شرکت در آزمون ACCA و پرداخت هزینه آن

شرکت در آزمون ACCA و پرداخت هزینه آن

توسط : تیم محتوا
1,163

ACCA  به عنوان انجمن حسابداران خبره، یک نهاد جهانی برای حسابداران حرفه ای است. در حال حاضر بیش از 200000 عضو و 486000 دانشجو در بیش از 180 کشور جهان دارد. با داشتن مدرک  ACCA، یک فرد می تواند به عنوان حسابدار، مشاور مالی، مشاور مدیریت، برنامه ریز مالی و غیره کار کند. فرصت های ACCA به طور گسترده ای رشد کرده است و امکان حضور بین المللی دارندگان این مدرک فراهم شده است. می توانید با پرداخت آزمون ACCA با کمک کارشناسان 20پیمنت، در این آزمون شرکت کرده و شانس خود را برای دریافت این مدرک امتحان کنید.

درباره آزمون ACCA

ACCA  که مقر آن در لندن است، دارای شبکه ای از بیش از 100 دفتر و مرکز با بیش از 7300 کارفرمای تایید شده در سراسر جهان است که توسعه کارکنان را ارائه می دهند. دانش آموزان می توانند این دوره را در کنار فارغ التحصیلی خود دنبال کنند زیرا برنامه امتحانی انعطاف پذیر ACCA این مدرک را جذاب تر می کند.

ACCA SYLLABUS  و امتحانات

 ساختار کلی دوره ACCA به سه سطح و ماژول قابل توجه با الگوهای امتحانی مختلف در هر سطح تقسیم می شود. هر سطح شامل چندین امتحان ACCA است. با این حال، در حال حاضر، در مجموع 13 آزمون وجود دارد. سطح دانش کاربردی شامل سه آزمون ذیل است که می توانید با پرداخت آزمون ACCA در آن شرکت کنید:

•    BT   تجارت و فناوری

•    MA  حسابداری مدیریت

•    FA   حسابداری مالی

به دانش‌آموزان دیپلم ACCA در حسابداری و بازرگانی زمانی اعطا می‌شود که امتحانات حسابدار در بازرگانی (AB)، حسابداری مدیریت (MA) و حسابداری مالی (FA) را با موفقیت به پایان برسانند (حداقل یکی از آنها باید قبول شده باشد)، به علاوه تکمیل مبانی در حرفه گرایی.

پیشنهاد مطالعه:آزمون مدرک PMP و هزینه آن

هزینه های آزمون ACCA 

مدارک وابسته ACCA مربوط به دانش‌آموزانی است که امتحانات ACCA و ماژول اخلاقی خود را گذرانده‌اند اما شرایط تجربه حرفه‌ای را تکمیل نکرده‌اند. پس از به دست آوردن وضعیت وابسته، باید برای پرداخت آزمون ACCA هزینه اشتراک سالانه 142 پوند بپردازید.

شما می توانید این وضعیت را به مدت سه سال حفظ کنید. اگر می خواهید وضعیت وابسته ACCA خود را پس از سه سال تمدید کنید، هزینه اشتراک سالانه به 283 پوند افزایش می یابد.

هزینه های آزمون ACCA عضویت

پس از تکمیل آزمون های ACCA، ماژول اخلاق و الزامات تجربه حرفه ای، می توانید برای عضویت کامل ACCA اقدام کنید. این بدان معناست که شما باید یک بار پذیرش برای حق عضویت 283 پوند بپردازید. سپس هزینه اشتراک سالانه 283 پوند را پرداخت می کنید. همچنین هنگام پرداخت آزمون ACCA هزینه عضویت مادام العمر 283 پوند است.

شرکت در آزمون ACCA و پرداخت هزینه آن

تخفیف های ویژه

هزینه های آزمون ACCA به گونه ای است که برای دانش آموزان در سطح جهانی مقرون به صرفه باشد، اما برخی از دانش آموزان ممکن است نیاز به کاهش بیشتر داشته باشند. اولاً، اگر معیارهای خاصی مانند بیکاری طولانی مدت، اختصاص وقت خود به مراقبت خانواده تمام وقت یا دانشجوی تمام وقت بودن را دارید، ممکن است واجد شرایط کاهش هزینه اشتراک ACCA باشید. در مرحله دوم، توصیه می شود برای درک جامع، راهنمای کاهش هزینه امتحان ACCA را بررسی کنید.

نحوه پرداخت آزمون ACCA

ساده‌ترین روش برای تسویه بدهی‌هایتان به‌طور آنلاین، به‌ویژه از طریق MyACCA است. در اینجا می‌توانید از روش‌های پرداخت مانند کارت اعتباری یا PayPal استفاده کنید که مورد دوم منحصراً برای تراکنش‌های آنلاین در دسترس است. می‌توانید با بررسی شرایط به روز شده و درک جامع‌تر، جزئیات مربوط به پرداخت آزمون ACCA  خود را مورد مطالعه قرار دهید.

هزینه های آزمون ACCA بسیار مقرون به صرفه تر از آن چیزی است که فکر می کنید. امتحانات هزینه اولیه را نشان می دهد، اما مزایای عضویت در ACCA هنگامی که واجد شرایط شوید و اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذاری شما به خوبی خرج شده است، قابل درک خواهد بود

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در اروپا بدون آیلتس

انجمن حسابداران خبره

انجمن حسابداران خبره (ACCA) صلاحیت حسابداران خبره را اعطا می کند که یکی از برجسته ترین و مشهورترین مدارک بین المللی در زمینه مالی و حسابداری است. امتحانات ACCA در سطح جهانی برای کسانی که قصد کسب این مدرک را دارند برگزار می شود. پس از واجد شرایط بودن برای این آزمون‌ها، می‌توانید عضویت ACCA را دریافت کنید و طیف متنوعی از فرصت‌ها را در امور مالی و حسابداری، به‌ویژه برای پست‌های ارشد بررسی کنید. 

علاوه بر این، این اعتبار همچنین شما را قادر می سازد تا پروفایل یک حسابرس ثبت شده را انتخاب کنید. در اینجا، هدف این است که راهنمای دقیقی در مورد امتحانات از جمله پرداخت آزمون ACCA ، واجد شرایط بودن، برنامه درسی و همچنین سایر موارد ضروری برای شما ارائه دهیم. در اینجا سوالاتی که به طور معمول از طریق داوطلبان مطرح می شود را پاسخ داده ایم:

شرکت در آزمون ACCA و پرداخت هزینه آن

آیا می توان مطالعه را با کار یا سایر تعهدات هماهنگ کرد؟

برای شهریه ACCA جدول زمانی به گونه ای طراحی شده است که به دانش آموزان اجازه می دهد یک روز در هفته به صورت روزانه یا بعد از ظهر/عصر مطالعه کنند و به دانشجویان امکان انعطاف پذیری در مورد اشتغال را می دهد. 

ملزومات ورود چیست؟

دانش آموزان باید پس از پرداخت آزمون  ACCA دو سطح A و سه GCSE در پنج درس مجزا از جمله انگلیسی و ریاضیات یا معادل آنها داشته باشند. دانشجویانی که حداقل مدارک تحصیلی را ندارند ممکن است واجد شرایط صلاحیت مبانی در حسابداری باشند.

آیا دارندگان AAT/CAT  به شرکت در آزمون ACCA دارند؟

دارندگان مدارک مربوط به حسابداری می توانند برای معافیت به ACCA مراجعه کنند. برای مثال، دارندگان مدارک AAT یا CAT از مقالات دانش کاربردی ACCA معاف هستند.

پیشنهاد مطالعه: کدام کشورها و دانشگاه ها آزمون انگلیسی Duolingo را می پذیرند؟

چه ارزیابی هایی برای صلاحیت ACCA وجود دارد؟

•    دانش آموزان باید 13 امتحان ACCA را بگذرانند (یا معافیت داشته باشند).

•    تمام مقالات خارجی 100٪ با آزمون ارزیابی می شوند.

•    مقالات طرح داخلی دانش کاربردی و مهارت های کاربردی 30 درصد توسط دوره و 70 درصد با آزمون ارزیابی می شوند.

پس از پرداخت آزمون  ACCA و برای کسب صلاحیت ACCA، از شما می‌خواهند که سه سال تجربه کاری مرتبط داشته باشید و اهداف عملکردی خاصی را تکمیل کنید.  شما همچنین ملزم به تکمیل یک ماژول اخلاق حرفه ای آنلاین هستید.

شرکت در آزمون ACCA و پرداخت هزینه آن

با مطالعه این دوره چه مدرکی کسب خواهم کرد؟

پس از تکمیل تمام عناصر صلاحیت  ACCA، شما یک حسابدار خبره، عضو ACCA خواهید شد و می توانید از ACCA  بعد از نام خود استفاده کنید. تمام مقالات ACCA به صورت پاره وقت مطالعه می شوند. مطالعه حداکثر 2 مقاله در هر زمان را توصیه می کنیم. 

اگرچه ضروری نیست، اما توصیه می کنیم که دانش آموزان تجربه عملی 36 ماهه خود را در حین تحصیل کسب کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که پس از پرداخت آزمون  ACCA، برای شرکت در آزمون، مصاحبه برای دوره ACCA برگزار نمی شود، اما شما باید عضو دانشجوی ACCA باشید.

پیشنهاد مطالعه:آیا هزینه ارسال نمره تافل و گری به دانشگاه ها افزایش دارد؟

ساختار دوره چگونه است؟

مقالات ACCA Qualification باید به ترتیب مدولار گرفته شوند. مقالات توسط ACCA به سه "ماژول" زیر گروه بندی می شوند:

•    ماژول دانش کاربردی مقالات BT، MA، FA)

•    ماژول مهارت های کاربردی مقالات LW، PM، TX، FR، AA، FM)

•    ماژول حرفه ای استراتژیک SBL، SBR، AFM، APM، ATX، AAA)

پس از پرداخت آزمون  ACCA  می توانید مقالات درون هر ماژول را به هر ترتیبی امتحان کنید. اگر موقعیت امتحانی به شما اجازه می‌دهد تا برای امتحانات در ماژول‌های مختلف شرکت کنید، باید برای امتحانات برجسته در ماژول فعلی خود وارد شوید. 

به عنوان مثال، اگر شما پس از پرداخت آزمون  ACCA برای بخشی از یک مقاله مهارت های کاربردی را گذرانده اید و می خواهید در SBR شرکت داشته باشید، باید برای مقاله مهارت های کاربردی برجسته خود نیز در همان رزرو آزمون وارد شوید. 

واجد شرایط معافیت 

دانشجویان AAT واجد شرایط معافیت از مقالات دانش کاربردی هستند، دانشجویان با مدارک مرتبط ممکن است برای مقالات دانش کاربردی و مهارت های کاربردی حداکثر 9 معافیت داشته باشند. از دانش آموزان خواسته میشود قبل از پیوستن به دوره معافیت، خود را با آزمون ACCA تایید کنند. 

شرکت در آزمون ACCA و پرداخت هزینه آن

جمع بندی 

انجمن حسابداران خبره (ACCA) صلاحیت حسابداران خبره را اعطا می کند که یکی از برجسته ترین و مشهورترین مدارک بین المللی در زمینه مالی و حسابداری است. امتحانات ACCA در سطح جهانی برای کسانی که قصد کسب این مدرک را دارند برگزار می شود. پس از پرداخت آزمون  ACCA و واجد شرایط بودن برای این آزمون‌ها، می‌توانید عضویت ACCA را دریافت کنید و طیف متنوعی از فرصت‌ها را در امور مالی و حسابداری، به‌ویژه برای پست‌های ارشد بررسی کنید. علاوه بر این، این اعتبار شما را قادر می سازد تا پروفایل یک حسابرس ثبت شده را انتخاب کنید. 
 

 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد