بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی

بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی

توسط : تیم محتوا
1,137

هنگام بررسی بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی و تحصیل در این رشته، احتمالاً هیچ چیز جذاب تر از این نیست که بفهمیم در سر مردم چه می گذرد. خوب، شما دقیقاً یک روانشناس نخواهید شد، اما مطمئناً بهتر از دیگران خواهید فهمید که چرا مردم به روشی که انجام می دهند واکنش نشان می دهند یا چرا گاهی اوقات می توانند بیش از حد قضاوت کنند یا تصمیمات عجولانه بگیرند. شما نه تنها به طور کامل افراد را جذب خواهید کرد، بلکه به آنها کمک می کنید تا سلامت روان خود را بازیابی کنند، بر مشکلات خود غلبه کنند و دیدگاه مثبتی نسبت به زندگی به دست آورند.

مدرک روانشناسی

بهترین و مناسب ترین شروع برای یک حرفه روانشناس با درخواست برای مدرک لیسانس در روانشناسی است و احتمالاً هیچ جایی بهتر از ایالات متحده برای تحصیل در این رشته جالب وجود ندارد. اول، به این دلیل که دانشکده ها و کالج های روانشناسی زیادی برای انتخاب و تخصص های متنوع در این زمینه دارید و دوم، به این دلیل که می توانید طیف گسترده ای از گزینه های شغلی را پس از فارغ التحصیلی انتخاب کنید.

آیا شما مجذوب مردم، ذهن و رفتار انسان هستید؟ اگر چنین است، روانشناسی مدرک مناسبی برای شما به نظر می رسد. موضوعی که در سطح دانشگاه بسیار محبوب است، روانشناسی دانش آموزان را با طیف وسیعی از مهارت ها و دانش ها مجهز می کند که در طیف گسترده ای از حرفه ها ارزشمند است. با توجه به این که دوره مورد علاقه ای است، ما تصمیم گرفته ایم که بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی را بررسی کنیم.

10 دانشگاه برتر QS برای روانشناسی

ما از رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2024 استفاده کرده‌ایم تا بفهمیم کدام موسسات در این موضوع برتر هستند تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کجا درخواست دهید. 10 دانشگاه برتر QS برای روانشناسی عبارتند از:

1. دانشگاه هاروارد (ایالات متحده آمریکا)

2. دانشگاه استنفورد (ایالات متحده آمریکا)

3. دانشگاه آکسفورد (بریتانیا)

4. دانشگاه کمبریج (بریتانیا)

5. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (ایالات متحده آمریکا)

6. دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (ایالات متحده آمریکا)

7. دانشگاه ییل (ایالات متحده آمریکا)

8. دانشگاه میشیگان، آن آربور (ایالات متحده آمریکا)

9. موسسه فناوری ماساچوست (ایالات متحده آمریکا)

10 UCL. بریتانیا

در بین 10 بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی، می توانید ببینید که دانشگاه های بریتانیا و ایالات متحده در رتبه بندی روانشناسی غالب هستند. بنابراین، ممکن است بخواهید پس از نگاهی به دانشگاه ها کمی بیشتر در مورد این مقاصد بدانید. با راهنماهای مبتدی ما برای تحصیل در بریتانیا و ایالات متحده شروع کنید.

دانشگاه هاروارد

بخش روانشناسی دانشگاه هاروارد دارای سابقه طولانی و غنی است که به دهه 1800 باز می گردد. در واقع، برخی از نام‌های برجسته در این زمینه ابتدا در دانشگاه هاروارد کار خود را آغاز کردند، از جمله بی‌اف اسکینر، جورج میلر و گوردون آلپورت. بخش روانشناسی چهار مسیر را برای انتخاب از جمله روانشناسی عمومی، علوم شناختی، علوم اعصاب شناختی و روانشناسی تکاملی ارائه می دهد.

پس چرا در هاروارد روانشناسی بخوانیم؟ یک نظرسنجی نشان داد که فارغ‌التحصیلان روان‌شناسی هاروارد به عنوان بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی در صنایع زیر شروع به کار کردند .

 1. خدمات مالی و بانکی

2. علوم و تحقیقات بالینی

3. مشاوره

4. ارتباطات و روابط عمومی

5. بهداشت و درمان

 به علاوه، هاروارد به هشت رئیس جمهور ایالات متحده آموزش داده است و شاهد اهدای جوایز پولیتزر، جوایز نوبل و 108 مدال المپیک به دانشجویان و فارغ التحصیلان بوده است. این باید نشانه ای از شهرت جهانی دانشگاه به عنوان یک کل به شما بدهد.

  بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی

دانشگاه استنفورد

گروه روانشناسی در دانشگاه استنفورد یکی از اولین دپارتمان هایی بود که در این دانشگاه تاسیس شد. مکاتب فکری اصلی این بخش عبارتند از علوم رشدی، اجتماعی، شناختی، عصبی و عاطفی. دوری. در طول دوره کارشناسی روانشناسی در استنفورد به عنوان بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی ، ماژول های زیر را مطالعه خواهید کرد:

•    یادگیری و ماشین

•    عصب شناسی شناختی

•    یادگیری و حافظه

•    ادراک

•    روانشناسی رشد

این مدرک چهار سال طول می کشد تا به صورت تمام وقت، متشکل از 70 واحد تکمیل شود. این برنامه دانش و مهارت های مناسب برای مشاغل حقوق، تجارت، مشاوره، پزشکی، سیاست های عمومی و فناوری را به دانش آموزان ارائه می دهد. برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند در صنعت فناوری کار کنند، دانشگاه استنفورد ممکن است به‌ویژه مناسب باشد، زیرا این پردیس در دره سیلیکون واقع شده است، که محل استقرار شرکت‌های فناوری بزرگ مانند گوگل و یاهو است.

سایر دانشگاه های ایالات متحده که مدرک روانشناسی ارائه می دهند عبارتند از:

•    دانشگاه نیواورلئان

•    دانشگاه آلاباما

•    کاربوندیل دانشگاه ایلینوی جنوبی

•    دانشگاه تگزاس شمالی

•    دانشگاه جورج واشنگتن

 دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه در دنیای انگلیسی ‌زبان، تاریخچه ‌ای غنی دارد. این دانشگاه با 26 برنده جایزه نوبل، هفت برنده جایزه شاعر و 30 رهبر جهان، مطمئناً از شهرت بالایی برخوردار است که در سراسر جهان بسیار مورد احترام است.

در دانشگاه آکسفورد به عنوان بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی ، می‌توانید روان‌شناسی تجربی یا روان‌شناسی، فلسفه و زبان‌شناسی را انتخاب کنید، که هر دو مورد تایید انجمن روان‌شناسی بریتانیا هستند. این دپارتمان که در سال 1898 تأسیس شد، سابقه ای طولانی دارد. 

از چهره های پیشرو در این رشته که در آکسفورد تدریس کرده اند می توان به جروم برونر، دونالد برودبنت و آن تریزمن اشاره کرد. در مجموع، این مدرسه خانه بیش از 400 دانش آموز و محقق است. حوزه های اصلی تحقیق عبارتند از: 

•    روانشناسی رشد

•    ادراک و شناخت

•    روانشناسی اجتماعی

•    علوم اعصاب رفتاری

•    سلامت روانی و مغز

 متقاضیان معمولاً نیاز به نمرات سطح A یا معادل  AA برای در نظر گرفتن این دوره ها، به علاوه آزمون های پذیرش و مصاحبه دارند. مطمئن شوید که برای شرایط خاص با دانشگاه چک می کنید، اگرچه این موارد در معرض تغییر هستند. سایر دانشگاه های روانشناسی در انگلستان عبارتند از:

•    دانشگاه لستر

•    دانشگاه بانک جنوبی لندن

•    دانشگاه ریجنت لندن

•    دانشگاه لنکستر

•    دانشگاه استافوردشایر

 دانشگاه کمبریج

اگر مایل به تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه کمبریج به عنوان بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی هستید، باید بین علوم روانشناسی و رفتاری (PBS) و علوم طبیعی (NS) یکی را انتخاب کنید. هر دوی این دوره ها توسط انجمن روانشناسی بریتانیا معتبر هستند. پیشنهادات معمولی برای دوره PBS A*AA در سطح A است در حالی که A*A*A استاندارد برای برنامه NS است.

در حالی که شرایط پذیرش بالا است، توسط محققان برجسته جهان در این زمینه به شما آموزش داده می شود. دانش‌آموزان همچنین می‌توانند سایر زمینه‌های مورد علاقه مرتبط مانند سیاست، علوم کامپیوتر، جامعه‌شناسی، فلسفه، اقتصاد و غیره را در مطالعات خود بگنجانند. آموزش از طریق سخنرانی ها، سمینارها، کلاس ها و آزمایشگاه ها انجام می شود.

دانشگاه کمبریج که در سال 1209 تأسیس شد، دارای تاریخ 800 ساله است و چهارمین دانشگاه قدیمی جهان است. دانشگاه کمبریج با 98 برنده جایزه نوبل و 15 نخست وزیر بریتانیا، همچنان از شهرت برتر دانشگاهی خود برخوردار است.

بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی

تحصیل در رشته روانشناسی در ایالات متحده چگونه است؟

اکنون که می‌دانید کدام دانشگاه‌ها به عنوان بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی در نظر گرفته می‌شوند، ممکن است از قبل ایده بهتری در مورد جایی که می‌خواهید تحصیل کنید داشته باشید. با این حال، اگر هنوز مطمئن نیستید، می توانید از ابزار جستجوی ما برای جستجوی سایر دانشگاه های ارائه دهنده روانشناسی استفاده کنید.

اگر علاقه عمیقی به روانشناسی دارید، لیسانس علوم یا در روانشناسی احتمالاً مناسب تر از لیسانس هنر است، به خصوص که بیشتر بر روانشناسی کاربردی و موضوعات مختلف تحقیقاتی در این زمینه تمرکز می کند. وقتی صحبت از تحقیق شد، این یک واقعیت شناخته شده است که ایالات متحده اهمیت زیادی برای تحقیق قائل است و حوزه روانشناسی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دانشگاه‌ها و کالج‌ها در ایالات متحده 100% به کشف نظریه‌های جدید و یافتن توضیحات و راه‌حل‌هایی برای مسائل روان‌شناختی متنوعی که امروزه بشر با آن مواجه است، به ویژه افسردگی، استرس و اضطراب اختصاص داده‌اند.

به عنوان یک دانشجو در کالج یا بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی در آمریکا، این شانس را خواهید داشت که در پروژه های تحقیقاتی، کار با کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و مطالعه پدیده هایی مانند فریب، بیماری های عصبی، ADHD  و غیره شرکت کنید.

در برنامه درسی همه برنامه های روانشناسی، موضوعات جالب بسیاری مانند روانشناسی تفکر و تصمیم گیری، عملکرد مغز، حالات و احساسات، فرآیندهای فکری عادی و غیرعادی یا روانشناسی قانونی - ترکیبی از روانشناسی و قانون را خواهید یافت که به شما امکان می دهد بینش پروفایل جنایی را دریافت کنید و بازپروری و ارزیابی های مورد استفاده در اصلاحات را کشف کنید.

پیشنهاد مطالعه:دوره های آموزشی STEM در انگلستان

روش های تدریس اصلی مدارک روانشناسی در کالج های آمریکا

یکی از رویکردهای جالب مطالعات روانشناسی در دانشگاه استنفورد موجود است، جایی که دانشجویان می توانند از ابتدای تحصیل رشته تخصصی خود را در روانشناسی انتخاب کنند. تخصص های روانشناسی عبارتند از:

•    علوم شناختی

•    سلامت و توسعه

•    ذهن، فرهنگ و جامعه

•    علوم اعصاب

نمونه های جذاب دیگری که نشان دهنده سبک تدریس نوآورانه برنامه های روانشناسی در موسسات آموزش عالی آمریکا هستند، نمونه هایی از دانشگاه میشیگان و دانشگاه کلمبیا هستند. در دانشگاه میشیگان، دانشجویان به همراه اساتید تأثیراتی را که فیس بوک و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی بر عزت نفس افراد و روابط بین فردی داشته اند، مورد مطالعه قرار داده اند.

دانشکده روانشناسی در دانشگاه کلمبیا چندین جایزه و جوایز در این زمینه برای تحقیقات برجسته در علم روانشناسی دریافت کرده است. در کلمبیا، دانش‌آموزان می‌توانند در تحقیقات آزمایشگاهی شرکت کنند و به سؤالاتی پاسخ دهند، مانند اینکه مردم چگونه تصمیمات اخلاقی می‌گیرند یا مردم چگونه باورهای مذهبی خود را تأیید می‌کنند؟

اینها تنها چند نمونه هستند، زیرا بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی ایالات متحده بر ارائه یک تجربه تحصیلی منحصر به فرد برای دانشجویان تمرکز می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند دید وسیعی از رشته روان‌شناسی به دست آورند.

آینده روانشناسی در آمریکا

در دنیایی که تقریباً همه به نظر می‌رسند سنگ‌های مرمر خود را کم و بیش از دست داده‌اند، تخصص شما قطعاً به شدت نیاز دارد. وزارت کار ایالات متحده پیش بینی می کند که مشاغل در زمینه روانشناسی در 10 سال آینده حدود 19 درصد رشد خواهند کرد. روانشناسان معتبر می توانند در صنایع مختلف استخدام شوند: مراقبت های بهداشتی، تجارت، حقوق، آموزش و غیره.

تقاضای داغ فعلی برای متخصصان روانشناسی در بخش منابع انسانی است که به شرکت ها کمک می کند تا کارمندان را انتخاب کنند و در مورد مسائل مختلف در مورد روانشناسی و فرهنگ سازمانی مشاوره و مشاوره می دهند.

بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی

تحصیل در رشته روانشناسی آنلاین از دانشگاه ایالات متحده

اگر زمان یا منابع لازم برای مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور را ندارید، دانستن بهترین مدارس روانشناسی در ایالات متحده چندان مفید نیست. به همین دلیل است که محبوبیت مدارک آنلاین در سال های گذشته رو به افزایش بوده است. مزایای اصلی تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی به صورت آنلاین توسط یک دانشگاه آمریکایی عبارتند از:

•    زمانبندی انعطافپذیر

•    کاهش هزینه ها

آشنایی با ابزارهای آنلاین

برنامه انعطاف پذیر یک مزیت بزرگ برای افرادی است که شغل تمام وقت یا خانواده ای دارند که باید از آن مراقبت کنند. دوره های آنلاین به شما این امکان را می دهند که در صورت داشتن زمان و از هر دستگاهی به آنها دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از چیزهای عالی در مورد لیسانس یا کارشناسی ارشد روانشناسی آنلاین، هزینه کلی کمتر است. هزینه تحصیل برای مدارک روانشناسی در دانشگاه در ایالات متحده می تواند به 21000 یورو در سال برسد. برای برنامه های آنلاین، شهریه از 1300 یورو در سال شروع می شود.

هزینه های اضافی که کاهش می دهید عبارتند از هزینه های اقامت، حمل و نقل و به طور کلی هزینه های زندگی، زیرا شما از راحتی در خانه خود مطالعه خواهید کرد. مدارک روانشناسی آنلاین شما را تشویق می کند تا با فناوری های آنلاین جدید کار کنید. 

پیشنهاد مطالعه:دانشگاه‌ های ارزان دبی برای دانشجویان بین‌المللی

فرصتی عالی برای کسب مهارت به صورت آنلاین

این ممکن است برای افرادی که از قبل با فناوری آشنا هستند چندان معنی نداشته باشد. اما برای کسانی که تازه شروع کرده‌اند، این فرصتی عالی برای یادگیری چیزهای جدید و توسعه مهارت‌های دیجیتالی است که در دنیای ما ضروری است. پس از فارغ التحصیلی، این توانایی ها به شما این امکان را می دهد که حتی به صورت آنلاین کار کنید و به افراد کشورهای مختلف کمک کنید، در حالی که کار با کیفیت ارائه می دهید.
 

 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد