دریافت پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس کانادا

دریافت پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس کانادا

توسط : تیم محتوا
1,364

آیا می دانید چگونه برای یک پیشنهاد شغلی اکسپرس اینتری امتیاز بگیرید؟ در سیستم اکسپرس اینتری کانادا، دریافت یک پیشنهاد شغلی واجد شرایط از یک کارفرمای کانادایی می‌تواند به نامزدها کمک کند تا امتیاز خود را در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) به حداکثر برسانند و دعوتنامه‌ای برای درخواست (ITA) جهت مهاجرت در قرعه‌کشی اکسپرس اینتری دریافت کنند. با این حال، همه پیشنهادات شغلی برای امتیاز CRS واجد شرایط نیستند. در این مقاله، توضیح می دهیم که چه چیزی یک پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس، شما را واجد شرایط دریافت امتیاز می کند.

پیشنهادهای شغلی با قابلیت کسب امتیاز CRS 

همه پیشنهادات شغلی امتیاز CRS را در نمایه اکسپرس اینتری شما به دست نمی آورند. برای آنکه بتوانید امتیاز مناسبی داشته باشید، باید شغلی که به شما پیشنهاد شده است، در اکسپرس اینتری دارای اعتبار باشد. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) بیان می کند که برای اینکه در اکسپرس اینتری معتبر تلقی شود، یک پیشنهاد شغلی کانادایی باید دارای شرایط ذیل باشد:

•    تمام وقت و غیر فصلی باشد.

•    حداقل برای یک سال قرارداد کاری تنظیم شود.

•    پیشنهاد شغلی بر اساس سیستم طبقه بندی مشاغل ملی  باشد.

•    ارزیابی تأثیر مثبت بر بازار کار آن را پشتیبانی کند.

اگر برای یک پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس مدعی امتیاز هستید، باید یک کپی از پیشنهاد شغلی کتبی ارائه دهید که در آن موقعیت، وظایف، حقوق و شرایط شغلی شما مشخص شده است. همچنین، باید مدرکی مبنی بر معافیت LMIA خود وارد کنید.

پیشنهاد مطالعه:13 نرم افزار رایگان تولید موسیقی برای ویندوز

ارزیابی تاثیر بازار کار  LMIA چیست؟ 

ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) به عنوان مدرکی شناخته می شود که از طریق کارفرما در کانادا تنظیم می شود. کارفرمای کانادایی باید امکان استخدام افراد خارجی را جهت تکمیل موقعیت سندی است که توسط یک کارفرمای کانادایی که مایل به استخدام یک تبعه خارجی برای پر کردن یک موقعیت شغلی آزاد است را داشته باشد.

لازم به ذکر است که تنها یک کارفرمای کانادایی این امکان را دارد تا برای این پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس و ارزیابی LMIA درخواست ارائه دهد. بنابراین کارگران خارجی به تنهایی نمی توانند درخواست دهند. یک LMIA ارزیابی می کند که آیا استخدام استعدادهای خارجی تأثیر مثبت یا منفی بر بازار کار کانادا خواهد داشت یا خیر. 

برای درخواست، کارفرمایان کانادایی باید اطلاعاتی در مورد کسب و کار خود، موقعیتی که به دنبال پر کردن آن با یک کارگر خارجی هستند و باید شامل شواهدی باشند که نشان دهنده آن باشد که برای استخدام یک شهروند کانادایی جهت پر کردن شغل مورد نظر تلاش کرده‌اند.

LMIA مثبت یا منفی در پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس

LMIA  به Employment and Social Development Canada (ESDC) ارسال می شود. ESDC همه LMIAهای ارائه شده را بررسی می کند تا مشخص کند آیا LMIA مثبت یا منفی است. LMIA مثبت به این معنی است که استخدام یک کارگر خارجی تأثیر مثبتی بر نیروی کار کانادا خواهد داشت، در حالی که LMIA منفی به این معنی است که تأثیر منفی خواهد داشت.

شما نیاز به یک پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس دارید که توسط LMIA مثبت پشتیبانی می شود تا بتوانید پیشنهاد شغلی را در نمایه اکسپرس اینتری و امتیاز CRS خود حساب کنید. استثنای این قانون، برای مشاغلی است که از LMIA معاف هستند.

دریافت پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس کانادا

پیشنهادهای شغلی معاف از  LMIA 

در موارد خاص، کارفرمایان کانادایی از الزام LMIA برای استخدام کارگران خارجی معاف هستند. سه دسته کلی از معافیت های LMIA وجود دارد:

•    معافیت ها از طریق قراردادهای تجاری بین المللی، مانند  CUSMA

•    معافیت ها از طریق توافق نامه های بین دولت فدرال کانادا و دولت های استانی

•    معافیت های ناشی از «منافع کانادا»، مانند انتقال درون شرکتی

اگر برای یک پیشنهاد شغلی معاف از LMIA در نمایه اکسپرس انتری خود امتیاز دریافت می کنید، در صورت دعوت به درخواست برای اقامت دائم، باید ثابت کنید که این پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس با معیارهای معافیت مطابقت دارد.

پیشنهاد مطالعه:کیف پول سخت افزاری کول ولت CoolWallet

چه زمانی یک پیشنهاد شغلی برای اکسپرس اینتری معتبر نیست؟

به گفته دولت کانادا، در لیست کارفرمایان غیر واجد شرایط باشد یا LMIA  مثبت دریافت نکند یا از LMIA معاف نباشد، نمی توانید برای یک پیشنهاد شغلی امتیاز بگیرید.

دریافت پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس کانادا

نامه پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟

نامه پیشنهاد شغلی کانادا سندی است که جزئیات شغل شما را توضیح می دهد. به عنوان یک کارگر خارجی موقت، این نامه پیشنهاد شغلی را از کارفرمای کانادایی خود دریافت می کنید. نامه پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس کانادا جزییات کمتری نسبت به قرارداد دارد. شامل اطلاعاتی مانند:

•    حقوق و کسورات شما

•    وظایف شغلی شما

•    شرایط شغلی شما، مانند ساعات کار

اگر با درخواست مجوز کار به LMIA نیاز دارید، باید یک کپی از پیشنهاد شغلی کانادا خود را در برنامه قرار دهید. به خاطر داشته باشید، پیشنهاد استخدام با نامه پیشنهاد شغلی یکسان نیست. اگر کارفرما برای استخدام شما نیازی به LMIA نداشته باشد، پیشنهاد استخدام همان چیزی است که کارفرمای شما به پورتال کارفرما ارسال می کند.

چند امتیاز CRS برای یک پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس نیاز است؟

در اکسپرس اینتری، تعداد امتیازهای CRS که برای یک پیشنهاد شغلی کانادایی دریافت می‌کنید به کد NOC موقعیت پیشنهادی بستگی دارد. بسته به دسته TEER موقعیت خود می توانید 50 یا 200 امتیاز دریافت کنید، اما تنها به پست های مدیریتی بالاتر بیشترین میزان 200 امتیاز تعلق می گیرد.

نحوه محاسبه امتیازات CRS خود 

دریافت یک پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس معتبر تنها یکی از راه‌های افزایش امتیاز CRS و دعوت شدن در قرعه‌کشی اکسپرس اینتری است. راه‌های ممکن دیگری نیز وجود دارد. بهترین راه برای کشف بهبودهای احتمالی CRS برای وضعیت شما این است که ماشین حساب Moving2Canada CRS را تکمیل کنید و با سناریوهای مختلف امتحان کنید تا تأثیر آنها را بر امتیاز کل ببینید. 

پیشنهاد مطالعه:کسب درآمد ارزی از Tumblr

روش دریافت پیشنهاد شغلی کانادایی برای اکسپرس اینتری 

راه های زیادی برای جستجوی پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس وجود دارد. اما، قبل از شروع کاریابی خود، باید مطمئن شوید که برای فرآیند درخواست شغل کانادا آماده هستید. شما این امکان را دارید تا با دنبال کردن مراحل ساده ذیل، برای یافتن پیشنهاد کار مناسب در کانادا اقدام کنید:

مرحله اول: رزومه خود را مطابق با استانداردهای مشخص شده کانادا آماده کنید

کارفرمایان کانادایی انتظار دارند یک فرمت خاص برای رزومه ارائه شود. این احتمال وجود دارد که قالب این رزومه با کشور شما متفاوت باشد. 

مرحله دوم: نامه ای برای درخواست کار به کارفرمایان کانادایی بنویسید

اکثر کارفرمایان در کانادا از متقاضیان کار انتظار دارند که یک نامه پوششی همراه با درخواست اولیه خود داشته باشند. اگر نامه پوششی اضافه نکنید یا از قالب استفاده کنید، ممکن است هنگام پیگیری پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس متضرر شوید. 

مرحله سوم: از LinkedIn به نفع خود بهره ببرید

لینکدین، سایت شبکه اجتماعی برای افراد حرفه ای، توسط بسیاری از کارفرمایان برای پر کردن موقعیت های شغلی باز استفاده می شود. نکات ما را در مورد چگونگی اطمینان از اینکه لینکدین برای شما کار می کند، بررسی کنید.

مرحله چهارم: برای مشاغل مناسب درخواست دهید

برای یافتن موقعیت هایی که متناسب با تجربه شما هستند و ایجاد یک برنامه کاربردی برجسته وقت بگذارید. برای یافتن پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس، پیشنهاد می کنیم با بررسی Canada Jobs شروع کنید.  پس از ایجاد یک نمایه واجد شرایط اکسپرس اینتری، یک کد اعتبار سنجی جستجوگر کار دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد پروفایل خود را در بانک کار کانادا ثبت کنید.

Job Bank Canada  یکی از منابع بانک شغلی پیشرو در کانادا است که ماهانه بیش از 84000 شغل را تبلیغ می کند و اطلاعات کلیدی بازار کار در کانادا را برای افزایش توانایی دریافت پیشنهاد شغلی کانادایی ارائه می دهد. مزیت اضافی داشتن یک نمایه فعال  Job Bank Canada، قابلیت تطبیق کارفرمایان برای مشاهده نمایه شما است که رزومه شما را در معرض دید بیشتری قرار می دهد.

همچنین، بسیاری از مشاغل کانادایی با استفاده از آگهی های شغلی و رسانه های اجتماعی مانند Indeed، LinkedIn و Ziprecruiter تبلیغ می شوند. همچنین می‌توانید برای یافتن پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس، بانک کار کانادا را به عنوان منابعی که برای تازه‌واردان مناسب است بررسی کنید، مانند:

•    بانک کار کانادا برای نامزدهای خارجی از خارج از کانادا

•    بانک کار کانادا برای تازه واردان به کانادا

•    بانک کار کانادایی برای کارگران خارجی موقت

دریافت پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس کانادا

جستجوی کار در کانادا

لطفاً هنگام جستجوی کار در کانادا از کلاهبرداری آگاه باشید. موارد زیادی وجود داشته است که مهاجران امیدوار، توسط شرکت های جعلی که پیشنهادهای شغلی تقلبی را برای مهاجرت به کانادا گسترش می دهند، کلاهبرداری می شوند.

یک کارفرمای قانونی هرگز از شما درخواست پرداخت برای پیشنهاد کار نمی کند و نمی تواند به طور قانونی از شما بخواهد که هزینه های مهاجرت مربوط به پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس خود را بپردازید. اگر در مورد مشروعیت یک پیشنهاد شغلی نگران هستید، لطفا با یک کارشناس مهاجرت مشورت کنید.

چگونه دریابیم پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا واقعی است؟

ممکن است شنیده باشید که برخی از افراد و سازمان‌ها، پیشنهادهای شغلی «جعلی» را به متقاضیان مهاجرت کانادایی ارائه می‌کنند که معمولاً با پرداخت هزینه همراه است. برخی دیگر از گزینه های دیگر وجود دارند که باید شما را به این فکر بیاندازند که آیا پیشنهاد شغلی قانونی است یا خیر. برای یافتن یک پیشنهاد شغلی از اینتری اکسپرس، قبل از هر اقدامی با کارشناسان 20پیمنت مشورت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد