تحصیل در ماکائو و پرداخت شهریه آن

تحصیل در ماکائو و پرداخت شهریه آن

توسط : تیم محتوا
1,311

ماکائو، یکی از دو منطقه اداری ویژه جمهوری خلق چین است. ماکائو در سمت غربی دلتای رودخانه مروارید در مقابل هنگ کنگ قرار دارد، از شمال با استان گوانگدونگ هم مرز است و از شرق و جنوب با دریای چین جنوبی روبرو است. ماکائو به عنوان دومین مردم امید به زندگی در دنیا شناخته می شود. علاوه بر این، ماکائو یکی از معدود مناطق آسیا است که شاخص توسعه انسانی بسیار بالایی دارد. کاوش در فرصت های آموزشی بین المللی می تواند زمان هیجان انگیزی در زندگی متقاضیان تحصیل در ماکائو باشد.

زندگی و تحصیل در ماکائو

برای برخی از دانش آموزان، رفتن به دیگر کشورهای غربی کافی نیست. برای دانش‌آموزانی که به دنبال فرصت‌های کافی برای تحت تأثیر قرار دادن فرهنگ و سبک زندگی در زندگی خود هستند، سفر به ماکائو می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد. 

برای دانش‌آموزانی که تحصیلات دانشگاهی مناسبی را کسب کرده‌اند یا آزمون را پشت سر گذاشته‌اند، می‌توانند در دانشگاه های ماکائو ثبت‌نام کنند. این که آیا می خواهید این کار را انجام دهید یا نه، بستگی به آنچه در این تجربه به دنبال آن هستید خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه:آزمون ارزیابی سطح زبان فرانسه   TEF

شرایط جغرافیایی ماکائو

بازدیدکنندگان این منطقه فراوان هستند و از بسیاری جهات، این امر بسیار مهم است؛ زیرا اقتصاد منطقه به گردشگری بستگی دارد. این کشور زمانی مستعمره پرتغال بود. در واقع، این یکی از آخرین مستعمرات اروپایی باقی مانده در منطقه بود که در سال 1999 آزادی خود را به دست آورد.

اگر تحصیل در ماکائو را انتخاب کرده اید بهتر است بدانید که این کشور کوچکی است و تنها حدود 11 مایل مربع مساحت دارد. علاوه بر این، تنها حدود 568000 نفر در آن ساکن هستند. آب و هوای نیمه گرمسیری این کشور برای هر کسی که به این کشور می رود بسیار مناسب است. 

میزان رطوبت به طور متوسط بین 75 تا 90 درصد به طور منظم متغیر است. بادهای موسمی جزء کلیدی فصل تابستان و زمستان نیز هستند. خنک ترین ماه اینجا ژانویه است. سپس میانگین دما در حدود 58 درجه فارنهایت است. در طول گرم ترین ماه، یعنی جولای، دما به طور متوسط به حدود 85 درجه فارنهایت می رسد.

جامعه منطقه ماکائو

هنگام انتخاب تحصیل در ماکائو در نظر داشته باشید که گردشگرانی که از این منطقه دیدن می کنند متوجه می شوند که این منطقه بسیار دلپذیر است. خیابان‌های تمیز، هزینه‌های پایین زندگی، و در کل معماری زیبا، آن را به مکانی بسیار مطلوب برای زندگی تبدیل کرده است، نه فقط برای تحصیل یا بازدید.

میراث فرهنگی مختلفی در این منطقه وجود دارد و مکان های تاریخی متعددی برای بازدید وجود دارد. منطقه مرکز شهر یکی از شلوغ ترین مناطق شهر است، زیرا تعداد زیادی مغازه، بانک و داروخانه در آن قرار دارند. این منطقه همچنین دارای حضور پررنگ مد و تجمل است و به خاطر سبک زندگی آرام خود نیز شناخته شده است.

کسب درآمد ارزی از سایت Guru

مزیت های تحصیل در ماکائو

به طور کلی، تحصیل در ماکائو می تواند فرصتی برجسته برای کشف یک فرهنگ بسیار منحصر به فرد باشد. همچنین می‌تواند برای آن دسته از دانش‌آموزانی که امیدوارند روش جدیدی از زندگی در فرهنگ آسیایی پیدا کنند، تجربه‌ای ارزشمند باشد.

دانش‌آموزانی که در این منطقه زندگی می‌کنند، می‌توانند یک مدرسه بورسیه ای یا یک مدرسه خصوصی داشته باشند. تعداد بسیار کمی از مدارس دولتی   وجود دارند. اکثر دانش آموزان حدود 15 سال در مدرسه تحصیل می کنند که اجباری است و از طریق دولت بدون هزینه ارائه می شود.

با این حال، اکثر مدارس، فقط اصول اولیه آموزشی را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند. چند مدرسه حرفه ای وجود دارد، به ویژه مدارسی که بر فناوری، ساخت و ساز و الکترونیک تمرکز دارند. دانش آموزان تا زمانی که شرایط استاندارد را رعایت کنند در آموزش ابتدایی و متوسطه شرکت می کنند. 

این روند ممکن است برای تحصیل در ماکائو در مقاطع اولیه اهمیت داشته باشد. دانش آموزان ممکن است وارد دبیرستان نشوند اما می توانند به جای آن یک مدرسه حرفه ای را انتخاب کنند. سپس برخی از آنها به تحصیلات عالی می روند.

آموزش عالی در ماکائو

آن دسته از دانشجویانی که مایل به بازدید از این منطقه برای فرصت های آموزشی هستند، باید بدانند که سیستم آموزش عالی ماکائو چگونه کار می کند. به یاد داشته باشید که این مکان کوچک است و تقریباً همه دانشگاه ها نیز کوچک هستند. این کشور دارای ده مرکز آموزشی عالی است. در زیر نام برخی از این دانشگاه ها آورده شده است:

•    دانشگاه ماکائو، دولتی

•    موسسه پلی تکنیک ماکائو، دولتی

•    کالج آموزشی نیروهای امنیتی ماکائو، دولتی 

•    موسسه مطالعات گردشگری، دولتی

•    دانشگاه علم و صنعت ماکائو، خصوصی

•    دانشگاه سیتی ماکائو، خصوصی

•    دانشگاه سنت جوزف، خصوصی

•    موسسه مدیریت ماکائو، خصوصی

•    موسسه مطالعات اروپایی ماکائو، خصوصی 

•    کالج پرستاری کیانگ وو ماکائو، خصوصی

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در مجارستان در سال 2023

ثبت نام در دانشگاه های ماکائو

متقاضیان خارجی که مایل به تحصیل در ماکائو و ثبت نام در یکی از این دانشگاه هستند، ابتدا باید مستقیماً با دانشگاه تماس بگیرند. هر یک از مراکز آموزشی شرایط خاص خود را برای ثبت نام تعیین می کند که اغلب بر نمرات آزمون، محل تحصیل قبلی و دوره تحصیلی متمرکز است. 

دانشگاه ها همچنین شرایطی را برای شهریه تعیین می‌کنند که بسته به دولتی یا خصوصی بودن مرکز بسیار متفاوت است. دانش آموزان می توانند از بین تعداد زیادی برنامه آموزشی موجود در اینجا انتخاب کنند. این شامل ده ها برنامه تقریباً در همه زمینه ها و دوره های تحصیلی است. دانشجویان می توانند در مدت سه تا چهار سال، بسته به حوزه تخصصی، مدرک لیسانس بگیرند. 

برخی از دانشجویان و متقاضی تحصیل در ماکائو برای کسب مدرک کارشناسی ارشد خود به ویژه در زمینه های مدیریت بازرگانی، حقوق و مراقبت های بهداشتی ادامه تحصیل می دهند. برخی از دانشگاه‌های اینجا برنامه‌های دکترا را نیز ارائه می‌دهند که تکمیل آن ممکن است یک سال تا سه سال دیگر طول بکشد.

متقاضیانی که مایل به ثبت نام در یکی از این دانشگاه ها هستند باید برای انجام این کار مستقیماً با مرکز همکاری کنند. الزامات در هر یک از دانشگاه ها متفاوت است و در برخی موارد می تواند بسیار گسترده باشد. برای پرداخت شهریه دانشگاه نیز می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کنید

کسب درآمد ارزی از سایت Guru

ویزای مسافرتی برای دانشجویان

در بیشتر موارد، دانشجویان برای تحصیل در ماکائو نیاز به اخذ ویزا دارند. برای انجام این کار، افراد باید پاسپورتی با حداقل شش ماه اعتبار و نامه پذیرش از دانشگاه محل ثبت نام داشته باشند. بسته به موقعیت مکانی باید بلیط هواپیما و ویزای ترانزیت نیز در اختیار داشته باشند. همچنین باید مدرکی مبنی بر وجود بودجه برای پوشش سفر خود ارائه دهند.

سیستم آموزشی در ماکائو

آموزش در این منطقه کاملاً توسعه یافته است. سیستم آموزشی هیچ استاندارد یا برنامه درسی پایه ای ندارد. در اینجا، موسسات آموزشی از سیستم های آموزشی مختلفی پیروی می کنند: چینی، پرتغالی، هنگ کنگ و بریتانیا. سن شروع به تحصیل در ماکائو برای کودکان 5 سالگی است. همچنین بیش از ده موسسه آموزش عالی در ماکائو وجود دارد.

برخی از دانشگاه های ماکائو در بین بهترین دانشگاه های جهان رتبه بندی می شوند. تعداد زیادی دانشجوی خارجی در این گونه دانشگاه ها وجود دارد. پذیرش مدارک برای همه یکسان است. اکثر متخصصانی که در ماکائو تدریس می کنند از خارج آمده اند. 

همچنین هنگام تحصیل در ماکائو فرصتی برای تبادل دانشجوی بین المللی در ماکائو وجود دارد. زبان اصلی در دانشگاه ها انگلیسی است. با این حال، برخی از دوره ها به زبان های چینی، پرتغالی و ژاپنی تدریس می شوند.

پیشنهاد مطالعه:6  منبع برتر برای آمادگی SAT

ویزای دانشجویی ماکائو

هنگام انتخاب هدف از سفر، باید در نظر بگیرید که کدام نوع ویزا برای شما مناسب است. سپس، هنگام صدور ویزا، باید هدف سفر خود را مشخص کنید. برای شروع تحصیل در این منطقه باید ویزای دانشجویی دریافت کنید. مدارک مورد نیاز شامل:

•    گذرنامه

•    تایید در دسترس بودن پول 

•    بلیط رفت و برگشت

•    دعوتنامه تحصیل در دانشگاه

•    تایید اقامت در حین تحصیل در ماکائو

پس از ارسال مدارک، حدود 2 هفته دیگر می توانید ویزا بگیرید. همچنین این امکان را دارید تا ویزای فوری یا اضطراری درخواست کنید. ویزا را می توان از قبل در سفارت یا پس از ورود به ماکائو صادر کرد. در صورت انتخاب گزینه دوم، باید هزینه ویزا را در محل پرداخت کنید و پرداخت فقط باید به ارز محلی باشد.

شرایط پذیرش در دانشگاه

پذیرش دانشجو در موسسات آموزش عالی توسط هر دانشگاه متفاوت است. در برخی، شرکت با کنکور شروع می کند، در حالی که برخی دیگر بدون هیچ آزمونی قبول می کنند. هنگام تحصیل در ماکائو و انتخاب یک موسسه آموزشی برای خود، بهتر است شرایط را در دانشگاه بررسی کنید.

هزینه تحصیل در ماکائو

سال تحصیلی در ماکائو دو ترم است. شما می توانید مدرک لیسانس را با هزینه نسبتاً مقرون به صرفه دریافت کنید. هزینه تحصیل تقریباً 3000 دلار در سال است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کمی بیش از 3000 دلار است. حتی با وجود هزینه کم، دانشجویان داخلی و بین المللی می توانند برای بورسیه درخواست دهند. هزینه دقیق باید در دانشگاه مشخص شود. زیرا برای هر دانشکده می تواند متفاوت باشد.

کسب درآمد ارزی از سایت Guru

بورسیه های دولتی

بورسیه های بین المللی ممکن است هزینه سفر شما به داغ ترین مقصد جدید آسیایی، ماکائو را تامین کند. این برنامه برای حمایت از برنامه های تحصیل در ماکائو برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است. هدف گذاری برای مقاصد غیر سنتی بیشتر شانس شما را برای متمایز شدن از انبوه متقاضی افزایش می دهد. 

بیش از 700 گیلمن هر سال داده می شود. متقاضیان باید از دریافت کنندگان گرنت پل و دارای انگیزه تحصیلی باشند. جوایز به اندازه 5000 دلار است. بورسیه های تحصیلی دیوید ال بورن به طور کلی از برنامه های تحصیلی در هر کشور آسیایی از جمله ماکائو پشتیبانی می کند. 

کمک هزینه تحصیلی

شورای فرهنگی آسیا سازمانی متعهد به ارائه کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و هنرمندان در طیف وسیعی از رشته های مبتنی بر علوم انسانی است. وجوه هم به افراد در آسیا ارائه می شود. بورسیه های هنر و دین آسیایی به تعدادی از محققین و دانشجویان سطح پیشرفته داده می شود که به زمان سفر، تحقیق و تحصیل در ماکائو در مورد موضوعات مرتبط نیاز دارند. 

با توجه به ماهیت رقابتی این جوایز، متقاضیان باید یک پروپوزال کاملاً تعریف شده و بسیار تکامل یافته داشته باشند که مستقیماً به پیشینه تحصیلی و یا حرفه ای آنها مرتبط باشد. بورسیه های علوم انسانی آن دانش پژوهان را با طرح های پیشنهادی در هنر و زمینه های مردم شناسی یا باستان شناسی هدف قرار می دهد.

پیشنهاد مطالعه:نحوه ثبت نام در ارزیابیWES

بورسیه های کالج

دانشجویان درگیر در برنامه دانشگاه در ماکائو این فرصت را دارند که مطالعه متمرکز بر محیط اقتصادی شکوفا ماکائو را تجربه کنند. مدیریت مالی چندملیتی و مدیریت کسب و کار جهانی در ماکائو، هنگ کنگ و جنوب چین توسط مدرسه بازرگانی Eli Broad در MSU ایجاد شده است، بنابراین برای رشته های مالی و تجارت بین المللی مناسب است.

ادامه تحصیل در منطقه توسعه یافته ماکائو

ماکائو به عنوان منطقه ای توسعه یافت در جوار چین است که موقعیت مناسبی را برای ادامه تحصیل در یک منطقه آسیایی فراهم کرده است. هزینه های زندگی و تحصیل در این منطقه کاملا مناسب است و فرصت مناسبی را برای متقاضیان ادامه تحصیل در ماکائو فراهم کرده است. 

در صورتی که می خواهید از دانشگاه های این منطقه پذیرش بگیرید و یا قصد واریز شهریه دانشگاهی در ماکائو را دارید، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید. در اینباره، با کارشناسان 20پیمنت مشورت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد