تفاوت میان تافل و جی آر آی در اپلای

تفاوت میان تافل و جی آر آی در اپلای

توسط : تیم محتوا
1,120


GRE  و TOEFL دو آزمون ضروری برای زمانی هستند که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، اما متعلق به کشوری غیر انگلیسی زبان هستید. در حال حاضر، حضور در هر دو آزمون برای اطمینان از پذیرش الزامی است، اما ماهیت آنها به هیچ وجه مشابه نیست. بنابراین قبل از رفتن به بهترین موسسه برای آمادگی GRE یا تافل، تفاوت این دو آزمون با یکدیگر و هدف آنها برای داشتن یک ایده روشن از آنچه برای شما مهم است را درک کنید. در اینجا به تفاوت میان TOFFL و GRE آورده شده است.

شرکت در آزمون های TOFFL و GRE

قبل از ارائه بینشی در مورد تفاوت بین این دو امتحان، اجازه دهید شما را از طریق هدف اصلی این امتحانات راهنمایی کنیم. برخلاف تافل که میزان مهارت زبان انگلیسی شما را می سنجد، GRE  آزمونی برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد است. 

کالج‌ها می‌خواهند نتایج GRE و TOEFL شما را بررسی کنند تا مطمئن شوند که می‌توانید یک برنامه درسی در سطح فارغ‌التحصیل را اجرا کنید و انگلیسی شما به اندازه کافی خوب است که در یک موسسه انگلیسی زبان از پس آن برآیید.

پیشنهاد مطالعه:راهنمای تحصیل دکتری در کانادا

 در مورد آزمون های  GRE

در بیان تفاوت میان TOFFL و GRE باید یادآور شویم که جی آر آی، یک آزمون ساختاریافته است که دانش و آمادگی متقاضی برای تحصیلات تکمیلی را ارزیابی می کند. استدلال کلامی، استدلال کمی، و نوشتن تحلیلی سه بخش اصلی GRE هستند.

علاوه بر این، شما دو مقاله برای نوشتن برای بخش تحلیلی نویسی خواهید داشت که هر کدام با محدودیت زمانی 30 دقیقه هستند. برای نوشتن تحلیلی، دامنه امتیاز از 0 تا 6 است که هر سوال دارای نیم امتیاز است. هر یک از دو بخش، استدلال کمی و استدلال تحلیلی، دارای 20 سوال در دو بخش و در مجموع 80 سوال چند گزینه ای است.

مقیاس درجه بندی برای استدلال کمی و کلامی یکسان است و دامنه امتیاز آنها 130-170 است. در GRE، نتایج سه بخش معمولاً به‌جای یک امتیاز ترکیبی، به‌طور مستقل منتشر می‌شوند.

تفاوت میان تافل و جی آر آی در اپلای

 درباره امتحانات تافل

از سویی دیگر، در خصوص تفاوت میان TOFFL و GRE باید اشاره کرد که آزمون زبان انگلیسی تافل، یک آزمون صلاحیت زبان انگلیسی است که توسط   ETS، سازمانی که آزمون‌های GRE را پایه گذاری کرده است، ابداع شده است. هنگامی که دانش آموزان بین المللی می خواهند در یک مدرسه انگلیسی زبان ثبت نام کنند، مهارت انگلیسی آنها با تافل آزمایش می شود. 

چهار بخش تافل شامل ریدینگ، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن است که مدت زمان آن 3.5 ساعت است. به عنوان بخشی از فرآیند ارزیابی، برای هر بخش نمره ای بین 0 تا 30 به شما داده می شود. پس از اضافه کردن این نتایج، نمره تافل شما بین 0-120 خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه:آزمون آیلتس یو کی وی آی  ukvi

 GRE و TOEFL چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

اگر هنوز مطمئن نیستید که در کدام آزمون شرکت کنید، در اینجا یک طرح کلی از همه تفاوت های کلیدی در زیر آورده شده است.

 سطح دشواری

در بررسی تفاوت میان TOFFL و GRE آزمون GRE به طور قابل توجهی دشوارتر از آزمون تافل در نظر گرفته می شود زیرا دارای مشکلات واژگان چالش برانگیز و درک مطلب است. بنابراین همیشه عاقلانه است که آموزش GRE آنلاین را دریافت کنید تا از استراتژی آماده سازی و برنامه درسی بهتر استفاده کنید. همچنین باعث صرفه جویی در زمان و جلوگیری از دردسر سفر به مراکز مربیگری می شود.

از طرف دیگر، اگر به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، تافل معمولا ساده تر از آزمون GRE خواهد بود. این آزمون به جای اینکه درک شما از موضوعات نوشتاری یا ریاضی را آزمایش کند، در درجه اول مهارت شما را در زبان انگلیسی ارزیابی می کند. همچنین در صورتی که دایره لغات شما ضعیف باشد، گرفتن مربیگری تافل توصیه می شود.

مقایسه آزمون های تافل و جی آر ای

 

 

GRE

TOFFLE

الگوی تست

تفاوت میان TOFFL و GRE در این است که جی آر ای شامل سه بخش است: نوشتن تحلیلی، استدلال کلامی، و استدلال کمی.

 

آزمون ها به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود.

آزمون تافل مهارت های شنیداری، صحبت کردن، نوشتن و خواندن انگلیسی شما را ارزیابی می کند. این آزمون مهارت زبان و دامنه مهارت های دانش آموز را ارزیابی می کند.

مدت زمان امتحان

مدت زمان آزمون عمومی GRE 3 ساعت و 45 دقیقه و آزمون موضوعی GRE 2 ساعت و 50 دقیقه می باشد.

آزمون تافل 3 ساعت و 30 دقیقه به طول می انجامد که شامل 10 دقیقه استراحت در طول امتحان می باشد.

هزینه تست

برای داوطلبان بین المللی، هزینه امتحان برای آزمون عمومی GRE برای دانشجویان 228 دلار آمریکا است.

 

با این حال، این هزینه متناسب با تفاوت میان TOFFL و GRE از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

هزینه درخواست برای تافل در منطقه متفاوت است. هزینه استاندارد حدود 200 دلار آمریکا است.

 

علاوه بر این، ممکن است مجبور شوید برای مواردی مانند تغییر محل امتحان یا لغو برنامه، هزینه اضافی بپردازید.

سیستم علامت گذاری

نمرات به سه طبقه بندی تقسیم می شوند: استدلال کلامی، استدلال کمی و نوشتن تحلیلی.

 

بخش استدلال کمی و کلامی بین 130 تا 170 نمره گذاری می شود.

 

از سوی دیگر، میانگین نمره برای استدلال کلامی 151 و برای استدلال کمی، 153 است.

آزمون تافل دارای چهار بخش صحبت کردن، خواندن، نوشتن و شنیدن است.

 

امتیازات هر بخش از 0 تا 30 متغیر است.

 

نمره تافل 90 تا 100 یا بیشتر برای ورود به دانشگاه های معتبر خوب در نظر گرفته می شود.

تعداد تلاش برای آزمون

دانش آموزان می توانند تا پنج بار در یک دوره 12 ماهه پیوسته یا هر 21 روز یک بار در آزمون GRE General شرکت کنند.

هیچ محدودیتی برای تعداد تلاش برای آزمون تافل وجود ندارد. با این حال، از انجام آزمایش بیش از یک بار در هر 12 روز خودداری کنید.

 

آیا باید در هر دو آزمون GRE و تافل شرکت کنید؟

با در نظر گرفتن تفاوت میان TOFFL و GRE شرایطی وجود دارد که شما باید هم GRE و هم تافل را بگذرانید زیرا هر مقطع تحصیلات تکمیلی معیارهای متفاوتی برای پذیرش دارد. همچنین، اگر زبان مادری انگلیسی نیست و برای کالج‌هایی که نیاز به نمرات GRE دارند، احتمالاً باید در هر دو امتحان شرکت کنید.

ضمن آنکه، قبل از شروع ثبت نام برای هر آزمون، باید شرایط واجد شرایط بودن هر مدرسه تحصیلات تکمیلی را که برای آن درخواست می دهید، به طور کامل بررسی کنید. این بدان دلیل است که موسسات خاصی ممکن است به نتایج یک، هر دو یا هیچ یک از امتحانات نیاز داشته باشند، زیرا هر مدرسه دارای مجموعه شرایط لازم برای پذیرش است.

تفاوت میان تافل و جی آر آی در اپلای

 شرکت در آزمون های تافل و جی آر ای

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، در هر دو آزمون تافل و GRE شرکت کنید، حتی اگر تفاوت میان TOFFL و GRE  روشن باشد. جی آر ای آمادگی متقاضیان را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ارزیابی می کند، در حالی که تافل مهارت زبان انگلیسی آنها را می سنجد. این آزمون‌ها ضروری هستند زیرا بسیاری از مؤسسات نتایج آزمون‌های GRE، TOEFL  و سایر آزمون‌ها را هنگام بررسی درخواست پذیرش ارزیابی می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های ایرلند

بنابراین، ممکن است بسته به معیارهای کالج درخواستی، نیاز به شرکت در هر دو آزمون داشته باشید. علاوه بر این، شما باید برای تعیین حداقل امتیاز مورد نیاز برای هر مدرسه تحصیلات تکمیلی که می خواهید برای آن درخواست دهید، تحقیق کنید.

با این حال، آمادگی برای چنین امتحاناتی کلید موفقیت در آنها است. بنابراین، اگر به دنبال هر گونه کمکی در خصوص شرکت در آزمون های تافل و GRE هستید، با کارشناسان پیمنت تماس بگیرید. آنها شما را برای یافتن راه حل های مناسب راهنمایی می کنند.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد