تراول کارت و مزایای استفاده از آن

تراول کارت و مزایای استفاده از آن

توسط : تیم محتوا
1,459

سفر سرگرم کننده است و ابزارهای مناسب، می توانند سفر را هیجان انگیز کنند. تراول کارت نوعی کارت اعتباری است که به طور خاص با در نظر گرفتن نیازهای یک مسافر طراحی شده است. یک کارت اعتباری معمولی به شما پاداش هایی در قالب پول نقد یا امتیاز می دهد که می تواند برای کارت های هدیه، کالاها و تخفیف ها بازخرید شود. کارت های اعتباری مسافرتی، همراه با مزایای خاص، در نوع برند و غیر هم مارک موجود است. 

تراول کارت و مزایای استفاده از آن

کارت سفر چیست؟

کارت ‌های اعتباری مسافرتی، بدون نام تجاری مزایای بالاتری در هزینه‌ های سفر و انتخاب بیشتر برای کسب امتیاز پاداش یا بازخرید ارائه می‌ دهند، زیرا شما توسط خطوط هوایی یا هتل‌های شریک محدود نمی‌شوید. این کارت‌ ها امتیاز‌هایی را ارائه می‌ دهند که می ‌توان آن‌ ها را برای رزرو سفر یا گزینه‌های مربوط به سفر بازخرید کرد. 

امتیازهای پاداش تراول کارت را می توان به عنوان پاداش ثبت نام، معمولاً پس از انجام حداقل مقدار هزینه در مدت زمان مشخص، به دست آورد. همچنین، امتیازها  برای هزینه‌ها و خرید از شرکت هواپیمایی یا هتل شریک یا برای خرید از دسته‌های خاصی از بازرگانان در دسترس است.

چگونه یک کارت انتخاب کنیم؟

برای تصمیم گیری درست، ابتدا عادات سفر خود را در نظر بگیرید. هزینه عضویت و هزینه سالانه را بررسی کنید. کارت‌ها معمولاً شامل یک عضویت و هزینه سالانه می ‌شوند. در مورد کارت های مشترک یا تخصصی تراول کارت ، این مقدار معمولاً مقدار قابل توجهی است. مطمئن شوید که هزینه کارت قبل از انتخاب آن بازیابی می شود. اگر به اندازه کافی خرج کنید، پاداش‌هایی که به دست می‌آورید هزینه‌های سالانه را ارزشمند می‌کند.

این بدان معناست که قبل از انتخاب کارت سفر، مقدار هزینه مورد نیاز یک کارت را در نظر بگیرید تا بتوانید امتیاز اضافی و بازه زمانی را که باید در آن انجام دهید، کسب کنید. همچنین باید هنگام استفاده از کارت اعتباری خود در خارج از کشور، کارمزد نشانه گذاری ارز، کارمزد تراکنش خارجی و هزینه های برداشت وجه نقد را بدانید. هزینه تراکنش خارجی بین 1.5 تا 3.5 درصد کل تراکنش است.

برداشت نقدی همچنین می تواند بین 1٪ تا 4٪، علاوه بر نرخ استاندارد برداشت وجه نقد برای تراول کارت ، هزینه داشته باشد. به همراه داشتن پول نقد یا کارت سفر که در آن هزینه‌ها در مقایسه با کارت اعتباری ساده تر است، منطقی است. در غیر این صورت، کارت سفری بدون کارمزد تراکنش خارجی را انتخاب کنید که برای تراکنش‌های خارجی به شما پاداش زیادی می‌دهد تا کارمزد تراکنش در هنگام بازخرید آن پاداش‌ها باطل شود.

پیشنهاد مطالعه:بهترین وب سایت تعمیر کامپیوتر از راه دور

مزیت های تراول کارت

شکی نیست که کارت های اعتباری مسافرتی مزایای زیادی دارند. اما قبل از درخواست، منطقی است که نیازهای سفر خود را ارزیابی کنید. اگر مسافر دائمی نیستید یا از پاداش سفر هیجان زده نیستید، به دنبال آن نباشید. از سویی دیگر، هزینه کارت های اعتباری سفر را در نظر بگیرید، آنها با هزینه های قابل توجهی همراه هستند. 

همیشه قبل از درخواست، تجزیه و تحلیل هزینه تراول کارت را انجام دهید. اگر تمایل دارید هزینه های کارت خود را به موقع بازپرداخت نکنید، از کارت اعتباری سفر خودداری کنید. در عوض، به کارت اعتباری بدون کارمزد تکیه کنید. عاقلانه از آن استفاده کرده و زمانی که مسئولیت اعتبار را بر عهده گرفتید، کارت اعتباری سفر را انتخاب کنید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که دورانی که از کارت های اعتباری به عنوان وسیله ای برای اعتبار استفاده می شد، گذشته است. کارت های اعتباری نباید به عنوان وسیله اعتبار استفاده شوند، بلکه برای راحتی و مزایا استفاده می شوند. این تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که کل سررسید خود را به موقع پرداخت کنید.

اگر در آینده سفری دارید، خبر خوبی است. طیف وسیعی از تراول کارت های مناسب وجود دارد که به شما کمک می‌کند برای مواردی مانند بلیط هواپیما، شب‌ها در هتل مورد علاقه‌تان و موارد دیگر، جوایزی کسب کنید. می توانید برای تهیه این کارت های کاربردی، از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

تراول کارت و مزایای استفاده از آن

انواع کارت اعتباری مسافرتی چیست؟

رایج‌ترین انواع کارت ‌های مسافرتی، کارت ‌های اعتباری هواپیمایی، هتل و کارت ‌های اعتباری پاداش مسافرتی هستند. شما می توانید مانند هر کارت اعتباری دیگری از آنها استفاده کنید. و همچنین می توانید جوایزی از تراول کارت کسب کنید. 

به طور کلی، می‌توانید با خریدهای روزمره پاداش‌هایی کسب کنید. به فکر لباس، بنزین و لوازم الکترونیکی باشید. می توانید آنها را برای خریدهای مربوط به سفر بازخرید کنید. حتی برخی از کارت‌ها راه‌های بیشتری برای کسب پاداش ارائه می‌کنند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که کارت های هواپیمایی، هتل و سفرهای عمومی ممکن است سناریوهای پاداش متفاوتی را ارائه دهند. برای مثال، برخی از تراول کارت ها ممکن است نرخ پاداش ثابتی را برای همه خریدها ارائه دهند. دیگران ممکن است نرخ افزایش یافته ای را برای خریدهای مرتبط با سفر ارائه دهند.

کارت های هواپیمایی

اگر بیشتر اوقات با همان ایرلاین پرواز می کنید، کارت سفر هواپیمایی ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. با کارت هواپیمایی، جوایزی برای استفاده با شرکت هواپیمایی مورد علاقه خود دریافت خواهید کرد. از آنجایی که بسیاری از خطوط هوایی بزرگ با سایر شرکت‌های هواپیمایی شراکت دارند، ممکن است با برندهای دیگر نیز جوایزی کسب کنید.

 بسته به تراول کارت ، مایل ‌های شما را می‌توان برای همه چیز از بلیط هواپیما گرفته تا هدیه‌هایی مانند چمدان‌های چک شده رایگان و سوار شدن زودهنگام استفاده کرد.

کارت های هتل

مانند کارت های هواپیمایی، کارت های هتل به وفاداری به یک هتل یا زنجیره خاص پاداش می دهند. با کارت هتل، ممکن است جوایزی برای استفاده از اتاق ‌ها کسب کنید. همچنین برای دارندگان تراول کارت ، از مزایایی مانند صبحانه رایگان، ارتقاء اتاق و خدمات دربان بهره مند شوید.

پیشنهاد مطالعه:انتقال ارز با اسکریل Skrill

کارت های اعتباری جوایز عمومی سفر

با کارت اعتباری جوایز مسافرتی، احتمالاً به یک ارائه دهنده سفر وابسته نیستید. این می تواند انتخاب های بیشتری به شما بدهد. برای مثال می‌توانید از جوایز خود در طیف وسیعی از خطوط هوایی و هتل‌ها استفاده کنید. یا برای سایر خریدهای سفر مانند اجاره ماشین، اجاره تعطیلات و بلیط قطار بهره ببرید.

این انعطاف‌پذیری در تراول کارت ، همچنین ممکن است به این معنی باشد که می‌توانید پروازها و اتاق‌های هتل را در زمانی که می‌خواهید، بدون تاریخ و سایر محدودیت‌ها رزرو کنید. آیا امکانات اضافی می‌خواهید که به راحت‌تر کردن سفر کمک کند؟ کارت‌های اعتباری جوایز عمومی سفر ممکن است آن‌ها را نیز به شما بدهند. 

برخی از آنها اعتباری را به TSA PreCheck یا Global Entry ارائه می‌کنند، برنامه‌هایی که می‌توانند به شما کمک کنند از صف‌های طولانی در امنیت فرودگاه یا گمرک صرفنظر کنید. برخی از تراول کارت ها ممکن است کارمزد تراکنش‌های خارجی را نیز صفر کنند تا به شما کمک نمایند هنگام خریدهای خارجی، در پول خود صرفه‌جویی کنند.

آیا کارت های سفر ارزشش را دارند؟

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری به آنها فکر کنید:

سبک سفر شما چیست؟ اینکه چگونه دوست دارید سفر کنید می تواند نقش مهمی در تصمیم گیری شما داشته باشد. اگر به جای یک خط هوایی، با چندین خط هوایی پرواز می کنید، کارت اعتباری جوایز مسافرتی عمومی ممکن است منطقی تر از کارت هواپیمایی باشد. یا اگر خانه‌های اجاره‌ای برای تعطیلات را به هتل‌ها ترجیح می‌دهید، ممکن است کارت اعتباری جوایز مسافرتی عمومی انتخاب بهتری نسبت به کارت هتل باشد.

در مورد هزینه های سالانه تراول کارت چه احساسی دارید؟ در حالی که برخی از کارت‌های مسافرتی هزینه سالانه دریافت نمی‌کنند، برخی از آنها این کار را انجام می‌دهند. تخمین پاداش‌هایی که در یک سال به دست می‌آورید و سنجیدن آن‌ها با هزینه سالانه ممکن است برای شما مفید باشد.

امتیاز اعتباری شما چقدر است؟ برای دریافت برخی از کارت های سفر، ممکن است نیاز به نمره اعتباری خوب یا حتی عالی داشته باشید. بررسی امتیاز اعتباری خود قبل از درخواست کارت سفر می تواند به صرفه جویی در زمان کمک کند. 

تراول کارت و مزایای استفاده از آن

راه هایی برای به حداکثر رساندن پاداش کارت سفر

مانند هر کارت اعتباری، مهم است که از تراول کارت ، به طور مسئولانه استفاده کنید. اگر این کار را انجام دهید، می تواند یک ابزار عالی در جعبه ابزار مالی شما باشد. در اینجا سه راه برای به حداکثر رساندن مزایا و جوایز کارت سفر وجود دارد:

بدانید چگونه پاداش ثبت نام خود را کسب کنید. درک جزئیات و زمان بندی پاداش ثبت نام می تواند فرصت خوبی برای شما فراهم کند. این بدان دلیل است که برخی از کارت های سفر ممکن است برای خرج کردن مبلغ مشخصی در یک دوره زمانی مشخص، پاداشی ارائه دهند.

از طیف کامل گزینه های بازخرید خود استفاده کنید. گزینه‌های شما برای بازخرید امتیازها یا مایل‌هایتان ممکن است از کارتی به کارت دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی ممکن است به شما اجازه دهند امتیاز یا مایل را برای پول نقد بازخرید کنید.

دیگران ممکن است به شما اجازه دهند مایل های خود را به برنامه های وفاداری هتل و خطوط هوایی انتقال دهید. برخی حتی گزینه‌های بازخرید جدید یا با زمان محدود اضافه کرده‌اند، مانند خدمات تحویل رستوران، بیرون‌بر. فقط به خاطر داشته باشید که بسته به گزینه بازخرید، مقدار امتیاز یا مایل شما ممکن است متفاوت باشد.

انتخاب بهترین کارت پاداش سفر 

کدام تراول کارت را انتخاب کنید؟ این بستگی به چیزی دارد که شما به دنبال آن هستید. هر کدام ترکیبی از مزایا، امتیازات ویژه و ساختار پاداش دارد. هرچه بیشتر در مورد کارت های اعتباری جوایز عمومی سفر، کارت های هواپیمایی و کارت های هتل بیاموزید، مجهزتر خواهید بود تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه:دوره های رایگان لینکدین

مزایا کارت های مسافرتی

مزیت هایی برای انتخاب کارت سفر وجود دارد:

1.    بسیاری از کارت‌ه ای سفر امتیاز یا مایل‌ها را برای هزینه‌های روزانه و همچنین خریدهای مسافرتی ارائه می‌کنند، که دریافت جوایز را آسان می‌کند، حتی اگر مکرراً پرواز نکنید.

2.    امتیازها یا مایل‌های تراول کارت اغلب می‌توانند به عنوان اعتبار صورت‌حساب بازخرید شوند یا برای صرفه‌جویی در هزینه سفرهای آینده باشد.

3.    برخی از کارت‌های سفر دارای مزایای ارزشمندی هستند، مانند دسترسی رایگان به سالن فرودگاه، ارتقاء اتاق‌های هتل، تخفیف در غذاخوری و سرگرمی و بیمه مسافرتی.

4.    کارت‌های اعتباری هتل و خطوط هوایی مشترک می‌توانند به شما کمک کنند تا شب‌ها یا پروازهای رایگان را سریع‌تر از سایر کارت‌های مسافرتی به دست آورید، زیرا هزینه‌های شما ممکن است در برنامه وفاداری هتل یا هواپیمایی نیز به عنوان پاداش در نظر گرفته شود.

5.    برخی از تراول کارت ها به شما امکان می‌دهند امتیاز یا مایل‌ها را به برنامه‌های مسافرتی با خطوط هوایی یا هتل شریک منتقل کنید و راه‌های بیشتری برای بازخرید در اختیارتان قرار می‌دهند. 

6.    علاوه بر سفر، ممکن است بتوانید امتیازها یا مایل‌ها را برای کارت‌های هدیه، کالا یا بازپرداخت نقدی بازخرید کنید.

7.    بسیاری از کارت‌های پاداش مسافرتی درجه یک، پاداش‌های مقدماتی بزرگی را به عنوان انگیزه‌ای برای ثبت‌نام ارائه می‌دهند.

8.    در حالی که یک جایزه مقدماتی به شما کمک می کند تا مایل ها یا امتیازات را به سرعت جمع آوری کنید، احتمالاً باید در سه ماه اول مبلغ مشخصی را برای دریافت تراول کارت هزینه کنید.

تراول کارت و مزایای استفاده از آن

معایب استفاده از تراول کارت

از نظر نکات منفی، در اینجا موارد اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

1.    بسیاری از تراول کارت ها، هزینه‌ای سالانه دریافت می‌کنند و کارت‌های مسافرتی پریمیوم بیش از ۵۰۰ دلار در سال است.

2.    برخی از کارت‌های سفر هزینه‌های تراکنش خارجی را دریافت می‌کنند که برای خریدهای خارج از کشور اعمال می‌شود. این کارمزد معمولاً 2 تا 3 درصد از مبلغ خرید است، بنابراین اگر قصد دارید به طور منظم از کارت خود در خارج از کشور استفاده کنید یا فقط مقدار زیادی را به صورت آنلاین از یک فروشنده خارج از کشور خریداری نمایید، ممکن است جوایز را لغو کند.

پیشنهاد مطالعه:معرفی سایت Bluehost

3.    برخی از کارت‌های سفر محدودیت‌هایی را در مورد زمان و نحوه بازخرید جوایز خود اعمال می‌کنند.

4.    استفاده از مایل‌ها یا امتیازهای تراول کارت برای هر چیزی غیر از سفر، معمولاً ارزش پاداش‌های شما را کاهش می‌دهد. این چیزی است که باید به دقت در نظر بگیرید، به خصوص اگر در کارتی با کارمزد سالانه قابل توجهی سرمایه گذاری کرده باشید.
 

برچسـب هـا : سایر ، تراول کارت
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد