تحصیل در لبنان و پرداخت شهریه آن

تحصیل در لبنان و پرداخت شهریه آن

توسط : تیم محتوا
1,282

آیا به تحصیل در خارج از کشور فکر می کنید؟ تحصیل در لبنان یک راه عالی برای ایجاد استقلال، کاوش در جهان و یادگیری فرهنگ های مختلف است! بنابراین، اگر فردی هستید که هوس ماجراجویی، تجربه های بیشتر، لذت بردن از غذاهای جدید و هیجان انگیزرا کرده اید و از چالش ها نمی ترسید، تحصیل در خارج از کشور می تواند برای شما مناسب باشد.

آموزش عالی در لبنان

بر اساس گزارش جهانی فناوری اطلاعات، فهرستی که توسط مجمع جهانی اقتصاد تهیه شده است، لبنان رتبه پنجم را برای آموزش در ریاضیات و علوم دارد. سایر تمایزات قابل توجه عبارتند از شماره 10 برای بهترین کیفیت کلی در آموزش و شماره 13 برای کیفیت در مدیریت سیستم آموزشی را به خود اختصاص داده است.

در زمان تحصیل در لبنان، مطالعات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در تاریخ، هنر و علوم انسانی در بهترین دانشگاه های این کشور متمرکز می شود. موقعیت و تاریخ این کشور مطالعه زبان، فرهنگ، مذاهب جهانی، روابط خارجی و تجارت بین‌الملل را به اهدافی ایده‌آل تبدیل می‌کند.

لبنان در انتهای شمالی دره بزرگ ریفت قرار دارد و فرصتی را برای مطالعه زمین‌شناسی، صفحات تکتونیکی و تولد قاره‌های جدید در حال وقوع است. دانشجویان علاقه مند به مهندسی و اکتشاف این منابع طبیعی می توانند از پایه و به معنای واقعی کلمه در لبنان در مورد آنها بیاموزند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در ماکائو و پرداخت شهریه آن

دانشگاه های لبنان

از 41 دانشگاه دارای اعتبار ملی در لبنان، سه مورد از آنها در رتبه بندی Webometrics دانشگاه های جهان رتبه ای کسب می کنند که موقعیت مناسبی برای تحصیل در لبنان خواهند بود:

•    دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) در جایگاه 250 

•    دانشگاه سنت جوزف دو بیروث، در رتبه 2332

•    دانشگاه آمریکایی لبنانی، در رتبه 2630

تحصیل در لبنان و پرداخت شهریه آن

سال تحصیلی

سال تحصیلی دانشگاه از ماه اکتبر شروع می شود. ترم بهار در ماه فوریه با یک جلسه تابستانی پس از آن دنبال می شود. برنامه درسی لبنان و سایر مقررات سیستم مدرسه توسط وزارت آموزش اداره می شود که برای هر کودک لبنانی به هشت سال تحصیل نیاز دارد.

تحصیل در لبنان و در دانشگاه های رتبه برتر به پرداخت شهریه برای هر ساعت اعتبار تا سقف 15 در هر ترم نیاز دارد. هر ساعت اعتبار اضافی را می توان رایگان دریافت کرد. هزینه های تحصیل با توجه به رشته تحصیلی و برنامه تحصیلی متفاوت است. هزینه های اضافی دانشجویی شامل درخواست، ثبت نام، مسکن، اینترنت، بیمه درمانی و هزینه فعالیت دانشجویی است.

بیمه سلامت

دانشجویانی که در دانشگاه های لبنان ثبت نام می کنند، حق بیمه سلامت پرداخت می کنند، با نرخ هایی که بر اساس تعداد ترم های دانشجو متفاوت است.

ویزای دانشجویی

برای تحصیل در لبنان، دانشجویان خارجی باید پاسپورت فعلی داشته باشند که تا شش ماه پس از بازگشت به کشور خود منقضی نمی شود. اجازه اقامت دانشجویی برای همه دانشجویان خارجی صرف نظر از کشورشان الزامی است.

پیشنهاد مطالعه:نحوه ثبت نام در ارزیابیWES

مزیت های تحصیل در لبنان

اکنون که می دانید می خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید، باید تصمیم بگیرید که در کجا می خواهید تحصیل کنید. اگر تصمیم دارید در لبنان تحصیل کنید، باید بدانید که شما ترکیبی از تأثیرات اروپایی و خاورمیانه ای را در لبنان خواهید یافت که آن را به یکی از جالب ترین کشورها برای تحصیل تبدیل کرده است. چهار دلیل اصلی که چرا باید به تحصیل در لبنان فکر کنید را بررسی نمایید:

مدرک بین المللی کسب کنید.

کسب مدرک در حین تحصیل در خارج از کشور راهی عالی برای تقویت شبکه و کسب مهارت های ارزشمند است. شما با اساتید و همکلاسی های خود از سراسر دنیا ارتباط برقرار خواهید کرد و یک شبکه حرفه ای دارید که می توانید پس از فارغ التحصیلی از آن استفاده کنید. ضمن آنکه این امکان را دارید تا مدرک بین المللی کسب کنید که می تواند کارفرمایان را تحت تاثیر قرار دهد و مهارت هایی مانند استقلال، اعتماد به نفس و سازگاری را توسعه دهد.

کشوری زیبا و پر از جاذبه

اگر اهل ماجراجویی هستید، دوست دارید در طبیعت باشید و از زندگی شهری لذت ببرید، پس لبنان می تواند کشوری برای شما باشد! هنگام تحصیل در لبنان شهرهای زیبا، خرابه های تاریخی، سواحل ساحلی، کوه های وسیع، دره های زیبا و جنگل های انبوه را نیز خواهید دید.

می‌توانید شنا در دریای مدیترانه، اسکی کردن در کوه لبنان (بلندترین کوه خاورمیانه) یا ضیافت غذاهای لذیذ در بیروت را انتخاب کنید. همچنین، اگر از طرفداران زمستان های سخت و سرد نیستید، از آب و هوای مطبوع لبنان لذت خواهید برد. 

اگر به ساحل نزدیک باشید، تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های خنک و معتدل دارید. اما اگر اهل اسکی هستید نگران نباشید، همچنان در لبنان برف می بارد و می توانید از یکی از پیست های اسکی متعدد لذت ببرید. اگر به کوهستان نزدیک هستید، تابستان معتدل با زمستان های برفی است.

تحصیل در لبنان و پرداخت شهریه آن

یک فرهنگ جدید را کشف کنید.

مهم نیست که برای تحصیل در لبنان، به کدامیک از شهرهای آن می روید. در هر صورت با تغییرات فرهنگی، غذایی و اجتماعی روبرو خواهید شد. اما نگران نباشید به سرعت به این کار دست خواهید یافت و مهارت های سازگاری و انعطاف پذیری خود را در این فرآیند توسعه خواهید داد. 

این حقایق را بررسی کنید تا ایده بهتری از آنچه می توانید انتظار داشته باشید بدست آورید:

•    لبنان متنوع ترین کشور از نظر مذهبی در خاورمیانه است و ادیانی مانند اسلام و مسیحیت برجسته ترین آنها هستند.

•    مهمان نوازی نقش زیادی در فرهنگ دارد. معمول است که برای خوردن چیزی به خانه کسی دعوت شوید، زیرا میزبانی از یک مهمان افتخار محسوب می شود. معمولاً قهوه یا چای سرو می شود و هرگز نباید این پیشنهاد را رد کنید زیرا می تواند بی ادبانه تلقی شود.

•    از دیگر مواردی که باید هنگام تحصیل در لبنان در نظر بگیرید، تعامل با دیگران است. هنگام احوالپرسی با یکدیگر، زمانی را به صحبت با طرف مقابل اختصاص دهید. از وضعیت فرد و خانواده اش بپرسید.

•    هدایا نشان دهنده دوستی است و در هر زمانی داده می شود. نه فقط برای تولدها و مناسبت های خاص.

•    آداب غذا خوردن رسمی تر است، بنابراین حتما لباس مناسب بپوشید، مودب باشید.

•    افراد برای شناخت بهتر سؤالات زیادی می پرسند.

زبان انگلیسی را مطالعه کنید. 

هنگام تحصیل در لبنان، برخی از دانشجویان نگران ندانستن زبان محلی هستند. اما، در لبنان، می توانید با مدرک زبان انگلیسی، به این زبان تحصیل کنید. در حالی که زبان ملی عربی است، بسیاری از مردم انگلیسی یا فرانسوی نیز صحبت می کنند، بنابراین لازم نیست نگران موانع زبان باشید. 

به علاوه، اگر می خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید، این مکان عالی برای انجام این کار است. غوطه ور شدن در یک فرهنگ یکی از سریع ترین راه های یادگیری آن زبان است. اما در اطراف شما افرادی را نیز دارید که در صورت تعامل به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند.

این نکته را توجه داشته باشید که با وجود آنکه عربی زبان رسمی ملی است، اما مقررات قانونی فرانسه را در برخی شرایط رسمی مجاز می‌داند. دوره های دانشگاهی به زبان های عربی و فرانسوی تدریس می شوند، اما زبان انگلیسی به ویژه در مطالعات علوم و تجارت بین المللی محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در قطر و هزینه های آن

دانشگاه ها و کالج های برتر در لبنان

بهترین دانشگاه های دنیا را کجا پیدا می کنید؟ خوب، تقریباً در هر کجا از جمله لبنان یافت می شود. با برنامه تحصیل در لبنان می‌توانید تعداد زیادی از دانشگاه‌های با رتبه‌های برتر را بیابید که جایگاه شایسته خود را در کنار برخی از بزرگترین نام‌های دانشگاهی بین‌المللی دارند.

دانشگاه‌ها، کالج‌ها، دانشکده‌های پزشکی، دانشکده‌های مهندسی، و دانشکده‌های حقوق لبنان بسیار مورد احترام و شهرت در جوامع آموزشی و دانشگاهی هستند و همچنان به ارائه برنامه‌های معتبر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای ماجراجویان باهوش ادامه می‌دهند. . با خیال راحت از بین برخی از رقابتی ترین مدارک در بهترین دانشگاه های لبنان انتخاب کنید.

رتبه بندی دانشگاه ها

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی ایجاد شده توسط آموزش عالی تایمز، شهرت تحقیقات انجام‌شده توسط دانشگاه‌ها و تعداد دفعات نقل قول‌های مقالات تولید شده توسط دانشگاه‌ها در سراسر جهان را در نظر می‌گیرد. بنابراین هنگام تحصیل در لبنان باید به آنها توجه کنید.

رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان که توسط دانشگاه شانگهای جیائو تونگ ایجاد شده است، بر تعداد دانشمندان برنده جوایز، بیشترین پژوهشگران مورد استناد از دانشگاه های فهرست شده و سهم آنها در جامعه علمی متمرکز است.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS که توسط TopUniversities ایجاد شده است، تعداد زیادی از کارشناسان دانشگاهی را در مورد شهرت دانشگاه‌ها مورد نظرسنجی قرار می‌دهد و همچنین کیفیت تدریس را اندازه‌گیری می‌کند.

بهترین رتبه بندی دانشگاه های جهانی ایجاد شده توسط US News & World Report نرخ فارغ التحصیلی دانشگاه ها و تعداد دانشجویانی که در سال دوم تحصیل خود ثبت نام کرده اند را تجزیه و تحلیل می کند. همچنین از نمایندگان دانشگاه ها در مورد عملکرد دانشگاه ها نظرسنجی می کند.

تحصیل در لبنان و پرداخت شهریه آن

برترین دانشگاه های لبنان 

اگر تحصیل در لبنان را برگزیده اید، لیست ذیل، تنها تعدادی از دانشگاه های رتبه برتر این کشور هستند. می توانید متناسب با رشته تحصیلی که می خواهید ادامه دهید، در این دانشگاه های درخواست پذیرش ارسال کرده و با مهاجرت به لبنان، دنیای جدیدی را برای خود مهیا کنید.

1. American University of Beirut

2. Lebanese American University

3. Lebanese University

4. Saint-Joseph University of Beirut

5. University of Balamand

6. Beirut Arab University

7. Holy Spirit University of Kaslik

8. Notre Dame University - Zouk Mosbeh

9. Lebanese International University

10. American University of Science and Technology

کارشناسان 20پیمنت در خصوص ارسال درخواست پذیرش دانشگاه، پرداخت هزینه شهریه تحصیل در لبنان و دریافت ویزای تحصیلی، شما را همراهی می کنند.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، تحصیل در لبنان
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد