تحصیل در اندونزی

تحصیل در اندونزی

توسط : تیم محتوا
1,406

اندونزی کشوری شگفت انگیز و نسبتاً کمتر کشف شده است. این کشور از هزاران جزیره تشکیل شده و بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی به شمار می آید. این شهر خانه صدها گروه قومی، فرهنگ و زبان است. این آن را به مقصدی عالی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند که می‌خواهند تجربه‌ای تحصیلی داشته باشند. اگر قصد تحصیل در کشوری دیگر را دارید، می توانید تحصیل در اندونزی را انتخاب کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. در این خصوص راهنمایی های لازم را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کرده و برای درخواست پذیرش و اخذ ویزا، از امکانات 20پیمنت استفاده نمایید.

چرا تحصیل در اندونزی؟

اندونزی یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی است. با قیمت مناسب، آموزش با کیفیت بالا دریافت خواهید کرد. این موسسات با نظارت و کنترل وزارت آموزش و پرورش فعالیت دارند. هنگامی که کشور اندونزی از سال 1945 به استقلال رسید، بخش آموزش در این کشور رشد چشمگیری داشت. 

دانشگاه‌های اندونزی به روش سنتی، در سیستم های کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شوند. چهار دانشگاه اندونزی در رتبه بندی 500 دانشگاه جهانی QS وجود دارد. این دانشگاه ها عبارتند از Universitas Indonesia، موسسه فناوری باندونگ (ITB)، دانشگاه Gadjah Mada و دانشگاه Airlangga که می توانید برای تحصیل در اندونزی درخواست پذیرش بفرستید.

تحصیل در اندونزی

درباره اندونزی

اندونزی مجموعه ای از 17000 جزیره است که در جنوب شرقی آسیا و در خط استوا قرار گرفته اند. تنها حدود 6000 مورد از این جزایر مسکونی شناخته شده است. زمین در سراسر کشور متفاوت است، از سواحل زیبا گرفته تا کوه های چشمگیر. 

این کشور از نظر منابع طبیعی از جمله نفت و گاز طبیعی غنی است. این کشور به دلیل آتشفشان هایش شناخته شده است که برخی از بالاترین فعالیت های آتشفشانی در جهان را دارد.  این کشور دارای آب و هوای گرمسیری است، به این معنی که دما در طول سال ثابت است. 

آب و هوا معمولاً گرم است و میانگین آن بین 23 تا 28 درجه سانتیگراد بسته به موقعیت مکانی شما است. این به دلیل نزدیکی این کشور به خط استوا است. خشک ترین زمان از ژوئن تا اکتبر است و فصل باران های موسمی در ژانویه و فوریه رخ می دهد. اگر تحصیل در اندونزی را انتخاب کرده اید بهتر است ابتدا با این کشور و فرهنگ مردم آن آشنا شوید.

فرهنگ در سراسر کشور متاثر از ادیان و سنت ها است. موسیقی و رقص سبکی متمایز دارند و اجراها اغلب از فرهنگ سنتی یا رویدادهای اساطیری الهام گرفته می شوند. آشپزی به طور کلی تند است و نشان دهنده ترکیب فرهنگ ها است. مواد تشکیل دهنده رایج غذا عبارتند از: برنج، ماهی، سویا و مقدار زیادی میوه.

هزینه تحصیل و زندگی در اندونزی

اندونزی از روپیه اندونزی (IDR) به عنوان واحد پول خود استفاده می کند. هزینه های زندگی در اندونزی به محل تحصیل شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر در یک شهر بزرگ مانند جاکارتا تحصیل کنید، احتمالاً هزینه های زندگی بالاتری نسبت به شهرهای کوچکتر خواهید داشت. به طور متوسط، هزینه های زندگی سالانه برای دانشجویان حدود 6500 پوند / 8600 دلار است.

پیشنهاد مطالعه:آمادگی آزمون آیلتس با کمک ChatGPT

ویزای دانشجویی اندونزی

اگر قصد تحصیل در اندونزی را دارید، باید برای ویزای دانشجویی (KITAS) اقدام کنید. این کار را می توان در سفارت اندونزی در کشور خود انجام داد. ویزای دانشجویی یک سال اعتبار دارد و هر سال تا چهار بار قابل تمدید است. 

برای درخواست ویزای ویزیت اجتماعی، باید یک کپی از گذرنامه، یک کپی از آخرین ریز نمرات و دیپلم/مدرک تحصیلی، عکس پاسپورت رنگی، مدرک تمکن مالی، گواهی سلامت و بیمه سلامت و پذیرش و نامه های حامی از موسسه انتخابی شما اگر به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز دارید، با دانشگاه خود تماس بگیرید.

زبان رسمی اندونزی

زبان رسمی اندونزی باهاسا اندونزیایی است. با این حال، در سراسر جزایر، بیش از 700 زبان شناخته شده وجود دارد. در حالی که انگلیسی در شهرهای بزرگتر صحبت می شود و به عنوان زبان آموزشی در موسسات استفاده می گردد، شما سطح پیشرفته ای از زبان انگلیسی را در خارج از این شهرهای بزرگ پیدا نخواهید کرد. 

برای تحصیل در اندونزی و قبل از اینکه به اندونزی نقل مکان کنید، ارزش یادگیری برخی از عبارات اساسی را دارد تا بتوانید در چند هفته اول زندگی خود را بگذرانید. وقتی مدتی را در کشور گذراندید، متوجه می‌شوید که بیشتر از آنچه انتظار داشتید، زبان را فراگرفته‌اید، مطمئن شوید که از آن مهارت استفاده می‌کنید و با مردم محلی و سایر دانشجویان بین‌المللی ارتباط برقرار می‌کنید.

تحصیل در اندونزی

تنوع فرهنگ در اندونزی

اندونزی، بزرگترین مجمع الجزایر جهان، خانه بیش از 300 گروه قومی و 700 زبان و گویش است. برای تجربه زندگی در این کشور متنوع در خارج از کشور در اندونزی تحصیل کنید. با حضور در یک مدرسه محلی و زندگی با یک خانواده میزبان، در موقعیت منحصر به فردی برای تجربه این جامعه جذاب و پیچیده خواهید بود و به زودی خواهید فهمید که چرا شعار ملی آنها "وحدت در تنوع" است. 

برای تحصیل در اندونزی، در فرهنگ اندونزیایی که دوستی و مهمان نوازی در اولویت است، شما این شانس را خواهید داشت که دوستان جدید زیادی پیدا کنید، زبان را یاد بگیرید و بخشی از جامعه شوید. با غوطه ور شدن در یک محیط کاملاً جدید، می توانید دیدگاه جدیدی نسبت به زندگی و دنیای اطراف خود به دست آورید.

سیستم آموزشی در اندونزی برای دانشجویان بین المللی

از زمان استقلال خود از هلند در سال 1945، اندونزی شاهد پیشرفت و رشد چشمگیری در سیستم آموزشی بوده است. از سال 2022، حدود 3000 دانشگاه خصوصی و 150 دانشگاه دولتی در اندونزی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و این تعداد تقریبی دانشگاه در اندونزی است. 

وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ بر دانشگاه های خصوصی و دولتی نظارت دارد. یک سیستم درجه سه سطحی سنتی در اندونزی وجود دارد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اندونزی به مجموعه ای مناسب از مهارت ها و دانش برای بقا و برتری در این دنیای رقابتی مجهز هستند. علاوه بر این، اندونزی یکی از امن ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است.

دانشگاه‌های دولتی در اندونزی توسط دولت تأمین مالی می‌شوند، اما به ‌عنوان مؤسسات خود مدیریتی اداره می‌شوند. شورای حاکمیتی آموزش عالی تغییراتی را در برنامه درسی و روش های تدریس ایجاد می کند. بنابراین، کیفیت آموزش ارائه شده در دانشگاه های دولتی درجه یک است و امکانات و زیرساخت های برجسته ای را برای دانشجویان بین المللی در اندونزی ارائه می دهد.

در اندونزی، دانشگاه های خصوصی توسط سازمان های خصوصی تامین مالی، مالکیت و اداره می شوند. علاوه بر این، آنها همچنان باید سیاست های آموزشی دولت را دنبال و اجرا کنند. طیف گسترده ای از برنامه های دیپلم در کالج های پلی تکنیک اندونزی برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در اندونزی ارائه می شود.

هزینه تحصیل در اندونزی چقدر است؟

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بسته به دانشگاه و رشته ای که فرد برای تحصیل در اندونزی انتخاب می کند متفاوت است. در مقایسه با سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا، اندونزی دوره های مختلفی را با هزینه های تحصیلی مناسب ارائه می دهد. متوسط هزینه تحصیل از 2400 تا 6100 دلار در سال متغیر است.

هزینه زندگی در اندونزی با در نظر گرفتن نیازهایی مانند غذا، حمل و نقل و اقامت در نظر گرفته می شود. هزینه های زندگی تا حد زیادی به محل تحصیل شما بستگی دارد.

•    شهریه در مقطع لیسانس: 2400 تا 6200 دلار آمریکا

•    کارشناسی ارشد: 2600 تا 7000 دلار آمریکا

ویزای تحصیلی برای تحصیل در اندونزی

دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در اندونزی هستند باید برای ویزای دانشجویی اندونزی برای شروع تحصیل خود در این کشور اقدام کنند. ویزای دانشجویی را می توان در سفارت اندونزی کشور خود اعمال کرد. ویزای تحصیلی اندونزی یک سال اعتبار دارد و هر سال تا 4 بار قابل تمدید است. هزینه ویزای دانشجویی اندونزی حدود 135 دلار است. علاوه بر این، زمان پردازش ویزای دانشجویی اندونزی حدود 1-2 هفته است.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در هنگ کنگ

برای درخواست ویزای دانشجویی اندونزی، باید مدارکی از قبیل:

•    بیمه سلامت

•    رزومه  CV 

•    اثبات سلامتی

•    اثبات منبع مالی

•    سه کپی از پاسپورت 

•    دو قطعه عکس رنگی سایز پاسپورت

•    تکمیل فرم درخواست آنلاین

•    ثبت موفقیت های تحصیلی 

•    توصیه نامه از دانشگاه شما

•    نامه های پذیرش و حمایت از موسسه انتخابی شما

•    توصیه نامه از سفارت یا کنسولگری اندونزی در کشور شما.

تحصیل در اندونزی

بیمه درمانی برای تحصیل در اندونزی

پوشش های درمانی جهت تحصیل در اندونزی در دو نوع خصوصی و دولتی ارائه می شود. دانشجویان بین المللی می توانند از پوشش بهداشتی خصوصی برای دسترسی به بیمارستان های خصوصی در صورت بروز هرگونه مشکل بهداشتی استفاده کنند. پوشش سلامت دانشجویی هزینه های پزشکی مانند هزینه های بیمارستان، آمبولانس اورژانس و داروهای تجویزی را پوشش می دهد. 

بهترین مکان ها برای تحصیل در اندونزی

گردشگران بسیاری از کشورها برای لذت بردن از جنگل‌های بارانی جنگلی کوهستانی، سواحل آرام و معابد به این کشور سفر می‌کنند و این یکی از مکان‌های ترجیحی برای تحصیل در اندونزی برای دانشجویان بین‌المللی است.  دانشجویان بین المللی در اندونزی فرهنگ متنوعی را در این بهشت جزیره گرمسیری تجربه می کنند. 

هر شهر بزرگ در اندونزی دارای دوره های آموزشی در بسیاری از رشته ها است. بنابراین، دانشجویان بین المللی می توانند به راحتی دوره های مورد علاقه خود را در اندونزی در شهرهای بزرگ پیدا کنند. برخی از شهرهای محبوب برای تحصیل در اندونزی به شرح زیر است:

•    جاکارتا

•    سورابایا

•    باندونگ

•    بکاسی

•    مدان

دوره های محبوب برای تحصیل در اندونزی

•    حسابداری

•    علوم کامپیوتر

•    مهمان نوازی

•    مهندسی خودرو

•    طراح مد

•    فناوری اطلاعات

•    معماری

•    دوره های HUMSS

•    پزشکی

•    مهندسی مکانیک

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  از کشور

برخی از موسسات معتبر در اندونزی

دانشگاه مرکزی کوئینزلند

کالج بین المللی جاکارتا

کالج لاسال، جاکارتا

کالج تی ام

کالج UIC

درخواست پذیرش برای تحصیل در اندونزی 

در صورتی که تصمیم دارید برای تحصیل در اندونزِی اقدام کنید، می توانید با کارشناسان 20پیمنت در ارتباط بوده و تمامی مراحل ثبت پذیرش، اخذ ویزا و دیگر برنامه های مهاجرتی خود را با کمک این گروه حرفه ای انجام دهید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد