تحصیل در مکزیک

تحصیل در مکزیک

توسط : تیم محتوا
1,243

آموزش عالی در مکزیک از فرمتی مشابه با دانشگاه‌های اروپا و ایالات متحده پیروی می‌کند. دوره‌های لیسانس چهار سال طول می‌کشد، در حالی که دوره‌های کارشناسی ارشد دو ساله و دکترا سه ساله است. سیستم آموزش عالی این کشور در آخرین نسخه رتبه بندی سیستم آموزش عالی QS با رتبه 31 به عنوان یکی از بهترین ها در سراسر جهان معرفی شد. اگر تصمیم دارید برای تحصیل در مکزیک اقدام کنید، این امکان را دارید تا برای پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت ویزا، از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

درباره مکزیک

از نظر منطقه ای، مکزیک بخش عمده ای از دانشگاه های برتر در منطقه آمریکای لاتین را تشکیل می دهد. حدود 63 دانشگاه مکزیکی دارای ویژگی‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های آمریکای لاتین QS هستند. در دو دهه اخیر، جمعیت دانشجویی دانشگاه های مکزیک دو برابر شده و از تقریباً 2 میلیون به 4.4 میلیون دانشجو رسیده است!

 این آمار در مورد دانشجویان بین المللی نیز صدق می کند. بیش از 30هزار نفر بین المللی هر سال یک برنامه تحصیلی در مکزیک انتخاب می کنند و این شامل دانشجویان مبادله نمی شود. آموزش از راه دور نیز بسیار محبوب است زیرا بیش از 650هزار دانش آموز این نوع آموزش را انتخاب می کنند.

مکزیک یا به طور رسمی ایالات متحده مکزیک، بزرگترین کشور اسپانیایی زبان در جهان است. بر اساس رتبه بندی جهانی گردشگری، این کشور هفتمین کشور پربازدید جهان به شمار میآید. با وجود 31 مکان میراث جهانی یونسکو، ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ ها، و آب و هوای رضایت بخش دارد.

اما علاوه بر گردشگری، مکزیک در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین مقاصد تحصیلی خارج از کشور در آمریکای شمالی برای دانشجویان بین المللی نیز می باشد. تحصیل در مکزیک را انتخاب کنید و زندگی متفاوتی را تجربه نمایید.

چگونه در مکزیک تحصیل کنیم؟

بسیاری از شناخته شده ترین دانشگاه های آمریکای لاتین در مکزیک واقع شده اند. دانشگاه های مکزیک اغلب به دو نوع تقسیم می شوند؛ موسسات خصوصی و دولتی. سپس می‌توان آنها را به دانشگاه‌های توسعه حرفه‌ای یا دانشگاه‌های تحقیقات علمی تقسیم کرد که به موضوعی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

دانشگاه های دولتی مکزیک در هر سال تحصیلی بین 378 تا 818 دلار هزینه دریافت می کنند. موسسات خصوصی برای تحصیل در مقطع لیسانس شهریه بسیار بالاتری دریافت می کنند، شهریه آنها معمولاً در محدوده 1636 دلار و 16353 دلار در هر سال تحصیلی است.

تحصیل در مکزیک

شرایط ورود به دانشگاه های مکزیک 

برای درخواست تحصیل در مکزیک باید مستقیماً از طریق بخش پذیرش به دانشگاه درخواست دهید. شرایط پذیرش از مؤسسه ای به مؤسسه دیگر متفاوت است، اما ممکن است از شما خواسته شود که در آزمون ورودی و/یا آزمون مهارت زبان بسته به شرایط خود شرکت کنید.

شرایط بورس تحصیلی 

بدون توجه به دلیل هر فرد، پرداخت شهریه های بالا می تواند برای بسیاری منبع استرس باشد. با این حال، گزینه های زیادی برای تأمین مالی تحصیل شما وجود دارد، از جمله استفاده از بورسیه تحصیلی. فرصت های بورسیه تحصیلی مختلفی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که به دنبال تحصیل در مکزیک هستند. 

ویزای تحصیلی مکزیک 

دانشجویانی که به دنبال تحصیل مدرک در مکزیک هستند، در صورتی که دوره تحصیلی آنها بیش از شش ماه طول بکشد، باید برای ویزای دانشجویی درخواست دهند که دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی شامل این موضوع می شوند.

اگر قصد دارید کمتر از شش ماه در مکزیک تحصیل کنید، می توانید به عنوان توریست در یکی از دانشگاه های مکزیک ثبت نام کنید. بسته به ملیت خود ممکن است نیاز به پرداخت هزینه ویزای توریستی در بدو ورود به فرودگاه داشته باشید.

اگر قصد دارید بیش از شش ماه برای تحصیل در مکزیک در این کشور بمانید، باید جداگانه برای ویزای دانشجویی از طریق سفارت یا کنسولگری مکزیک در کشور خود درخواست دهید. برای انجام این کار باید به طور رسمی در یک دوره در یک دانشگاه مکزیک پذیرفته شده باشید.

برای دریافت ویزای دانشجویی خود، باید پاسپورت معتبر (با اعتبار بیش از شش ماه از اقامت برنامه ریزی شده خود)، مدرک پذیرش در دانشگاه مکزیک، مدرک مبالغ کافی (300 دلار آمریکا در هر ماه اقامت) و مدرک بازگشت خود را ارائه دهید. ضمن آنکه هزینه های ویزا متفاوت است، اما معمولا بین 18 تا 30 دلار آمریکا متغیر خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه:نحوه ثبت نام در ارزیابیWES

چرا تحصیل در مکزیک؟

دلایل واضحی وجود دارد که می توانید تحصیل در مکزیک را انتخاب نمایید:

 مکزیک بسیار مقرون به صرفه است.

در مقایسه با ایالات متحده، کانادا یا حتی برخی از کشورهای اروپایی، مکزیک تجربه تحصیل در خارج از کشور بسیار مقرون به صرفه تری را ارائه می دهد. این شامل هزینه های کمتر شهریه و هزینه های زندگی بسیار کمتر می شود.

 مکزیک فرهنگ جذابی دارد.

از مایاها گرفته تا آزتک ها، از روز مردگان (Día de los Muertos) تا غذاهای منحصر به فرد و تند، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید کشف و تجربه کنید. با چنین فرهنگ غنی و بیش از 30 مکان میراث جهانی یونسکو، تحصیل در مکزیک آسان است.
 مهارت های اسپانیایی خود را بهبود بخشید.

حتی اگر این زبان رسمی نباشد، بدون شک اسپانیایی رایج ترین زبان در مکزیک است. ممکن است بسیار شبیه به نوع اسپانیایی باشد که در اروپا صحبت میشود، اما اصطلاحات محلی آن را متمایز می کند. اسپانیایی در سراسر جهان صحبت می شود، بنابراین یادگیری آن می تواند به سرعت در بسیاری از موقعیت ها به یک مزیت تبدیل شود. حتی افق های شغلی شما را نیز گسترش می دهد.

 سرمایه گذاری در آموزش عالی

مقامات مکزیکی در حال سرمایه گذاری پول و منابع دیگر برای تبدیل شدن به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی هستند. این در افزایش تعداد مدارک تحصیلی انگلیسی و کیفیت کلی آموزش منعکس شده است که همچنان برای تحصیل در مکزیک در حال افزایش است.

تحصیل در مکزیک

از مهمان نوازی مکزیکی لذت ببرید.

بر کسی پوشیده نیست که رفتار مکزیکی ها بسیار دوستانه است. آنها با مهمانان بسیار خوب رفتار می کنند و تلاش می کنند تا آنها احساس راحتی داشته باشند و اوقات خوبی را سپری کنند. شاید «خانه من خانه شماست» جمله عالی برای توصیف مهمان نوازی مکزیکی باشد.

بهترین دانشگاه ها در مکزیک 

در سراسر مکزیک، دانشگاه‌های معتبر زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. در اینجا تعدادی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مکزیک آورده شده است:

•    تکنولوژیکو مونتری

•    دانشگاه خودمختار متروپولیتن

•    دانشگاه ملی خودمختار مکزیک

•    دانشگاه خودمختار باخا کالیفرنیا

•    دانشگاه خودمختار ایالت هیدالگو (UAEH)

تحصیل در مکزیک چگونه است؟

تحصیل در مکزیک باید یک تجربه غنی باشد. شما بیشتر همکاران محلی خواهید داشت که از طریق آنها می توانید مهارت های اسپانیایی خود را بهبود ببخشید یا درباره فرهنگ، عادات و فعالیت های سرگرم کننده بیشتر بیاموزید. در خارج از کلاس‌ها، می‌توانید از زندگی شبانه فعال لذت ببرید یا با گروهی از دوستانتان به اطراف سفر کنید.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در قطر و هزینه های آن

رشته های محبوب در دانشگاه های مکزیک

در زیر برخی از محبوب ترین رشته های دانشگاهی در بین دانشجویان بین المللی در مکزیک آمده است:

•    مدیریت بازرگانی 

•    بازرگانی بین المللی 

•    علوم کامپیوتر 

•    حقوق در مکزیک

•    علوم بهداشتی 

هر دانشگاه برای تحصیل در مکزیک سیستم پذیرش خود را در وب سایتش دارد که به دانشجویان آینده اجازه می دهد برای برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود درخواست دهند و در آن ثبت نام کنند. بنابراین، هنگامی که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید از طریق درخواست آنها بروید و مطالب خود را در آنجا ارسال کنید.

مدارک لازم برای ارائه درخواست پذیرش دانشگاه

در اینجا اسنادی وجود دارد که ممکن است لازم باشد در طول درخواست دانشگاه خود ارسال کنید:

•    اسکن دیپلم شما (دبیرستان یا لیسانس)

•    کارنامه / سوابق دوره های قبلی شما

•    اسکن پاسپورت و/یا شناسنامه شما

•    CV شما

•    نمرات تست

•    مدارک تحصیلی 

•    اسناد کمک مالی

•    توصیه نامه (2 یا 3)

•    نمونه کارها و نمونه های نوشتاری

راه های مفید برای اطمینان از واجد شرایط بودن 

دوره های آمادگی تحصیل در مکزیک را بگذرانید.

این نوع دوره‌ها به دانشجویان جویای مدرک امکان می‌دهد تا قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، تقویت آموزشی بیشتری کسب کنند. یک برنامه پیش از MBA یا پیش از پزشکی و همچنین هر دوره پایه یا آمادگی دیگری که به شما امکان می دهد در برنامه تحصیلی مورد نظر خود تحصیل کنید، امتحان کنید.

زبان انگلیسی خود را از طریق دوره آمادگی زبان انگلیسی بهبود بخشید.

اگر در یک برنامه تحصیلی در مکزیک شرکت می کنید، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. برخی از مدارس به زبان اسپانیایی نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر به مهارت های انگلیسی قوی نیاز دارند. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کند.

تحصیل در مکزیک

آزمون های زبان انگلیسی

برای تحصیل در مکزیک، باید مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی خود ارائه دهید. مدارک مورد قبول عموماً توسط دانشگاه های مکزیک عبارتند از:

•    آکادمیک PTE

•    تافل iBT

•    آیلتس آکادمیک

•    C1 Advanced یا C2 Proficiency

با این حال، همواره به عنوان اولین قدم سایت دانشگاه خود را بررسی کرده و از الزامات آن اطلاع کسب کنید.

زندگی در مکزیک

مکزیک علاوه بر اینکه یک جاذبه عجیب و غریب برای دانشجویان بین المللی است، یک مقصد تحصیلی مقرون به صرفه نیز می باشد. اما دقیقا چقدر مقرون به صرفه است؟ بیایید به برخی از متوسط هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی نگاه کنیم:

هزینه تحصیل در دانشگاه های مکزیک

برای تحصیل در مکزیک و حضور در دانشگاه‌های این کشور، یافتن متوسط هزینه‌های تحصیلی که دقیق یا از منابع قابل اعتماد باشد، نسبتاً دشوار است. همانطور که بودجه ای برای تحصیل خود تهیه می کنید، همیشه وب سایت رسمی دانشگاه را بررسی کنید یا با نماینده دانشگاه تماس بگیرید. 

بر اساس داده های محدودی که در اختیار داریم، می دانیم که دانشگاه های دولتی رایگان (یا تقریباً رایگان، کمتر از 10 یورو) برای دانشجویان بین المللی دریافت می کنند. دانشگاه های دولتی و خصوصی بین 1000 تا 10000 یورو در سال برای دانشجویان بین المللی شهریه دریافت می کنند. ضمن آنکه دانشگاه های خصوصی گران تر از موسسات دولتی هستند و هزینه برخی از برنامه ها بیش از 10000 یورو در سال است.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در لبنان و پرداخت شهریه آن

هزینه های زندگی در مکزیک

اگر می خواهید تحصیل در مکزیک را تجربه کنید، هزینه های زندگی ماهانه بسته به شهری که در آن تحصیل می کنید، نحوه زندگی شما و نوع اجاره بها متفاوت خواهد بود. برای مثال مکزیکو سیتی گران ترین جایی است که می توانید در آن تحصیل کنید. در اینجا برخی از هزینه های متوسط زندگی در مکزیک آورده شده است:

•    اجاره: 280-390 یورو در ماه

•    آب و برق: 40-70 یورو در ماه

•    کارت حمل و نقل ماهانه (مترو، اتوبوس، قطار): 15-20 یورو

•    غذای سه وعده برای 2 نفر در یک رستوران میان رده: 20 یورو

•    شیر: 0.75 یورو

•    قرص نان: 1.21 یورو

تحصیل در مکزیک

ویزای تحصیلی مکزیک

می توانید از طریق وب سایت های سفارت و کنسولگری تصویر کلی از کل موضوع "برنامه ویزا" بدست آورید. ضرب الاجل ها را بررسی کنید و دریابید که چه مدت باید برای ویزای خود منتظر بمانید. در این مدت به پس انداز مالی خود فکر کنید. زیرا برخی از برنامه ها ممکن است نیاز داشته باشد که حداقل بودجه را داشته باشید. برای تحصیل در مکزیک مهارت های انگلیسی خود را تقویت کنید. حتی اگر این الزام همیشه برای ویزا نباشد، به شما کمک زیادی می کند تا در طول تحصیلات دانشگاهی خود موفق شوید.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، تحصیل در مکزیک
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد