سفر به هندوستان و جاذبه های توریستی آن

سفر به هندوستان و جاذبه های توریستی آن

توسط : تیم محتوا
1,583
هند با بیش از 30000 سال تاریخ و زادگاه فرهنگ ها و مذاهب متعدد، مقصدی باورنکردنی با بیش از هزار جاذبه گردشگری از جمله چندین سایت میراث جهانی است. از تاج محل باشکوه در آگرا گرفته تا معبد طلایی در امریتسار، هند خانه گنجینه‌ های معنوی، فرهنگی و تاریخی است. بنابراین برای کمک به شما در کشف این سرزمین پر جنب و جوش با تضادهای خیره کننده، در اینجا مناظر دیدنی و بازدید از جاذبه های توریستی هندوستان آورده شده است.  و مناظر دیدنی، کارشناسان ما فهرست کوتاهی را برای شما ایجاد کرده اند.

مناطق گردشگری هند

در اینجا 10 لیست برتر از جاذبه های گردشگری هند وجود دارد که نباید در تعطیلات خود از دست بدهید.

تاج محل، آگرا

مناظر کمی در جهان به زیبایی تاج محل وجود دارد که در سفرهای هند، مسافران باید از آن دیدن کنند. این مقبره فوق‌العاده زیبا که گواهی بر قدرت عشق یک امپراتور است، به نام ممتاز محل، همسر مورد علاقه شاه جهان، نامگذاری شد.

ساخت و ساز پس از مرگ او در سال 1631 آغاز شد و 20000 نفر از ماهرترین صنعتگران در امپراتوری مغول 17 سال طول کشید تا تکمیل شود. ملکه در داخل یک اتاق خصوصی در قلب بنای یادبود دفن شد و شاه بعداً در سال 1666 در کنار همسرش به خاک سپرده شد. 

این یکی از جاذبه های توریستی هندوستان با ترکیب بسیاری از عناصر طراحی اسلامی از جمله گنبد پیازی شکل، طاق‌ها، مناره‌های سر به فلک کشیده و فیلیگران می باشد. صفحه‌های مرمر، تاج تقارن دو طرفه کامل را در امتداد محوری که از مرکز گنبد اصلی و باغ‌های اطراف عبور می‌کند، به نمایش درآمده است.

تاج محل که عمارتی زیبا و سفید رنگ است، آثاری فوق العاده و شگفت انگیز از نقوش اسلیمی، گل ها و تصاویر منحصر به فردی است که در سنگ مرمر اجرا شده است. این امر با خط مشکی منبت کاری شده در اطراف ورودی و نقش های ظریف و گل های منبت کاری شده با استفاده از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مانند جاسپر، لاجورد، کارنلین، مالاکیت، یشم و مادر مروارید تقویت می شود.
 

سفر به هندوستان و جاذبه های توریستی آن

قلعه سرخ، دهلی نو

قلعه سرخ، در دهلی نو به شکل هلالی ساخته شده و برای ساخت آن از ماسه سنگ های قرمز رنگ بهره گرفته شده است. این عمارت رررا شاه آن دوره در سال 1648 بنا کرده است. این قلعه از جاذبه های توریستی هندوستان است، لعل قله نیز نامیده می شود و تقریباً 200 سال محل زندگی امپراطوران سلسله مهیب مغول بوده است؛ تا سال 1857 که انگلیسی ها زمام امور را به دست گرفتند. 

مساحت وسیعی به مساحت 254.67 هکتار را پوشش می دهد که توسط یک و نیم مایل دیوارهای دفاعی احاطه شده است، شامل مسجدی باشکوه، کاخ ها، بالکن های زیبا، سالن های بزرگ، حمام های تزیین شده و باغ های هندسی می شود که شامل بناهای شناخته شده تالار مخاطبان عمومی و خصوصی می شود.

 اولی دارای 60 ستون ماسه‌سنگ قرمز است که سقفی صاف را نگه می‌دارد، و دومی که کوچک‌تر است، به دلیل غرفه‌ای از سنگ مرمر سفید قابل توجه است. ارتفاع برجک ها و سنگرها از 59 فوت در سمت رودخانه تا 108 فوت در سمت شهر متفاوت است.

ساخت این بخش از جاذبه های توریستی هندوستان ده سال به طول انجامید و شایعه شده است که اجساد سر بریده شده زندانیان را برای خوش شانسی در پایه ها قرار داده اند. دروازه چشمگیر لاهور، ورودی اصلی قلعه، و دروازه دهلی تزئین شده که زمانی توسط امپراتور برای مراسم تشریفات استفاده می شد. نمایش صدا و نور در شب ها برگزار می شود که رویدادهای مهم تاریخ قلعه را به نمایش می گذارد.

پیشنهاد مطالعه:بهترین هاستل های عمان

دروازه هند، بمبئی

دروازه نمادین هند که اغلب "تاج محل بمبئی" نامیده می شود، به طرز چشمگیری پذیرای بازدیدکنندگانی است که از طریق دریا به بمبئی می رسند. دروازه نمادین هند با ارتفاع 85 فوتی و در اسکله در بندر بمبئی در نوک آپولو باندر، مشرف به دریای عرب، طاق بازالتی زرد رنگی است که نشان دهنده پیروزی استعماری است که در بمبئی باید از آن دیدن کرد. 

با ترکیب سبک‌های اسلامی قرن شانزدهم گجرات، این بنا از جاذبه های توریستی هندوستان برای بزرگداشت ورود پادشاه جورج پنجم و همسرش ملکه مری در سال 1911 ساخته شد و در سال 1924 با شکوه و مراسم بسیار افتتاح شد. 

دروازه هند در سال 1948 هنگامی که هند استقلال خود را به دست آورد، محل صفوف سربازان بریتانیایی بود. به دلیل طراحی خیره‌کننده هندو-ساراسین، سبکی از معماری که توسط بریتانیایی‌ها در زمان حکومتشان در هند معرفی شد، قابل توجه است.

عناصر متنوعی از معماری هندو و اسلام را با طاق‌ها، گنبدها، گلدسته‌های گوتیک، مناره‌ها و شیشه‌های رنگی ترکیب می‌کند. این گذرگاه طاق بزرگ، پس‌زمینه‌ای تماشایی را فراهم می‌کند که به همان اندازه که در بین مردم محلی محبوب است، در بین گردشگران نیز شهرت دارد.

کاخ آمبر، جیپور

قصر کهربا یا قلعه کهربا که به آن آمر نیز می گویند، به عنوان یک قصر مستحکم از جاذبه های توریستی هندوستان است که در سال 1592 توسط مهاراجه سینگ اول بنا شده و پایتخت جیپور شناخته می شد. این قلعه در بخش دامنه تپه بنا شده و می توان با طی کردن مسیری شیب دار به آن جا پا گذاشت.

شما از طریق دروازه خورشید (سوراج پل) وارد قلعه آمبر خواهید شد که به حیاط Jaleb Chowk، اولین حیاطی است که با فیل ها تزئین شده و معبد شیلا دیوی که به الهه جنگ اختصاص دارد، می رسید. تالار تماشاگران مجاور (دیوان-آم) دارای دیوارها و تراس‌هایی با تزئینات ظریف است که میمون‌ها در آن رفت و آمد می‌کنند، در حالی که تالار لذت (سوخ نیواس) به‌ خاطر درب چوب صندل منبت ‌کاری ‌شده با عاج، تخت‌ های گل ‌های فراوان، قابل توجه است. 

معبد پیروزی (جای ماندیر) از جاذبه های توریستی هندوستان است که با پانل های تزئینی زیاد و سقف چند آینه مشخص می شود. از اینجا می‌توانید از مناظر زیبای باروهای کاخ بر فراز دریاچه زیبای مائوتا در زیر لذت ببرید. 

زننا (محل استراحت زنان) حیاط چهارم را احاطه کرده است. اتاق‌ها به گونه‌ای طراحی شده بودند که مهاراجه بتواند بدون اینکه دیگران بدانند، بازدیدهای شبانه خود را از اتاق‌های مربوط به همسران و صیغه‌های خود آغاز کند، زیرا اتاق‌ها مستقل هستند اما به یک راهروی مشترک باز می‌شوند.

سفر به هندوستان و جاذبه های توریستی آن

 قلعه آگرا

با قرار گرفتن تاج محل در نزدیکی این محل، به راحتی نمی توان فراموش کرد که آگرا دارای یکی از بهترین قلعه های مغول در هند است. قلعه سرخ آگرا که در سال 1565 توسط امپراطور اکبر و بعدها توسط شاه جهان ساخته شد، ترکیبی جالب از تأثیرات هندو و مسلمانان است. 

این قلعه از جاذبه های توریستی هندوستان است و از طریق دروازه آمار سینگ با دیوار بیرونی کم ساخته شده است. هنگامی که به حیاط این سازه وارد می شوید، دو ساختمان بزرگ و به هم پیوسته ماسه سنگی، اکبری محل و جهانگیری محل، بزرگترین اقامتگاه خصوصی در مجموعه را خواهید دید. 

از دیگر جاذبه های این محل می توان به کاخ خصوصی اشاره کرد که با کانال های آب شگفت انگیز، سقف مسی، باغ مغول با نقش و نگارهای فوق العالده و با غ انگور زیبا تر شده و پرده هایی که در منطقه خصوصی امپراتور نصب شده است. برج هشت ضلعی موسممان که بعدها به عنوان محلی برای زندان در نظر گرفته شد.

کاخ میسور

هفت قصری که مجموعه کاخ میسور را تشکیل می دهند، چیزی از جاذبه های توریستی هندوستان کم ندارند. وودیارها از سال 1399 تا 1950 بر میسور حکومت کردند. کاخ اولیه در سال 1399 از چوب ساخته شد و در سال 1897، در مراسم عروسی Jayalakshammanni، دختر بزرگ Chamaraja Wodeyar سوخت و در سال 1912 به سبک هندی-ساراسنی بازسازی شد. 

این ساختمان، ترکیبی از سبک های معماری هندو، مسلمان، راجپوت و گوتیک است. این یک سازه سنگی سه طبقه، با گنبدهای مرمری صورتی عمیق و یک برج عاج پنج طبقه 145 فوتی می باشد. مجسمه باشکوهی از گاجالاکشمی با فیل‌هایش در بالای طاق مرکزی قرار دارد، او الهه ثروت، رفاه، خوش شانسی و فراوانی است. این کاخ توسط یک باغ بزرگ احاطه شده است و میزبان جشنواره فرهنگی و هنری سالانه است.

پیشنهاد مطالعه:بهترین هاستل های قطر در جام جهانی 2022

 غارهای آجانتا

غارهای باشکوه آجانتا، از جاذبه های توریستی هندوستان است. این مناظر دیدنی یادبودهای غاری صخره‌ای هستند که از صخره‌ای عمودی بالای ساحل چپ رودخانه واگورا در تپه‌های آجانتا در ناحیه اونگ‌آباد در ایالت ماهاراشترا هند کاوش شده‌اند. 

تعداد آنها سی مورد است، از جمله موارد ناتمام که با پلکان های سنگی به رودخانه متصل می شوند. قدمت آنها از قرن دوم قبل از میلاد تا حدود سال 480 پس از میلاد، در حدود سال 650 پس از میلاد رها شد و تا سال 1819 فراموش شد.

انزوای آنها به حفظ وضعیت خوب کمک کرد. به طوری که برخی از نقاشی های آنها تا به امروز باقی مانده است. نقاشی‌های دیواری که به خوبی حفظ شده‌اند همه چیز را از میدان‌های جنگ گرفته تا کشتی‌های بادبانی، خیابان‌های شهر و جنگل‌های پر از حیوانات و کوه‌های پوشیده از برف را به تصویر می‌کشند. دروازه غارهای آجانتا و غارهای به همان اندازه دیدنی الورا، شهر اونگ آباد است.

سفر به هندوستان و جاذبه های توریستی آن

 هارماندیر صاحب، امریتسار

معبد افسانه‌ای طلایی از جاذبه های توریستی هندوستان می باشد که تنها بخش کوچکی از مجموعه عظیم گوردوارا است که سیک‌ها آن را با نام هارماندیر صاحب، اصلی‌ترین جاذبه گردشگری امریتسار و مهم‌ترین مکان مذهبی سیک‌ها می‌شناسند. 

از نظر روحی، کانون توجه است که عبادتگاه مرکزی درخشان را احاطه کرده است. آمریت سارووار که نام آمریتسار از آن گرفته شده است، توسط چهارمین گورو سیک، رام داس، در سال 1577 حفاری شده است. این مخزن توسط راهروی مرمری محدود شده و اعتقاد بر این است که قدرت شفابخشی دارد و

زائران از سرتاسر جهان می‌آیند تا در آب‌های مقدس آن غسل کنند.

معبد طلایی که در انتهای یک مسیر طولانی شناور است، خود ترکیبی مسحورکننده از سبک‌های معماری هندو و اسلامی می باشد، با سطح زیرین مرمری زیبا که با نقوش گل و حیوانات تزئین شده است. بالاتر از این یک سطح دوم درخشان بالا می رود که در صفحات طلایی حکاکی شده پیچیده ای محصور شده است و بالای آن گنبدی طلاکاری شده با بیش از 1650 پوند طلا قرار دارد. بدون شک یکی از 10 دیدنی برتر هند است.

 معبد کایلاسا

یکی از بزرگترین بناهای تاریخی هند و از جاذبه های توریستی هندوستان، این معبد شگفت‌انگیز است که از صخره‌های جامد تراشیده شده و توسط پادشاه کریشنا اول در سال 760 پس از میلاد بنا شد. این پروژه جسورانه نیاز به برداشتن 200000 تن سنگ با چکش  داشته و سه ترانشه بزرگ از صخره‌ بریده شده است. 

کایلاسا که مساحتی دو برابر پارتنون در آتن را پوشش می‌دهد و دوباره نیمی از آن ارتفاع دارد، یک شگفتی مهندسی است که در این معبد اجرا شده است.

پیشنهاد مطالعه:ارزان ترین بلیط پرواز به عربستان

مانیکارنیکا گات، بنارس

مانیکارنیکا، اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین قات سوزان کنار رودخانه در بنارس، خوش شانس‌ترین مکان برای سوزاندن یک هندو است. گفته می شود که در بسیاری از متون مقدس باستانی و متون مذهبی ذکر شده است، این مکان به عنوان یکی از جاذبه های توریستی هندوستان بوده و جایی است که دوی ساتی خود را به آتش کشید و همچنین زادگاه ملکه بی باک جانسی، رانی لاکشمیبایی است. 

معابد بسیاری از خدایان هندو اطراف گات را احاطه کرده اند در حالی که آب های مقدس گنگ در کنار آن به آرامی جریان دارد. یک چاه مقدس که گمان می رود توسط لرد شیوا حفر شده است تا گوشواره افتاده الهه ساتی را بازیابی کند، در بالای پله ها وجود دارد. 

انبوهی از هیزم در امتداد بالای گات روی هم چیده شده است. هر کنده درخت را با دقت روی ترازوهای غول پیکر وزن می کنند تا بتوان قیمت سوزاندن مرده را محاسبه نمایند. هر نوع چوب قیمت مخصوص به خود را دارد که چوب صندل گرانترین آنهاست. استفاده از چوب کافی برای سوزاندن کامل جسد، هنر است.

جمع بندی

اگر قصد سفر به هند را داشته و می خواهید جاذبه های توریستی هندوستان را مشاهده کنید، می توانید از خدمات اخذ ویزای توریستی 20پیمنت بهره مند شوید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد