بهترین دانشگاه های چین

بهترین دانشگاه های چین

توسط : تیم محتوا
1,496

دستورالعمل هایی از جمله پروژه 211، پروژه 985 و طرح دانشگاه درجه یک دوگانه که هدف آنها بهبود استانداردهای 100 و 40 دانشگاه برتر چین است، همراه با سرمایه گذاری عظیم ملی، شهرت آموزشی چین را در سال های اخیر افزایش داده است. در اینجا به بررسی بهترین دانشگاه های چین پرداخته و جایگاه آن ها را در رنکینگ جهانی آورده ایم.

بهترین دانشگاه های چین

تحصیل در کشور چین

چین که تقریباً 20 درصد از مردم روی زمین، در آن زندگی می کنند، یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال توسعه را دارد. از آشپزی گرفته تا فرهنگ، چین تجربه منحصر به فردی را ارائه می دهد. این کشور بزرگ دارای برخی از متنوع ترین و زیباترین مناظر روی کره زمین است، از کوه های رنگین کمان در پارک ملی Zhangye Danxia گرفته تا دهکده های ماهیگیری ساحلی و شهرهای وسیعی که همچنان در حال گسترش هستند.

با افزایش روزافزون تعداد دانشگاه‌ها، چین ممکن است در انتخاب مکان‌های تحصیلی سخت به نظر برسد. با این حال، ابتکارات دولت، بهترین دانشگاه های چین را در سیستمی مشابه گروه راسل بریتانیا و لیگ آیوی در ایالات متحده دسته‌بندی کرده است.

پروژه 211 که در سال 1995 تأسیس شد، برای ارتقاء استانداردهای تحقیقاتی دانشگاه های برتر چین طراحی شد. موسساتی که به استاندارد معینی می رسند، با افزایش قابل توجه بودجه پاداش دریافت می کنند. 112 موسسه آموزش عالی مرتبط با پروژه 211 وجود داشته است.

پروژه 985 سه سال بعد تأسیس شد و از استراتژی مشابهی استفاده می‌کند، اگرچه تنها 39 دانشگاه در نتیجه این پروژه حمایت مالی دریافت کرده‌اند و در سال 2011 اعلام شد که هیچ دانشگاه جدیدی به این گروه انحصاری عضویت نخواهد داشت.

منتخب ترین گروه، لیگ  C9در بهترین دانشگاه های چین است، گروهی از 9 دانشگاه نخبه برتر کشور که بین آنها 10 درصد از بودجه تحقیقاتی ملی چین را دریافت می کنند. جدیدترین ابتکار طرح دانشگاه درجه یک است که هدف آن توسعه گروهی از دانشگاه‌های نخبه چینی و بخش‌های دانشگاهی منفرد به موسسات و رشته‌های کلاس جهانی تا پایان سال 2050 است. 

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های دانمارک

دانشگاه های برتر چین

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ است که در شانگهای چین واقع شده است. این دانشگاه دارای 31 دانشکده، 31 موسسه تحقیقاتی، 13 بیمارستان وابسته، دو پژوهشکده پزشکی وابسته، 20 واحد مستقیماً وابسته و پنج شرکت وابسته مستقیم است.

موضوعاتی که در این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه های چین تدریس می شود شامل مهندسی مکانیک، فیزیک، نجوم، علوم انسانی، رسانه و طراحی، امور بین الملل و عمومی و پزشکی و غیره است. اتحادیه بین المللی دانشجویان دانشگاه میزبان مجموعه ای از رویدادها، پروژه های داوطلبانه و فعالیت ها برای کمک به دانشجویان بین المللی با یکدیگر و جامعه می باشد.

بهترین دانشگاه های چین

دانشگاه ژجیانگ

دانشگاه ژجیانگ که در سال 1897 تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین و منتخب ترین دانشگاه های چین است. تحقیقات در دانشگاه 12 رشته دانشگاهی را شامل می شود که کشاورزی، هنر، اقتصاد، آموزش، مهندسی، تاریخ، حقوق، ادبیات، مدیریت، پزشکی، علوم طبیعی و فلسفه را می توان نام برد

در این جا به عنوان بهترین دانشگاه های چین ، تعدادی از مراکز تحقیقاتی شامل شش مرکز تحقیقات ملی مهندسی، سه مرکز تحقیقاتی کلیدی ملی علوم انسانی و علوم اجتماعی و 13 آکادمی مطالعات مستقل در محوطه دانشگاه قرار دارند. این دانشگاه با بیش از 140 دانشگاه در 30 کشور در سراسر جهان از جمله امپریال کالج لندن، دانشگاه پرینستون و دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شامپین شراکت استراتژیک دارد.

دانشگاه فودان

دانشگاه فودان شامل چهار پردیس در مرکز شهر شانگهای است که شامل Handan، Fenglin، Zhangjiang و Jiangwan می شود. این دانشگاه رویکرد هنرهای آزاد را برای تدریس در نظر می گیرد و تعدادی از دروس آن به زبان انگلیسی تدریس می شود.

بین ‌المللی ‌سازی بهترین دانشگاه های چین ، همچنین اولویت بالایی در مؤسسه با ارتباطات جهانی و برنامه‌های تبادل در تقریباً 200 دانشگاه خارج از کشور از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه تورنتو، دانشگاه سیدنی، KU Leuven، دانشگاه منچستر و Sciences Po است.

همچنین دانشجویان تشویق می‌ شوند که به مبادلات بین ‌المللی بپردازند و حدود 40 درصد آن را انتخاب کرده‌اند. این دانشگاه بسیار گزینشی است و کمتر از 0.2 درصد از شرکت کنندگان در آزمون ورودی کالج ملی (gao kao) پذیرفته شده اند.

دانشگاه پکن

دانشگاه پکن یکی از اعضای لیگ C9 است که مشابه گروه آیوی لیگ در ایالات متحده است و به طور کلی یکی از بالاترین رتبه در چین است. این اولین دانشگاه ملی مدرن در چین بود و از زمان تأسیس آن در سال 1898، به عنوان یک موسسه آموزشی پیشرو شهرت داشته است.

این موسسه که از بهترین دانشگاه های چین است، به خاطر پردیس های خود در منطقه هایدیان در شمال غربی پکن مشهور است. این مرکز آموزشی برخی از برجسته ترین باغ ها و معماری سنتی پایتخت است. دروازه های متعددی به محوطه دانشگاه منتهی می شوند که دروازه غربی به خاطر نقاشی های دیواری روی سقف آن مشهورترین آنهاست.

این دانشگاه برنامه های تحصیلی مشترکی را با دانشگاه کرنل، دانشگاه ییل، دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن، دانشکده امور بین الملل پاریس، دانشگاه Waseda، دانشگاه ملی سئول و دانشگاه توکیو برای تشویق تبادلات بین المللی دانشجویان ایجاد کرده است.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران

دانشگاه Tsinghua

دانشگاه Tsinghua در منطقه Haidian در شمال غربی پکن واقع شده است. در سال 1911 تاسیس شد. 20 مدرسه و 54 دپارتمان آن رشته های هنر، اقتصاد، آموزش، مهندسی، تاریخ، مدیریت، پزشکی، حقوق، ادبیات، فلسفه و علوم را پوشش می دهد.

این که از بهترین دانشگاه های چین می باشد، بسیاری از معماری سنتی خود را حفظ کرده است، در کنار ساختمان های بسیاری که به سبک غربی ساخته شده اند، که منعکس کننده نفوذ تاریخی آمریکا در محوطه دانشگاه است. از نظر زندگی خارج از تحصیل، این دانشگاه دارای بیش از 110 انجمن دانشجویی است که علم و فناوری، ورزش، هنر و رفاه عمومی را پوشش می دهد.

بسیاری از افراد موفق در سیاست، دانشگاه و صنعت از دانشگاه Tsinghua فارغ التحصیل شده اند، از جمله دو برنده جایزه نوبل، فیزیکدانان سونگ-دائو لی و چن نینگ یانگ را شامل می شود.

رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS

اگر می خواهید در چین تحصیل کنید، ابتدا باید ایده ای از بهترین دانشگاه های چین داشته باشید. بیش از 2500 دانشگاه در چین وجود دارد و نزدیک به 500 نفر از آنها دانشجوی خارجی می پذیرند. به هر حال، باید توجه داشته باشید که سیستم دانشگاهی در چین شامل چندین نوع دانشگاه است که عبارتند از دانشگاه های دولتی چین، دانشگاه های خصوصی در چین که همه این دانشگاه ها در چین، صدها تخصص تحصیلی را در همه زمینه ها ارائه می دهند.

علاوه بر این، بهترین دانشگاه های چین ، جزو بهترین دانشگاه های آسیا محسوب می شوند. از همین روست که چندین هزار دانشجوی خارجی چین را برای تحصیلات عالی خود انتخاب می کنند. در واقع، هر سال، چندین دانشگاه چینی را پیدا می کنید که در سایت های رتبه بندی دانشگاه ها ظاهر می شوند. 

بنابراین، قصد داریم از  رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS استفاده کنیم. در واقع، رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS یک رتبه بندی سالانه دانشگاه ها است که توسط Quacquarelli Symonds منتشر می شود. از سوی دیگر، رتبه بندی دانشگاه های برتر چین به طور کلی شامل دانشگاه های دولتی چین می شود.

بهتر است برای انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر خود ایده ای در مورد بهترین دانشگاه های چین داشته باشید. در غیر این صورت رتبه بندی این دانشگاه ها بر اساس رتبه ملی و بین المللی آنها می باشد. بنابراین، در هر یک از این دانشگاه های چینی ارائه شده، اطلاعاتی در خصوص رتبه دانشگاه در چین، رتبه دانشگاه در جهان، منطقه ای که دانشگاه در آن واقع شده است و در نهایت سایت رسمی دانشگاه را خواهید یافت. 

بهترین دانشگاه های چین

10 دانشگاه برتر چین در سال 2023 بر اساس QS

در این قسمت با 10 دانشگاه برتر چین در سال 2023 بر اساس رتبه بندی QS آشنا می شوید که عبارتند از، دانشگاه پکن، دانشگاه Tsinghua، دانشگاه فودان، دانشگاه ژجیانگ، دانشگاه جیائو تونگ شانگهای، دانشگاه علم و صنعت چین، دانشگاه نانجینگ، دانشگاه ووهان، دانشگاه تونگجی و موسسه فناوری هاربین که دارای رتبه بندی های جهانی قابل توجهی هستند. شما می توانید برای تحصیل در بهترین دانشگاه های چین ، از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

1. دانشگاه پکن

رتبه در چین: 1

رتبه جهانی: 12

شهر: پکن

وب سایت رسمی: https://english.pku.edu.cn/

2. دانشگاه Tsinghua

رتبه در چین: 2

رتبه جهانی: 14

شهر: پکن

وب سایت رسمی: https://www.tsinghua.edu.cn/en/index.htm

3. دانشگاه فودان

رتبه در چین: 3

رتبه جهانی: 34

شهر: شانگهای

پیشنهاد مطالعه:چاپ مقاله در ScienceDirect

وب سایت رسمی: https://www.fudan.edu.cn/en/

4. دانشگاه ژجیانگ

رتبه در چین: 4

رتبه جهانی: 42

شهر: هانگژو

وب سایت رسمی: https://www.zju.edu.cn/english/

5. دانشگاه جیائو تونگ شانگهای

رتبه در چین: 5

رتبه جهانی: 46

شهر: شانگهای

وب سایت رسمی: https://en.sjtu.edu.cn/

6. دانشگاه علم و صنعت چین

رتبه در چین: 6

رتبه جهانی: 94

شهر: هفی

وب سایت رسمی: https://en.ustc.edu.cn/

7. دانشگاه نانجینگ

رتبه در چین: 7

رتبه جهانی: 133

شهر: نانجینگ

وب سایت رسمی: https://www.nju.edu.cn/en/main.psp

8. دانشگاه ووهان

رتبه در چین: 8

رتبه جهانی: 194

شهر: ووهان

وب سایت رسمی: https://en.whu.edu.cn/

9. دانشگاه تونگجی

رتبه در چین: 9

رتبه جهانی: 212

شهر: شانگهای

وب سایت رسمی: https://en.tongji.edu.cn/

10. موسسه فناوری هاربین

رتبه در چین: 10

رتبه جهانی: 217

شهر: هاربین

وب سایت رسمی: http://en.hit.edu.cn/

بهترین دانشگاه های چین

انتخاب دانشگاه برتر چین

دراینجا بهترین دانشگاه های چین را بر اساس آخرین رتبه بندی QS در سال 2023 برای شما مشخص کرده ایم. در واقع، با توجه به این رتبه بندی، می توانید متوجه شوید که 6 دانشگاه اول در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. علاوه بر این، تمام دانشگاه های چین در این لیست در 250 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

این رتبه بندی از دانشگاه های برتر چین ،تنها می تواند کیفیت آموزش عالی در چین را توجیه کند. بنابراین، برای هر گونه درخواست اطلاعات بیشتر با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید. همچنین، باید توجه داشته باشید که دانشگاه های چین به طور کلی در هنگام درخواست ثبت نام به چندین مدرک نیاز دارند.

این مدارک شامل دو سند مهم رزومه و نامه شما هستند. برای کمک به شما در تهیه CV و Cover Letter، کارشناسان 20پیمنت شما را یاری می کنند. همچنین می توانید در خصوص گذراندن زندگی دانشجویی در چین و هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور، اطلاعات کافی را از 20پیمنت کسب نمایید. در این خصوص با کارشناسان تماس بگیرید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد