17 دلیل تحصیل در خارج از کشور

17 دلیل تحصیل در خارج از کشور

توسط : تیم محتوا
1,065

شروع یک تجربه آموزشی بین المللی یک تصمیم مهم است، اما دلایل تحصیل در خارج از کشور آن را کاملاً ارزشمند می کند. از خودشناسی گرفته تا غوطه ور شدن فرهنگی تا شبکه های جهانی و فراتر از آن، مطالعات خارج از کشور فرصت های رشدی را باز می کند که به سادگی نمی توانید آنها را در کشور خود محدود کنید. شکی نیست که تحصیل در خارج از کشور تجربه ای است که زندگی را تغییر می دهد. اولویت دادن به بعد بین المللی برای آموزش شما می تواند شما را برای موفقیت در دنیای بدون مرز امروزی مانند چیزهای دیگری مجهز کند. در اینجا 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور آورده شده است.

17 دلیل برتر برای تحصیل در خارج از کشور

وقتی صحبت از انجام یکی از بهترین سرمایه گذاری ها برای آینده شما می شود، تحصیل در خارج از کشور مزایای قانع کننده ای در ابعاد شخصی، علمی و حرفه ای دارد. اما اگر هنوز نیاز به قانع کردن دارید، در اینجا 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور آورده شده است.

1. در مورد فرهنگ ها و آداب و رسوم جدید یاد خواهید گرفت.

یکی از بهترین دلایل برای تحصیل در خارج از کشور، فرصتی است که به طور کامل در یک فرهنگ جدید و ناآشنا غوطه ور شوید. بیشتر از گشت و گذار در مقاصد مختلف، تحصیل در خارج از کشور به شما امکان می دهد مستقیماً در آن غواصی کنید و زندگی روزمره را در آن کشور تجربه کنید. 

شما می توانید خود را با خانواده های محلی خوشامدگو، به اشتراک گذاشتن غذاهای سنتی خانگی و شرکت در جشنواره ها و رویدادهای منحصر به فرد آن منطقه بیابید. این غوطه ور شدن کامل فرهنگی، فرصت های چشم نوازی را برای به دست آوردن بینش عمیق تر نسبت به ارزش ها، آداب و رسوم و دیدگاه مردم فراهم می سازد که آن را متمایز می کند.

از آداب معاشرت گرفته تا هنر و حتی عادات روزمره، حساسیت و دیدگاهی از جهان به دست خواهید آورد که در غیر این صورت ممکن نیست. هیچ مقایسه ای بین تعطیلات سریع در یک مکان در مقابل تحصیل ماه ها در آنجا و سازگاری واقعی با سبک زندگی وجود ندارد. اگر به دنبال غنی سازی شخصی بسیار زیاد که از سواد بین فرهنگی به دست می آید، یکی از 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور در اینجا آمده است.

پیشنهاد مطالعه:رشته های تحصیلی ارزان در اروپا

2. افق دید خود را گسترش خواهید داد.

تحصیل در خارج از کشور می تواند راهی عالی برای یادگیری روش های مختلف زندگی باشد. یکی از بهترین دلایل برای تحصیل در خارج از کشور، فرصتی برای خارج شدن از منطقه امن و یادگیری چیزهای جدید است. ممکن است متوجه شوید که بیشتر از آنچه فکر می‌کردید با افرادی از فرهنگ‌های دیگر مشترک هستید یا اینکه برخی چیزها منحصر به فرهنگی است که از آن بازدید می‌کنید. 

در هر صورت، یکی از مزایای تحصیل در خارج از کشور این است که تجربه ای غنی ارائه می دهد که می تواند درک بیشتری از دنیای اطراف به شما بدهد و دلایل بیشتری برای تحصیل در خارج از کشور به شما بدهد. تحصیل در خارج از کشور می تواند یک تجربه تغییر دهنده زندگی باشد، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که انتظارات شما از تحصیل در خارج از کشور ممکن است با واقعیت مطابقت نداشته باشد.

 با این حال، حتی اگر همه چیز دقیقاً طبق برنامه پیش نرود، دانشگاه همچنان یک تجربه فراموش نشدنی است که در آن می توانید خاطرات بی شماری بسازید. این یکی از 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود.

3. به مکان های جدید سفر خواهید کرد.

اگر به دنبال راهی شگفت‌انگیز برای دیدن دنیا و تحصیل همزمان هستید، تحصیل در خارج از کشور قطعاً چیزی است که باید در نظر بگیرید. یکی از دلایل اصلی تحصیل در خارج از کشور، توانایی کاوش و کشف مکان های جدید است. از سفرهای جاده ای گرفته تا تعطیلات طولانی مدت در خارج از کشور، مزایای تحصیل در خارج از کشور بی پایان است! 

مطمئناً، تماشای تصاویر ماچو پیچو یا برج ایفل سرگرم کننده است، اما هیچ چیز مانند دیدن آنها به صورت حضوری نیست. از این فرصت استفاده کنید تا یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در خارج از کشور را تجربه کنید. یکی از 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور این است که فرصت سفر و دیدن مکان‌های شگفت‌انگیزی را خواهید داشت که در غیر این صورت ممکن است تجربه نکنید. 

17 دلیل تحصیل در خارج از کشور

4. تجربیات جدیدی خواهید داشت.

اگر عاشق کاوش و آزمایش چیزهای جدید هستید، اینها دلایل دیگری برای تحصیل در خارج از کشور هستند. یکی از بزرگترین دلایل برای تحصیل در خارج از کشور، فرصت عالی برای انجام بیشتر این کارها در حالی است که هنوز در حال ادامه تحصیل هستید. تعداد زیادی برنامه مختلف وجود دارد، بنابراین مطمئناً می توانید برنامه ای را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.

به عنوان مثال، اگر هرگز صخره نوردی یا پینت بال را امتحان نکرده اید، ممکن است زمان مناسبی برای امتحان کردن آنها باشد. حتی می توانید یک مکان مورد علاقه جدید پیدا کنید که می خواهید بارها و بارها به آن بازگردید. بنابراین، اگر به دنبال ماجراجویی هستید، تحصیل در خارج از کشور قطعا راهی برای ماجراجویی است.

5. زبان های جدیدی یاد خواهید گرفت

یکی از موثرترین تکنیک های یادگیری زبان است و یکی از 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور. توانایی یادگیری و کشف زبان های جدید دلایل بیشتری برای تحصیل در خارج از کشور به شما می دهد. اگر نیاز به یادگیری یک زبان جدید دارید، برنامه های یادگیری زبان زیادی وجود دارد که دانش آموزان به جای اینکه در کشورهای خارجی مبتدی باشند، دست برتر را کسب کنند.

پیشنهاد مطالعه:آزمون دولینگو برای مهاجرت

6. مهارت های اجتماعی خود را بهبود خواهید بخشید.

اختلاط با مردم در یک کشور جدید می تواند دلهره آور به نظر برسد. طبیعی است که وقتی در یک سناریوی اجتماعی قرار می گیرید، احساس عدم اطمینان کنید. اگر از نظر اجتماعی خجالتی هستید یا نزدیک شدن و تعامل با افرادی که نمی‌شناسید برایتان دشوار است، تحصیل در خارج از کشور می‌تواند به شما در غلبه بر این مانع کمک کند. این یکی از بهترین دلایل برای تحصیل در خارج از کشور است.

چه در حال شرکت در کلاس ها باشید یا صرفاً با افراد محلی صحبت کنید، برخی از دلایل تحصیل در خارج از کشور فرصت هایی برای تمرین مهارت های اجتماعی و بهبود تسلط شما هستند. در اینجا چند 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور آورده شده است. می توانید مهارت های جدید خود را در موقعیت های مختلف امتحان کنید و ببینید که چگونه برای شما مفید است.

با هر فرصت جدید، اعتماد به نفس بیشتر خواهید داشت. به زودی، شما مانند زبان مادری روان صحبت خواهید کرد و حتی اگر در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل می کنید، کلمات ناآشنا را یاد می گیرید و تفاوت های ظریف محلی را به زبان مادری خود اضافه می کنید. 

7. دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد.

وقتی سفر می کنید، با مردمی از سراسر جهان آشنا می شوید. و اگر خوش شانس باشید، دوستان خوبی در دانشگاه پیدا خواهید کرد. این یکی از دلایلی است که دانشجویان در خارج از کشور برای آشنایی با افراد جدید تحصیل می کنند. در سفر می‌توان به راحتی به گروه خود پایبند بود، اما زمانی که در یک کشور جدید زندگی می‌کنید و در حال تحصیل هستید، اغلب این انتخاب نیست. 

بنابراین، با مردم محلی و سایر مسافران به طور یکسان گفتگو کنید. از آنها در مورد مکان های مورد علاقه شان برای خوردن یا نوشیدن، کارهایی که باید در منطقه انجام دهید و غیره بپرسید. یکی از بزرگترین دلایل تحصیل در خارج از کشور، آشنایی با افراد جدید و پیدا کردن دوستان جدید است. با دانشجویانی از سراسر جهان که در یک مکان جمع می شوند، ملاقات با افرادی با علایق و تجربیات مشابه آسان است. این روابط اغلب پس از پایان زمان شما در خارج از کشور به طول می انجامد.

17 دلیل تحصیل در خارج از کشور

8. شما مستقل خواهید شد.

یکی از بزرگترین دلایل برای تحصیل در خارج از کشور، فرصتی است برای کشف دنیا برای خودتان و خارج شدن از منطقه راحتی. با چالش‌های جدید، رشد جدیدی به وجود می‌آید، بنابراین اگر از تجربه خود برگشتید و احساس اعتماد به نفس و استقلال بیشتری نسبت به قبل داشتید، تعجب نکنید.

9. یاد خواهید گرفت که بهتر تصمیم بگیرید.

وقتی در قبال خود مسئول هستید، به احتمال زیاد در هنگام تحصیل در خارج از کشور مسئول خواهید بود، یاد می گیرید که بر قضاوت و غرایز خود تکیه کنید. همچنین با گذر از مسیر زندگی، خودکفاتر و مدبرتر می شوید. 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور متفاوت است، اما بزرگترین آن توانایی یادگیری مستقل تر بودن است.

10. یاد خواهید گرفت که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

این مهارت ها نه تنها در مواقع ضروری به شما کمک می کنند، بلکه اعتماد به نفس شما را در موقعیت های روزمره نیز افزایش می دهند. البته، زندگی مستقل با چالش های خود نیز همراه است. اما غلبه بر این موانع فقط شما را قوی‌تر و توانمندتر می‌کند - احساس ارزشمندی شما را بیشتر می‌کند.

11 در مورد خودتان بیشتر یاد خواهید گرفت.

یکی از 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور، رشد شخصی و خودشناسی است که از خارج شدن از منطقه آسایش شما ناشی می شود. با به چالش کشیدن خود در موقعیت‌های جدید بدون سیستم‌های پشتیبانی معمولی، این فرصت را خواهید داشت که واقعاً درباره خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

ممکن است در نهایت نقاط قوت، مهارت ها، علایق و موارد دیگر را کشف کنید که هرگز نمی دانستید دارید! آزمایش سازگاری و انعطاف پذیری خود یکی از دلایل اصلی تحصیل در خارج از کشور است. چرا در این سفر یک جهش ایمانی انجام نمی دهید تا بیشتر در مورد اینکه چه کسی هستید بدانید؟

پیشنهاد مطالعه:شهرهای برتر دانشجویی استرالیا

12. با طیف وسیعی از مردم ملاقات خواهید کرد.

یکی از 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور ، دوستی های جدیدی است که با افراد محلی و همچنین دانشجویان دیگر از سراسر جهان ایجاد می کنید. اشتراک‌گذاری کلاس‌ها، فضاهای زندگی و تجربیات اجتماعی، ارتباطاتی را ایجاد می‌کند که جهان بینی شما را گسترش می‌دهد، زیرا در معرض دیدگاه‌ها، ایده‌ها و تربیت‌های مختلف قرار می‌گیرید. 

چه در مورد یک فیلم مشترک مورد علاقه خود پیوند داشته باشید و چه بحث های پرشور بر سر تفاوت ها داشته باشید، افرادی که در حین تحصیل در خارج از کشور با آنها ملاقات می کنید درس های ارزشمندی دارند تا در مورد جهان و خودتان به شما بیاموزند.

13. آینده شغلی بین المللی خواهید داشت

تحصیل در خارج از کشور به شما این امکان را می دهد که با نشان دادن سازگاری، استقلال و شایستگی جهانی برای کارفرمایان آینده، خود را از نظر حرفه ای متمایز کنید. با تسلط بین فرهنگی و ارتباطات بین المللی علاوه بر مدرک تحصیلی خود، زمانی که به دنبال فرصت هایی در سراسر جهان در شرکت های جهانی یا خارج از کشور هستید، برتری متمایز در بازار کار خواهید داشت. 

یادگیری یک زبان جدید به افزایش چشم انداز شغلی کمک می کند. کارفرمایان برای قرار گرفتن در معرض بین المللی ارزش زیادی قائل هستند، بنابراین با تبدیل آن به یکی از اولویت ها و دلایل خود برای تحصیل در خارج از کشور از این مزیت استفاده کنید. این یکی از 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور خواهد بود.

14. کمک های مالی دانشجویان بین المللی وارد صحنه می شود.

نگرانی های مالی اغلب مانعی برای تمایل به تحصیل در خارج از کشور است. با این حال، یکی از بهترین دلایل برای تحصیل در خارج از کشور این است که بسیاری از مقاصد برتر بورسیه های تحصیلی، کمک های مالی و حمایت های مالی سخاوتمندانه را به طور خاص با هدف جذب دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. 

مکان هایی مانند کانادا، استرالیا، سنگاپور، آلمان و غیره دارای ابتکارات مورد حمایت دولت، کمک های مالی ارائه شده توسط دانشگاه و همچنین برنامه های بورسیه خارجی دانشجویان هستند که نه تنها شهریه، بلکه مسکن، مسافرت، بیمه درمانی و موارد دیگر را نیز پوشش می دهند. بنابراین با توجه به 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور، از مزیت امکانات این کشورها استفاده کنید و حمایت مالی را به دلیلی قانع کننده برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل سازید.

17 دلیل تحصیل در خارج از کشور

15. دیدگاهی جهانی به دست خواهید آورد.

زندگی در کشوری دیگر به شما امکان دسترسی به رسانه های بین المللی، سیستم های سیاسی و رویدادهای جهانی را می دهد که در زمان واقعی رخ می دهند. این غوطه ور شدن چشم انداز جهانی شما را به طور تصاعدی گسترش می دهد. شما بینش عمیق تری نسبت به فرهنگ های دیگر به دست خواهید آورد، روش های جدید تفکر را یاد خواهید گرفت و به مسائل از زوایای تازه برخورد خواهید کرد. 

چه در مورد سیاست‌ها با مردم محلی بحث کنید یا نقش‌های اجتماعی را از نزدیک ببینید، جهان‌بینی گسترده‌ای که ایجاد می‌کنید، مهارت‌های شناختی و توانایی‌های تفکر انتزاعی را نیز افزایش می‌دهد. دیدگاه جهانی باز و با لنز وسیع یکی از 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور برای رشد فراتر از تحصیلات دانشگاهی است.

16. قرار گرفتن بیشتر در معرض غذاهای جدید و هیجان انگیز

یکی از خوشمزه ترین دلایل برای تحصیل در خارج از کشور این است که وقتی در کشور و منطقه دیگری زندگی می کنید، غذاهای عجیب و غریب و غذاهای محلی را امتحان کنید. غذاهای خیابانی آسیایی، شیرینی‌پزی‌های فرانسوی یا استیک‌های آرژانتینی، صرف نظر از این موضوع، تحصیل در خارج از کشور به شما امکان می‌دهد طعم‌های اصیل را در مکان‌های اصلی خود تجربه کنید، نه صرفاً رستوران‌هایی که ادعا می‌کنند برند واقعی هستند. 

می‌توانید تکنیک‌های آشپزی را از نزدیک یاد بگیرید، از بازارهای سنتی با تازه‌ترین مواد اولیه دیدن کنید، غذاهای مهم برای جشن‌های فرهنگی یا تعطیلات را درک کنید و خیلی چیزهای دیگر. بنابراین، اشتهای خود را برای ماجراجویی آشپزی با قرار دادن غذاهای جدید در فهرست 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور راضی کنید.

17. تجربه تحصیل در خارج از کشور را به CV خود اضافه کنید.

یکی از حرفه ای ترین دلایل تحصیل در خارج از کشور اضافه شدن چشمگیر آن به رزومه یا رزومه شما است. تحصیل در خارج از کشور به استخدام‌کنندگان و کارفرمایان آینده نشان می‌دهد که شما سازگار، مستقل هستید، مهارت‌های ارتباطی قوی دارید و می‌توانید در محیط‌های مختلف پیشرفت کنید. 

با جهانی شدن مشاغل، زمان غوطه ور شدن در یک کشور دیگر به رزومه شما برتری می دهد و آن را به دلیلی قانع کننده برای تحصیل در خارج از کشور از نقطه نظر اشتغال نیز تبدیل می کند! 

جمع بندی

تحصیل در خارج از کشور یک سرمایه گذاری است که در زندگی شخصی، تحصیلی و حرفه ای شما سودمند است. تجارب و دیدگاه‌های جهانی به‌دست‌آمده واقعاً بی‌ارزش هستند. 17 دلیل اصلی برای تحصیل در خارج از کشور که در بالا ذکر شد، ارزش بی‌نظیری که ارائه می‌دهد، از بیرون رفتن از منطقه آسایش خود گرفته تا امتحان کردن غذاهای عجیب و غریب گرفته تا افزودن مدارک معتبر برای درخواست‌های شغلی.

صرف نظر از دوره ای که می خواهید تحصیل کنید، چه یک دوره تحصیلی کوتاه مدت در خارج از کشور باشد یا یک دوره طولانی مدت، اگر هنوز مطمئن نیستید، فقط به این فکر کنید که کاوش، یادگیری و دوست یابی چقدر لذت خواهید برد؛ آنهم از همه جای دنیا. فراموش نکنید که تحصیل در خارج از کشور نیز اعتماد به نفس و استقلال شما را افزایش می دهد. 
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد