بهترین دانشگاه های علوم پایه در دنیا

بهترین دانشگاه های علوم پایه در دنیا

توسط : تیم محتوا
1,207

رشته های علوم پایه گسترده هستند. با این حال، متوجه خواهید شد که برخی از دانشگاه ها برنامه های متفاوتی در سراسر رشته ها دارند. بهترین دانشگاه های علمی همگی نقاط قوت متفاوتی دارند. به عنوان مثال، یکی از بهترین دانشکده های مهندسی ممکن است بهترین کالج برای بیوشیمی نباشد. به همین ترتیب، بهترین دانشگاه ها برای زیست شناسی ممکن است با بهترین کالج های علوم محیطی متفاوت باشند. بنابراین، مهم است که قبل از انتخاب بهترین دانشگاه های علوم پایه در دنیا، به رشته تحصیلی خود در کالج فکر کنید. به این ترتیب، می‌توانید بهترین گزینه ها را بر اساس رشته‌ها ببینید.

یافتن دانشگاه های برتر علوم پایه

آیا مایل به دنبال کردن شغلی در یک زمینه مرتبط با علم هستید؟ اگر چنین است، حضور در یکی از بهترین دانشگاه ها برای علوم و دنبال کردن یک رشته علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی در دانشگاه مهم است. دریافت آموزش عالی در یکی از بهترین کالج های علمی می تواند شما را برای موفقیت در زمینه های پرتقاضا آماده کند.

پیشنهاد مطالعه:10 سایت مفید برای دانشجویان

5 دانشگاه برتر برای فیزیک، شیمی و ریاضی

در اینجا به بررسی دانشگاه های برتر در رشته علوم پایه می پردازیم

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های علوم پایه دارای سابقه طولانی و برجسته در آموزش و تحقیق در علوم فیزیکی است. نام‌های معروفی از جمله آیزاک نیوتن، جیمز کلرک ماکسول، ارنست رادرفورد و اخیراً استیون هاوکینگ، همگی با این دانشگاه مرتبط بوده‌اند.

دوره علوم طبیعی اکثر موضوعات علوم زیستی و فیزیکی را پوشش می دهد و اجازه می دهد تا از سال دوم در فیزیک، شیمی، زیست شناسی، علوم زمین و سایر رشته های خاص تخصص داشته باشید. ریاضیات یک دوره تحصیلی جداگانه است که اغلب به عنوان یکی از سخت ترین برنامه ها در نظر گرفته می شود. 

دانش‌آموزان ریاضی با نام مستعار «mathmos» هستند و این دوره را در سه بخش انجام می‌دهند و از نظریه مجموعه‌ها به مکانیک کوانتومی پیشرفت می‌کنند. برای اکثر دانشجویان فارغ التحصیل علوم فیزیکی، آزمایشگاه معروف کاوندیش مرکزی برای تحقیقات فیزیک است و هر سال حدود 75 دانشجو را می پذیرد. برنامه های تحصیلات تکمیلی شامل دکترای فیزیک و مدرک کارشناسی ارشد در محاسبات علمی، علوم نانو و روش های محاسباتی است.

بهترین دانشگاه های علوم پایه در دنیا

موسسه فناوری ماساچوست

بخش فیزیک موسسه فناوری ماساچوست به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های علوم پایه، نسبتاً بزرگ است، با حدود 75 عضو هیئت علمی، تقریباً 300 دانشجوی کارشناسی و 300 دانشجوی کارشناسی ارشد. از سال 1998، چهار فارغ‌التحصیل از برنامه‌های فیزیک MIT برای کار خود برنده جایزه نوبل شده‌اند.

دوره های فیزیک سال اول با استفاده از یک ابتکار آموزشی معروف به "یادگیری فعال مبتنی بر فناوری" تدریس می شود. همه دانشجویان در مقطع لیسانس کلاس های ریاضی را به عنوان بخشی از مدرک تحصیلی خود می گذرانند و بسیاری از آنها در رشته اصلی یا جزئی را انتخاب می کنند.

تحصیل در مقطع دکترا در MIT منجر به اخذ مدرک دکترای فلسفه یا دکترای علوم می شود، اگرچه از نظر وضعیت مدرک معادل هستند. فارغ التحصیلان ریاضی در مقاطع ریاضی کاربردی یا محض پذیرفته می شوند و دانشجویان ریاضی کاربردی تشویق می شوند که در کلاس های دیگر گروه ها مانند مهندسی شرکت کنند.

 دانشگاه استنفورد

حدود نیمی از تمام دانشجویان کارشناسی در دانشگاه استنفورد حداقل یک دوره فیزیک را به عنوان بخشی از مطالعات خود می گذرانند. این دوره ها در بهترین دانشگاه های علوم پایه به عنوان آموزش ضروری برای رشته های علوم و مهندسی عمل می کنند.

این دپارتمان علاوه بر کلاس های بسیار تخصصی، دوره های مقدماتی را با هدف رشته های غیر فنی ارائه می دهد. تحصیل شیمی در استنفورد نیز محبوب است، با یک مسیر فیزیک شیمی خاص برای آن دسته از دانش‌آموزانی که پیشینه قوی فیزیک و ریاضی دارند.

دانش‌آموزان می‌توانند در رشته ریاضی در رشته‌های اصلی یا فرعی باشند، و آنها این فرصت را دارند که در یک مسابقه ریاضی سالانه با جوایز نقدی برای نمرات عالی و برای عملکرد برجسته زنان شرکت کنند. جریان های زیادی برای فارغ التحصیلان رشته های علوم فیزیکی وجود دارد، از فیزیک کاربردی گرفته تا شیمی بیوفیزیک. دوره های دکترا حدود شش سال طول می کشد تا تکمیل شود.

پیشنهاد مطالعه:10 تست آنلاین رایگان سطح انگلیسی

دانشگاه هاروارد

دانشجویان کارشناسی در دانشگاه هاروارد به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های علوم پایه می توانند از ساختار دوره های انعطاف پذیر بهره ببرند. در مقایسه با سایر رشته های علوم، درس فیزیک کلاس های اجباری کمی دارد. بنابراین، بسیاری از دانش‌آموزان، رشته فیزیک را با ریاضیات، نجوم، تاریخ علوم یا شیمی ترکیب می‌کنند.

حتی در مقطع کارشناسی، دانشجویان می توانند پروژه های تحقیقاتی را به طور مستقل انجام دهند و به عنوان دستیار تدریس در برخی از کلاس ها فعالیت کنند. یک جامعه اجتماعی و حمایتی فعال وجود دارد که دوستان خود را برای دانشجویان جدید، رویدادهای تفریحی و سخنرانی‌های فوق برنامه سازماندهی می‌کند که در آن دانشجویان این شانس را دارند که به طور غیررسمی با اساتید تعامل داشته باشند.

برای دانشجویان فارغ التحصیل، زمینه های اصلی تحقیق در هاروارد عبارتند از: فیزیک ذرات پرانرژی، فیزیک اتمی و مولکولی، فیزیک جامدات و سیالات، اخترفیزیک، فیزیک هسته ای، مکانیک آماری، اپتیک کوانتومی، فیزیک ریاضی، نظریه میدان کوانتومی، نظریه نسبیت

موسسه فناوری کالیفرنیا

مؤسسه فناوری کالیفرنیا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های علوم پایه تأکید زیادی بر آموزش و تحقیق علم دارد. اعضای هیئت علمی این دانشگاه 74 جایزه نوبل و 71 مدال ملی علم یا فناوری ایالات متحده را بین خود به اشتراک می گذارند و شامل چهار دانشمند ارشد نیروی هوایی ایالات متحده می شوند.

تعداد زیادی از کارکنان نیز با ناسا در ارتباط هستند. آزمایشگاه پیشرانه جت، که در دهه 1930 تاسیس شد و متعلق به ناسا است، به عنوان یک بخش از Caltech اداره می شود. تا به امروز میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرده است. فیزیک یکی از محبوب ترین مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که در این دانشگاه ارائه می شود.

مطالعه علوم فیزیک تعدادی درجات علمی از جمله ریاضیات، شیمی و علوم زمین را در بر می گیرد، علاوه بر موارد بدیهی - فیزیک و نجوم. بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته های فیزیک، ریاضی، شیمی و موضوعات مرتبط در رتبه بندی Times Higher Education از 1370 دانشگاه قرار دارند.

بهترین دانشگاه های علوم پایه در دنیا

دانشگاه های ایالات متحده

در کنار بهترین دانشگاه های علوم پایه، دانشگاه های ایالات متحده با کسب 163 مکان بیشترین نمایندگی را در این رتبه بندی دارند و مؤسسات آمریکایی در 10 رتبه برتر برتری دارند. تنها سه مؤسسه در بین 10 مؤسسه برتر در ایالات متحده نیستند: دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج در انگلستان و ETH زوریخ در سوئیس.سوئیس، محل استقرار سازمان اروپایی تحقیقات هسته ای (سرن)، بزرگترین آزمایشگاه فیزیک ذرات در جهان، با 9 موسسه به خوبی در این رتبه بندی حضور دارد. سایر کشورهایی که نمایش قوی دارند عبارتند از: چین (80 دانشگاه)، بریتانیا (59)، ژاپن (57)، آلمان (45)، کانادا (30) و استرالیا (28).


دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز در سال 2024

این رتبه بندی از روشی مشابه با رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز در سال 2024 استفاده می کند، اما با وزن های تعدیل شده. بهترین دانشگاه‌ها برای زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک در تولید تحقیقات در زمینه‌های مختلف مرتبط با ژنتیک پایه و کاربردی و عملکرد سلولی قدرت نشان داده‌اند. 

دانش آموزان ممکن است موضوعاتی از جمله ژنتیک اساسی و کاربردی، مکانیسم های جهش زایی، ژنتیک بالینی، الگوهای وراثت، و ژنتیک مولکولی را مطالعه کنند. اینها برترین دانشگاه های جهان برای زیست شناسی مولکولی و ژنتیک هستند. 

برترین دانشگاه های علوم پایه

آیا علاقه مند به دنبال کردن مدرک در رشته علوم پایه هستید؟ در این صورت، احتمالاً در مورد بهترین دانشگاه های علوم پایه کنجکاو هستید. بنابراین، بهترین کالج‌ها برای علم کدامند؟ در این راهنمای بهترین کالج ‌های علمی، برخی از بهترین دانشگاه های علوم در زمینه‌های مختلف را معرفی کردیم که شامل بهترین دانشگاه ها برای زیست شناسی، شیمی، فیزیک و سایر رشته های علمی است.

پیشنهاد مطالعه:استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت

بیشتر از رتبه های دانشگاهی

همانطور که لیست بهترین دانشگاه های علوم پایه ما را در نظر می گیرید، به یاد داشته باشید که رتبه بندی همه چیز نیست. در حالی که شما در یکی از بهترین کالج های علمی تحصیلات عالی خواهید داشت، ممکن است همه آنها مناسب نباشند. اغلب، خواهید دید که بهترین کالج ها برای علوم پایه، دانشگاه های تحقیقاتی بزرگ هستند. 

چرا اینها بهترین کالج ها برای رشته های علوم هستند؟ خوب، این مراکز علمی منابع زیادی دارند که فرصت های تحقیقاتی را برای دانشجویان کارشناسی ایجاد می کند. همچنین به دانشجویان امکان دسترسی به آزمایشگاه ها و تجهیزات حرفه ای را می دهد. با این حال، شما هنوز هم می توانید در بسیاری از دانشگاه های کوچکتر، از جمله کالج های برتر هنرهای لیبرال، تحصیلات عالی در زمینه علوم کسب کنید. به طور کلی، متوجه خواهید شد که هر یک از بهترین کالج ها برای علم مزایای خاص خود را دارند.

انتخاب بهترین بهترین دانشگاه های علوم پایه برای شما یک تصمیم شخصی است. می توانید با مرور دانشگاه های علوم پایه برتر در سرتاسر جهان، گزینه مناسب را بر اساس اولویت های خود بیابید. در این خصوص کارشناسان 20پیمنت نیز بر حسب تجربه، شما را راهنمایی می کنند.

بهترین کالج ها برای علوم پایه

همانطور که در مورد بهترین کالج های علمی فکر می کنید، به یاد داشته باشید که "علم" یک موضوع با محدوده بزرگ است که شامل بسیاری از رشته های کالج است. با این حال، با انتخاب رشته آینده خود در کالج، گزینه های بسیار بیشتری خواهید داشت. بنابراین، وقتی نوبت به رشته های علوم در بهترین کالج های علمی می رسد، به گزینه های خود و علاقه مندی هایتان فکر کنید.

همانطور که به دنبال بهترین کالج های علمی هستید، نوع رشته های علمی مورد علاقه خود را محدود کنید. سپس می توانید بهترین دانشگاه های علوم پایه در حوزه مورد نظر خود را بیابید. به عنوان مثال، علوم طبیعی رشته های علوم بین رشته ای هستند. 

بهترین دانشگاه های علوم پایه در دنیا

دسته بندی های مختلفی از علوم

در این برنامه ها، به جای تمرکز بر یک حوزه، انواع مختلفی از علوم را مطالعه خواهید کرد. این یک گزینه عالی برای کسانی است که می خواهند تجربه علمی گسترده تری در مقطع کارشناسی خود داشته باشند. با این حال، یک قدم منطقی بعدی برای کسانی که به دنبال رشته های علوم در علوم طبیعی هستند، رفتن به برنامه های تحصیلات تکمیلی تخصصی است.

دانش آموزان در حین تکمیل مدرک علوم طبیعی در یکی از بهترین کالج ها برای رشته های علوم، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی، نجوم و علوم زیستی را مطالعه خواهند کرد. همانطور که می بینید، این تعداد زیادی رشته علوم مختلف است! این بدان معناست که دانش آموزان با پیشینه علوم طبیعی می توانند در زمینه های مختلف تحصیل کنند. اینها شامل تحقیق، تدریس، فناوری اطلاعات و غیره است.

انتخاب رشته تخصصی

رشته های علوم در بهترین دانشگاه های علوم پایه شامل علوم کامپیوتر، روانشناسی، زیست شناسی، شیمی، ریاضیات، علوم محیطی، فیزیک و بسیاری دیگر هستند! بهترین کالج ها برای علوم، گزینه های زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. با این حال، دانستن اینکه به کدام تخصص علاقه دارید، انتخاب های شما را محدود می کند.

به عنوان مثال، بهترین دانشگاه ها برای زیست شناسی ممکن است با مدارس برتر علوم محیطی متفاوت باشند. به همین ترتیب، بسیاری از رشته های زیست شناسی مختلف در بهترین دانشگاه ها برای زیست شناسی وجود دارد. بنابراین، دانستن تمرکز شما می تواند در تعیین بهترین کالج ها برای زیست شناسی یا به طور کلی بهترین دانشکده های علوم کمک کند. در خصوص پیش از هر اقدامی راهنمایی های لازم را از کارشناسان این حوزه دریافت کنید و با آگاهی آینده تحصیلی و شغلی خود را بسازید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد