تحصیل در رشته معماری ایتالیا

تحصیل در رشته معماری ایتالیا

توسط : تیم محتوا
1,272

معماری ایتالیا مملو از زیبایی های بصری است و تقاضا برای آموزش معماری را در ایتالیا افزایش داده است. مهمترین دلیل ترجیح و اخذ تحصیلات معماری در ایتالیا زیبایی های این کشور و مزیت های تحصیل معماری در ایتالیا می باشد. یکی از دلایلی که ایتالیا پنجمین کشور پربازدید جهان است این خواهد بود که ایتالیا برای قرن ها میزبان فرهنگ های مختلف بوده و دارای میراث غنی است. 

تحصیلات معماری در ایتالیا

تحصیل در رشته معماری در ایتالیا که خانه امپراتوری روم بوده و دارای 55 میراث جهانی یونسکو از جمله واتیکان است، ذهن هر دانشجویی را به خود مشغول کرده است که قلب خود را معطوف معماری کرده است. معماری آنگونه که ما می شناسیم، نحوه طراحی ساختمان ها و ساختن آنها را هم از نظر کاربردی و هم از نظر زیبایی شناختی می آموزد. مدارس معماری در ایتالیا دانشجویان را برای ترکیب اصول مفید، دوام و زیبایی آماده می کند. 

ترجیحات انتخاب رشته معماری

ایتالیا یکی از بهترین گزینه ها در اروپا از نظر تحصیل، هزینه های پایین شهریه، بورسیه تحصیلی و فرصت های اقامتی است که به دانشجویان ارائه می شود. رشته معماری یکی از رشته های مورد علاقه در کشور است که دانشجویان زیادی از خارج از کشور می پذیرد و در دانشگاه های باکیفیت تدریس می کنند.

آموزش معماری در ایتالیا که دارای عناصر و مصنوعات منحصر به فرد معماری است، می تواند تجربه ای ارزشمند برای دانشجویان باشد. دانشجویانی که در رشته معماری در دانشگاه‌های ایتالیا که جزو بهترین دانشگاه‌های جهان هستند، می‌توانند از نزدیک تاریخ معماری این کشور و آثار معماری به جا مانده از این کشور را مشاهده کنند. 

دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته معماری در ایتالیا هستند می‌توانند در دانشگاه‌هایی که در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند، مانند Politecnico di Milano، Politecnico di Torino، دانشگاه La Sapienza رم، تحصیلات با کیفیت بالا کسب کنند. اگر بتوانیم تمام جنبه‌های تحصیل معماری در ایتالیا را به‌طور کلی توصیف کنیم، می‌توانیم آن‌ها را تحت عنوان‌های زیر شرح دهیم:

پیشنهاد مطالعه:نحوه ثبت نام در ارزیابیWES

مزایای تحصیل در رشته معماری در ایتالیا 

تحصیل معماری در کشور ایتالیا یعنی هر روز مجذوب ساختمان های مختلف شوید. همانطور که به هنر معماری و علم عمیق تر می شوید، متوجه خواهید شد که تحصیل معماری در این کشور نقطه عطفی در حرفه معماری شماست. از منظری متفاوت به ساختمان‌های تاریخی که در هر شهر ایتالیا می‌بینید که هر کدام تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای شما هستند، به همه چیز نگاه می‌کنید.

مزایای تحصیل معماری در کشور ایتالیا

تحصیل معماری در ایتالیا مزایای بسیاری دارد:

مدرکی که دانشجویانی که تحصیلات معماری را در ایتالیا گذرانده اند در حین فارغ التحصیلی دریافت می کنند، دیپلم آبی نامیده می شود و فردی که از اینجا فارغ التحصیل می شود می تواند در اروپا و سایر کشورهای جهان به حرفه معماری بپردازد. این باعث می شود که فرد فرصت های شغلی بیشتری داشته باشد و از مدرک دیپلم خود استفاده کند.

دانشگاه های ایتالیا در خط مقدم سایر کشورهای اروپایی قرار دارند. کیفیت بالای آموزشی ارائه شده توسط دانشگاه های ایتالیا یکی از دلایل اولویت است. تحصیل در مقطع کارشناسی معماری در ایتالیا 3 سال می باشد. 

تحصیل در رشته معماری ایتالیا

هزینه تحصیلات معماری

هزینه تحصیل معماری در ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. با توجه به اینکه دانشگاه های ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارای امکانات بیشتری هستند و تحصیلات بهتری را ارائه می دهند، تحصیل در ایتالیا بسیار جذاب است. افرادی که از ایتالیا دیپلم معماری دریافت می کنند، مجوز امضای معماری را نیز کسب خواهند کرد.

دانشجویان برای تحصیل معماری در ایتالیا نیازی به صحبت به زبان ایتالیایی ندارند. آموزش معماری به زبان انگلیسی در داخل کشور برای دانشجویان خارج از کشور ارائه می شود. فردی که در ایتالیا تحصیلات معماری می بیند، دیپلم خود را با تسلط کامل به زبان انگلیسی و ایتالیایی تا تاریخ فارغ التحصیلی دریافت می کند. این برای موفقیت در زندگی تجاری بسیار مهم است.

فرهنگ و تاریخ ایتالیا

علاوه بر غذاهای ایتالیایی، فرهنگ، تاریخ و گردشگری این کشور نیز جذاب است. در ایتالیا مکان های طبیعی و تاریخی زیادی وجود دارد که یکی از توریستی ترین مقاصد جهان است. فرصت های بورسیه و فرصت های اقامتی متعدد برای دانشجویانی که مایل به تحصیل معماری در ایتالیا هستند ارائه می شود.

ایتالیا برای دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند و فارغ التحصیل می شوند اجازه اقامت می دهد. به این ترتیب، دانشجویانی که مایل به تحصیل معماری در ایتالیا هستند، می توانند پس از فارغ التحصیلی در اینجا به شغل خود ادامه دهند.

پیشنهاد مطالعه:دانشگاه های برتر هوش مصنوعی در جهان

درباره دپارتمان معماری ایتالیا

ایتالیا از نظر برنامه های آموزشی و محتوای دوره ها کشوری بسیار توسعه یافته است. در دانشکده های معماری، برنامه های آموزشی برای موفقیت دانشجویان طراحی می شود. این برنامه های آموزش معماری 3 سال برای مقطع کارشناسی و 2 سال برای تحصیلات تکمیلی در صورتی که دانشجویان مایل به تحصیل در ایتالیا هستند به طول می انجامد. 

زبان آموزش به طور کلی ایتالیایی است، اما فرصتی برای دانشجویانی که مایل به تحصیل به زبان انگلیسی هستند نیز وجود دارد. دانش‌آموزان می‌توانند با حمایت از دوره‌های اساسی مانند ارتباطات بصری، تئوری‌های طراحی، تاریخ معماری، عناصر سازه‌ای با دروس ریاضی، فیزیک، تاریخ هنر، آموزش با کیفیت بالایی کسب کنند.

مدت زمان تحصیل معماری در ایتالیا برای دانشجویانی که مایل به اخذ مدرک کارشناسی ارشد معماری هستند 2 سال می باشد. دانشجویان می توانند زمینه های تخصصی مانند فناوری معماری، طراحی معماری، مهندسی معماری، تاریخ معماری و معماری داخلی را انتخاب کنند.

دانشگاه های ارائه دهنده آموزش معماری در ایتالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی معماری در ایتالیا 3 سال می باشد. امکان گذراندن دروس ایتالیایی و انگلیسی نیز وجود دارد. دانشگاه های ارائه دهنده آموزش معماری در مقطع کارشناسی در ایتالیا:

•    Politecnico di Milano  (انگلیسی)

•    Politecnico di Torino  (انگلیسی)

•    Rome La Sapienza  (ایتالیایی)

تحصیلات تکمیلی برای متقاضیان تحصیل معماری در ایتالیا:

•    Politecnico di Milano

•    پلی تکنیک دی تورینو

•    دانشگاه بولونیا

•    دانشگاه فلورانس

•    آکادمی Domus خصوصی

•    ISAD خصوصی

تعداد دانشگاه هایی که می توانند برای تحصیلات تکمیلی انتخاب شوند کمی بیشتر از مقطع کارشناسی است. همه دانشگاه هایی که هر دو سطح تحصیلی در آنها ارائه می شود، مؤسساتی هستند که تحصیلات با کیفیت و طولانی مدت ارائه می دهند و در رتبه بندی کشورهای اروپایی جزو 10 دانشگاه برتر هستند.

تحصیل در رشته معماری ایتالیا

رتبه بندی جهانی آموزش معماری ایتالیا

در اینجا برخی از دانشگاه های برتر ایتالیا برای تحصیل معماری در ایتالیا آورده شده است که بسیاری از آنها گزینه های انگلیسی نیز دارند:

•    Politecnico di Milano  (هفتمین دانشگاه برتر جهان برای معماری)

•    Politecnico di Torino  (سی و سومین دانشگاه برتر جهان برای معماری)

•    دانشگاه ساپینزا رم (در میان 100 دانشگاه برتر جهان برای معماری)

•    دانشگاه IUAV ونیز (در میان 100 دانشگاه برتر جهان برای معماری)

•    دانشگاه ناپل فدریکو دوم (در میان 150 دانشگاه برتر معماری جهان)

•    دانشگاه بولونیا (در میان 150 دانشگاه برتر معماری جهان)

•    دانشگاه پادووا (در بین 200 دانشگاه برتر جهان برای معماری)

•    دانشگاه روما تری (در میان 200 دانشگاه برتر جهان برای معماری)

•    دانشگاه Humanitas (دانشگاه خصوصی)

•    دانشگاه کاتولیکا (دانشگاه خصوصی)

•    دانشگاه سن رافائل (دانشگاه خصوصی)

الزامات تحصیل در مقطع کارشناسی معماری در ایتالیا

برای ثبت نام در دوره های کارشناسی در ایتالیا، دانش آموزان باید جهت تحصیل معماری در ایتالیا در آزمون دانشگاه شرکت کنند و این آستانه را پشت سر بگذارند. علاوه بر این، از متقاضیان انتظار می رود که تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشند. اگرچه گرامر سطح B2 به طور کلی مورد نیاز است، گاهی اوقات می تواند متفاوت باشد. دانشجویانی که این شرایط را دارند برای شرکت در آزمون معماری که در ایتالیا برگزار می شود فراخوانده می شوند.

آزمون معماری توسط موسسه MIUR ایتالیا تهیه شده است. مکان های ورودی امتحان بسته به اینکه دانشجویانی که مایل به تحصیل هستند متفاوت است. دانشجویان باید در این آزمون که معمولاً سالی یک بار در شهریور ماه برگزار می شود، در دانشگاه مورد نظر خود شرکت کنند. 

این آزمون در مجموع شامل 60 سوال می باشد. علیرغم اینکه زمان در نظر گرفته شده برای دانش آموزان در امتحان متفاوت است، به طور متوسط 100 دقیقه زمان داده می شود. دانشجویان متقاضی تحصیل معماری در ایتالیا که از آزمون نمره معتبری کسب می کنند و شرایط لازم را دارند می توانند در دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند تحصیلات معماری دریافت کنند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در داروسازی هلند

شرایط مورد نیاز برای تحصیلات تکمیلی معماری در ایتالیا

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا به شرح زیر است:

•    مدرک لیسانس معماری یا دپارتمان های مرتبط با معماری باید در هر دانشگاهی تکمیل شود.

•    علیرغم اینکه شرایط بسته به هر دانشگاه متفاوت است، دانشگاه هایی که برای تحصیلات تکمیلی نمرات متوسطی را درخواست می کنند.

•    به عنوان مدرک زبان خارجی، نمره معتبر از آزمون هایی مانند تافل یا آیلتس مورد نیاز است. اما برخی از دانشگاه ها نیازی به مدرک زبان ندارند.

تحصیل در رشته معماری ایتالیا

آزمون پذیرش معماری در ایتالیا

برای دانشجویانی که قصد تحصیل معماری در ایتالیا را دارند، آزمون پذیرش وجود دارد. وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا (MIUR) هر ساله در سپتامبر امتحان معماری را در ایتالیا برگزار می کند. البته باید توجه داشته باشید که تغییراتی در آزمون پذیرش دانشکده های معماری سال 2023 ایجاد شده است.

طبق سیستم جدید؛ تعداد سوالات در آزمون به 40 کاهش یافت. مدت زمان امتحان 70 دقیقه تعیین شد. هر پاسخ صحیح 1.5 امتیاز دارد، در حالی که پاسخ های اشتباه 0.4- امتیاز است. سوالات خالی مانده تاثیری ندارد. این آزمون بیش از 60 امتیاز ارزیابی خواهد شد. محتوای امتحان شامل:

•    فرهنگ عمومی: 8 سوال
•    منطق: 6 سوال

•    تاریخ : 12 سوال

•    طراحی و ارائه: 6 سوال

•    ریاضی فیزیک: 8 سوال

شهریه معماری در ایتالیا

هزینه های دانشگاه بر اساس دانشگاه هایی که برای تحصیل معماری در ایتالیا انتخاب می شوند، موسسه خصوصی یا دولتی و معیارهای دانشگاه متفاوت است. با این حال، ممکن است بر اساس وضعیت درآمد خانواده و موفقیت دانشجویان و غیره نیز تفاوت داشته باشد. 

اگر قیمت متوسطی داده شود، شهریه بین 150 تا 3500 یورو به دانشگاه های دولتی پرداخت می شود. در دانشگاه های خصوصی این رقم بین 7000 تا 13000 یورو متغیر است. به دانشجویان توصیه می شود با در نظر گرفتن همه این معیارها درخواست خود را ارائه دهند.

پیشنهاد مطالعه:پرداخت هزینه آزمون OET

بورسیه های معماری در ایتالیا

دانشجویانی که مایل به تحصیل معماری در ایتالیا هستند حق دریافت بورسیه تحصیلی را دارند که البته این بورسیه بر اساس شرایط مختلف اعطا می شود. بورسیه هایی که دانشجویان ممکن است دریافت کنند با توجه به وضعیت درآمد خانواده و موفقیت شخصی دانشجو متفاوت است. 

آنها می توانند تا سقف 5200 یورو در سال بورسیه دریافت کنند. برخی از دانشگاه ها نیز به دانشجویانی که در امتحانات خود موفق می شوند، بورسیه تحصیلی بالاتری ارائه می دهند. میزان بورسیه تحصیلی با توجه به دانشگاه و وضعیت عمومی دانشجویان متفاوت است.

فرصت های اقامت و خوابگاه در ایتالیا

امکانات اسکان و خوابگاه برای دانشجویان تحصیل معماری در ایتالیا در اکثر دانشگاه ها موجود است. آپارتمان های یک نفره، دو نفره، استودیویی و همچنین آپارتمان های بزرگ برای دانشجویان وجود دارد. دانشجویان تقریباً برای هر بودجه ای گزینه های اقامتی دارند. اگر جایی برای اقامت پیدا نکردید، برخی از شرکت های طرف قرارداد دانشگاه ها هم خوابگاه و هم خانه های شخصی، آپارتمان ها، اتاق ها، خوابگاه ها، هاستل ها و هتل ها را به شما پیشنهاد می کنند. 

علاوه بر این، دانشجویان بین المللی برای خوابگاه ها در اولویت هستند، اما مهمترین نکته در این فرآیند انجام مراحل ثبت نام و درخواست به موقع و کامل است. 

تحصیل در رشته معماری ایتالیا

معادل سازی معماری در ایتالیا

دانشگاه هایی که تحصیل معماری در ایتالیا را ارائه می دهند در رتبه بندی جهانی به طور کلی در بین 500 دانشگاه برتر و در رشته معماری در 50 دانشگاه برتر قرار دارند. از این نظر دانشجویانی که در ایتالیا معماری می خوانند مشکل معادل سازی نخواهند داشت. برای تحصیل در رشته معماری در کشور ایتالیا و ارائه درخواست پذیرش از دانشگاه های مطرح این کشور، می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد