نحوه ثبت نام در ارزیابیWES

نحوه ثبت نام در ارزیابیWES

توسط : تیم محتوا
1,328

ممکن است بسیاری از شما در مورد ارزیابی WES (خدمات آموزش جهانی) شنیده باشید، اما ممکن است ندانید که چیست و چگونه عمل می کند. به خصوص اگر به دنبال این هستید که مستقیماً پس از فارغ التحصیلی برای کارشناسی ارشد در خارج از کشور اقدام کنید. WES راهی برای تبدیل نمرات شما از کشور خود به نمرات قابل قبول در ایالات متحده و کانادا است. در اینجا در خصوص نحوه ثبت نام در ارزیابی  WES ، هزینه‌های WES، فرآیند، اعتبار و موارد دیگر خواهیم گفت.

ارزیابی WES چیست؟

WES چیزی نیست جز ارزیابی برای تبدیل نمرات کشور خود به نمرات قابل قبول در ایالات متحده و کانادا. همانطور که همه ما می دانیم، سیستم درجه بندی در ایالات متحده آمریکا بسیار متفاوت از سیستم درجه بندی سایر کشورها است. نمرات آنها در مقیاس 0 تا 4 با افزایش 0.1 امتیازی داده می شود. 

حال یک سوال پیش می آید که چگونه ارزیابی خود را به مقیاس درجه بندی WES تبدیل کنیم؟ خوب، این دقیقاً همان کاری است که ارزیابی WES انجام می دهد. نمرات شما را به صورت درصد یا CGPA می گیرد و آن را بر اساس هر موضوعی که مطالعه کرده اید، به مقیاس 4 امتیازی شناخته شده در ایالات متحده تبدیل می کند. بنابراین با ثبت نام در ارزیابی  WES یک قدم به هدف مهاجرتی خود نزدیک تر می شوید.

پیشنهاد مطالعه:هزینه ثبت نام آزمون انگلیسی Duolingo

 آیا WES برای ایالات متحده ضروری است؟

اگر در حال حاضر در سال آخر تحصیل خود هستید، این یک واقعیت است که اگر دانشگاه مورد نظر شما نیاز به ارزیابی WES داشته باشد، نمی توانید برای آن درخواست دهید. این بدان دلیل است که ارزیابی WES تنها در صورتی انجام می شود که مدرک خود را تکمیل کرده باشید.

ارزیابی WES فقط برای پذیرش فارغ التحصیلان یا دکترا مفید نیست، برای هر کسی که به دنبال یافتن شغل در ایالات متحده یا کانادا است نیز ممکن است از آنها خواسته شود که نمره WES خود را ارزیابی و استاندارد کنند، مناسب خواهد بود. برخی از شرکت ها قبل از اینکه به شما شغلی پیشنهاد دهند، از شما می خواهند که نمرات مدرکتان استاندارد شود.

دلیل دیگری که چرا دانشگاه‌های برتر نیاز به ارزیابی WES دارند این است که آنها کاملاً از کالج، دانشگاه یا دوره شما آگاه نیستند. بنابراین، آنها از شما می خواهند که نمرات WES USA خود را از طریق ثبت نام در ارزیابی  WES استاندارد کنید. 

آنچه در ارزشیابی اتفاق می افتد این است که تمام موضوعاتی که شما مطالعه کرده اید به دروسی معادل در ایالات متحده تبدیل می شوند و همچنین نمرات شما بر این اساس تبدیل خواهند شد. با این حال، همه دانشگاه های ایالات متحده از شما نمی خواهند که نمرات خود را ارزیابی کنید. مطابق با الزامات موسسات فردی و دوره های فردی آنها تغییر می کند.

چه زمانی اعتبارنامه خود را توسط WES ارزیابی کنیم؟

به محض اینکه تصمیم گرفتید در خارج از کشور تحصیل کنید، می توانید مدارک خود را توسط WES ارزیابی کنید. با ثبت نام در ارزیابی  WES ، می توانید مدارک خود را ارزشیابی کنید. این ارزیابی در درخواست های پذیرش و همچنین درخواست های شغلی به شما کمک می کند. تکمیل فرآیند ارزیابی WES  7 تا 10 روز طول می کشد، بنابراین توصیه می شود اعتبارنامه خود را بر این اساس ارزیابی کنید.

بنابراین، برای گرفتن پذیرش یا برای تضمین شغل در ایالات متحده و کانادا 10 تا 15 روز قبل از درخواست پذیرش درخواست دهید، زیرا باید مدارک درخواست پذیرش را بارگذاری کنید. به طور مشابه، 10 تا 15 روز قبل از درخواست شغلی خود، برای ارزیابی WES درخواست دهید.

نحوه ثبت نام در ارزیابیWES

چگونه برای ارزیابی WES اقدام کنیم؟

فقط به https://www.wes.org بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. دستورالعمل های موجود در وب سایت را دنبال کنید تا جزئیات موضوعات خود را به صورت جداگانه پر کنید و پس از ثبت نام در ارزیابی  WES، هزینه خدماتی که ارائه می دهند را پرداخت کنید.

آنها به طور خودکار گزارش استانداردشده را تولید می کنند و گزارش پس از بررسی و تأیید کامل اسناد و پرداخت ها حدود هفت روز کاری طول می کشد تا تولید شود.

هزینه ارزیابی WES چیست؟

شما باید 163 دلار یا 205 دلار بپردازید. هر آنچه که نیازهای شما را برآورده می کند در گزینه 163 دلار، نمرات شما ارزیابی، استاندارد شده و در مقیاس 4.0 به شما گزارش می شود. علاوه بر این خدمات، گزینه 205 دلاری خدمات ذخیره سازی و ارسال رسمی گزارش ارزیابی شده به دانشگاه های منتخب را نیز در اختیار شما قرار می دهد. اگر به دنبال کارشناسی ارشد در خارج از کشور هستید، این گزینه ای است که باید انتخاب کنید.

مدارک مورد نیاز برای ارزیابی اعتبار WES

پس از ثبت نام در ارزیابی  WES مدارک مورد نیاز برای فرآیند ارزیابی WES به شرح زیر است:

•    گواهی مدرک (به طور موقت نیز می توان استفاده کرد)

•    ریز نمرات تحصیلی یا برگه های سالانه

توجه داشته باشید که کلیه مدارک باید با تاریخ تاییدشده و به طور مناسب توسط مرجع تعیین شده امضا شده باشد. حدود 7 تا 10 روز طول می کشد تا کل ارزیابی WES برای دانش آموزان انجام شود. همچنین اعتبار WES Evaluation   5 سال است.

لیست دانشگاه هایی که نیاز به ارزیابی WES دارند

پیشنهاد مطالعه:6  منبع برتر برای آمادگی SAT

در اینجا لیستی از چند دانشگاه برتر که نیاز به ارزیابی WES دارند آمده است:

•    دانشگاه بریتیش کلمبیا

•    دانشگاه تورنتو

•    دانشگاه آلبرتا

•    MIT

•    دانشگاه پنسیلوانیا

•    دانشگاه ییل

•    دانشگاه هاروارد

•    دانشگاه پرینستون

•    دانشگاه کالیفرنیا برکلی

پیش از ثبت نام در ارزیابی  WES، شما همیشه می توانید بررسی کنید که آیا یک دانشگاه از شما می خواهد که نمرات خود را با شرایط پذیرش آنها ارزیابی کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا باید آن را ارزیابی کنید، می توانید با فردی از دفتر پذیرش دانشگاه  تماس بگیرید.

برخی از دانشگاه های کانادا نیز از شما می خواهند که نمرات خود را ارزیابی و برای آنها ارسال کنید. نیازهای فردی آنها را می توان در وب سایت آنها نیز بررسی کرد.. WES هم در ایالات متحده آمریکا و هم در کانادا پذیرفته می شود. 

نحوه ثبت نام در ارزیابیWES

تاریخچه ارزیابی WES

ارزیابی WES ، یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین خدمات ارزیابی اعتبار که درک مدارک تحصیلی توسط دانشگاه ها و کارفرمایان در ایالات متحده و کانادا را آسان تر می کند. این قدیمی ترین سرویس ارزیابی است و همچنین یکی از اعضای موسس NACES انجمن ملی خدمات ارزیابی اعتبار است.

پیش از ثبت نام در ارزیابی  WES خوب است بدانید که این یک سازمان غیرانتفاعی شناخته شده جهانی است که ارزیابی اعتباری رونوشت های دانشگاهی را برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور ارائه می دهد. ارزیابی WES یک فرآیند کاملا دیجیتالی است که در آن نمرات به مقیاس درجه بندی 4.0 تبدیل می شوند که در ایالات متحده و کانادا دنبال می شود. 

ارزیابی های انجام شده توسط WES چیست؟

سه نوع ارزیابی ارائه شده توسط WES وجود دارد:

•    سند به سند: این ارزیابی عمدتاً برای پذیرش دانشگاه های سال اول، اشتغال و اهداف مهاجرت به ایالات متحده انجام می شود. همانطور که از نام آن پیداست، WES به شما کمک می کند تا برای هر مدرک، معادل ایالات متحده و کانادا دریافت کنید. هم اکنون برای ثبت نام در ارزیابی  WES، از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

•    دوره به دوره: هدف اولیه از ارزشیابی دوره به دوره شامل انتقال و پذیرش در تحصیلات تکمیلی و هیئت های صدور مجوز است. این ارزیابی دوره های مربوطه، نمرات و معدل محاسبه شده را که به زبان ایالات متحده و کانادا بیان می شود، فهرست می کند.

•    ارزیابی CPA : این ارزیابی دوره های کسب و کار و حسابداری را برای امتحانات حسابدار رسمی در ایالات متحده و کانادا تجزیه و تحلیل می کند. متقاضیان نیز می‌توانند این ارزیابی را داشته باشند، اما باید دارای مدرک کارشناسی بازرگانی با حداقل نمره معادل ایالات متحده 90٪ باشند.

پیشنهاد مطالعه:آزمون ارزیابی سطح زبان فرانسه   TEF

فرآیند ارزیابی WES

پس از ثبت نام در ارزیابی  WES، ارزیابی سند به سند WES و ارزیابی دوره به دوره 7 روز کاری طول می کشد تا گزارش پس از ارزیابی اسناد به اشتراک گذاشته شود. ارزیابی اعتبار تحصیلی (ECA) برای مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برای دریافت گزارش به حدود 35 روز نیاز دارد.

فرآیند ارزیابی WES شامل چهار مرحله زیر است:

•    تصویربرداری سند: ارزیابان هر سند را در سیستم WES اسکن می کنند. در بسیاری از موارد، اسناد می تواند از موسسه شما ارسال شود.

•    بررسی مدارک: ارزیابان برای اطمینان از صحت اسناد و صدور آن توسط مؤسسات معتبر بررسی می کنند. در این مرحله سوابق یا پذیرفته می شوند یا رد می شوند.

•    ارزیابی هم ارزی: ارزیابان که متخصصان خاص کشور هستند، معادل بودن مدارک مربوط به تحصیلات ایالات متحده یا کانادا را پیدا می کنند. اسناد تایید شده مجددا بررسی می شوند. وضعیت برنامه "در حال انجام" نشان می دهد که برنامه در حال تجزیه و تحلیل است و "در انتظار" نشان می دهد که پس

از ثبت نام در ارزیابی  WES، برنامه نیاز به تأیید بیشتر دارد.

•    صدور گزارش ارزیابی اعتبارنامه: ارزیابان گزارش نهایی ارزیابی اعتبارنامه را صادر خواهند کرد. می‌توانید اعلان‌های به‌روزرسانی شده در حساب‌های خود را درباره برنامه در حال بررسی برای دور نهایی مشاهده کنید.

نحوه ثبت نام در ارزیابیWES

پرداخت هزینه ثبت نام در ارزیابی  WES

اگر تصمیم دارید به کشورهایی همچون آمریکا و کانادا مهاجرت کنید و در آنجا به ادامه تحصیل بپردازید، توصیه می شود برای ارزشیابی WES ثبت نام کرده و گواهی ارزیابی را دریافت کنید. کارشناسان 20پیمنت قادر هستند تا خدمات پرداخت ارزی این برنامه را برای شما انجام دهند.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد