رشته های تحصیلی ارزان در اروپا

رشته های تحصیلی ارزان در اروپا

توسط : تیم محتوا
1,101

امروزه دانشجویان فرصت های بی پایانی برای تحصیل در کشورهای مختلف با هزینه های بسیار مقرون به صرفه دارند. میلیون ها دانش آموز از سراسر جهان مدرک تحصیلی خود را در اروپا انتخاب می کنند و تعداد آنها هر سال در حال افزایش است. دانشگاه‌های ارزان و حتی رایگان در اروپا به دانشجویان بین‌المللی تحصیلات در سطح جهانی، فرصتی برای توسعه مهارت‌های زبانی مفید و البته تجربه‌ای فرهنگی منحصر به فرد و جذاب ارائه می‌دهند. در اینجا برترین دانشگاه های ارزان، رشته های تحصیلی ارزان در اروپا برای دانشجویان بین المللی آورده شده است.

چرا باید مدرک خود را از یک دانشگاه اروپایی کسب کنید؟

تجربه بین المللی می تواند به عنوان یک کارمند آینده ارزش افزوده ایجاد کند. با یادگیری در خارج از کشور، از طریق بدنه دانشجویی متنوع بین المللی خود با فرهنگ های جدید آشنا خواهید شد. و از آنجایی که اروپا در ابتکارات و فرصت های تحقیقاتی پیشرو جهانی است، بسیاری از دانشگاه ها مبالغ زیادی را در برنامه های کمک مالی و بورسیه های تحصیلی برای دانشجویانی که از خارج از کشور بازدید می کنند، سرمایه گذاری می کنند.

شهروندان اتحادیه اروپا، دانشجویان شهریه بالاتری در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرداخت نمی کنند. آنها همچنین واجد شرایط دریافت مجوز اقامت برای دریافت حمایت مالی اضافی هستند. دانشجویان EEA و سوئیسی معمولاً حقوق یکسانی دریافت می کنند اما ممکن است در دسترسی به وام های دانشجویی عمومی متفاوت باشند.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل خواهند بود. با این حال، برای رشته های تحصیلی ارزان در اروپا کمک های مالی به راحتی در دسترس است و اروپا هر ساله بیش از 16 میلیارد یورو بورسیه تحصیلی در دسترس دارد.

تحصیل در سطح لیسانس

در سطح لیسانس، متوسط هزینه های تحصیل در اروپا می تواند از 4500 یورو در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و 8600 یورو در سال برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا متغیر باشد. مدارک کارشناسی ارشد معمولاً از 5100 یورو در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و 10170 یورو در سال برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا متغیر است. 

هزینه های اندک برای دریافت مدرک تحصیلی

در بسیاری از کشورهای اروپایی، دانش‌آموزان از دریافت مدرک کامل با کمتر از 1000 یورو در سال متعجب می‌شوند! با افزایش هزینه های شهریه، بسیاری از دانشجویان با ثبت نام در ترم های تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل یادگیری، از فرصت های بین المللی استفاده می کنند. 

قبل از سرمایه گذاری آکادمیک ، مهم است که هزینه ها و مزایای دانشگاه مورد نظر را بسنجید. کالج زمانی برای یادگیری و کاوش است و اگرچه ممکن است سخت باشد، بار مالی شهریه و وام های دانشجویی آن را متوقف نکنید. مطمئن شوید که هزینه های زندگی و تحصیل دانشگاه مورد علاقه خود را درک کرده اید، بودجه دقیقی در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که تحصیل شما در رشته های تحصیلی ارزان در اروپا باید اولویت اول شما باشد.

رشته های تحصیلی ارزان در اروپا

جذابیت های تحصیل در اروپا

اروپا برخی از جذاب‌ترین مکان‌های جهان را ذخیره می‌کند، گذرنامه‌ای برای شگفت‌زده شدن از تنوع آشپزی، هنری خیره‌کننده، تاریخ حماسی و زیبایی طبیعی. تحصیل در اروپا به شما کمک می‌کند تا به اکتشافات پنهان و مقاصدی که برای اکتشاف آماده شده‌اند، مانند معبد Expiatori de la Sagrada Família در بارسلون بروید.

اگر هزینه های بالای زندگی در خارج از کشور رویای تحصیل در خارج از کشور را زیر سوال نبرده است، اروپا به دلیل مدارس مقرون به صرفه آن باید مقصد شما باشد. می توانید در یک میخانه در خیابان خود شادی کنید و بدون صرف هزینه زیاد از غذاهای لذیذ خیابانی لذت ببرید. رشته های تحصیلی ارزان در اروپا ودانشگاه های ارزانی را که می توانید در آنها تحصیل کنید را فهرست کرده ایم.

ارزان ترین دانشگاه های اروپا برای دانشجویان 

Scuola Normale Superiore

 مکان: پیزا، ایتالیا

موضوعات پرطرفدار: علوم انسانی، علوم و علوم سیاسی

 Scuola Normale Superiore یکی از مقرون به صرفه ترین مدارس در اروپا است. این سه برنامه اصلی برای دانشجویان کارشناسی ارائه می دهد: علوم سیاسی، علوم و علوم انسانی. علاوه بر این، دانش‌آموزان برای اخذ پذیرش در Scuola Normale، صرفاً بر اساس شایستگی، رقابت بسیار انتخابی می‌کنند.

 دانشگاه گوتینگن 

مکان: گوتینگن، آلمان

موضوعات محبوب: علوم انسانی، علوم طبیعی، حقوق و علوم اجتماعی

 دانشگاه گوتینگن به دانشجویان بین المللی برنامه های علوم انسانی، علوم طبیعی، حقوق و علوم اجتماعی ارائه می دهد. برای تحصیل در این دانشگاه به عنوان رشته های تحصیلی ارزان در اروپا و در نقش یک دانشجوی بین المللی نیازی به یادگیری زبان آلمانی ندارید. این دانشگاه دارای یکی از بزرگترین کتابخانه های کشور است.
 هزینه کل یک ترم در مقایسه با آنچه می توانید در شهرهایی مانند لندن یا واشنگتن دی سی بپردازید ناچیز است.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های ایرلند

 دانشگاه RWTH آخن

 مکان: آخن، آلمان

موضوعات محبوب: معماری، منابع جغرافیایی و مهندسی مواد

 دانشجویان بین المللی می توانند مهندسی مواد، منابع زمین و معماری را در دانشگاه RWTH آخن مطالعه کنند. با این حال، دوره های کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می شود. قبل از اینکه بتوانید مطالعه کنید، باید یاد بگیرید که کمی مسلط باشید. اگر بتوانید به تسلط زبانی دست یابید، زمان زیادی برای گشت و گذار در برخی از زیباترین کلیساهای جامع جهان دارید.

 سنت آنا

 مکان: پیزا، ایتالیا

 موضوعات پرطرفدار: علوم تجربی و کاربردی و علوم اجتماعی

سنت آنا، رشته های تحصیلی ارزان در اروپا را ارائه می کند. دانشجویان بین المللی فرصت های زیادی برای گشت و گذار در پیزا دارند. اگر عاشق ایتالیا و غذاهای آن هستید، زندگی در پیزا پس از ساعات مدرسه، ماجراجویی و آرامش خالص را فراهم می کند. 

به عنوان یکی از ارزان ترین مدارس در اروپا، می توانید هر یک از برنامه های اصلی آن را مطالعه کنید: علوم تجربی و کاربردی و علوم اجتماعی. علاوه بر این، شما می توانید انگلیسی را در دوره های مدرسه یاد بگیرید، اما اگر می خواهید در اینجا تحصیل کنید، باید مقدار مناسبی از زبان ایتالیایی را یاد بگیرید.

رشته های تحصیلی ارزان در اروپا
 

دانشگاه پاریس-سود

 مکان: پاریس، فرانسه

 موضوعات محبوب: علوم و زبان ها، فیزیک، و اقتصاد، و مدیریت

 غذا، ماجراهای فرانسوی، سازه های تاریخی مانند برج ایفل، و مقرون به صرفه بودن دانشگاه پاریس، زندگی در پاریس را به عنوان یک دانشجوی بین المللی سرگرم کننده می کند. این دانشگاه با رشته های تحصیلی ارزان در اروپا به پناهگاهی برای دانشجویانی تبدیل شده است که می خواهند بیشتر پس انداز کنند و در یک موسسه باکیفیت تحصیل کنند. شما می توانید انگلیسی را در علوم و زبان ها، فیزیک، اقتصاد و مدیریت بیاموزید.

دانشگاه بازل

 مکان: بازل، سوئیس

 سوئیس شما را عاشق طبیعت می کند و زیبایی آن نفس شما را بند می آورد. دانشگاه بازل در سال 1460 تاسیس شد و آن را به قدیمی ترین دانشگاه بازمانده در کشور تبدیل کرد. این کتابخانه دارای بزرگترین کتابخانه در سوئیس برای اهداف تحقیق و مطالعه است.

در حالی که سوئیس هزینه بالایی برای زندگی در اروپا دارد، دانشگاه بازل با مقرون به صرفه بودن به شما جبران می کند. برنامه های متنوع آن شامل روانشناسی، الهیات، پزشکی، حقوق، علوم، علوم انسانی و اجتماعی و تجارت و اقتصاد است. برخی از این پوگرام ها به صورت ترکیبی از انگلیسی و آلمانی تدریس می شوند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی

 دانشگاه وین

 مکان: وین، اتریش

 موضوعات محبوب: الهیات، علوم کامپیوتر، مطالعات فرهنگی، فلسفه

 وین به عنوان یکی از رشته های تحصیلی ارزان در اروپا خاطرات سفرهای عاشقانه و سرگرم کننده را تداعی می کند. با اتفاقات هیجان انگیزی که در شهر اتفاق می افتد، دانشگاه وین تحصیل در اینجا را برای دانشجویان بین المللی آسان کرده است. 

این دانشگاه که در سال 1365 تأسیس شد، حداقل 200 برنامه مختلف را ارائه می دهد. حتی بسیاری از آنها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. زندگی شبانه پر جنب و جوش و فرهنگ غنی وین آن را به مکانی ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است.

 دانشگاه نورد

 مکان: بودو، نروژ

موضوعات پرطرفدار: مطالعات پیرامون قطبی، هنر سه بعدی، انیمیشن، بازی و فناوری سرگرمی، زیست شناسی، و انگلیسی

 دانشگاه نورد یک دانشگاه نروژی با بودجه عمومی است که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد بدون پرداخت هزینه تحصیل کنند. قبل از دریافت ویزای تحصیلی، باید ثابت کنید که می‌توانید به مدت یک سال در این کشور از خود حمایت کنید. به دور از شفق شمالی، نرمال مکان های هیجان انگیز زیادی برای بازدید دارد.برخی از برنامه های تدریس شده در زبان انگلیسی عبارتند از: مطالعات پیرامونی، بازی ها و فناوری سرگرمی، زیست شناسی، هنر سه بعدی، انیمیشن و انگلیسی.

رشته های تحصیلی ارزان در اروپا

 دانشگاه آتن

 مکان: آتن، یونان

موضوعات محبوب برای مطالعه: دندانپزشکی، مطالعات موسیقی، پرستاری، الهیات اجتماعی، و مطالعات تئاتر

 دانشگاه آتن قدیمی ترین دانشگاه یونان با رشته های تحصیلی ارزان در اروپا است که برنامه های کارشناسی را ارائه می دهد که از دندانپزشکی تا مطالعات موسیقی، پرستاری تا الهیات اجتماعی و مطالعات تئاتر را شامل می شود.

تصور کنید از ستون‌های یونانی و معماری خیره‌کننده‌ای که برای صدها سال پابرجا بوده‌اند، سلفی بگیرید. ویرانه هایی که اینجا و آنجا در آتن پاشیده شده اند، حال و هوای توریستی را در خارج از کشور به شما می دهد.

دانشگاه نانت

مکان: نانت، فرانسه

 موضوعات محبوب: بهداشت و فناوری پزشکی، مهندسی، علوم حقوقی و سیاسی، و سایر برنامه های بین رشته ای

تحصیل در دانشگاه نانت یک ماجراجویی در خارج از کشور را فراهم می کند که شما را سرگرم و راضی نگه می دارد. این دانشگاه با رشته های تحصیلی ارزان در اروپا برنامه های آموزش زبان انگلیسی مانند زبان های خارجی، ادبیات، زیست شناسی، علوم زمین را ارائه می دهد. تمدن ها؛ و مطالعات اروپایی و بین المللی.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در لوکزامبورگ

چرا می خواهید در خارج از کشور اروپا تحصیل کنید؟

 اروپا تعدادی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه ها را برای دانشجویان دارد. توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی در برخی نقاط و فرصت دیدن کشورهای مختلف، اروپا را به مقصدی جذاب برای تحصیل تبدیل کرده است.

دلایل تحصیل در اروپا

از جمله دلایل تحصیل در رشته های تحصیلی ارزان در اروپا شامل:

•    تحصیل در اروپا می تواند شغل شما را تقویت کند.

•    اروپا آموزش و پژوهش در سطح جهانی ارائه می دهد.

•    طیف گسترده ای از گزینه های آموزشی را به دانش آموزان ارائه می دهد.

•    شهریه کم است.

•    به راحتی می توانید به کشورهای مختلف سفر کنید.

•    سیستم مدرسه مورد احترام و هماهنگ است.

•    دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

جمع بندی

برای تحصیل در رشته های تحصیلی ارزان در اروپا بهتر است مشاوره های کارشناسی دریافت کنید.
 
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد