تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی

توسط : تیم محتوا
1,101

اگر به دنبال یک مکان عالی برای تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی هستید، قبرس مکان مناسبی برای ادامه تحصیل است. این جزیره مدیترانه ای خانه برخی از دیدنی ترین سواحل شنی و آب های شفاف و شفاف در جهان است.

درباره تحصیل پزشکی در قبرس

در چند سال گذشته، قبرس به مقصدی عجیب و جذاب برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند تبدیل شده است. قدیمی ترین دانشگاه پزشکی منطقه، دانشگاه اروپایی قبرس است که در سال 1961 تأسیس شد و در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

با این حال، فعالیت پزشکی قبرس به قرون قبل از میلاد مسیح باز می گردد. آپولونیوس کیتیون یکی از معروف ترین پزشکان محلی بود و علاقه و دانش زیادی به جراحی و تروما داشت. قبرس سالانه پذیرای بیش از 10هزار دانشجوی جدید از سراسر جهان است. با توجه به تمام حقایق شگفت انگیز و تاریخچه پزشکی جزیره، جای تعجب نیست که قبرس یکی از بهترین مناطق برای تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی باشد.

در حال حاضر، قبرس به عنوان یک جزیره، خانه جمهوری قبرس در جنوب و در شمال کشوری است که عملاً توسط جمهوری ترکیه اداره می شود. جمهوری قبرس به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، فرصتی عالی برای دانشجویان بین المللی که به دنبال آموزش پزشکی با کیفیت بالا هستند، می دهد. 

مدرک پزشکی دریافت شده از دانشگاهی واقع در جمهوری قبرس این حق را تضمین می کند که به عنوان یک حرفه ای در هر نقطه از جهان شروع به کار کنید. اگر پیش از این در دوره پزشکی در جای دیگری تحصیل کرده اید، اما می خواهید فناوری های مدرن را بیاموزید، قبرس به شما امکان می دهد بین موسسات پزشکی منتقل شوید.

چرا در قبرس پزشکی بخوانیم؟

در اینجا دلیلی برای تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی آمده است:

•    قبرس فرصتی عالی برای تحصیل و زندگی در منطقه ای توسعه یافته است. جمهوری قبرس نیز عضو اتحادیه اروپا است.

•    این جزیره در بین توسعه‌یافته‌ترین اقتصادهای جهان در رتبه 31 قرار دارد، جایی که آموزش به معنای چیزی بیش از به دست آوردن یک تکه کاغذ است.

•    شما مدرکی دریافت خواهید کرد که می تواند در کشور مورد نظر شما برای طبابت شناخته شود.

•    اکثر دانشگاه های آنها دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، به ویژه دانشگاه های پایتخت نیکوزیا.

•    به شما امکان دسترسی به بهترین کلینیک ها، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و کتابخانه ها داده می شود، جایی که بهترین متخصصان خوشحال خواهند شد که دانش خود را با شما به اشتراک بگذارند.

•    هزینه های زندگی کمتر از اکثر کشورهای اروپایی است.

•    قبرس منطقه ای است که نه تنها در رشته پزشکی تحصیل خواهید کرد بلکه شاهد آغاز آن خواهید بود.

•    خوابگاه های دانشگاه ها شبیه هتل های پنج ستاره است.

تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی

دانشکده های پزشکی قبرس به زبان انگلیسی 

در اینجا برخی از دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی معرفی شده اند:

دانشگاه خاور

دانشگاه خاور نزدیک یک دانشگاه خصوصی است که دوره های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را ارائه می دهد. این دانشگاه در نیکوزیا شمالی واقع شده است و بزرگترین دانشگاه قبرس شمالی است. در سال 1988 تاسیس شد و تنها با 2 دانشکده شروع شد. این دانشگاه شامل 20 دانشکده و 220 گروه آموزشی است. 

این دانشگاه پزشکی یک دوره 6 ساله پزشکی و یک دوره 5 ساله در رشته های دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی ارائه می دهد. شهریه 12600 یورو در سال برای برنامه M.D. D.M.D. هزینه دوره 11600 یورو در سال و دوره های داروسازی و دامپزشکی 8600 یورو در سال است.

دانشگاه خاور نزدیک دارای یک خوابگاه چشمگیر با اتاق و آپارتمان است. همه آنها کاملاً مجهز به تمام مبلمان، لوازم الکترونیکی و اینترنت پرسرعت هستند. علاوه بر این، هنگام تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی، امکاناتی از جمله پرسنل امنیتی 24 ساعته، خدمات اورژانس، خدمات خشکشویی و کلینیک و غیره را ارائه می دهد.

زندگی در خوابگاه برای شما حدود 900 یورو در ماه هزینه دارد. یکی از بهترین چیزهای این دانشگاه این است که برای پذیرش به چیزی جز مدرک زبان انگلیسی نیاز ندارید. پس از فارغ التحصیلی در سراسر جهان کار کنید.

پیشنهاد مطالعه:آزمون آیلتس یو کی وی آی  ukvi

دانشگاه اروپایی قبرس

دانشگاه اروپایی قبرس سفر خود را برای آموزش دانشجویان در سال 1961 آغاز کرد. دانشکده پزشکی آنها برنده 2 جایزه برای "بهترین تاسیسات پزشکی" و "بهترین راه حل آموزشی" شد. این دانشگاه در نیکوزیا واقع شده است و در رتبه بندی تاثیر آموزش عالی تایمز در میان 101 دانشگاه قرار دارد.

دانشجویان بین المللی هنگام تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی می توانند برای یک دوره 6 ساله پزشکی یا یک دوره 5 ساله دندانپزشکی هر دو به زبان انگلیسی درخواست دهند. شهریه دوره های آنها 21 هزار یورو در سال است. 

خوابگاه دانشگاه اروپایی قبرس مجهز و بسیار نزدیک به دانشگاه می باشد. با استودیوهای کاملاً مبله و آپارتمان‌های یک خوابه، هر آنچه را که نیاز دارید در دسترس خواهید داشت. هزینه زندگی در خوابگاه بین 150 تا 150 یورو در هفته برای شما خواهد بود.

درخواست برای این دانشگاه نیازی به آزمون ورودی ندارد. شما باید سطح A را در زیست شناسی به اضافه یکی از این دروس داشته باشید: شیمی، ریاضی یا فیزیک در دیپلم دبیرستان و مدرک زبان انگلیسی. فارغ التحصیل شدن از EUC به شما امکان می دهد در همه جای دنیا کار کنید.

تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی

دانشگاه نیکوزیا

این  دانشگاه در سال 1980 در نیکوزیا تاسیس شد. امروزه این دانشگاه برای تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی، میزبان بیش از 12000 دانشجو از بیش از 70 کشور است. دوره M.D به زبان انگلیسی تدریس می شود و 6 سال طول می کشد. شهریه سه سال اول 18000 یورو و برای 3 سال گذشته 22000 یورو است.

خوابگاه دانشگاه دقیقاً همان چیزی است که وقتی به یک هتل پنج ستاره فکر می کنید تصور می کنید. به عنوان یکی از بهترین ها در اروپا رتبه بندی شده است. همه 853 آپارتمان استودیویی آنها کاملاً مبله هستند و اتصال به اینترنت سریع دارند. پردیس همچنین گزینه های سرگرمی زیادی را برای اوقات فراغت به شما ارائه می دهد.

دانشگاه نیازی به آزمون ورودی ندارد. برای درخواست، به مدرک زبان انگلیسی و سطوح A در دیپلم دبیرستان در زیست شناسی و یکی از موضوعات زیر نیاز دارید: ریاضی، شیمی یا فیزیک.

شرایط ورود به دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی در قبرس

دانشگاه های محلی شرایط پذیرش خود را برای تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی تعیین می کنند، اما چند نیاز استاندارد برای همه دانشجویان وجود دارد. دیپلم متوسطه یکی از آنهاست. نمرات زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی وزن بیشتری برای پذیرش نسبت به سایر دروس دارند. الزام استاندارد دیگر، گواهی مهارت زبان انگلیسی است. دانش آموزان حتی می توانند در صورت تمایل در آزمون مهارت زبان انگلیسی در محوطه دانشگاه شرکت کنند.

بقیه دانشگاه های قبرس نیاز به آزمونی دارند که دانش علمی پایه در زیست شناسی و یکی از موضوعات زیر را آزمایش می کند: شیمی، ریاضی یا فیزیک. همچنین به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارید. به عنوان بخشی از خدمات جامع دانشجویان Medlink، متقاضیان در طول کل فرآیند پذیرش، مطالب آموزشی مرتبط برای امتحانات و اطلاعات مهم را دریافت می کنند.

پیشنهاد مطالعه:تفاوت میان تافل و جی آر آی در اپلای

هزینه های زندگی برای تحصیل پزشکی 

هزینه های تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی از مقرون به صرفه تا گران متغیر است، یعنی از 12600 یورو تا 18000 یورو. هزینه های زندگی در قبرس نیز برای اروپا در حد متوسط است.

هزینه تحصیل در دانشکده های پزشکی در قبرس

هزینه های تحصیل برای دانشکده های مختلف پزشکی در قبرس می تواند بین 12600 تا 18000 یورو بر اساس دانشگاهی که برای درخواست خود انتخاب می کنید متفاوت باشد. با این حال، فرصت هایی برای کمک های مالی و معافیت های هزینه ای وجود دارد که بر اساس درآمد خانواده اعطا می شود.

هزینه های زندگی در نیکوزیا

هزینه های زندگی در نیکوزیا حدود 1000 یورو در ماه است (شامل اجاره نمی شود). اجاره ماهانه یک آپارتمان 1 خوابه بسته به فاصله از مرکز شهر بین 450 تا 550 یورو هزینه دارد. اتاق های خوابگاه می تواند هزینه های بیشتری را برای دانشجویان کاهش دهد.

چرا تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی ؟

قبرس یکی از 3 هزینه برتر تحصیل در اروپا است و این منطقه آموزش پزشکی با کیفیتی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. بسیاری از دانشگاه های محلی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده اند و دسترسی به بهترین بیمارستان ها و آزمایشگاه ها را برای ساعات بالینی و تحقیقات فراهم می کنند.

دانشگاه های محلی ساعات بالینی خود را در سیستم ملی مراقبت های بهداشتی منطقه انجام می دهند که پوشش عالی برای پزشکان دارد و از نظر سرانه دندانپزشکان از اتحادیه اروپا بهتر است. بنابراین، دانشجویان دندانپزشکی می توانند آموزش رقابتی درجه یک در قبرس دریافت کنند.

در نهایت باید اشاره کرد که قبرس مکانی هیجان انگیز برای زندگی است. جوامع بین المللی محلی از یک سبک زندگی پر جنب و جوش با فرصت های زیادی برای فعالیت های تفریحی و اوقات فراغت لذت می برند. 340 روز آفتابی در سال فقط حس مثبت را تضمین می کند.

تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی

مزایای تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی

در اینجا دلایل اصلی وجود دارد که قبرس را به مقصدی عالی برای تحصیل پزشکی تبدیل می کند:

•    به رسمیت شناختن درجه در سراسر جهان

•    سطح آموزش در سطح جهانی

•    شهریه مقرون به صرفه برای برخی از دانشگاه ها

•    تعداد زیادی از متخصصان دندانپزشکی

•    خوابگاه های دانشجویی موجود

•    جوامع دانشجویی بین المللی پر جنب و جوش

•    جمهوری قبرس یکی از اعضای اتحادیه اروپا است

•    فرهنگ و مهمان نوازی قبرس

زندگی در قبرس

در دنیای باستان، این جزیره به عنوان زادگاه آفرودیت، الهه عشق مشهور بود. قبرس جذابیت رمانتیک غیرقابل انکاری را تا به امروز حفظ کرده است و یک مقصد توریستی مهم با فرصت های تفریحی فراوان است. این جزیره یک مقصد عالی برای ورزش های آبی، ماهیگیری در اعماق دریا و غواصی است. 

در حالی که این فعالیت ها در شهرهای ساحلی در دسترس است، دانش آموزان نیکوزیا همیشه می توانند در طول بازدید خود از کارناوال لیماسول یک ماجراجویی را برنامه ریزی کنند. شاید این خود نکته ای جذاب برای تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی باشد.

این جشنواره معروف از نظر اصالت رقیبی برای کارناوال های ونیتیا، ریودوژانیرو و نیواورلئان است. محلی ها و گردشگران لباس هایی با الهام از میراث هلنیستی جزیره می پوشند و به مدت دو هفته در فصل بهار جشن می گیرند.

پیشنهاد مطالعه:راهنمای تحصیل دکتری در کانادا

غذاها و خوراکی های قبرس

در نهایت، غذاهای محلی یکی دیگر از انواع تفریحات است و از زمان قرون وسطی نشان خود را در میراث اروپایی گذاشته است. در طول جنگ های صلیبی، پادشاهان فرانسوی قبرس بسیاری از دستور العمل های محلی را به اروپای غربی صادر کردند. برخی از آنها حتی بخشی از غذاهای نخبه فرانسوی شدند. ورودی های قابل توجه برای بازدیدکنندگان سوولاکی (گوشت سیخ شده)، هالومی (پنیر بز و گوسفند) و غذاهای دریایی فراوان است.

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در قبرس

اگر تصمیم به تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی دارید، می توانید در یک دوره 6 ساله ثبت نام کنید که به دو بخش پیش بالینی و بالینی تقسیم می شود. برنامه M.D بین تئوری و عمل متعادل است و این فرصت را به شما می دهد که از بهترین متخصصان و موسسات مرتبط با سلامت در این زمینه بیاموزید.

برای متقاضیانی که انتخاب آنها تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در قبرس است، این دوره مانند دوره های داروسازی و دامپزشکی پنج سال طول می کشد. پس از گذراندن تمام معاینات پزشکی نهایی خود در قبرس، می توانید به عنوان یک حرفه ای در سراسر جهان تمرین کنید.

با در نظر گرفتن همه چیز، قبرس مطمئنا یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور است. شما می توانید برای تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی با کارشناسان باتجربه 20پیمنت مشورت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد