دانشگاه های برتر هوش مصنوعی در جهان

دانشگاه های برتر هوش مصنوعی در جهان

توسط : تیم محتوا
1,573

آیا می خواهید در هوش مصنوعی تحصیل کنید؟ بسیاری از ما هر روز از هوش مصنوعی (AI) در تعاملات خود با جهان استفاده می کنیم. گفتار و تشخیص صدای عملی تعبیه شده در تلفن ما به ما این توانایی را می دهد که از دستورات صوتی برای درخواست چیزهایی از دستگاه هایمان استفاده کنیم. هرچه یک برنامه نرم افزاری بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، از داده های موجود بیشتر "یاد می گیرد" و پاسخ های برنامه دقیق تر می شود. این توانایی برای بهبود خود، جوهر یادگیری ماشینی است. در اینجا می خواهیم به معرفی دانشگاه های برتر هوش مصنوعی بپردازیم.

مدارک تکمیلی در رشته هوش مصنوعی

سال های زیادی است که مدارک هوش مصنوعی در گروه های دانشگاهی مهندسی، ریاضیات، علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر وجود داشته اند. با این حال، اکنون بسیاری از دانشگاه ها دارای برنامه های سطح لیسانس برای مطالعه هوش مصنوعی هستند. درجات هوش مصنوعی از بخش‌های سنتی به حوزه‌های بین ‌رشته‌ای و گسترده ‌تر منشعب می‌شوند. بهترین کالج ها برای یادگیری هوش مصنوعی در حال تغییر هستند.

از آنجایی که متخصصان بیشتری در فناوری تصمیم می‌گیرند شغل خود را به سمت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین سوق دهند، کالج‌ ها و دانشگاه‌ های بیشتری در حال توسعه مدارک لیسانس در این تخصص‌ها هستند. به همین دلیل است که در اینجا دانشگاه های برتر هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و دیگر برنامه‌های مرتبط را ارائه کرده ایم تا هوشمندانه‌ ترین انتخاب ‌ها داشته باشید.

دانشگاه های آموزش و یادگیری ماشینی

این دانشگاه ها برای دانش‌آموزان در سراسر مناسب است که می‌خواهند هوش مصنوعی مطالعه کنند. دریافت مدرک هوش مصنوعی به دانش آموزان کمک می کند تا دنیایی پر از امکانات را درک کنند. اکثر مدارس عالی برای برنامه ‌های هوش مصنوعی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند تا در سخنرانی‌ هایی صحبت کنند که مهارت‌های آنها را در استدلال منطقی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، حل مسئله و سایر تکنیک‌های یادگیری ماشینی افزایش می‌دهد. 

علاوه بر این، با رشد روز به روز دنیای هوش مصنوعی، آنها از صف طولانی فرصت های شغلی برخوردار خواهند شد. امروزه، ما زندگی خود را با فناوری‌های هوش مصنوعی مدرن می‌گذرانیم و نمی‌توان گفت که تا کجا پیش خواهد رفت. اما، دریافت مدرک از دانشگاه های برتر هوش مصنوعی، متخصص بودن در این زمینه بدون شک اعتماد به نفس هر کسی را افزایش می دهد و راه طولانی را در مشاغل مرتبط فراهم می کند. در این راهنما، ما در مورد برخی از بهترین دانشگاه های هوش مصنوعی جهان صحبت خواهیم کرد.

دانشگاه های برتر هوش مصنوعی در جهان

اخذ مدرک در زمینه هوش مصنوعی 

البته! بسیاری از دانشگاه ها مدرک لیسانس در هوش مصنوعی ارائه می دهند. به عنوان مثال، دانشگاه علوم کاربردی Macromedia در آلمان یک برنامه عالی برای کسانی که می خواهند در زمینه هوش مصنوعی تحصیل کنند ارائه می دهد. 

دانشگاه دیگری که چنین مدرکی را ارائه می دهد، دانشگاه ایندیانا، دانشگاه پردو ایندیاناپولیس است. دوره های آنها شامل کلاس هایی در یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و نرم افزارهای مربوط به تجزیه و تحلیل و استفاده از آنها در فناوری های مدرن است. می‌توانید با مرور دوره‌های علوم رایانه یا با بررسی صفحه دوره‌های آزاد، دوره‌های هوش مصنوعی را که در حال حاضر برای دانش‌آموزان در دسترس هستند، بیابید.

در برخی دانشگاه های برتر هوش مصنوعی شما می توانید این رشته را به صورت رایگان در منابع، آموزش ها و دوره های آنلاین مختلف و همچنین بسته های نرم افزاری مطالعه کنید. اما اگر در مورد دنبال کردن حرفه ای در هوش مصنوعی جدی هستید، شروع تحصیل در مقطع تحصیلی ضروری است. 

برخی از دانشگاه هایی که آموزش هوش مصنوعی رایگان ارائه می دهند عبارتند از موسسه فناوری برلین و دانشگاه فناوری وین.

برترین دانشگاه های هوش مصنوعی در جهان

در اینجا  برخی از دانشگاه های مطرح را که رشته هوش مصنوعی را تدریس می کنند آورده شده است.

پیشنهاد مطالعه:نحوه ثبت نام در ارزیابیWES

 موسسه فناوری ماساچوست

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یکی از دانشگاه های برتر هوش مصنوعی در جهان است که سهم قابل توجهی در توسعه علم و فناوری در سراسر جهان دارد. طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022، این موسسه در سطح جهانی به عنوان بهترین موسسه آموزش عالی رتبه اول را دارد.

MIT برنامه های آکادمیک و تحقیقاتی در سطح جهانی را در زمینه های مختلف رشته، از جمله معماری و برنامه ریزی، تجارت و مدیریت، علوم انسانی و اجتماعی، مهندسی، و علم و فناوری ارائه می دهد. این موسسه تعداد بیشماری از محققان پیشگام و فارغ التحصیلان برجسته ارائه کرده که دنیای علم و فناوری را تغییر داده است. 

برنامه توسعه هوش مصنوعی در ماساچوست

اکثر آنها در توسعه هوش مصنوعی، سازگاری با تغییرات آب و هوا، درمان های HIV و سرطان، و کاهش فقر پیشرو هستند.  این مرکز آموزشی از زمان تأسیس خود، با تولید تحقیقات علمی پیشگامانه و ارائه بالاترین استانداردهای آموزش آکادمیک به دانشجویان و متخصصان در سراسر جهان، شهرت بین المللی محکمی به دست آورده است.

به عنوان یکی از دانشگاه های برتر هوش مصنوعی در جهان،MIT  دوره های تخصصی هوش مصنوعی را برای دانشجویان کارشناسی مهندسی برق و علوم کامپیوتر ارائه می دهد. دانش‌آموزان در هنگام گذراندن این دوره یک تعاملی را تجربه خواهند کرد. 

این به آنها کمک می کند تا در مورد مکانیسم هوش مصنوعی تحت شرایط خاص شهودی کسب کنند. این برنامه دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا دانش و مهارت‌های ضروری مانند مونتاژ راه‌حل‌هایی برای توسعه سیستم‌های هوشمند را کسب کنند.

 دانشگاه کارنگی ملون

دانشگاه کارنگی ملون (CMU) یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در سطح جهانی است که از روزی که این رشته ایجاد شد، در زمینه هوش مصنوعی پیشتاز جهان بوده است. این اولین دانشگاهی است که برنامه لیسانس هوش مصنوعی را در ایالات متحده ارائه می دهد که در سال 2018 راه اندازی شد.

به عنوان یکی از دانشگاه های برتر هوش مصنوعی، این برنامه به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا روی بینایی، زبان و پایگاه‌های داده عظیم تمرکز کنند، که ابزارهای حیاتی در تصمیم‌گیری و افزایش توانایی‌های انسانی در یک ماشین کامپیوتری یا روباتیک هستند. علاوه بر این، دانش‌آموزان باید دوره‌هایی را در زمینه اخلاق و مسئولیت اجتماعی بگذرانند که به آنها کمک می‌کند هوش مصنوعی را برای منافع عمومی در جامعه ارتقا دهند.

فارغ التحصیلان این برنامه بهترین در جهان هستند و به داشتن مهارت های تخصصی در یادگیری ماشین و استدلال خودکار برای ساختن هوش مصنوعی آینده شناخته شده اند. در سطح پیشرفته، دانشگاه کارنگی ملون مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی هوش مصنوعی (MS EAI)  را نیز ارائه می دهد.

دانشگاه های برتر هوش مصنوعی در جهان

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد دومین دانشگاه قدیمی جهان است. بیشتر شناخته شده است و برنامه های دانشگاهی درجه یک را ارائه می دهد که در جهان پیشرو هستند. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های برتر هوش مصنوعی است که در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 در رتبه دوم قرار دارد.

دانشگاه آکسفورد آثار بی‌شماری پیشگامانه و بسیاری از فارغ‌التحصیلان برجسته در رشته‌های مهندسی و علوم کامپیوتر ارائه کرده است. این یک برنامه کارشناسی ارشد و پیشرفته در علوم کامپیوتر با یک دوره تخصصی در هوش مصنوعی ارائه می دهد.

این برنامه به دانش‌آموزان این مدرسه عالی هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا تکنیک‌های جستجوی هوش مصنوعی اولیه و پیشرفته را بیاموزند، مسائل بهینه‌سازی و مشکلات برنامه‌ریزی را مدل‌سازی کنند و سپس آنها را در عمل به کار ببرند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در مکزیک

 دانشگاه کالج لندن

دانشگاه کالج لندن (UCL) به عنوان یکی از دانشگاه های برتر هوش مصنوعی و از دانشگاه‌های تحقیقاتی عمومی پیشرو در جهان شناخته می‌شود و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2022 در رتبه هشتم قرار دارد. 

این برنامه برنامه های پژوهشی یکپارچه معتبری را در رشته های مختلف، از علوم بهداشتی گرفته تا مهندسی و هنر و علوم انسانی ارائه می دهد. UCL عمیقاً متعهد به ارائه بهترین ابزار آموزشی و پشتیبانی حرفه ای برای تقویت مهارت های هر فرد برای آماده سازی آنها برای بسیاری از فرصت های شغلی است.

UCL  همچنین یک مدرسه هوش مصنوعی بسیار شناخته شده است و برنامه های درجه مرتبط با هوش مصنوعی و هوش مصنوعی را ارائه می دهد که ابزارهای لازم را برای یادگیری اساسی ترین و پیشرفته ترین تکنیک های هوش مصنوعی و مهارت های یادگیری ماشینی در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. اینها به آنها کمک می کند راه خود را پیدا کنند و نقش خود را در کمک به فناوری های هوش مصنوعی در جهان ایفا کنند.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج یکی دیگر از به عنوان یکی از دانشگاه های برتر هوش مصنوعی در جهان مطرح است. این یک دانشگاه تحقیقاتی دانشگاهی پیشرو در جهان است که برنامه های علمی و تحقیقاتی متعددی را با بالاترین استانداردهای آموزشی ارائه می دهد. 

طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022، این دانشگاه به عنوان سومین دانشگاه برتر در سراسر جهان قرار دارد. دانشگاه کمبریج رهبران جهانی بسیاری را در حرفه های مختلف از جمله ریاضیدانان، دانشمندان، سیاستمداران، وکلا، المپیکی ها، روزنامه نگاران و مهندسان ارائه کرده است.

تحقیق در مورد یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در دپارتمان علوم و فناوری کامپیوتر در دانشگاه هاروارد به افراد این امکان را می ‌دهد تا تکنیک ‌های پیشرفته ‌ای برای استدلال فنی عمیق کسب کنند. آنها باید بر این مهارت ها مسلط شوند و آنها را در فناوری های هوش مصنوعی به کار گیرند که به حل مسائل جاری در جامعه کمک می کند.

این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های برتر هوش مصنوعی همچنین در مقطع کارشناسی و فارغ التحصیل رشته علوم کامپیوتر را ارائه می دهد که دوره های مرتبط با هوش مصنوعی را دارد.
 

دانشگاه های برتر هوش مصنوعی در جهان

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی درجه یک در ایالات متحده است. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های جهانی برای ارائه بهترین برنامه های دانشگاهی و تحقیقاتی در علم و فناوری شناخته شده است. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 با برتری کلی علمی و تحقیقاتی، رضایت دانشجویان و کارفرمایان، فعالیت های تحقیقاتی بالا و چشم انداز بین المللی در رتبه سوم قرار دارد.

دانشکده مهندسی استنفورد مدرک فارغ التحصیلی و برنامه حرفه ای در هوش مصنوعی ارائه می دهد. این به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا اصول و روش‌های پیشرفته فناوری‌های هوش مصنوعی را آشکار کنند و مهارت‌های نظری لازم برای یادگیری مبتنی بر پروژه در پردازش و درک زبان طبیعی را باز کنند.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد، یکی دیگر از دانشگاه های برتر هوش مصنوعی محسوب می شود و در میان بهترین دانشگاه های ایالات متحده و جهان قرار دارد که دوره های تخصصی در علوم کامپیوتر ارائه می دهد. دانشگاه هاروارد به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی لیگ آیوی و احتمالاً مدرسه رویایی هر کسی که آرزوهای تحصیلی بالاتری دارد، در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 در رتبه پنجم قرار دارد. این دانشگاه، یکی از کلاس های جهانی هوش مصنوعی در علوم کامپیوتر، علوم داده و علوم را ارائه می دهد. 

پیشنهاد مطالعه:آمادگی آزمون تافل با ChatGPT

جمع بندی 

دریافت مدرک هوش مصنوعی یک سرمایه گذاری بسیار ارزشمند است که می تواند امکانات زیادی را برای شما فراهم کند. در این دانشگاه های برتر، می‌توانید به دنیای هیجان‌انگیز هوش مصنوعی بپردازید و مهارت‌های خود را در استدلال منطقی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و حل مسئله افزایش دهید. 

علاوه بر این مؤسسات، بهترین کشورها را برای مطالعه هوش مصنوعی و آماده شدن برای مشارکت در فناوری‌های هوش مصنوعی که دنیای ما را شکل می‌دهند، بررسی کنید. برای پذیرش در دانشگاه های برتر هوش مصنوعی، از خدمات مهاجرتی 20پیمنت بهره ببرید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد