانشجویان بین المللی باید تمام ریز نمرات رسمی مدارک تحصیلی قبلی خود مانند مدرک لیسانس و غیره را ارسال کنند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های علوم پایه در دنیا

3. نمرات معدل

ارسال نمرات معدل بر اساس دانشگاه هایی است که شما انتخاب می کنید. به عنوان مثال، در دانشگاه تورنتو نمره معدل A- را می پذیرند.

4. رزومه

اکثر دانشگاه ها ارسال رزومه را تشویق می کنند. این برای دانشجویانی که از نظر تحصیلی ضعیف هستند یا قادر به گذراندن دوره های برش دانشگاه نیستند مفید است.

5. تحقیق

ارائه یک تحقیق به کارشناسان کمک می کند تا انتخاب مورد علاقه شما را در یک پروژه جدید یا موجود درک کنند. برای تحصیل دکتری در کانادا باید تحقیق 1500 کلمه و به صورت مقاله می باشد. دانشجویان همچنین می توانند انتخاب استاد راهنما را برای کار در طول دوره تحصیل دکترا درج کنند.

6. نمونه نوشتن

یک نمونه نوشتاری به متخصصان کمک می‌ کند تا مهارت‌ های شما را در مورد چگونگی ارسال پایان‌ نامه یا مقاله پژوهشی تعیین کنند. محدودیت کلمه بر اساس انتخاب دانشگاه شما بین 5000-10000 است.

7. توصیه نامه

طبق انتخاب دانشگاه، دانشجویان باید 2-3 توصیه نامه از معلمان آموزشی قبلی خود ارسال کنند.

8. نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی

اگر هنگام تحصیل دکتری در کانادا زبان اول شما انگلیسی نیست، دانشجویان بین المللی باید یک آزمون مهارت انگلیسی را بنویسند. 

راهنمای تحصیل دکتری در کانادا

هزینه تحصیل دکترا در کانادا برای دانشجویان 

دوره های دکترا در کانادا مدت تحصیل 4 تا 6 سال است زیرا بستگی به رشته و انتخاب دانشگاه دارد. هزینه تحصیل در مقطع دکترا در کانادا به دو دسته تقسیم می شود:

متوسط شهریه

اکثر دانشگاه‌های PhD در کانادا از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهند که هزینه‌های دکترا را به صورت سالیانه یا هر ترم پرداخت کنند. متوسط پرداخت سالانه برای برنامه های دکترا 4000 دلار کانادا یا 8000 دلار کانادا در سال است. بر اساس هر ترم، هزینه های تحصیل دکتری در کانادا بین 2000 تا 8000 دلار کانادا متغیر است.

پیشنهاد مطالعه:10 سایت مفید برای دانشجویان

خرج زندگی

میانگین هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان بین المللی بر اساس ترجیحات سبک زندگی و استاندارد زندگی بین 15000 تا 20000 دلار کانادا در سال متغیر است.

بورسیه های برتر دکترا در کانادا برای دانشجویان بین المللی

در حالی که کانادا ساختار هزینه های مقرون به صرفه ای دارد، برای دانشجویان بین المللی، هزینه های دکترا در کانادا به محدوده بالاتری می رسد. خوشبختانه برای دانشجویان کم بودجه ای که به دنبال ادامه برنامه های دکترا هستند، بورسیه های تحصیل دکتری در کانادا در دسترس است.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی که تحصیلات عالی خود را به پایان رسانده است، چندین فرصت تحقیقاتی در کانادا وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. این کشور گزینه های تحقیقاتی فراوانی را برای گسترش و توسعه دانش خود در اختیار شما قرار می دهد. بسته به برنامه دکتری انتخاب شده، تکمیل این مدرک می تواند سه تا شش سال طول بکشد.

راهنمای تحصیل دکتری در کانادا

 جمع بندی

کانادا در حال تبدیل شدن به یک مقصد کاملاً محبوب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. مدرک دکترا در کانادا تحصیلات با کیفیتی را در دانشگاه های معتبر ارائه می دهد. کانادا به دلیل شهرت جهانی آن برای کیفیت در آموزش و پژوهش، یک انتخاب عالی برای تحصیل دکتری در کانادا است. یک دکتری در کانادا دنیایی از گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهد که به شما امکان می دهد با متخصصان برتر همکاری کنید و از امکانات مدرن و پیشرفته موجود در دانشگاه های کانادا بهره مند شوید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد