بهترین دانشگاه های آسیا

بهترین دانشگاه های آسیا

توسط : تیم محتوا
1,443

بهترین دانشگاه های آسیا که در اینجا لیست شده است، بر اساس موقعیت هایشان در رتبه بندی کلی بهترین دانشگاه های جهانی رتبه بندی شده اند. موسسات متناسب با رتبه بندی جهانی، عملکردهای تحقیقاتی و اعضای جامعه دانشگاهی خود در مقایسه با جایگاه جهانی و منطقه ای، ارزیابی شده اند. 

دانشگاه Tsinghua

دانشگاه Tsinghua، واقع در شمال غربی پکن چین، یک موسسه دولتی است که ریشه های آن به سال 1911 باز می گردد. آموزش در این دانشگاه، به زبان چینی می باشد، این در حالی است که برای تحصیلات تکمیلی، آموزش به زبان انگلیسی نیز برگزار می شود. به عنوان مثال، این دانشگاه دارای برنامه های کارشناسی ارشد انگلیسی در زمینه سیاست چین، سیاست خارجی و روابط بین الملل است. 

مهندسی مکانیک و روزنامه نگاری تجاری جهانی، در میان دیگر رشته ها دارای محبوبیت بالایی است. هزینه های تحصیل در بهترین دانشگاه های آسیا ، بر اساس برنامه تحصیلی و زبان آموزشی متفاوت می باشد. دانشجویان بین المللی این دانشگاه از بیش از 100 کشور جهان می آیند که بیشتر آنها از آسیا هستند.

 در سال اخیر، 41 درصد از دانشجویان غیر چینی دانشگاه در مقطع کارشناسی، 29 درصد در مقطع کارشناسی ارشد، 9 درصد دانشجوی دکترا و بقیه در برنامه های کوتاه مدت شرکت می کردند. مسکن دانشگاه Tsinghua برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است.

این دانشگاه شامل مدارس و بخش‌های متعددی است که برنامه‌هایی را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهند. از آن جمله می توان به علوم، مهندسی، ادبیات، هنر، تاریخ، فلسفه، اقتصاد، مدیریت، حقوق، آموزش و پزشکی اشاره کرد. در مجموع، بیش از 70 برنامه تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه Tsinghua و همچنین بسیاری از برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد. 

این دانشگاه، به عنوان بهترین دانشگاه های آسیا ، بیش از 300 موسسه تحقیقاتی دارد. از جمله آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه می‌توان به آزمایشگاه ملی علوم و فناوری اطلاعات Tsinghua، آزمایشگاه کلید دولتی فناوری و ابزار اندازه‌گیری دقیق و آزمایشگاه ملی مهندسی تلویزیون دیجیتال اشاره کرد. دانش آموزان در Tsinghua حدود 200 گروه دانشجویی دارند که می توانند در آن شرکت کنند.

بهترین دانشگاه های آسیا

رتبه بندی دانشگاه ملی سنگاپور

دانشگاه ملی سنگاپور در رتبه 29 در بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد. 

رتبه بندی دانشگاه فنی نانیانگ

دانشگاه فناوری نانیانگ در رتبه 33 در بهترین دانشگاه های جهانی بوده و در لیست بهترین دانشگاه های آسیا قرار دارد. مراکز آموزشی، مطابق با عملکردی که دارند و بر اساس شاخص های بالایی پذیرفته شده و رتبه بندی می شوند. 

رتبه بندی دانشگاه ملک عبدالعزیز

دانشگاه ملک عبدالعزیز در رتبه 44 در بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد. از سیزده شاخص برای محاسبه رتبه کلی بهترین دانشگاه های جهانی دانشگاه ملک عبدالعزیز استفاده شد. 

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های چین

دانشگاه پکن

دانشگاه پکن به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های آسیا و یک مؤسسه دولتی است که در سال 1898 تأسیس شد، اگرچه تا سال 1912 با نام فعلی اش شناخته نمی شد. پردیس اصلی دانشگاه، معروف به یان یوان، در منطقه هایدیان در حومه غربی پکن، پایتخت چین واقع شده است. مسکن، جهت دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است. 

هزینه های تحصیل برای اتباع غیر چینی بالاتر است و بر اساس رشته تحصیلی متفاوت می باشد و دروس علمی هزینه بیشتری دارند. تقویم تحصیلی دانشگاه بر اساس ترم است و دانشجویان معمولاً چهار سال برای برنامه‌های کارشناسی، دو تا سه سال برای برنامه‌های کارشناسی ارشد و چهار سال برای دوره‌های دکترا تحصیل می‌کنند.

PKU، همانطور که گاهی اوقات این دانشگاه نامیده می شود، دارای دپارتمان های آکادمیک متمرکز بر رشته های مختلف علوم انسانی، اجتماعی و علوم است. زبان آموزشی برای دانشجویان کارشناسی، چینی است و برنامه های تحصیلات تکمیلی به دو زبان چینی یا انگلیسی تدریس می شود. این یکی از بهترین دانشگاه های آسیا محسوب می شود.

در سال 2000، دانشگاه پزشکی پکن به PKU ادغام شد و به مرکز علوم بهداشت دانشگاه پکن تغییر نام داد، که اکنون محل برنامه‌های پزشکی PKU از جمله داروسازی و پرستاری است. این دانشگاه دارای آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی متعددی است، مانند آزمایشگاه کلیدی دولتی فیزیک و فناوری هسته‌ای، آزمایشگاه ملی پکن برای علوم مولکولی و آزمایشگاه کلیدی دولتی شیمی و کاربرد مواد کمیاب زمین.

PKU برنامه های مشارکتی آکادمیک و تبادلی را با موسسات در سراسر جهان ایجاد کرده است. یکی از این همکاری ها یک برنامه کارشناسی ارشد در امور بین الملل است که به طور مشترک با دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن در بریتانیا سازماندهی شده است.

بهترین دانشگاه های آسیا

رتبه بندی دانشگاه هنگ کنگ

دانشگاه هنگ کنگ در رتبه 76 بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد و از بهترین دانشگاه های آسیا می باشد.

دانشگاه توکیو

دانشگاه توکیو، همچنین به عنوان UTokyo یا Todai شناخته می شود، یک دانشگاه ملی ژاپن است که در سال 1877 تاسیس شد. این دانشگاه دارای سه پردیس اصلی - پردیس Hongo، Komaba و Kashiwa - و امکانات اضافی است که در سایر نقاط ژاپن واقع شده اند. 

این دانشگاه به دو بیمارستان وابسته است که شامل بیمارستان دانشگاه و بیمارستان انستیتو علوم پزشکی می باشد. در یک سال اخیر، تقریباً نیمی از دانشجویان در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل بودند. هزینه های شهریه برای دانشجویان داخلی و خارجی یکسان است و تعدادی مسکن دانشجویی در دسترس است.

 UTokyo به عنوان بهترین دانشگاه های آسیا ، دارای 10 بخش اصلی دانشگاهی برای تحصیل در مقطع کارشناسی است که کشاورزی، هنر و علوم، اقتصاد، آموزش، مهندسی، حقوق، نامه، پزشکی، علوم دارویی و علوم را در بر می گیرد. دانشجویان دوره های کارشناسی در دو سال اول تحصیل خود دوره های هنرهای آزاد را می گذرانند و در دو سال آخر به تخصص می رسند. 

از 15 مدرسه تحصیلات تکمیلی دانشگاه، 10 مدرسه با بخش های کارشناسی مربوطه مرتبط هستند. پنج مدرسه تحصیلات تکمیلی دیگر بر علوم مرزی، علوم و فناوری اطلاعات، مطالعات اطلاعات میان رشته ای، علوم ریاضی و سیاست عمومی تمرکز دارند. 

تقویم آموزشی دانشگاه دارای چهار ترم است. زبان اصلی آموزش ژاپنی است، اما تعداد کمی از برنامه های کارشناسی و حتی بیشتر برنامه های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. پیشنهادات فارغ التحصیلی که به زبان انگلیسی تدریس می شود شامل یک برنامه بین المللی در اقتصاد و همچنین یک برنامه در معماری و طراحی شهری است. این یکی از بهترین دانشگاه های آسیا می باشد. 

مراکز تحقیقاتی UTokyo و مؤسسات وابسته شامل مؤسسه تحقیقات جو و اقیانوس، مؤسسه مطالعات پیشرفته در آسیا و مرکز علوم اطلاعات فضایی هستند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران

رتبه بندی دانشگاه چینی هنگ کنگ

دانشگاه چینی هنگ کنگ در رتبه ۸۲ در بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد. 

رتبه بندی دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله

دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله به عنوان بهترین دانشگاه های آسیا در رتبه 97 بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد.  

رتبه بندی دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ

دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ در رتبه 105 در بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد. 

رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای در رتبه 105 در بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد که از بهترین دانشگاه های آسیا نیز محسوب می شود.

بهترین دانشگاه های آسیا

دانشگاه علم و صنعت چین، CAS

دانشگاه علم و صنعت چین در سال 1958 به عنوان یک دانشگاه دولتی و آکادمی علوم، تاسیس شد. USTC، همانطور که گاهی اوقات این دانشگاه نامیده می شود، در هفی، مرکز استان آنهویی چین واقع شده است و دارای پنج پردیس در داخل شهر است. 

آنها نسبتا نزدیک به یکدیگر قرار دارند. حدود 1.5 درصد از دانشجویان خارج از کشور هستند. بسیاری از دانشجویان بین المللی دانشگاه از یکی از سه منبع حمایت مالی دریافت می کنند که بورس تحصیلی USTC، بورسیه تحصیلی دولت چین یا بورسیه ای که آکادمی علوم چین و آکادمی علوم جهانی ارائه می دهند. 

در این مرکز، به عنوان بهترین دانشگاه های آسیا ،هر سه نوع کمک هزینه شهریه را پوشش می‌دهند و برای سایر هزینه‌های مربوط به تحصیل کمک هزینه می‌دهند. مسکن دانشگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است. USTC بیش از دوازده مدرسه دارد که بسیاری از آنها به علوم اختصاص دارند، اما این دانشگاه همچنین دارای بخش‌های آکادمیک متمرکز بر موضوعاتی مانند امور عمومی و تجارت است. 

علاوه بر این، مدرسه USTC of Gifted Young برای دانش آموزان پیشرفته آموزش ارائه می دهد. این دانشگاه، دارای برنامه های تحصیلی ترمی است. زبان اصلی آموزش چینی است، اگرچه برخی از برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا نیز به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

بیش از 70 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی در برنامه تحقیقاتی USTC برای دانشجویان کارشناسی شرکت می کنند که در آزمایشگاه های دانشگاه و موسسات تحقیقاتی آکادمی علوم چین برگزار می شود. از جمله آزمایشگاه‌های تحقیقاتی که USTC اداره می‌کند، می‌توان به آزمایشگاه ملی تشعشع سنکروترون، آزمایشگاه ملی علوم فیزیکی هفی در مقیاس میکرو و آزمایشگاه کلید ایالتی علوم آتش‌نشانی در بهترین دانشگاه های آسیا اشاره کرد.

رتبه بندی موسسه علوم وایزمن

موسسه علوم وایزمن در رتبه 122 بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد. 

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های دانمارک

دانشگاه ژجیانگ

دانشگاه ژجیانگ یک موسسه دولتی است که ریشه آن به سال 1897 باز می گردد. این دانشگاه در هانگژو، مرکز استان ژجیانگ چین، در حدود 110 مایلی جنوب غربی شانگهای واقع شده است. بیش از 47000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند و حدود نیمی از آنها در مقطع کارشناسی هستند. 

دانشگاه ژجیانگ به عنوان بهترین دانشگاه های آسیا شامل هفت پردیس است: پردیس اصلی، زیجینگانگ، و پردیس‌های یوچوان، شیکسی، هواجیاچی، ژیجیانگ، ژوشان و هاینینگ. هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بالاتر است و بر اساس رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. 

این دانشگاه برنامه هایی را در رشته های مختلف از جمله مهندسی، علوم انسانی و پزشکی ارائه می دهد. در مجموع، دانشجویان می توانند از بین بیش از 120 برنامه کارشناسی و بیش از 300 برنامه کارشناسی ارشد انتخاب کنند. برنامه های دکتری نیز موجود است. 

زبان اصلی آموزش چینی است، اما دانشگاه ژجیانگ همچنین بیش از دوازده برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. پیشنهادات کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی شامل برنامه هایی در زمینه تجارت، مطالعات چین و مهندسی است. 

این دانشگاه، به عنوان بهترین دانشگاه های آسیا از یک تقویم آموزشی چهار ترم پیروی می کند. دانشگاه شامل یک کتابخانه و هفت بیمارستان است. در میان امکانات آزمایشگاهی در دانشگاه ژجیانگ، بیش از دوازده آزمایشگاه کلید ملی وجود دارد که بر حوزه‌های تخصصی مختلف تمرکز دارند، مانند آزمایشگاه کلید دولتی استفاده از انرژی پاک، آزمایشگاه کلید دولتی بیولوژی برنج و آزمایشگاه کلید دولتی ابزار دقیق نوری مدرن.

رتبه بندی دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ در رتبه 124 در بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد. 

دانشگاه کیوتو

دانشگاه کیوتو یک دانشگاه ملی ژاپن است که در سال 1897 تاسیس شد. این موسسه که در ابتدا با نام دانشگاه امپراتوری کیوتو شناخته می شد، نام فعلی خود را در سال 1947 دریافت کرد. در سال اخیر، حدود 23000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل کردند. دانشگاه کیوتو دارای سه پردیس - پردیس اصلی یوشیدا و پردیس های Uji و Katsura - و همچنین امکاناتی مانند ایستگاه های میدانی برای تحقیقات در سایر مناطق ژاپن است.

در بهترین دانشگاه های آسیا ، هزینه های شهریه برای دانشجویان بین المللی و داخلی یکسان است و تعدادی مسکن دانشجویی در دسترس است. در مجموع، 10 بخش دانشگاهی در این دانشگاه مدارک کارشناسی را ارائه می دهند که شامل مطالعات انسانی یکپارچه، ادبیات، آموزش، حقوق، اقتصاد، علوم، پزشکی، علوم دارویی، مهندسی و کشاورزی است.

 دانشجویان دوره های کارشناسی را در رشته های علوم و هنرهای آزاد و همچنین در زمینه های تخصصی تر می گذرانند. دانشگاه کیوتو همچنین دارای 18 مدرسه فارغ التحصیل از جمله یک مدرسه مطالعات منطقه آسیایی و آفریقایی و همچنین یک مدرسه مدیریت است. مدارس تحصیلات تکمیلی برنامه های کارشناسی ارشد، دکتری و حرفه ای را ارائه می دهند.

تقویم تحصیلی بهترین دانشگاه های آسیا ، مبتنی بر ترم است و زبان اصلی آموزش ژاپنی است. با این حال، برخی از برنامه های تدریس شده به زبان انگلیسی، عمدتاً در سطح کارشناسی ارشد، از جمله یک برنامه در مدیریت محیط زیست بین المللی و یک برنامه MBA در دسترس هستند. 

مرکز آموزش زبان و فرهنگ ژاپنی دانشگاه، کلاس های تکمیلی 15 هفته ای زبان ژاپنی را برای دانشجویان و محققان بین المللی ارائه می دهد. برخی از مؤسسات تحقیقاتی در این دانشگاه عبارتند از: مؤسسه علوم پزشکی مرزی، مؤسسه تحقیقاتی پیشگیری از بلایا و مؤسسه تحقیقاتی نخستی.

بهترین دانشگاه های آسیا

دانشگاه ملی سئول

دانشگاه ملی سئول در سال 1946 تاسیس شد. محل اصلی دانشگاه ملی کره جنوبی پردیس گوانک در شهر سئول است. همچنین یک پردیس پزشکی و پردیسی جهت آموزش و تحقیقات کشاورزی می باشد. هزینه های تحصیل برای دانشجویان داخلی و بین المللی یکسان است و بسته به رشته تحصیلی متفاوت می باشد.

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی دانشگاه از انواع مختلف بورسیه‌ها حمایت می‌کنند که بخشی یا تمام هزینه‌های تحصیل آنها را پوشش می‌دهد. در بهترین دانشگاه های آسیا ، دانشجویان بین‌المللی همچنین می‌توانند در یک برنامه کار مطالعه شرکت کنند که در آن 40 تا 60 ساعت در ماه در محوطه دانشگاه کار می‌کنند. مسکن دانشگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است.

این دانشگاه دارای 16 کالج برای مقاطع کارشناسی، یک مدرسه تحصیلات تکمیلی است که برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری متعددی را ارائه می دهد و 10 مدرسه حرفه ای دارد. مدارس حرفه ای مطالعاتی را در زمینه تجارت، مطالعات محیطی، علم و فناوری همگرایی، دندانپزشکی، فناوری کشاورزی بین المللی، مطالعات بین المللی، حقوق، پزشکی، مدیریت عمومی و بهداشت عمومی ارائه می دهند. 

زبان اصلی آموزش در دانشگاه ملی سئول کره ای است، اگرچه بین 10 تا 20 درصد دوره های دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود. کالج های مهندسی و بازرگانی بیشترین نسبت دوره هایی را دارند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. در بهترین دانشگاه های آسیا ، تقریباً همه اعضای هیئت علمی دانشکده - حدود 95 درصد - دارای مدرک دکترا هستند. 

تقویم تحصیلی دانشگاه بر اساس ترم است و سال تحصیلی از مارس شروع می شود. سازمان های تحقیقاتی این دانشگاه عبارتند از موسسه مطالعات کره ای کیوجانگاک، موسسه مطالعات صلح و اتحاد و موسسه داده های بزرگ. می توانید برای تحصیل در بهترین دانشگاه های آسیا، از طریق 20پیمنت اقدام کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد