آزمون مدرک PMP و هزینه آن

آزمون مدرک PMP و هزینه آن

توسط : تیم محتوا
1,231

آیا قصد دارید به زودی در آزمون گواهینامه PMP شرکت کنید؟ باید با شروع فرآیند درخواست، قدم ابتدایی را بردارید. اما قبل از آن، باید ایده روشنی در مورد هزینه هایی که در فرآیند دریافت گواهی PMP گنجانده شده است، داشته باشید. PMP  به عنوان یکی از با ارزش ترین و پر تقاضاترین گواهینامه ها در رده مدیریت پروژه در نظر گرفته می شود. داشتن گواهینامه PMP شما را با دنیای فرصت های بیشتر و حقوق های پرسود آشنا می کند. اما PMP در مقایسه با سایر گواهینامه ها امتحان سخت تری است و برای قبولی در امتحان به آمادگی بیشتری نیاز دارد.

گواهینامه PMP چیست؟

گواهینامه PMP که توسط PMI صادر شده است، توانایی و مهارت های شما را در مدیریت پروژه تایید می کند. این نشان دهنده درک شما از آخرین مفاهیم، رویکردها و شیوه های مربوط به مدیریت پروژه است. دارندگان گواهینامه PMP در 40 کشور جهان حدود 16 درصد بیشتر از همکاران غیرمجاز درآمد دارند.

آزمون مدرک PMP و هزینه آن

فرآیند صدور مدرک PMP

هنگام تلاش برای یافتن هزینه های مربوط به فرآیند صدور گواهینامه PMP باید چندین مورد را در نظر بگیرید. هزینه صدور گواهینامه PMP شامل هزینه درخواست و آزمون گواهینامه PMP به علاوه سایر هزینه های اضافی مربوط به آمادگی برای آزمون می باشد. این فقط در مورد هزینه آزمون PMP® نیست.

برای شرکت در آزمون گواهینامه PMP باید مبلغی معادل 555 دلار به عنوان هزینه امتحان بپردازید. اما می توانید با عضویت در PMI آن را به 405 دلار کاهش دهید. اما این تنها هزینه درگیر در هزینه صدور گواهینامه PMP نیست. هزینه ها را می توان در موارد زیر توضیح داد:

آزمون مدرک PMP و هزینه آن

عضویت در PMI

برای شرکت در آزمون گواهینامه PMP برای شما ضروری نیست که عضو PMI شوید. اما مزایای عضویت در PMI  بیشتر از حق عضویت است. هزینه عضویت سالانه به همراه هزینه ثبت نام برای اولین بار 139 دلار است. با عضویت در PMI می توانید 150 دلار در هزینه امتحان صرفه جویی کنید.

به غیر از هزینه امتحان، یک نسخه رایگان از آخرین نسخه راهنمای PMBOK و سایر استانداردها یا راهنماهای منتشر شده توسط PMI را دریافت می کنید که برای قبولی در آزمون گواهینامه PMP باید آنها را کاملاً رعایت کنید. علاوه بر این، می‌توانید با تماشای وبینارها و پیوستن به کنفرانس‌های آنلاین سالانه که منحصراً برای اعضا در دسترس است، PMP PDUهای مورد نیاز را به‌صورت رایگان به دست آورید.

هزینه آزمون PMP گواهینامه

هنگامی که عضو PMI شدید، باید 405 دلار به عنوان هزینه آزمون PMP گواهینامه بپردازید تا در آزمون کامپیوتری در نزدیکترین مرکز آزمون Prometric خود شرکت کنید. اما برای افراد غیرعضو 555 دلار است. شما می توانید در دوره صلاحیت یک ساله سه بار در آزمون گواهینامه PMP شرکت کنید. اگر عضو PMI هستید، فقط باید هزینه بررسی مجدد PMP 275 دلار را بپردازید در حالی که غیرعضوها باید 375 دلار بپردازند.

پیشنهاد مطالعه:نحوه ثبت نام در ارزیابیWES

راهنمای  PMBOK 

به عنوان یک مشتاق PMP، نباید تنها راهنمای PMBOK را به عنوان برنامه درسی آزمون گواهینامه PMP در نظر بگیرید. این یک کتاب مرجع رسمی برای آزمون PMP است. به هر داوطلبی توصیه می‌شود تا زمانی که برای امتحان PMP خود آماده می‌شود، راهنمای PMBOK را بیش از یک بار مطالعه کند. 

محتوای راهنمای PMBOK را می توان در آزمون واقعی PMP یافت. هزینه فعلی راهنمای PMBOK  48 دلار است. اگر عضویت PMP را دارید، پس می توانید نسخه رایگان راهنمای PMBOK را از وب سایت PMI دانلود کنید.

35 ساعت دوره آموزشی مدیریت پروژه

برای شرکت در آزمون باید 35 ساعت کار دوره مدیریت پروژه را تکمیل کنید. گذراندن دوره آموزشی مدیریت پروژه می تواند به شما در کسب این 35 ساعت تماس کمک کند. هزینه این دوره ها بر اساس ارائه دهنده آموزش متغیر است. برای برآورده کردن این نیاز باید حدود 1000 دلار خرج کنید.

آزمون مدرک PMP و هزینه آن

 کتاب های مرجع آزمون  PMP

همانطور که می دانید آزمون گواهینامه PMP  شامل یک الگوی امتحانی پیچیده است و شما باید به خوبی آماده باشید تا آن را یکباره پاس کنید. شما می توانید به کتاب های مرجع هم به صورت چاپی و هم به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید. این منابع حاوی هزاران دانش مدیریت پروژه است که در حین آماده شدن برای آزمون PMP مفید است.

امتحانات تمرینی و آزمایشی

شرکت در آزمون های نمونه PMP نقش مهمی در آمادگی آزمون PMP شما دارد. این تست های آزمایشی و امتحانات تمرینی منبع خوبی برای آزمایش آمادگی شما برای امتحان است. علاوه بر این، این تست‌های آزمایشی به شما کمک می‌کنند تا تکنیک‌های مدیریت زمان را که عامل مهمی در هنگام آزمون PMP است، درک کنید.

 تمدید اعتبار

هنگامی که آزمون گواهینامه PMP را با موفقیت سپری کردید، نمی توانید تلاش خود را متوقف کنید. گواهینامه PMP شما فقط به مدت سه سال معتبر است و قبل از نامعتبر شدن باید اعتبارنامه خود را تمدید کنید. بنابراین، شما باید 150 دلار بپردازید تا اعتبار خود را هر سه سال یکبار تمدید کنید. با این حال، می توانید با عضویت در PMI این هزینه را به 60 دلار کاهش دهید

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در داروسازی هلند

آموزش آنلاین PMP

آیا عالی نخواهد بود اگر از مکان مورد نظر خود به آموزش گواهینامه PMP دسترسی داشته باشید؟ شما می توانید با انتخاب آموزش آنلاین گواهینامه PMP این امکان را فراهم کنید. در این دوره ها موارد ذیل را خواهید داشت:

•    15 ماژول صوتی و تصویری با تمام موضوعات دوره 

•    13 ساعت محتوای آنلاین

•    کتاب الکترونیکی PMP در قالب قابل دانلود و طرح آزمون گواهینامه PMP

•    بانک سوال در تمام زمینه های دانش

•    نکات و ترفندهایی برای عبور از PMP در اولین تلاش

ساختار هزینه آزمون مجدد

برای اعضای PMI 275دلار

برای اعضای غیر PMI 375 دلار

فردی که انتخاب می کند عضو PMI شود، در زمان درخواست باید قیمت PMP 555 دلاری را بپردازد که هم آزمون و هم هزینه عضویت را پوشش می دهد. جالب اینجاست که حتی اگر فردی مایل به عضویت در PMI نباشد، به هر حال باید همان هزینه آزمون PMP را بپردازد. از این رو، توصیه می کنیم برای گزینه عضویت PMI اقدام کنید تا پرداخت هزینه دوره PMP شما عملی تر باشد.

آزمون مدرک PMP و هزینه آن

مزیت دریافت گواهی PMP

یکی از بهترین راه ها برای برتری در زمینه کاری خود به عنوان مدیر پروژه، دریافت گواهینامه PMP است. این تنها کلیدی است که به شما کمک می کند درهای متعددی را برای نقش های پردرآمد در مراقبت های بهداشتی، مالی، فناوری اطلاعات، تولید و سایر صنایع باز کنید. 

گزارش ها نشان می دهد که متخصصان دارای گواهینامه PMP بسیار بیشتر از همکاران غیرمجاز خود درآمد دارند. گواهینامه و آزمون گواهینامه PMP به شما کمک می کند تا مهارت های خود را گسترش دهید، عملکرد پروژه خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشید و تجربه رهبری خود را تأیید کنید. این مقاله در مورد هزینه گواهینامه PMP و چگونگی سودمندی آن برای حرفه شما بحث خواهد کرد.

هزینه کلاس های گواهینامه PMP چقدر است؟

نرخ بر اساس حالت کلاس ها متفاوت است. با این حال، محدوده کلی بین 300 تا 3000 دلار است. علاوه بر این، برخی از سیستم عامل های آموزشی دوره های صدور گواهینامه رایگان نیز ارائه می دهند. با این حال، آنها نسخه های آزمایشی هستند و نمی توان صرفاً برای آماده سازی به آنها اعتماد کرد.

دوره های آنلاین برای آموزش گواهینامه PMP را می توان با قیمت 1070 دلار و 1995 دلار برای همان 35 ساعت آموزش مورد نیاز مشاهده کرد. دوره های آنلاین معمولاً برای داوطلبانی مناسب است که در حین کار یا در صورت مشغول بودن با برنامه های دیگر، امتحان را هدف قرار می دهند. آنها برنامه های خود گام با کلاس های زنده و از پیش ضبط شده هستند.

پیشنهاد مطالعه:پرداخت هزینه آزمون OET

دوره های حضوری

در حال حاضر، نرخ دوره های آفلاین یا حضوری 1899 دلار است. گزینه های ترکیبی نیز وجود دارد که قیمت آنها 6000 دلار است. کلاس‌های آفلاین نیز بسته به کیفیت جلسات تعاملی و راهنمایی، میزان موفقیت بالایی دارند.

هزینه تمدید PMP چیست؟

در مورد ساختار هزینه آزمون گواهینامه PMP به صورت مجدد سردرگم هستید؟ پس از اینکه PMI تأیید کرد که یک فرد الزامات PDU را برآورده کرده است، یک اخطار الکترونیکی برای درخواست تمدید هزینه PMP دریافت می کند. هنگامی که شخص مربوطه اعلان را دریافت کرد، PMI  از آنها می خواهد که پرداخت هزینه تمدید گواهینامه PMP را از طریق سیستم صدور گواهینامه آنلاین ارسال کنند.

آموزش مدیریت پروژه

باید آموزش مدیریت پروژه را در مدت زمان مشخصی از طریق دوره های صدور گواهینامه PMP برگزار کنید. هر دو حالت آفلاین و آنلاین قابل قبول هستند. شما همچنین می توانید گواهینامه یک همکار خبره در مدیریت پروژه (CAPM) را در نظر بگیرید. انتخاب آموزش آنلاین یا آفلاین به برنامه زمانی داوطلب، نیاز به تعامل با راهنماها و قیمت دوره ها بستگی دارد.

زمان پردازش برنامه

پس از ارسال درخواست، به مدت معینی نیاز دارید تا برای فرآیند تایید یا رد نهایی منتظر بمانید. به طور کلی، متقاضیان باید برای عرض سه تا پنج روز کاری منتظر پاسخ باشند.

آزمون مدرک PMP و هزینه آن

زمان مطالعه

زمان مطالعه برای هر فرد بر اساس سطح آمادگی و زمان صرف شده برای درک متفاوت است. دانش عملی و فداکاری نیز به زمان کلی مطالعه کمک می کند. با این وجود، داوطلبان می توانند برای آزمون گواهینامه PMP از منابع آماده سازی و راهنمایی برای تسریع روند استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در رشته معماری ایتالیا

مزایای گواهینامه PMP

هزینه صدور گواهینامه PMP بالا است زیرا یک گواهینامه شناخته شده جهانی است. یک فرد دارای گواهینامه PMI می تواند در هر نقطه از جهان با برتری غیرقابل شک نسبت به سایر متقاضیان شغلی پیدا کند. گواهینامه PMP به روش های زیر برای حرفه ای ها مفید خواهد بود.

•    مهارت‌های جدید: آماده شدن برای گواهینامه شما را مجبور می‌کند تا مهارت‌های مدیریت پروژه را که قبلاً آموخته‌اید، تقویت کنید و در عین حال شما را با جدیدترین ابزارها، مفاهیم و مهارت‌های صنعتی که تقاضای بالایی دارند، آشنا کنید.

•    توسعه حرفه ای: به عنوان یک حرفه ای که  آزمون گواهینامه PMP را گذرانده و دارای گواهینامه PMP هستید، فرصت های مختلفی برای برقراری ارتباط با سایر اعضای PMI که متخصص صنعت هستند، خواهید داشت و چشم انداز شغلی خود را گسترش می دهید.

•    حقوق بالاتر: طبق آمار PMI، متخصصان دارای گواهینامه اولویت اول برای هر نقشی هستند و 20٪ بیشتر از همتایان غیرمجاز خود درآمد دارند.

•    تعهد شغلی: آماده شدن برای آزمون PMP، گذراندن آن و کسب گواهینامه نشان دهنده تعهد شما نسبت به شغلتان است.

جمع بندی

گواهینامه PMP که توسط PMI صادر شده است، توانایی و مهارت های شما را در مدیریت پروژه تایید می کند. این نشان دهنده درک شما از آخرین مفاهیم، رویکردها و شیوه های مربوط به مدیریت پروژه است. دارندگان گواهینامه PMP در 40 کشور جهان حدود 16 درصد بیشتر از همکاران غیرمجاز درآمد دارند.

 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد