جاذبه های گردشگری در سفر به قطر

جاذبه های گردشگری در سفر به قطر

توسط : تیم محتوا
1,752

قطر یکی از کشورهای سواحل خلیج فارس است که با پایتخت خود، دوحه شناخته می شود. این شرکت هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می کند. دوحه به دلیل برخورداری از میراث فرهنگی و ساختمان هایی مدرن، مورد توجه است. از سویی دیگر، به عنوان مقصدی عالی و پایتخت مالی در خاورمیانه از آن نام برده می شود. می توانید برای بازدید از جاذبه های گردشگری قطر به این کشور سفر کرده و خاطرات بی نظیری را برای خود رقم بزنید.

11 مکان برتر برای بازدید در دوحه

با انبوهی از جاذبه های گردشگری دوحه، تعطیلات شما در دوحه قطر مطمئناً خاطره انگیزی خواهد بود. برای جالب‌تر کردن آن، این مکان ‌های محبوب برای بازدید در دوحه را در برنامه سفر خود بگنجانید.

پیشنهاد مطالعه:خرید بلیط خارجی ارزان قیمت

موزه هنرهای اسلامی

در پارک MIA موزه هنرهای اسلامی قرار دارد و به عنوان جواهر معماری مطرح بوده و از جمله مکان هایی است که بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جذب می کند. موزه هنرهای اسلامی که توسط معمار مشهور جهان، I.M. Pei طراحی شده است، یکی از موزه هایی است که دارای بزرگترین مجموعه هنر اسلامی در جهان است. 

در این موزه، نقاشی ها از سه قاره جمع آوری شده اند که با الگوهای هندسی دیدنی جهان اسلام به تصویر کشیده شده اند و مکانی‌  دیدنی در دوحه را ایجاد کرده است. این در واقع یکی از جاذبه های گردشگری قطر و معروف دوحه است.

مکان: دوحه، قطر

زمان: 9 صبح تا 7 بعد از ظهر

قیمت: بدون هزینه ورودی

معروف به: دارای بزرگترین مجموعه هنر اسلامی در جهان است

بازدید از کورنیش

یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در قطر، دوحه کورنیش است. کورنیش که محبوب‌ترین مکان در میان پیاده‌روها، دوچرخه‌سواران و دوندگان است، گردشگاهی در کنار آب می باشد که خط ساحلی دوحه را در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 تغییر داد. 

مکانی ایده‌آل برای ورزش صبحگاهی است، همچنین جمعیتی را که به دنبال چشم‌اندازهای دیدنی از خط افق شهر هستند و غروب‌های زیبای خورشید را در عصر تماشا می‌کنند، جذب می‌کند. این یکی از جاذبه های گردشگری قطر محسوب می شود.

مکان: دوحه، قطر

زمان: 24 ساعت باز است.
قیمت: بدون هزینه ورودی

معروف به: مناظر مسحور کننده شهر

سوق واقف

برای یک تور دوحه برنامه ریزی می کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، بازدید از سوق واقف را که محلی برای خرید و صرف غذا است، از دست ندهید. این منطقه که یکی از جاذبه‌ های گردشگری قطر و دوحه است که می‌توان شگفتی‌های معماری را تماشا کرده و سوغاتی هایی از عود، عطر، ادویه و گلدوزی ها را از آنجا تهیه نمود. 

مکان: مسیر دویدن اسپایر پارک، دوحه، قطر

زمان: 10 صبح تا 12 شب و 16:30 تا 10 شب

قیمت: بدون هزینه ورودی

معروف به: خرید سوغات، غذا خوردن، عطر

جاذبه های گردشگری در سفر به قطر

استادیوم بین المللی تنیس و اسکواش خلیفه

در دوحه هیچ کمبودی برای دیدن مکان‌ها وجود ندارد، زیرا مکان‌هایی مانند استادیوم تنیس بین‌المللی خلیفه و اسکواش، مسافران را با ارائه فعالیت‌های تفریحی کافی برای سرگرم کردن و سرگرم‌کردن مسافران، سرپا نگه می‌دارد. این استادیوم که از 21 زمین تنیس تشکیل شده است، بهترین ورزشگاهی است که یک ورزشکار متعصب می تواند کشف کند. می توان گفت این یکی از بهترین جاذبه های گردشگری قطر به شمار می آید.

مکان: خیابان المجلس تواین، الدفنه، دوحه، قطر

زمان: ساعت 10 صبح باز می شود

بازدید از اسپایر پارک

یکی از مکان های فوق العاده که می توان با خانواده برای بازدید آن اقدام نمود، پارک اسپایر است. این از جمله پارک های بزرگ در منطقه خاورمیانه است. همچنین از زیباترین مناظر و جاذبه های گردشگری قطر است. یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک برج مشعل یا Aspire Tower است. 

این ساختمان حیرت‌انگیز با ارتفاع 300 متر است که به عنوان مشعل غول پیکر برای پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی خدمت کرده و اکنون به یک هتل زیبا تبدیل شده است. هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات، مطمئن شوید که آن را به برنامه سفر خود اضافه کرده اید زیرا یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در قطر در تابستان است.

مکان: مسیر دویدن اسپایر پارک، دوحه، قطر

زمان: 8 صبح تا 12 صبح

قیمت: بدون هزینه ورودی

معروف به: بهترین مناظر

پیشنهاد مطالعه:بهترین هاستل های عمان

دهکده فرهنگی کاتارا

در ساحل شرقی بین خلیج غربی و مروارید، دهکده فرهنگی معروف کاتارا قرار دارد که یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در دوحه است. در این منطقه که از جاذبه های گردشگری قطر است، ساختمان‌ها و امکانات در دهکده فرهنگی به گونه‌ای چیده شده‌اند که جلوه و حسی شبیه به یک الفرج سنتی قطری به شما بدهد.

مکان: دوحه، قطر

زمان: 24 ساعته باز است

قیمت: بدون هزینه ورودی

معروف به: برگزاری رویدادهای مختلف

جزیره مصنوعی مروارید

مروارید که در ساحل دریای تالاب خلیج غربی دوحه قرار دارد، جزیره ای مصنوعی است که به دلیل داشتن اولین زمین در قطر که برای مالکیت آزادانه اتباع خارجی در دسترس است، بسیار مشهور است. گردشگران که به عنوان یکی از مکان‌های محبوب برای بازدید در دوحه در نظر گرفته می‌شوند، از این مکان دیدن می‌کنند تا در بسیاری از فروشگاه‌های خرده‌فروشی سطح بالا در این منطقه خرید کنند یا به سادگی در امتداد پیاده‌روی زیبای مشرف به مارینا قدم بزنند. جزیره مروارید نیز جاذبه های گردشگری قطر می باشد.

مکان: دوحه 7256 قطر

زمان: 10 صبح تا 10 شب

قیمت: بدون هزینه ورودی

معروف به: اولین زمین در قطر که برای مالکیت آزاد توسط اتباع خارجی در دسترس بود.

جاذبه های گردشگری در سفر به قطر

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر دومین موزه بزرگ در دوحه است و طیف وسیعی از آثار و آثار باستانی را به گردشگران ارائه می دهد. یکی از مکان های دیدنی معروف دوحه، این موزه معروف نمونه ای خوب از فرهنگ عربی است که در سال 1980 برنده جایزه آقاخان برای بازسازی معماری اسلامی شد. 

جاذبه ای که باید از آن بازدید کرد. می توان از چندین نوع نمایشگاه لذت برد که در این مکان برگزار می شود. زمان های مختلف سال این یکی از جاذبه های گردشگری قطر و دوحه است.

مکان: خیابان موزه پارک، دوحه، قطر

زمان: 9 صبح تا 7 بعد از ظهر

قیمت: 1000 روپیه (تقریبا) برای بزرگسالان

معروف به: تاریخ کشور کوچک خلیج عربی را در خود جای داده است

مرکز فرهنگی اسلامی (فنار)

مرکز فرهنگی اسلامی یا فنار که در دوحه واقع شده است، در نزدیکی سوق واقف بوده و به عنوان مسجدی با طراحی مارپیچ شناخته می شود. این یکی از مکان های معروف توریستی است. همچنین به عنوان مؤسسه خیریه شناخته می شود که برنامه آشنایی غیرمسلمانان را با فرهنگ اسلامی داشته و آن را تبلیغ می کند. فعالیت های این مرکز، از طریق دوره های آموزشی عربی و برگزاری نمایشگاه ارائه می شود. 

یکی از مکان‌های ایده‌آل برای سفر با خانواده در قطر، فنار به سوق واقف و موزه هنرهای اسلامی نیز نزدیک است که می‌تواند با بازدید شما از فنار نیز ترکیب شود. این مرکز نیز یکی از جاذبه های گردشگری قطر می باشد.

مکان: دوحه، قطر

زمان: 7:15 صبح تا 1:15 بعد از ظهر؛ روزهای جمعه و شنبه تعطیل است

قیمت: ورود رایگان است

معروف به: فعالیت های اجتماعی، مذهبی و آموزشی

پیشنهاد مطالعه:ارزان ترین بلیط پرواز به عربستان

استراحتگاه ساحلی Sealine

استراحتگاه ساحلی Sealine که به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در قطر در تابستان شناخته می‌شود. این اقامتگاه که واحه ای از آرامش است، در میان تپه های شنی صحرای عربستان در کنار آب های آبی دریای عرب واقع شده است.

به غیر از تفریح در یک اقامت مجلل، می‌توانید یک کالسکه شنی در ساحل نزدیک استراحتگاه کرایه کنید و همچنین به تپه‌بازی بروید، که همچنان یک ورزش محبوب بین قطری‌ها و مسافران است. با این حال، این یکی از پربازدیدترین مکان های گردشگری دوحه است.

مکان: جاده ساحلی دریا، مساعید، قطر

زمان: 24 ساعت باز است

قیمت: 2500 روپیه به بالا

معروف به: فضای آرام و امکانات لوکس

برج های برزن با مناظر بلند

برج های برزن که در ضلع جنوبی سیستم دفاعی قرار دارند، برج های دیده بانی هستند. این برج 16 متر ارتفاع دارد و به طور ایده آل برای مراقبت از کشتی هایی که به شهر می آیند ساخته شده است. نه فقط این، برج دارای دو ساختمان دیگر است که یکی در ضلع شمالی و دیگری در ضلع غربی آن قرار دارد. این یکی از جاذبه های گردشگری قطر و جاذبه توریستی دوحه برای همه دوستداران ارتفاع است.

مکان: محمد، قطر

زمان: 24 ساعت باز است

قیمت: بدون هزینه ورودی

معروف به: مناظر بلند از مکان

جاذبه های گردشگری در سفر به قطر

سفری امن به قطر

قطر به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان شناخته می شود. با جمعیت قابل توجهی از مهاجران، در واقع هیچ نگرانی امنیتی وجود ندارد. مسافران می توانند از تعطیلات امن در دوحه لذت ببرند. در صورتی که تصمیم دارید از جاذبه های گردشگری قطر بازدید کنید، می توانید برنامه سفر خود و اخذ ویزا توریستی قطر را با کارشناسان 20پیمنت هماهنگ کنید.

این را در نظر داشته باشید که پرسه زدن در شهر ممکن است گران باشد زیرا حمل و نقل در دوحه بسیار گران است. برای گشت و گذار در شهر ممکن است حدود 30 QAR 8.25 هزینه داشته باشید که شامل انعام نیز می شود.

مکان های زیادی برای بازدید در دوحه وجود دارد که شامل سوق واقف، مروارید قطر، کورنیش دوحه، قلعه الزباره و موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی می شود. سوق، موزه هنرهای اسلامی، Walk the Doha Corniche، Night Desert Safari از جمله مکان های فوق العاده هستند که می‌توان در شب در دوحه از آن ها بازدید کرد. بازدید از جاذبه های گردشگری قطر به شما پیشنهاد می شود.

دوحه شهری بسیار امن برای مسافران است، زیرا میزان جرم و جنایت به حداقل رسیده است. در دوحه برای خارجی ها نوع لباس خاصی وجود ندارد، اما پوشیدن لباس های محافظه کارانه توصیه می شود. این شامل این است که مردان باید از پوشیدن شورت و زنان باید از دامن های کوتاه و تاپ خودداری کنند.

ضمن آنکه یک وعده غذایی متوسط در دوحه برای 2 نفر در یک رستوران متوسط حدود 180 QR هزینه دارد. و اگر کسی قصد دارد یک وعده غذایی در مک دونالد داشته باشد، ممکن است حدود 25 QR هزینه داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه:سفر به هندوستان و جاذبه های توریستی آن

جمع بندی

طبق گزارش سازمان ملل، قطر به داشتن بالاترین درآمد سرانه در جهان معروف است. در کنار آن، به عنوان کشوری با توسعه انسانی بسیار بالا نیز شناخته می شود و به عنوان یک کشور پیشرفته عربی محسوب می شود. یکی از برنامه های جدی در قطر، جذب توریست جهت بازدید از جاذبه های گردشگری قطر است. می توانید برای تهیه بلیط، رزرو هتل و درخواست ویزا، از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد